Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84538 keer)

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #360 Gepost op: 3-02-2022, 15:35:27 »
Of deze ....

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #361 Gepost op: 3-02-2022, 15:35:55 »
 ::) Ik denk dat het punt inmiddels wel gemaakt is.

Heel veel T's van Thomas. Al het witte wat overblijft is de L, van Luyn.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 15:37:28 door Enigma TV »

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #362 Gepost op: 3-02-2022, 15:37:38 »
::) Ik denk dat het punt inmiddels wel gemaakt is.

De T all over de place  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: geniaal  ::ok::

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #363 Gepost op: 3-02-2022, 15:41:31 »
::) Ik denk dat het punt inmiddels wel gemaakt is.

Heel veel T's van Thomas. Al het witte wat overblijft is de L, van Luyn.  ::rofl::

Dat er alleen maar elletjes overblijven kan ook betekenen dat hij de volgende aflevering de L is ...  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #364 Gepost op: 3-02-2022, 15:59:02 »
Kim Lian heeft ook geen vrijstelling dus waarom kan die niet afvallen?

Hiervoor verwijs ik je door naar het Kim-Liantopic ;) ;D ::ok:: ::vergroot::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #365 Gepost op: 3-02-2022, 18:52:22 »
Fresia voetbalt voor ASV Wartburgia. Toeval of niet, maar de club ontstond in 1922. Het wapen van de club bevat een gouden helm. net zoals de Mol dit jaar een gouden masker draagt. En een voetbalteam bestaat uiteraard uit 11 spelers.

11 - 22 - gouden helm/masker.



Edit: Er zitten in elk geval drie shots in de leader die ook terugkomen in beeldmateriaal van Fresia's voetbalclub:
  • de stenen adelaar onder een boog lijkt sterk op de vleugels op de gouden helm, eveneens onder een boog;
  • de boot die een witte lijn door het water kruist lijkt op het blauwe schild met witte lijn;
  • de bliksemschicht in het 'geheime' document komt overeen met de schicht in het logo van Wartburgia. Dezelfde schicht (Harry Potterteken, aldus Laetitia) bevond zich op een van de beelden die ze in aflevering 5 moesten versjouwen.


Plus, we zien de rode Albanese vlag met dubbele zwarte adelaar regelmatig prominent in beeld wapperen. Het clubtenue van Wartburgia is rood met zwart. En de zwarte vleugels komen weer terug in het wapen, boven de gouden helm.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 20:54:44 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #366 Gepost op: 3-02-2022, 21:04:04 »
De adelaar is een vogel (veel vogels in beeld) en een prima visser (vissersbootjes, vissers in de haven).
Twee lijkt ook op de eilandjes van "uit de lucht gegrepen".

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #367 Gepost op: 3-02-2022, 21:08:46 »
Ik hou ervan foxhunter, mooi speurwerk. Heb je de vlag van Almere al bekenen? Ook een bootje en de kleuren geel (staat voor goud) rood blauw die continue terug komen (gekleurde balkjes in beeld, shot van de zon met dezelfde kleuren aan de zijkant, ballonnen etc etc. En dan roep ik de zwanen ook nog maar een keer waar Almere bekend om staat.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 22:16:51 door Rozz75 »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #368 Gepost op: 3-02-2022, 22:07:07 »
Het gouden masker van de Mol zou wellicht ook nog kunnen slaan op de bekendste filmprijs ter wereld: de Oscars. Een gouden poppetje. In dat geval zou het kunnen slaan op Everon en Kim-Lian, waarbij Everon waarschijnlijker is aangezien acteren zijn main business is.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #369 Gepost op: 3-02-2022, 23:36:47 »
Ik dacht even dat ik in het topic Totaal nutteloze hints was beland  ::rofl::
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #370 Gepost op: 4-02-2022, 00:29:33 »
Ik hou ervan foxhunter, mooi speurwerk. Heb je de vlag van Almere al bekenen? Ook een bootje en de kleuren geel (staat voor goud) rood blauw die continue terug komen (gekleurde balkjes in beeld, shot van de zon met dezelfde kleuren aan de zijkant, ballonnen etc etc. En dan roep ik de zwanen ook nog maar een keer waar Almere bekend om staat.
Je hebt nooit verteld wat de link is tussen Fresia en Almere. En zelfs als die er is kunnen zwanen aan veel dingen gelinkt worden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #371 Gepost op: 4-02-2022, 10:26:16 »
Daar woonde ze foxhunter! Ze moest erheen verhuizen met haar ouders vanuit Amsterdam. De link naar zwanen in Almere is juist opvallend omdat daar een enorme groep neerstrijkt ieder jaar en er zelfs een commissie is voor de knobbelzwanen. Verder staat de polder bekend om de vele vogelsoorten (700). Ach tis misschien niets maar ik vind de link wel grappig.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #372 Gepost op: 4-02-2022, 20:36:48 »
Met dank aan iemand op Facebook:
Bij de beeldenopdracht in aflevering 5 was 1 van de runen het bliksemschichtje oftewel het Harry Potter teken. En datzelfde bliksemschichtje hebben we eerder gezien: bij het lasergamen. Daar stond op 1 van de atributen een reeks cijfers met daartussen het bliksemschichtje: 13 (of 48?)/4,5,6,7,8,9,10, bliksemschicht-teken 11
Na het kijken van die aflevering had ik deze cijfers al genoteerd omdat het leek alsof ze er “vers” opgeschreven waren en ze kwamen meerdere keren duidelijk in beeld, dus misschien een hint.

Op Facebook ziet men het uiteraard weer als een hint naar Kim-Lian. Schijnbaar liep die onder die cijfers door of zo. Maar ze kwamen meerdere keren in beeld. Ik ga nog even terugkijken wanneer precies nog meer.

EDIT: heb de lasergame teruggekeken. Het was 2x te zien. De eerste keer toen Everon er langs kwam en de 2e x toen Kim-Lian er onderdoor kroop.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 21:19:03 door Nemi »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #373 Gepost op: 4-02-2022, 21:25:00 »
Nu ik dit nog eens terug zie...
48 | 4,5,6,7,8,9,10, ϟ11

Kim Lian presenteerde het 48e Televizier ring gala. (waarin de link met de winst van WIDM te maken is).

 ::zwaai::
 :-X


« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 21:32:24 door annebeestje »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #374 Gepost op: 4-02-2022, 21:28:36 »
Zou er dan niet elke aflevering zo'n symbool moeten zitten?

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #375 Gepost op: 4-02-2022, 21:33:02 »
Zou er dan niet elke aflevering zo'n symbool moeten zitten?

Daar dacht ik ook al aan, maar alles terugkijken gaat me net iets te ver  ::rofl::
Maar elke aflevering zou ook te veel op gaan vallen, denk ik. Ga er wel extra op letten vanaf nu!

Trouwens.. er stond daar bij dat lasergamen ook het cijfer 51 ergens op geschreven. Zo te zien met dezelfde stift en leek ook “vers”.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #376 Gepost op: 4-02-2022, 21:47:29 »
Dat is toch gewoon een waarschuwingsplaatje voor (hoog)spanning. Lijkt me weinig te maken hebben met dat runeteken
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #377 Gepost op: 4-02-2022, 21:51:44 »
Dat is toch gewoon een waarschuwingsplaatje voor (hoog)spanning. Lijkt me weinig te maken hebben met dat runeteken

Klopt, je ziet het pijltje onderaan de bliksemschicht. Typisch voor zo'n waarschuwingsbordje.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #378 Gepost op: 4-02-2022, 22:07:26 »
Klopt hoor, het staat ook ergens anders op datzelfde attribuut. Het gaat me meer om de combi van dat bliksemschichtje en de cijfers. De cijfers lijken namelijk extra erbij gezet te zijn, om dat bliksemschichtje heen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #379 Gepost op: 4-02-2022, 22:21:42 »
Met dank aan iemand op Facebook:
Bij de beeldenopdracht in aflevering 5 was 1 van de runen het bliksemschichtje oftewel het Harry Potter teken. En datzelfde bliksemschichtje hebben we eerder gezien: bij het lasergamen. Daar stond op 1 van de atributen een reeks cijfers met daartussen het bliksemschichtje: 13 (of 48?)/4,5,6,7,8,9,10, bliksemschicht-teken 11
Na het kijken van die aflevering had ik deze cijfers al genoteerd omdat het leek alsof ze er “vers” opgeschreven waren en ze kwamen meerdere keren duidelijk in beeld, dus misschien een hint.

Op Facebook ziet men het uiteraard weer als een hint naar Kim-Lian. Schijnbaar liep die onder die cijfers door of zo. Maar ze kwamen meerdere keren in beeld. Ik ga nog even terugkijken wanneer precies nog meer.

EDIT: heb de lasergame teruggekeken. Het was 2x te zien. De eerste keer toen Everon er langs kwam en de 2e x toen Kim-Lian er onderdoor kroop.

Misschien moeten wij de hint 22.11 (o.a. de klok) hieraan koppelen. Mol in 22 is de 11. En aan de hand van deze reeks op de afbeelding zien wij dat de 11 na de bliksemschicht komt.

Als je het runen alfabet erbij pakt staat na de bliksemschicht de pijl omhoog. Deze staat voor de letter T.

Als het 48 is aan het begin, kan dat verwijzen naar het runen schrift. Deze gevonden runen teksten hebben namelijk nummers (elke vindplaats heeft een eigen nummer, nummer 48 is een vindplaats in Denemarken).

Verwijzing dat T (Thomas) de mol is?

https://uitdekunst-vertalingen.nl/blog/de-grillige-status-van-het-plat-of-nederduits-van-voorvader-van-het-engels-tot-handelstaal-tot-vergeten-dialect-tot-vehikel-van-nostalgie/attachment/runen-2/