Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84634 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #340 Gepost op: 2-02-2022, 16:37:31 »
Maar als Everon daar staat in het zwarte gewaad, dan kan hij er niet ook staan in het rode gewaad..toch?

Net zelf even teruggekeken maar er staan veel meer mensen dan alleen 10 kandidaten. Op bijgaande foto nog wat gezichten (links vrouwen maar vraag me af of dit kandidaten zijn, rechts vooraan lijkt Hila).

Ook denk ik dat de eerste persoon die uit de auto stapt Everon is, gezien zijn loopje (heb helaas geen bewegend beeld). Maar kan ook Glenn zijn, 1 van de 2.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #341 Gepost op: 2-02-2022, 17:01:41 »
Hmm, dat Everon de eerste is die aankomt bij Rik is een goeie. Everon (1,81m) en Rik (1,8m volgens google) zijn bijna even groot. Dacht dat het loopje van Glen zou zijn....

Het gouden masker lijkt mij identiek met die van het rode gewaad. Misschien dat Everon eerst op de vloer te zien is en later boven aan de trap verschijnt?  ::joehoe::

Zak nu juist steeds meer in de rode gewoon = Everon tunnel  ;D

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #342 Gepost op: 2-02-2022, 17:43:58 »
Het (wat waggelend) loopje van de eerste persoon die aankomt bij Rik (ontmaskeringsbal), is volgens mij dat van Thomas.
Hij komt op eenzelfde manier ook aangelopen bij Rik, bij de start van de eerste proef.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #343 Gepost op: 2-02-2022, 18:07:10 »
Dankjewel  :D

Vooropgesteld: ik heb niet de verhoudingen veranderd zodat ik op een bepaalde kandidaat terecht kwam, maar zelf vind ik ook Everon de best lijkende. Ik werd er in bevestigt doordat iemand op instagram mij attendeerde op een foto uit aflevering 1, tijdens het bal:



Het lijkt op het zelfde masker van het rode gewaad en er wordt ook gezegd dat dit Everon zou kunnen zijn, gelet op zijn vingers.

Hebben de finalisten niet allemaal zo'n gouden masker ::vergroot::. Ik telde er in totaal 3.

Edit: het lijken er 2.. Mol & Winnaar?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 18:27:05 door Sanmol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #344 Gepost op: 2-02-2022, 18:33:18 »
En een eng rood masker op de achtergrond.  Wijkt erg af van de rest.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #345 Gepost op: 2-02-2022, 18:34:25 »
Het (wat waggelend) loopje van de eerste persoon die aankomt bij Rik (ontmaskeringsbal), is volgens mij dat van Thomas.
Hij komt op eenzelfde manier ook aangelopen bij Rik, bij de start van de eerste proef.

Ja, dat viel mij destijds ook al op ::vergroot::.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #346 Gepost op: 2-02-2022, 18:50:40 »
Interessant, Goovi! Ik had niet zo in de gaten dat de persoon in het rode gewaad blijkbaar is opgerekt, al kun je door perspectiefverschillen geen harde conclusies trekken (gelukkig maar). De vraag is dan waarom van deze figuur mogelijk een ranke en langere gestalte is gemaakt. Mocht niet direct duidelijk zijn dat de mogelijke Mol eigenlijk kleiner van stuk is (Fresia, eventueel ook Kim-Lian, Sahil of Laetitia)? Of moest aan de aandacht onttrokken worden dat de Mol breedgeschouderd is (Everon)?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #347 Gepost op: 2-02-2022, 19:05:52 »
Interessant, Goovi! Ik had niet zo in de gaten dat de persoon in het rode gewaad blijkbaar is opgerekt, al kun je door perspectiefverschillen geen harde conclusies trekken (gelukkig maar). De vraag is dan waarom van deze figuur mogelijk een ranke en langere gestalte is gemaakt. Mocht niet direct duidelijk zijn dat de mogelijke Mol eigenlijk kleiner van stuk is (Fresia, eventueel ook Kim-Lian, Sahil of Laetitia)? Of moest aan de aandacht onttrokken worden dat de Mol breedgeschouderd is (Everon)?

Ja, goed, hé? Waarom doen ze hun best om het op te rekken? Is het goed waar ik mee bezig ben? Lijkt zo dat de persoon breder is...

Zoveel nieuwe vragen  ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #348 Gepost op: 2-02-2022, 20:18:38 »
Ik zat de eerste opdracht van aflevering 1 nog eens te kijken en vroeg me af of de lay-out van het magneetlabyrint willekeurig is gekozen of dat er een aanwijzing in zit. De opdrachtomschrijving hierbij was: 'Gebruik de magneet aan de achterkant van het labyrint om de sleutel te verkrijgen.'

Everon is amper begonnen met het voorlezen van de opdracht of Fresia staat al bij de achterkant van het labyrint. Terwijl ze vanaf de voorkant (waar ze aan kwamen rennen) niet had kunnen zien dat er aan de achterkant een magneet zat. Voorkennis? Ze staat duidelijk te popelen om met de magneet aan de slag te gaan, maar moet natuurlijk wel Everon uit laten praten. Everon en Glen hebben duidelijk nog geen idee wat de bedoeling is, totdat ze de instructies hebben gelezen.



Stel nu dat 'het verkrijgen van de sleutel' betekent: 'het verkrijgen van de sleutel tot de Mol'. En we spiegelen het labyrint, zodat je deze ziet vanuit het gezichtspunt van degene die vanaf de achterkant met de magneet de sleutel beweegt. Dan zien we dat er middenin het labyrint een grote letter C staat: de eerste letter van Fresia's achternaam. Is ze daarom zo gretig om de magneet te bedienen? En staren Everon en Glen recht in het 'gezicht' van de Mol?



Met nog iets meer creatieve vrijheid - die niet iedereen me hier zal vergeven ::tandpastasmiley:: - kun je er zelfs een F en een A bij zien > FCA > Fresia Cousiño Arias. Als we het labyrint ook nog eens verticaal spiegelen (waarvoor geen enkele geldige reden is, maar laat me maar even) zien we zelfs een C die is omsloten door een M.

Maar laten we het houden bij de opvallende C vanuit het gezichtspunt van de magneetbeweger. En het feit dat Fresia wel heel erg graag de persoon lijkt te willen zijn die die positie inneemt.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 20:22:47 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #349 Gepost op: 2-02-2022, 20:57:19 »
Haha lekker bezig Blib, dat fresia direct de magneet wil pakken en vervolgens iets wegstapt en braaf op Everon wacht tot hij klaar is met lezen, was voor mij de reden om haar toen te gaan verdenken.
En de C, briljant, zo fijn als mensen me nog dieper mijn tunnel in helpen! 

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #350 Gepost op: 2-02-2022, 21:24:30 »
Wacht even, hij is veel logischer dan wat ik hiervoor zei. 'Gebruik de magneet aan de achterkant van het labyrint om de sleutel te verkrijgen.' Een sleutel moet je 180 graden draaien om een klik te horen en het slot te openen. Je kunt de sleutel er weer uittrekken door nog verder door te draaien tot 360 graden. Als we het labyrint met een sleutel openen (180 graden draaien) krijgen we de letter C, omsloten door de letter M. C(ousiño Arias) = Mol?



De sleutel bevindt zich in het midden van het labyrint: het sleutelgat.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 21:33:51 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #351 Gepost op: 2-02-2022, 22:18:45 »
Wauw Blib, ik denk dat je hier een mega hint te pakken hebt (of ik wil het heel graag geloven haha). Misschien even onder een spoiler tag?
Ik ben echt onder de indruk van jouw manier van kijken! Hoop wel dat dit hier op het forum blijft voordat social media er weer mee aan de haal gaat..

Toevoeging: in de andere lijnen kun je F’en zien ;-)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2022, 22:30:24 door Rozz75 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #352 Gepost op: 2-02-2022, 22:33:23 »
Prachtig speurwerk, Blip. ::ok:: Of het nou om muziek gaat of andere clues, ik lees altijd met plezier wat je te melden hebt.

Maar er zijn wel meer dingen in het labyrinth te zien. Zie ik nu pas hoor, nu jij er mee bezig bent.
Dit bijvoorbeeld: EJH. Everon Jackson Hooi.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #353 Gepost op: 2-02-2022, 22:34:32 »
Ik vind hem niet echt heel sterk eerlijk gezegd. Sowieso de C voor Fresia is al heel erg indirect. Maar verder zitten er ook veel andere letters in verstopt (omdat het nu eenmaal een doolhof is).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #354 Gepost op: 2-02-2022, 22:36:45 »
Prachtig speurwerk, Blip. ::ok:: Of het nou om muziek gaat of andere clues, ik lees altijd met plezier wat je te melden hebt.

Maar er zijn wel meer dingen in het labyrinth te zien. Zie ik nu pas hoor, nu jij er mee bezig bent.
Dit bijvoorbeeld: EJH. Everon Jackson Hooi.

J en H kan ik vinden, hoe zie jij de E Molest?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #355 Gepost op: 2-02-2022, 22:40:56 »
Links in die rechthoek, zelfde grootte als de J en de H...
Middelste horizontale pootje van de E eindigt bij het sleuteltje.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #356 Gepost op: 2-02-2022, 22:46:10 »
In het wit bedoel je? Ik kijk naar de zwarte lijnen. Dan vind ik de F en C en M sterker, want die lijnen hoef je niet af te breken om er een letter van te maken.
Maar dit is een heel mooi voorbeeld hoe ons brein ziet wat het wil zien. Ben benieuwd of dit uiteindelijk een hint blijkt te zijn, zo niet dan is het nog heerlijk speurwerk van Blib! Petje af!

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #357 Gepost op: 3-02-2022, 12:01:27 »
Nog een verwijzing naar Thomas als mol in afl 4 stemmen: hij zingt We are the world als hij afdaalt. Dit is een lied met meerdere “stemmen”.

Heb hem gevonden op het internet hoor, maar vond het wel een leuke dus deel hem even hier.

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #358 Gepost op: 3-02-2022, 15:18:27 »
Ik denk dat hij zo heel duidelijk word:


Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #359 Gepost op: 3-02-2022, 15:25:22 »
Deze kan ook  ::rofl::