Auteur Topic: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart  (gelezen 12604 keer)

Offline pepijnbrem

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • wie denk jij dat de mol is? Ik denk .........
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #60 Gepost op: 13-03-2022, 15:11:43 »
Wel leuk zo gedaan bij de fandag dat je met alles molgeld kan winnen. Alleen wel jammer dat de rijen niet duidelijk zijn aangegeven met hekken o.i d.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #61 Gepost op: 13-03-2022, 15:15:15 »
Veel plezier allemaal! ::joehoe::

Offline Molletje400

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #62 Gepost op: 13-03-2022, 20:42:12 »
Echt een hele leuke dag. Mooie locatie, leuke kandidaten en leuke spellen. Er was veel te doen, en heb ook molgeld gewonnen. (Scheelt 200 euro bieden voor de veiling.) Ook leuk om Wrlmoed te ontmoeten. En Ron was ook geweldig tijdens de vragenronde. Kortom: geweldige dag! Kijk al uit naar volgend jaar. Hopelijk dan met alle kandidaten.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #63 Gepost op: 13-03-2022, 20:52:09 »
Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen, foto’s en filmpjes. Daar geniet ik altijd super van! (Kon zelf er niet bijzijn helaas).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #64 Gepost op: 13-03-2022, 21:23:09 »
Het was inderdaad niet duidelijk waar je je nou precies bij aansloot. Wel heb ik gelaser-gamed, en een meet&greet met Suzanne gewonnen. Jammer dat zij de eerste ronde niet heeft "overleefd". Grappig mens.

Verder een deel van mijn vaste molgroepje teruggezien, en later met hen een hapje gaan eten.

Kers op de taart was de spontane ontmoeting later met Suzanne, Glen, Thomas en Kim-Lian.

Plus een molbiljet te pakken gekregen.

Offline Hopper

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #65 Gepost op: 13-03-2022, 21:33:31 »
Dankzij een lieve jongedame die haar Meet en Greet met Welmoed aan ons gaf omdat ze al naar Thomas ging. ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #66 Gepost op: 13-03-2022, 21:38:10 »
Het kunnen winnen van molgeld was een leuke toevoeging aan de spellen van dit jaar. Het was ook niet te makkelijk of te moeilijk vond ik. (Ik won er eentje met katapultschieten maar bij het lasergamen heb ik het gepakte geld braaf ingeleverd omdat ik helaas afgeschoten werd een meter voor de finish. :\'( ;D) Verder heb ik nog een leuke lightpainting gemaakt.

Het zaalgedeelte was ook prima geregeld met live-verbindingen met de afwezige (want helaas positief geteste maar gelukkig nog kwieke) Rik, Everon, Fresia en Hila en de kandidaten in de zaal. Heel veel nieuwe dingen kwamen we niet te weten maar gezellig in zo'n afsluiter met de kandidaten wel. En we zaten heerlijk in de theaterstoeltjes.



Het kletsen met de medemolloten vind ik altijd het leukste van de fandag en dat was ook dit jaar weer erg geslaagd. Ook een praatje met onbekenden in de wachtrij is zo gemaakt omdat je allemaal molloot bent. ("Waar staan we eigenlijk voor in de rij? O, dat was van die en die opdracht", etc.)

Er was ook nog een grappig extraatje dit jaar: er waren 11 kokers in het pand verstopt. Wie die vond mocht aan een quiz meedoen waarmee leuke prijzen te winnen waren. Ik heb niks gevonden maar vond het wel leuk om te zien hoe iedereen tussen de bankenkussens en planten aan het speuren was. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2022, 21:42:23 door Heinz »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #67 Gepost op: 13-03-2022, 21:47:38 »
Ik heb een topdag gehad ::bravo:: Het begon allemaal wat chaotisch, vol met rijen voor spellen waar je amper van wist wat ze waren ;D Maar uiteindelijk wel veel lol gehad - vooral met medemolloten :D

Maar aan het einde van de dag - Bodejos refereerde er hierboven al even aan - zagen we ook nog een paar Molkandidaten in het wild ::hyper:: Daar zag ik dus mijn kans schoon om toch nog mijn Mike & Thomasshow-dvd te laten signeren door mijn favoriete kandidaat/komiek/presenator/duizendpoot ::love::
...óf niet!

Offline Hopper

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #68 Gepost op: 13-03-2022, 21:50:31 »
Gevonden!

Geen top 3 prijs maar wel een mooi WIDM goody pakket. En een hoop lol. Koker lag vlak bij de ingang en er moeten wel meer dan 100 mensen voorbij zijn gelopen….. ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #69 Gepost op: 13-03-2022, 21:54:24 »
Goed zeg! Wel leep dat ze 'm vlak bij de ingang legden want pas later kreeg je de envelop met het kaartje "zoek de 11  kokers". ;D

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #70 Gepost op: 13-03-2022, 22:03:14 »
Is er weer eens een Molfandagquiz, moet je ook nog een speurneus zijn om hem te mogen maken :P

Niet dat ik dit jaar een kans had gemaakt, trouwens, daarvoor heb ik het seizoen toch niet fanatiek gevolgd. Gefeliciteerd Hopper met de troostprijs ::bravo::
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #71 Gepost op: 14-03-2022, 00:11:09 »
Ik ben wel benieuwd waarom Laetitia er niet was.

Niet op de fandag, en ook niet via de videoverbinding. Weet iemand hier de reden?

Offline Molletje400

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #72 Gepost op: 14-03-2022, 00:14:59 »
Hier nog een leuke foto van alle kandidaten samen. Online en in het echt. Voor het eerst niks op aan te merken, alles was prima geregeld. Ook met alle coronabeperkingen. Volgend jaar hoop ik wel weer op Zaterdag.

 Ik had wel nog een vraag: ik ben niet naar de 1e verdieping geweest. (Die kon ik niet vinden.) Daar was de opdracht ver gelijken nog. Zijn er forumleden daar heen geweest? Was dit leuk? Wat kon je doen?
« Laatst bewerkt op: 14-03-2022, 00:17:58 door Molletje400 »

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #73 Gepost op: 14-03-2022, 07:35:32 »
Samen met mijn broer ging ik ook dit jaar naar de WIDM-fandag. Na twee jaar zonder, kon het eindelijk weer doorgaan. Wel met enkele voorzorgsmaatregelen, want het was een evenement binnen met meer dan 500 mensen, zodat hier 1G gold.

We waren mooi op tijd bij theater Het Gooiland. Toen we aankwamen – ruim vóór 13.00 uur – zaten er pas ongeveer 15 mensen. Dit werden er snel meer en ik denk dat er uiteindelijk een behoorlijk lange rij stond rondom het theater. Om 13.00 uur gingen de deuren open, werden de QR-codes gecontroleerd, en waren we binnen. Daar kreeg je een keycord met daaraan een kaart met de opdrachten. Deed je een opdracht dan werd dat afgevinkt op de kaart. Slim, want zo werd voorkomen dat iemand steeds hetzelfde deed.

Ook kreeg iedereen een envelop met daarin een kaart waarop stond dat er in het gebouw 11 kokers waren verstopt. Vond je zo’n envelop dan was je één van de gelukkigen die een live test & executie mocht doen. Natuurlijk hebben we goed gespeurd, maar – helaas! – zelf geen koker kunnen vinden.

Eenmaal binnen zijn we meteen op de groepsfoto gegaan. Hier stond een groen scherm waar je voor moest gaan staan om de foto met de kandidaten en mol te maken. Erg leuk en de afgedrukte foto kreeg je meteen mee. Vervolgens gingen we naar “Net of net niet” dit is de opdracht waarbij je met het kanon een bal in het doel moest proberen te schieten. Iedereen kreeg 5 kansen. Raakte je een doel, dan mocht je het bedrag dat erop stond houden. Dit kon 250 euro of -250 euro zijn. Het bleek nog behoorlijk lastig om de bal in het doel te krijgen! Op de foto is mijn broer in actie. Bij mijn eerste poging kwam de bal ongeveer een meter ver en bij poging 2 ging de bal hoog over. Poging 3 en 4 gingen net naast, maar de laatste poging was raak! Het eerste Molgeld was binnen, een fraai briefje van 250 euro!

Hierna gingen we naar het lasergamen. Dit was toen nog rustig, waarschijnlijk omdat het veel mensen nog niet was opgevallen waar dit was. Bij het lasergamen kreeg je 3 levens, onderweg kon je Molgeld vinden, maar ook afgeschoten worden door enkele ‘Snipers’. Kwam je met minimaal 1 leven bij de uitgang, dan mocht je het gevonden geld houden. Wij gingen naar binnen en al snel zag ik het eerste briefje liggen, vervolgens gingen we verder, maar werden we allebei een keer geraakt. Niet getreurd, nog 2 levens. We vonden meer geld (verstopten dit goed…) en kwamen bij de uitgang, met nog een leven op teller. Kortom: Het geld (enkele briefjes) mochten we houden!

Inmiddels was het behoorlijk druk/vol geworden in de zaal. Ik ging toen ergens achteraan in de rij staan, zonder te weten waar deze naartoe leidde. Dit bleek naar de opdracht “Huis(ont)houden” te zijn. In de rij raakte ik aan de praat met twee vriendelijke Molloten en met hen en twee anderen hebben we (na iets meer dan drie kwartier in de rij) de opdracht gedaan. Het ene team moest met behulp van de portofoon aan het andere team zijn kamer beschrijven. Na twee minuten wisselden we van kamer en moest je de 3 voorwerpen de weg waren of anders stonden, benoemen. Wij hadden er 2 van de 3 gevonden en elk van ons kreeg hiervoor weer Molgeld van de vriendelijke spelleiders.

Nu duurde het niet lang meer tot de zaal openging voor de vragenronde met de kandidaten uit dit seizoen van WIDM? Ik kon nog snel met mijn broer een opdracht van “(Af)troeven” doen uit aflevering 1 van dit seizoen. Wij deden de opdracht dat het kistje met behulp van stokjes uit een grote kist/kooi omhoog moest worden gebracht. Best lastig, maar het lukte en hiermee verdienden we beiden 500 euro Molgeld!

Hierna begon het programma in het theater met de kandidaten, wat ook erg leuk was. En Welmoed en Sahil bleken nog ruzie te hebben gehad over de moltelefoon!

Al met al een erg leuke Fandag 2021, waar ook de Albanese ambassade bij aanwezig was (getuige de twee auto’s buiten met kenteken CD-…-…). Veel Molgeld ook verdiend. Top!

EdAnt
« Laatst bewerkt op: 20-03-2022, 12:57:28 door EdAnt »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #74 Gepost op: 14-03-2022, 07:50:16 »
Ik had wel nog een vraag: ik ben niet naar de 1e verdieping geweest. (Die kon ik niet vinden.) Daar was de opdracht ver gelijken nog. Zijn er forumleden daar heen geweest? Was dit leuk? Wat kon je doen?

Een "lightpainting" maken zoals Fresia en Thomas deden. Was leuk. :)

Offline Raymundo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #75 Gepost op: 14-03-2022, 08:30:49 »
Het was zeker een geslaagde dag! Toen we aankwamen rond half 1 was het nog heel rustig dus stonden we vrij vooraan.

Het is al eerder benoemd maar het was echt leuk dat je Molgeld kon winnen/vinden bij de opdrachten. Twee briefjes van €250 gewonnen bij 'Net of Net niet' en een paar briefjes bij Lasergamen. Ik had nog iets vreemds bij het Lasergamen. We gingen met vier personen naar binnen (een jongen en een meisje (mij onbekend), mijn neefje en ik) toen we bijna bij het einde waren kwam er een jongen naar ons toe en hij had een voorstel. Hij had een briefje van €50 voor ons maar dan moesten we wel gelijk naar de uitgang rennen. De onbekende jongen en meisje waren al weg dus hebben mijn neefje en ik het maar aangepakt haha.

Ook had ik een Meet&Greet gewonnen met Laetitia maar helaas was ze er niet. Gelukkig mocht ik toen Welmoed ontmoeten. Was echt leuk, ze is echt aardig.

Het podiumprogramma was ook goed geregeld met de videoverbinding.
Alle begeleiders bij de opdrachten waren ook heel aardig en deden het ook echt leuk.

Ik post niet vaak op dit forum maar ik lees wel veel. Ik vind het wel grappig dat ik veel van jullie onbewust heb gezien.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2022, 08:47:36 door Raymundo »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #76 Gepost op: 14-03-2022, 08:31:16 »
Het was een superleuke dag en erg gezellig! ::bravo::

Een heel goed idee dat je molgeldbriefjes bij de games kon winnen. Zo is er voor iedereen wat. Ik had een briefje van -250 gewonnen bij 'Net of net niet', en 1000 euro omdat ik samen met Rat een recordtijd neerzette bij het (Af)troeven-spelletje waar je die schijf met inkepingen omhoog en omlaag moest draaien. Ook nog een briefje van 50 van Brtdm gekregen, dat ik heb weggegeven aan een jongen die er geen had.

Het duurde heel lang voordat het vragenvuur begon. Sommige mensen zaten al een uur in de zaal te wachten. Dat was wel een organisatorisch dingetje. Toen kwam er een Albanese zangeres op het podium, wel leuk, maar we wilden natuurlijk de kandidaten zien. Gelukkig lukte het daarna toch allemaal en werden er leuke vragen gesteld die met veel enthousiasme en humor door de kandidaten werden beantwoord. Ron Boszhard praatte de boel ook aardig aan elkaar, hoewel hij naar eigen zeggen last minute was ingevlogen.

Trouwens, naast het lightpainten zat ook nog een zaaltje waar je het presentatiepraatje van Rik zelf kon oefenen. Die kamer was behoorlijk leeg. Heeft iemand dat gedaan? En ik ben ook benieuwd naar Huis(ont)houden, daar was gewoon niet bij te komen zo lang was die rij.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #77 Gepost op: 14-03-2022, 08:47:34 »
Grappig weetje: Sahil zette een streep door Arno als molverdachte omdat Arno bij het kliederen met de honing een broek van duizend(!) euro aan had. De vlekken zitten er nog steeds in. ;)

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #78 Gepost op: 14-03-2022, 10:37:36 »
Ben al sinds seizoen 1 fan van WIDM maar nog nooit naar de fandag gweeest. Nu met mijn zoon gegaan die een nog grotere fan is. We hadden via een heel aardige dame hier op het forum de kaarten kunnen overnemen (je weet wie je bent!, molgeld komt je kant op als dank!).

Gelukkig waren we vroeg. En stonden we net na de trap al in de rij. Snel groeide de rij en later toen we al binnen onze opdrachten aan het doen waren zagen we nog steeds mensen buiten.  ::oink::

Wij begonnen met de groepsfoto. Heel aardige begeleidster, maar het ging best langzaam. Ze hadden beter 2 opstellingen kunnen maken. Dat zag je later ook. Die lange rij kwam vooral daardoor.

Daarna direct door naar huis onthouden. Dat was erg moeilijk omdat we met z’n 2 in de ene kamer zaten en 2 voor ons onbekende personen in de andere kamer. Uiteindelijk beiden 4 antwoorden goed. Wij hadden de linker kamer en hadden de deurtjes van de kastjes, de bal, de appel en het kussen goed. Al deze items waren verplaatst. 

Daarna aangesloten in de rij voor lasergamen. Maar omdat de rijen zo onduidelijk waren werden we aangesproken door een mevrouw dat we niet achteraan waren gaan staan. Beetje gênant maar uiteindelijk konden we prima en snel bij het lasergamen terecht. Eenmaal de trap af zag je echt hoe professioneel die partij de wapens en helmen doorschoven van de uitgang naar de ingang. Het ging dus vrij snel allemaal. We werden best streng toegesproken hoe het werkte. En toen mochten we naar binnen. Daar was echt veel geld te pakken. Overal lag geld. Mijn zoon was uiteindelijk al z’n levens kwijt maar gaf snel zijn gevonden geld aan mij. Ik had nog 1 leven. Leuke twist en logisch dat je iets van levens moet overhouden. Anders gaat iedereen rustig op zoek naar geld zonder enige vorm van druk.

Vervolgens stonden we in de rij om met de ballen 250,- te verdienen. Maar we werden geattendeerd op het feit dat er meet en greets te verdienen waren bij aftroeven. Dus snel naar de grote draaischijf die omhoog en naar beneden moest bij troeven/aftroeven. Die was niet heel moeilijk om binnen 2 minuten te doen. Je kon kiezen. 500,- of een zwarte enveloppe. We kozen de zwarte enveloppe en daar zat een meet en Greet in. Tot onze verrassing was de Meet en Greet met Kim Lian.

Daarna naar het theater. 30 min gewacht voor de deur. Dus zaten rij 1 precies voor Ron. Op weg naar de mEet en Greet snel sahil nog even aangesproken op het podium voor een handtekening (voor hij snel zijn vlucht moest halen) en Kim Lian bij de Meet en Greet ontmoet. Wat een lieve warme vrouw!

En dank aan de dame die zag dat ik m’n telefoon op de stoel in het theater liet liggen en achter me aan kwam.

Ook al kregen we vriendelijk een Albanees vlaggetje en bal bij binnenkomst, we hebben het Albanees dansen 💃 maar overgeslagen  ::rofl::

Wat een geweldige dag!

Wij missen 250/-250/1000 mocht iemand die willen ruilen tegen 10/25/50 stuur me even een bericht, dan kunnen we ruilen.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2022, 10:42:33 door Andreh6 »

Offline Molletje400

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Fandag 2022 - 13 maart
« Reactie #79 Gepost op: 14-03-2022, 14:27:13 »
Waren er ook mensen bij de draaischijf van aftroeven die wonnen, maar geen meet en greet kregen? Ze zeiden tegen ons dat je kans maakte op een meet en greet. Waarschijnlijk als je de goede envelop pakte. (Ik weet dus niet of dit klopt, dus vandaar dat ik hier wel benieuwd naar ben.)
 Wij hadden iniedergeval een meet en greet met Sahil gewonnen. Die kon niet, dus toen met Welmoed. (Vond ik stiekem ook leuker) Die was echt heel erg aardig en nam rustig de tijd voor iedereen. Erg leuk.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2022, 14:29:42 door Molletje400 »