Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84592 keer)

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Tijden
« Reactie #700 Gepost op: 5-03-2022, 16:13:11 »
De 1e aflevering heette de tijd zal het leren.

Een aantal prominent aanwezige tijden kan ons misschien het antwoord geven?

Wie helpt?

22.11 (tijd waarop de tablets stil moesten staan)= 6 = F
22.28 (tijd op het klokje op de schouw uit afl 9, alarmerend) = 5 = E
...
...

(Mijn hoofd is niet helemaal helder door corona dus ik kom niet verder.. was er niet iets met 45? )

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tijden
« Reactie #701 Gepost op: 5-03-2022, 16:26:45 »
De klokkentoren staat achter de coulissen  ::vergroot:: op verschillende tijden.


Dus de hint zit in de klokkentoren.. de tijd zal t leren.
In de leader op 20:32 (eindtijd gtst)
Op het gemaskerde bal in afl 1 hoor je ook de klokken op 20:32 in de aflevering nederlandse tijd. Aan t begin dus vd afl.

Ze zoemen nog n keer in op de toren als de klok op 20:00 staat. Begin gtst

Ik kan t alleen aan Everon linken

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #702 Gepost op: 6-03-2022, 01:47:17 »
De laatste aflevering heette:
De ontmaskering, als je de 10de letter hiervan pakt krijg je een e

DWENUSANE
wordt
WIDM SANEE

Nu blij Sanmol?  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #703 Gepost op: 6-03-2022, 19:45:58 »

Met een referentiefoto (bruiloft in Royal Palace of Tirana) heb ik de foto met het rode gewaad wat meer in proporties getrokken.
Zie tweede bijgevoegde foto.

Zie de derde collectie foto's. Wie vinden jullie het beste passen? Is er iets wat ik over het hoofd zie, moet ik nog iets aanpassen?

Wat fijn om te zien, dat ik toch goed zat met mijn Photoshop speurwerk. Het bevestigde dat ik goed zat op Everon  ::bravo::

Wie zag nog meer Everon in het rode gewaad in de leader?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #704 Gepost op: 6-03-2022, 22:15:03 »
Klopt het dat niet alle titels naar de mol wijzen dit jaar? Op de algemene site staan er niet bij iedere titel een verklaring.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #705 Gepost op: 6-03-2022, 23:11:53 »
Wat fijn om te zien, dat ik toch goed zat met mijn Photoshop speurwerk. Het bevestigde dat ik goed zat op Everon  ::bravo::

Wie zag nog meer Everon in het rode gewaad in de leader?
Jazeker en dit heeft mij mede overtuigd dat Everon de Mol is.  ::ok::

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #706 Gepost op: 7-03-2022, 08:50:42 »
Ja, daarom kon ik hem ook niet loslaten  ::trots::

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #707 Gepost op: 7-03-2022, 14:49:26 »
Dus je hebt de goede mol gekozen?
Wat mij nog het meest heeft verbaasd is dat de youtubers dit helemaal genegeerd hebben, terwijl ze ten onrechte dachten dat het gezicht van Fresia onder het masker zat.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #708 Gepost op: 7-03-2022, 17:06:27 »
Wat fijn om te zien, dat ik toch goed zat met mijn Photoshop speurwerk. Het bevestigde dat ik goed zat op Everon  ::bravo::

Wie zag nog meer Everon in het rode gewaad in de leader?

Dit was mijn favoriete speurwerk van wat ik voorbij heb zien komen dit jaar! Heel knap en goed gedaan! ::bravo::
En je zult waarschijnlijk ook als youtuber toch door je eigen tunnelvisie hele goede hints wegzetten als "vergezochte hints".

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #709 Gepost op: 9-03-2022, 14:20:11 »
Dus je hebt de goede mol gekozen?
Wat mij nog het meest heeft verbaasd is dat de youtubers dit helemaal genegeerd hebben, terwijl ze ten onrechte dachten dat het gezicht van Fresia onder het masker zat.

Ja, heel veel mensen hebben dit genegeerd, hier ook weinig interactie op het forum (wel veel dank aan diegene die toch de moeite hadden genomen om te reageren!).
Heb zelfs de hint in een eerder stadium uitgeschreven en gegeven aan een widm hint account op instagram. Die zou het in een aparte groep bespreken, maar dit werd te zwak bevonden  ::tandpastasmiley::

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #710 Gepost op: 9-03-2022, 14:21:45 »
Dit was mijn favoriete speurwerk van wat ik voorbij heb zien komen dit jaar! Heel knap en goed gedaan! ::bravo::
En je zult waarschijnlijk ook als youtuber toch door je eigen tunnelvisie hele goede hints wegzetten als "vergezochte hints".

Dankjewel  ::hug::
Volgende keer misschien weer.

Dat is het leuke aan tunnelvisies, dan verlies je het overzicht.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2022, 13:14:22 door Goovi »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #711 Gepost op: 9-03-2022, 15:32:59 »
Er zijn heel veel (nep)hints geweest dit seizoen. Kijk naar de maskerhint, de tarotkaarten, de oogverwijzingen, de kledinghints, het masker met het 250,- biljet, de voorkennis over de schaapopdracht van Kim, of de 2x 11-tal verwijzing, de 2 keer 45 minuten bij de fortaflevering met een pauze tussen de 2 opdrachten, MOL met de jetski, het afzetten van het masker in de supermarkt, follow the money, de jokers en vrijstellingen die Fresia steeds voor haar gezicht houd enzovoorts. Ook allemaal sterke verwijzingen als niet Everon de mol was geweest.
Er wordt nu gedaan alsof je uit al die hints alleen op zou kunnen maken dat Everon de mol kon zijn.

Er zijn heel wat opdrachten waar je na het wegstrepen van letters Arno overhoud (livestream De Ontmaskering, Ontmaskerd, Aftroeven, Zand erover, Mollenvanger). In Ontmaskering kun je ook Kim halen  ::oink::
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #712 Gepost op: 13-03-2022, 23:53:58 »
Eens met Jezet hierboven. Ik was op zoek (en andere forummers viel het ook op) naar de verklaring voor de titel 'golfbeweging' (afl 6) en een jetski maakte idd een golfbeweging in de video van afl. 6. Bovendien werd er MOL geschreven met de jetski's. Dit komt natuurlijk niet bij toeval als video-intermezzo tussen 2x Fresia vol in beeld, waardoor je wel moet concluderen dat het een hint naar Fresia is. Heel flauw dat de redactie dit soort nephints er in monteert.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #713 Gepost op: 14-03-2022, 08:05:45 »
Dat was gewoon "toeval" of wat je er maar in wilde zien. De "M" en "L" zijn helemaal niet zo duidelijk toch? :)