Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84550 keer)

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #380 Gepost op: 4-02-2022, 22:38:38 »
Hm nee, die zie ik niet.

Zelf moest ik ook weer aan die 22:11 denken. Seizoen 22. 11 deelnemers. Eerste uitzending op 1-1-22. Maar zouden ze die 11 misschien ook gelinkt hebben met WIDM seizoen 11, als een soort grapje? Vraagje voor de oud gedienden onder ons (en dat ben ik niet): kunnen jullie een link ontdekken met seizoen 11?

Ik zie dat Patrick Stoof toen de mol was. Een directe collega van.. ja.. toch Thomas. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niets te zeggen.

EDIT aanvulling!

Ik heb een hele andere link met de bliksemschicht gevonden! En die past helemaal in mijn straatje haha.

Leatitia als David Bowie, compleet met bliksemschicht op haar gezicht!

Hier is het te bekijken. Ze komt in beeld vanaf 2:55 (helaas niet 22:11 hahaha)
https://youtu.be/qIAlkFIlY54

EDIT op mijn EDIT  ::rofl::
En wat zong ze bij die David Bowie medley?
“There’s a starman, waiting in the sky.”
En wat stond er op het vliegtuigje waar Fresia in zat?? Orion!  ::rofl:: (google even naar het “verhaal” achter Orion).
 Oké, dit laatste zal wel toeval zijn, maar ik vind m wel leuk gevonden, al zeg ik het zelf  ::rofl:: ::rofl::  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 00:25:18 door Nemi »

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #381 Gepost op: 4-02-2022, 23:54:29 »
Hm nee, die zie ik niet.

Zelf moest ik ook weer aan die 22:11 denken. Seizoen 22. 11 deelnemers. Eerste uitzending op 1-1-22. Maar zouden ze die 11 misschien ook gelinkt hebben met WIDM seizoen 11, als een soort grapje? Vraagje voor de oud gedienden onder ons (en dat ben ik niet): kunnen jullie een link ontdekken met seizoen 11?

Ik zie dat Patrick Stoof toen de mol was. Een directe collega van.. ja.. toch Thomas. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niets te zeggen.

EDIT aanvulling!

Ik heb een hele andere link met de bliksemschicht gevonden! En die past helemaal in mijn straatje haha.

Leatitia als David Bowie, compleet met bliksemschicht op haar gezicht!

Hier is het te bekijken. Ze komt in beeld vanaf 2:55 (helaas niet 22:11 hahaha)
https://youtu.be/qIAlkFIlY54

Haha leuke vondst die video van Laetitia. Ze zingt zelfs nog over 'tijd' en draagt de kleur rood.

Bijzonder aan seizoen 11 was dat de kandidaten de mol direct aan het begin van het spel (echt in binnen 2 minuten ofzo) hadden kunnen ontdekken. Hij zat namelijk verkleed in een bus. (Niemand zag hem gelukkig).
Misschien hadden de kandidaten de mol ook direct aan het begin van het spel ontmaskeren? Bijvoorbeeld via de geheime vingertekens van Rik? 1-1, 1-3 en 0-1 en 0-3 alleen bij Kim Lian.

Daarop inhakend, in aflevering 5 wordt heel nadrukkelijk kamernummer 301 getoond terwijl Hila in de lift stapt...

« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 23:56:47 door molletje1985 »

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #382 Gepost op: 5-02-2022, 00:13:26 »
Oeh, ik heb iets ontdekt (alweer ;))

Everon komt voorbij in zijn rode shirt (hoezo rood, je gaat lasergamen, waarom trek je dan rood aan?) een verwijzing naar het rode gewaad?
Hij ziet de rode cijfers. Volgens mij staat er 13/456/8910 (bliksemschicht)11
Nummers 2 en 7  ontbreken. Dat zijn op volgorde van de leader Suzanne en Glen want die liggen al uit het spel.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #383 Gepost op: 5-02-2022, 00:26:34 »
Oeh, ik heb iets ontdekt (alweer ;))

Everon komt voorbij in zijn rode shirt (hoezo rood, je gaat lasergamen, waarom trek je dan rood aan?) een verwijzing naar het rode gewaad?
Hij ziet de rode cijfers. Volgens mij staat er 13/456/8910 (bliksemschicht)11
Nummers 2 en 7  ontbreken. Dat zijn op volgorde van de leader Suzanne en Glen want die liggen al uit het spel.

Oeh, dat van die cijfers is ook goed gevonden zeg! Hierdoor denk ik wel weer: de makers van het programma lachen zich waarschijnlijk kapot met zulke “hints” haha.

Dat rode shirt van Everon vond ik idd ook verdacht. Zeker omdat hij Kim-Lian betichtte van voorkennis, met haar camouflagepak.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #384 Gepost op: 5-02-2022, 10:15:00 »
Er staat 48 en geen 13!

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #385 Gepost op: 5-02-2022, 13:29:24 »
Er staat 48 en geen 13!

Kun je dat laten zien?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #386 Gepost op: 5-02-2022, 14:00:39 »
Heb ik destijds al geplaatst onder topic ‘waar rook is is vuur’, blz 4. Maar foto is niet top, maar je kunt het ook even terug kijken en zelf bekijken als je me niet gelooft. Ik weet 100% zeker dat het 48 is want ik heb er toen flink mee zitten stoeien en meerdere malen teruggekeken. Ik kon er toen niets uithalen qua som of getallen maar de link naar het bliksem tekentje is nu wel interessant.

Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #387 Gepost op: 5-02-2022, 14:24:16 »
Kun je dat laten zien?

Een poging om een duidelijke foto hiervan te posten.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #388 Gepost op: 5-02-2022, 15:20:10 »
Dus.. 48: Kim Lian presenteerde t 48e gouden Televizierringgala met toen WIDM als winnaar..
En t bliksemschichtje lijkt op het “zon” runetekentje; las net dat de zon voor 2 procent uit goud bestaat .. maar misschien was dat al genoemd.. maar wat kunnen we ermee?
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 15:30:37 door geennaam »

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #389 Gepost op: 5-02-2022, 18:30:08 »
Een poging om een duidelijke foto hiervan te posten.

Thanks. Ik heb het met terugkijken en stilzetten niet zo duidelijk kunnen zien als jij.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 18:31:59 door molletje1985 »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #390 Gepost op: 5-02-2022, 19:30:02 »
Een poging om een duidelijke foto hiervan te posten.
Achter de bliksem staat 11. Dat nummer komt vaker voor. Wat kunnen wij daarmee, moet het nu 11 (elf) zijn of 1-1 (01 januari)? geboortedatum van Steenbok?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #391 Gepost op: 5-02-2022, 21:35:10 »
Het kan toch haast niet anders meer dan dat het vele rood dat in beeld wordt gebracht gecombineerd moet worden door de vele kleding van “I am Torro” (?) van Everon?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #392 Gepost op: 5-02-2022, 21:38:17 »
Het kan toch haast niet anders meer dan dat het vele rood dat in beeld wordt gebracht gecombineerd moet worden door de vele kleding van “I am Torro” (?) van Everon?

Het petje viel mij nu op. Welke andere kleren is ook van I am Torro?

Ook zijn rode shirt bij het lasergamen?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #393 Gepost op: 5-02-2022, 21:44:46 »
Oh, ik vind nu dat hij zelfs co-founder is van het merk I Am Toro!  ::oink::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #394 Gepost op: 5-02-2022, 21:45:52 »
Oh, ik vind nu dat hij zelfs co-founder is van het merk I Am Toro!  ::oink::

Meid hij is de baas van I Am Toro ::rofl::.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #395 Gepost op: 5-02-2022, 21:51:16 »
Meid hij is de baas van I Am Toro ::rofl::.

Ah, of hij daadwerkelijk de baas is van het bedrijf kon ik zo gauw niet vinden. Maar alleen co-founder vind ik al een mooie link met het vele rood. Dat hij ook nog de baas is, maakt het nog sterker!  ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #396 Gepost op: 5-02-2022, 21:54:50 »
Golfbeweging: Kim-Lian probeert na de peddel opdracht een reactie uit te lokken bij Sahil zodoende een golfbeweging. Daarna gebeurt dit weer bij Kim-Lian, maar is het Everon die het bij haar doet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #397 Gepost op: 5-02-2022, 21:56:14 »
Fresia was de enige die zo keihard op de jetski ging dat het golfbewegingen veroorzaakte...

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #398 Gepost op: 5-02-2022, 22:18:57 »
Achter de bliksem staat 11. Dat nummer komt vaker voor. Wat kunnen wij daarmee, moet het nu 11 (elf) zijn of 1-1 (01 januari)? geboortedatum van Steenbok?

Omdat die 11 inderdaad vaker voorkomt ben ik gaan kijken naar de hints uit seizoen 11. Deze viel me op:


Hint 3. De elfde Mol werd in verband gebracht met het getal 11. Patrick sliep in kamer 11 en liep voor kamer 11 langs. Op wieisdemol.nl werd uitgelegd dat de hint groter was: "Er werd regelmatig naar het getal 11 gewezen. Zo waren de levensgrote getallen van de code op de vuurtoren opgeteld 11 en alle cijfercodes van het verlaten ziekenhuis spel waren opgeteld ook 11." (..) "Aangezien 11 het 'gekkengetal' is, gebruikte Patrick vaak het woord 'gek' in z'n biechten (ook daarbuiten: vaak de uitdrukking "te gek") en verwees hij naar het woord 'gek' in zijn contactadvertentie in het theater in aflevering 2 met aparte zinsconstructies als: "Gedachten En Krachten" en "Geaard En Krachtig".

In aflevering 1 begon Welmoed ook over die 11. Gekkengetal?
Het wordt ook geassocieerd met carnaval.

In de aflevering 5 viel het me op dat Laetitia zei: “Het is Zo Ontzettend Tof!”
Oftewel ZOT. En dat zei ze aflevering 6 weer.  Kan toeval zijn natuurlijk, echt een hele rare uitspraak is het niet. Hoewel ze 2 afleveringen geleden ook wat zinnen zei met beginletters WIDM.

Iets anders dat me opviel is de verdeling van de teams van de eerste opdracht van aflevering 6.
Team met fakkels: Everon, Laetitia, Fresia. ELF.
Toeval? Het leek er op dat de teams zo waren samengesteld doordat Sahil voorstelde de teams uit de busjes aan te houden. De rest stemde heel snel toe. Aangezien Sahil de aanstichter was zou je haast denken dat het toeval was. Maar wie weet kreeg hij dat van die teams met mensen in de busjes wel ingefluisterd aan de telefoon of op een andere manier. (Dus alleen dat ze de teams zo moesten samenstellen, niet over die letters ELF) Ik geloof er eerlijk gezegd wel in dat sommige dingen in scene zijn gezet door de makers.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 22:23:05 door Nemi »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #399 Gepost op: 5-02-2022, 23:34:47 »
Omdat die 11 inderdaad vaker voorkomt ben ik gaan kijken naar de hints uit seizoen 11. Deze viel me op:


Hint 3. De elfde Mol werd in verband gebracht met het getal 11. Patrick sliep in kamer 11 en liep voor kamer 11 langs. Op wieisdemol.nl werd uitgelegd dat de hint groter was: "Er werd regelmatig naar het getal 11 gewezen. Zo waren de levensgrote getallen van de code op de vuurtoren opgeteld 11 en alle cijfercodes van het verlaten ziekenhuis spel waren opgeteld ook 11." (..) "Aangezien 11 het 'gekkengetal' is, gebruikte Patrick vaak het woord 'gek' in z'n biechten (ook daarbuiten: vaak de uitdrukking "te gek") en verwees hij naar het woord 'gek' in zijn contactadvertentie in het theater in aflevering 2 met aparte zinsconstructies als: "Gedachten En Krachten" en "Geaard En Krachtig".

In aflevering 1 begon Welmoed ook over die 11. Gekkengetal?
Het wordt ook geassocieerd met carnaval.

In de aflevering 5 viel het me op dat Laetitia zei: “Het is Zo Ontzettend Tof!”
Oftewel ZOT. En dat zei ze aflevering 6 weer.  Kan toeval zijn natuurlijk, echt een hele rare uitspraak is het niet. Hoewel ze 2 afleveringen geleden ook wat zinnen zei met beginletters WIDM.

Iets anders dat me opviel is de verdeling van de teams van de eerste opdracht van aflevering 6.
Team met fakkels: Everon, Laetitia, Fresia. ELF.
Toeval? Het leek er op dat de teams zo waren samengesteld doordat Sahil voorstelde de teams uit de busjes aan te houden. De rest stemde heel snel toe. Aangezien Sahil de aanstichter was zou je haast denken dat het toeval was. Maar wie weet kreeg hij dat van die teams met mensen in de busjes wel ingefluisterd aan de telefoon of op een andere manier. (Dus alleen dat ze de teams zo moesten samenstellen, niet over die letters ELF) Ik geloof er eerlijk gezegd wel in dat sommige dingen in scene zijn gezet door de makers.
Als ik jou volg, zou het getal 11 op Laetitia kunnen slaan.
In haar paspoort kan ik niets vinden wat met 11 te maken zou kunnen hebben. Zij zegt o.a.daarin; " Ik hou van facades en rookgordijnen" en  ze noemt zichzelf gepassioneerd. Van dat laatste heb ik niets kunnen merken.
Die beginletters E. L. F. vind ik knap gevonden. De volgorde in de busjes is vast door de regie vastgesteld.