Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84558 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #680 Gepost op: 1-03-2022, 15:10:41 »
Ik word hier voor vervloekt, maar nogmaals het woord hooi in het Albanees is Sanë. Met twee puntjes op de e. Dit kun je letterlijk op alle vertaalwebsites vinden. Hier zie je het zelfs in een zin staan.

Ook nogmaals: er zijn meerdere spellingswijzen daarvoor. Sanë en Sanee. Zoals je ook Hawaï en Hawaii hebt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 15:13:08 door Enigma TV »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #681 Gepost op: 1-03-2022, 15:25:55 »
Ook nogmaals: er zijn meerdere spellingswijzen daarvoor. Sanë en Sanee. Zoals je ook Hawaï en Hawaii hebt.

Leuk voorbeeld, maar Hawai/Hawaï is een endoniem en toch wel iets heel ergs anders dan Sanë of Sanee. Hooi word gewoon geschreven als Sanë. Dat een vertaling een woord goed pakt dat er op lijkt, is omdat een google translate zo werkt. Hier een stukje uit een woordenboek. Dat jullie in de hint geloven mag best zoals Vensterbank al zegt. Ik geloof er niet zo in.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #682 Gepost op: 1-03-2022, 15:32:57 »
Leuk voorbeeld, maar Hawai/Hawaï is een endoniem en toch wel iets heel ergs anders dan Sanë of Sanee. Hooi word gewoon geschreven als Sanë. Dat een vertaling een woord goed pakt dat er op lijkt, is omdat een google translate zo werkt. Hier een stukje uit een woordenboek. Dat jullie in de hint geloven mag best zoals Vensterbank al zegt. Ik geloof er niet zo in.

Als de makers de vertaling van Hooi willen gebruiken als hint, verwacht ik overigens ook niet dat ze daar erg veel research voor gaan doen en bij zo'n simpel woord gewoon Google Translate gebruiken.  ::)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #683 Gepost op: 1-03-2022, 17:27:05 »
Aflevering 6 (Golfbeweging)

Ik meende al eens dat ik een jetski een golfbeweging (=de titel van de aflevering dus) had zien 'schrijven' in het water, alleen kon ik het eerst niet meer vinden en dacht het me mogelijk ingebeeld te hebben. Maar ik heb het toch gevonden in een kort stukje droneshot in aflevering 6. Het valt niet of nauwelijks op, op ware snelheid, en zit zo tussen 48:46 en 48:49 in de video. Toen dacht ik dat er best wel eens iets meer door de jetski's in het water geschreven zou kunnen worden en dat blijkt ook nog eens zo te zijn: M-O-L! En de eerste persoon die vlak vóór en ná het dit stukje video vol in beeld is op haar jetski is ook nog eens.... Fresia!

Dit kan toch geen toeval zijn.

- Ik heb van de golfbeweging een animated GIF gemaakt en van de letters screenshots.
- Voor wie het in de originele video nog eens wil bekijken kan dat het best frame voor frame doen tussen 48:46 en 48:49
- Fresia vol in beeld op de jetski vlak ervoor zit ongeveer op 48:40 en erna op 48:50.

Chronologisch krijgen van het stukje video dan dit:

« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 22:06:41 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #684 Gepost op: 2-03-2022, 09:38:53 »
 ::ok::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #685 Gepost op: 2-03-2022, 09:50:07 »
Goed gevonden MoleBuster

Offline Allalin

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #686 Gepost op: 2-03-2022, 09:56:40 »
 ::ok::

Goed gevonden!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #687 Gepost op: 2-03-2022, 15:59:43 »
 ;D
Ma how, zeg!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #688 Gepost op: 2-03-2022, 16:18:20 »
Zou een leuke zijn, die golfbeweging is wel intressant idd. Alleen zie je de "M" volgens mij in die zelfde golfbeweging en de L zit ergens anders in het water? Maakt hem voor mij iets minder sterk. Ook wijst die niet perse overduidelijk naar Fresia,

Maar in ieder geval goed gevonden!

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #689 Gepost op: 3-03-2022, 21:05:57 »
Aflevering 6 (Golfbeweging)

Ik meende al eens dat ik een jetski een golfbeweging (=de titel van de aflevering dus) had zien 'schrijven' in het water, alleen kon ik het eerst niet meer vinden en dacht het me mogelijk ingebeeld te hebben. Maar ik heb het toch gevonden in een kort stukje droneshot in aflevering 6. Het valt niet of nauwelijks op, op ware snelheid, en zit zo tussen 48:46 en 48:49 in de video. Toen dacht ik dat er best wel eens iets meer door de jetski's in het water geschreven zou kunnen worden en dat blijkt ook nog eens zo te zijn: M-O-L! En de eerste persoon die vlak vóór en ná het dit stukje video vol in beeld is op haar jetski is ook nog eens.... Fresia!

Dit kan toch geen toeval zijn.

- Ik heb van de golfbeweging een animated GIF gemaakt en van de letters screenshots.
- Voor wie het in de originele video nog eens wil bekijken kan dat het best frame voor frame doen tussen 48:46 en 48:49
- Fresia vol in beeld op de jetski vlak ervoor zit ongeveer op 48:40 en erna op 48:50.


Dit plaatste ik destijds ook in het topic van die opdracht, maar inmiddels zijn er veel van dit kaliber hints die naar elk van de finalisten wijzen. Of dit nou de 'golfbeweging' is die ze in deze aflevering bedoelen... ik twijfel nog steeds.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #690 Gepost op: 3-03-2022, 21:06:05 »
Aan het einde van aflevering negen zie je het standbeeld van Skanderbeg, nationale held van Albanië; die ligt begraven in het mausoleum van vakbondje.
Op zijn helm zie je een ram, ook wel Billy goat. Deze ram hoort als nationaal symbool boven de twee koppige adelaar te staan.
Nadat dit standbeeld in beeld is geweest volgt weer zo 'n flits met een masker.
Daarna gaat het door naar het gemaskerde bal en zien we weer een flits vóór de persoon in zwart met gouden masker in beeld is. Daarmee zou iedereen dan een flits-masker hebben zien langskomen behalve de mol.

Er is een kandidaat met het sterrenbeeld Ram, dat is Fresia.
Het probleem is, normaal zat het masker voor de kandidaat, maar komt nu na Skanderbeg - symbolisch gezien Fresia door de ram - in beeld.
Fresia zou dan via Skanderbegs ram aangewezen worden. Als winnaar misschien, want omgekeerde volgorde, de mol is de reden van de flitsen voordat de kandidaat in beeld is, maar nu is de volgorde andersom, eerst de ram daarna de maskerflits. Is Fresia de mol te snel/slim af?

In de leader had Fresia rood van de vakbondje tegels; Kim had in de leader rood van de Albanese vlag; Everon groen van de bierflesjes.

Bij de executie van aflevering acht heb ik me verkeken op de kleuren. We zien Fresia met rood, daarna Everon met groen, daarna dacht ik rood met Thomas en Kim. Maar dat is Kim's arm helemaal niet, dat is weer Everon; je ziet alleen zijn arm. Pure misleiding. Kim zie je helemaal niet met een molboekje.

Lang verhaal kort, symbolisch gezien mogelijk Fresia als winnaar, Kim en Everon hebben symbolisch allebei rood en groen gehad.
Nog korter: het is niet duidelijk wat je hier mee moet.  ;D
« Laatst bewerkt op: 3-03-2022, 21:08:23 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #691 Gepost op: 3-03-2022, 21:35:03 »
Nog korter was geweest: niet posten  ;D  :D (geintje)
Enige wat ik uit de leader kan halen: alleen groen voor Everon...
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 10:51:05 door Mollem »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #692 Gepost op: 4-03-2022, 07:11:30 »
Na Skanderbeg zie je drie maskers tegelijk. De betekenis van de maskerflits is daarmee duidelijk. Het betekent dat het avontuur ten einde is in Albanië. Voor alle drie, dus ook voor de mol.

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #693 Gepost op: 4-03-2022, 12:47:54 »
Tijdens de pleidooien die gehouden worden aan het einde van aflevering 1 horen we de volgende muziek:



Wat opvalt is dat 8 van de 11 pleidooien begeleid worden door het nummer Een Waardeloos Aandeel uit de film Bankier van het Verzet. Alleen die van Arno, Everon en Laetitia niet. Hebben de betreffende kandidaten een (voor hen) waardeloos aandeel in het programma, omdat ze afvallen? En horen we bij Laetitia muziek uit de serie Succession (=opvolging), omdat ze de opvolger van de vorige mol is?

Eerder had je al uit aflevering de bijbehorende muziek gezocht wanneer de deelnemers naar Rik liepen en de muziek die werd afgespeeld bij de pleidooien.
Echter tijdens het maken van de test en vooral tijdens die van Fresia hoor je volgens mij muziek van Alex Heffes uit de serie 11.22.63 waarbij de 11 en 22 al vaker zijn teruggekomen maar de 63 zou dan voor FC kunnen staan (Fresia Cousiño of Football Club).
Aangezien jij een stuk sterker bent in muziek, zou je dat misschhien kunnen bevestigen?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #694 Gepost op: 4-03-2022, 23:35:23 »
Het feestmasker dat Fresia na afloop van Afrekenen opzet hoeft niet op voorkennis van het gemaskerd bal te duiden. Misschien kwam zij wel op het idee door de maskers op het molgeld. Dat verklaart wellicht ook Kims tarotkaart met de maskers.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #695 Gepost op: 5-03-2022, 09:21:07 »
Volgens het molboekje had Kim de tarotkaarten al meegenomen op reis dus nog voordat ze van maskers kon weten als kandidaat.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #696 Gepost op: 5-03-2022, 09:25:46 »
Volgens haar Instagram is ze er al twee jaar mee bezig.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #697 Gepost op: 5-03-2022, 09:26:12 »
Het wordt tijd voor de ontknopingmaskering, want ik word gek van alle hints en voorkennisdingetjes die zo overduidelijk naar Kim-Lian verwijzen.  :)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #698 Gepost op: 5-03-2022, 10:10:36 »
Eerder had je al uit aflevering de bijbehorende muziek gezocht wanneer de deelnemers naar Rik liepen en de muziek die werd afgespeeld bij de pleidooien. Echter tijdens het maken van de test en vooral tijdens die van Fresia hoor je volgens mij muziek van Alex Heffes uit de serie 11.22.63 waarbij de 11 en 22 al vaker zijn teruggekomen maar de 63 zou dan voor FC kunnen staan (Fresia Cousiño of Football Club). Aangezien jij een stuk sterker bent in muziek, zou je dat misschien kunnen bevestigen?

Klopt helemaal, dat postte ik destijds in het 1-1-22-topic. Fresia is de enige overgebleven deelnemer waarbij de muziek voorafgaand aan de test te horen was:



En ze stond tijdens opdracht 1, aflevering 1 van seizoen 22 (1-1-22) als 11e en 22e bij Rik.

En tijdens de executie van aflevering 6 hoorden we bij Fresia en Sahil muziek uit de serie 22 Bullets.

En in aflevering 9 zien we tijdens 'Afrekenen' een shot van Fresia (als een mol met z'n kop uit de grond) met het tijdstip 11:22 in beeld.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #699 Gepost op: 5-03-2022, 15:37:23 »
Dit plaatste ik destijds ook in het topic van die opdracht, maar inmiddels zijn er veel van dit kaliber hints die naar elk van de finalisten wijzen. Of dit nou de 'golfbeweging' is die ze in deze aflevering bedoelen... ik twijfel nog steeds.

Inderdaad zag ik nu dat jij en anderen het al eerder ook over die golfbeweging hadden in het opdrachttopic van de jetski's.
Ik had dat topic tot nu toe nog niet gelezen. Goed opgemerkt.  ::ok::

Maar wat het (voor mij althans) een sterke hint naar Fresia maakt is dat het stukje video-intermezzo (waarin de golfbeweging zit en er MOL geschreven wordt met jetski's...) precies zit tussen 2x Fresia vol in beeld op de jetski.

Feitelijk is er dan dit te zien: Fresia - MOL - Fresia.. of zo je wilt MMMMOL als je die M ziet als een aantal golfbewegingen achterelkaar.

Wellicht heeft Fresia de letters niet in één passage met de jetski geschreven, maar dan kan natuurlijk makkelijk een montage zijn van de regie waar een paar beelden overelkaar heen zijn gelegd.

Afgezien van hints was ik er toch al van overtuigd dat Fresia de mol moet zijn.
Winnaar Klassiekers Pool 2023