Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik  (gelezen 15764 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #100 Gepost op: 12-01-2022, 22:43:54 »
Op het gevaar van struikelen af. Kandidaten liepen gewoon wat rond, deze binnen bereik ronde was vanaf de start al onrustig.

Dat opent weer een mol mogelijkheid: als je buiten stond was alles binnen slecht bereikbaar. Als je binnen stond was alles buiten slecht bereikbaar. Als je in de binnen bereik ronde iets buiten bereik zou gooien was dit "veilig gesteld" in de zin van: onbereikbaar voor wie dan ook.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #101 Gepost op: 13-01-2022, 09:37:07 »
waarom zou je een hand met alleen maar vorken opdelen en in twee verschillende vakken leggen, terwijl je die allemaal in één vak kunt gooien?
Ik zie gewone vorken met 4 tanden, en kleinere gebaksvorkjes met 3 tanden. Ik denk dat die ook uit elkaar gehaald moesten worden.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #102 Gepost op: 14-01-2022, 09:21:47 »
Tussendoor vraagt Hila haar nog of ze de bak met sokken wil controleren, waar uiteindelijk geen geld mee wordt verdiend. Blijkbaar waren ze klaar met de sokkenopdracht, maar liet Fresia's controle vervolgens te wensen over.


Wordt er geen geld mee verdiend? volgens mij is het niet helemaal duidelijk wat de 3e goede opdracht is. Dit kunnen volgens mij ook de sokken nog zijn.

Wat Fresia voor mij verdacht maakt is dat ze constant met die pingpongballetjes bezig is zoals jij aangeeft, hier is uiteindelijk veruit het meeste te verdienen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 09:23:50 door Enermol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #103 Gepost op: 14-01-2022, 11:58:57 »
Als je het van de andere kant bekijkt, kan Fresia de kandidaat, misschien net zo goed de hoge bedragen hebben veiliggesteld met het idee dat met al het geklooi om haar heen, zij de meeste kans heeft raak te gooien...

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2022, 12:10:27 »
We zien Sahil op het laatste moment nog een vork weggooien. Dit waarschijnlijk een vork die is gebruikt bij de taart. Hij gooit hem niet zomaar weg maar in ieder geval in de richting van de bestekla. (kan niet zien of die raak gaat)

Hieraan vind ik twee dingen opmerkelijk
1. Om die opdracht te voltooien moet die hem dus in het juiste bakje hebben gegooid?
2. Als mol ga je niet op het laatste moment nog proberen een opdracht te redden,

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2022, 12:15:59 »
Het lijkt mij dat Fresia de boel hier wel degelijk loopt te flessen. Gaat met beide handen naar het bakje met groene knikkers > pakt ze eruit met linkerhand en geeft ze over naar rechterhand > gooit groene knikkers terug in bak met rode. Gebeurt in een tijdsbestek van 1 seconde. En op een moment dat ze op het verste punt achterin staat, waar het het moeilijkst te zien is voor anderen. Tijdstip 14:33 in de aflevering.



Edit: Nu snap ik ook waarom we Fresia 15 tellen later zo fanatiek in de bak zien roeren, terwijl ze geen enkele poging doet om er iets uit te vissen. Ze staat die groene knikkers er doorheen te mengen, zodat de anderen ze niet snel weer naar boven krijgen. Wat mij betreft een overduidelijke molactie.


« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 15:03:45 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2022, 12:27:29 »
We zien Sahil op het laatste moment nog een vork weggooien. Dit waarschijnlijk een vork die is gebruikt bij de taart. Hij gooit hem niet zomaar weg maar in ieder geval in de richting van de bestekla. (kan niet zien of die raak gaat)
En daarna bukt hij zich, en raapt bij het schotje nòg iets op wat hij lijkt te gooien. Die bestekla zal dus inderdaad niet compleet zijn geweest. Even daarvoor had hij nog geroepen dat dat wel zo was... Waarschijnlijk omdat de sorteerbak leeg was. Maar er lagen her en der nog verdwaalde vorken, blijkbaar.

Dan waren misschien behalve de munten en de dobbelstenen toch de sokken goed? Of de brandweerauto?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2022, 16:48:00 »
mooie hint

Het lijkt mij dat Fresia de boel hier wel degelijk loopt te flessen. Gaat met beide handen naar het bakje met groene knikkers > pakt ze eruit met linkerhand en geeft ze over naar rechterhand > gooit groene knikkers terug in bak met rode. Gebeurt in een tijdsbestek van 1 seconde. En op een moment dat ze op het verste punt achterin staat, waar het het moeilijkst te zien is voor anderen. Tijdstip 14:33 in de aflevering.



Edit: Nu snap ik ook waarom we Fresia 15 tellen later zo fanatiek in de bak zien roeren, terwijl ze geen enkele poging doet om er iets uit te vissen. Ze staat die groene knikkers er doorheen te mengen, zodat de anderen ze niet snel weer naar boven krijgen. Wat mij betreft een overduidelijke molactie.




Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #108 Gepost op: 14-01-2022, 17:02:50 »
Maar ik zie toch duidelijk een stuk of 10 groene knikkers in het kleine bakje zitten, en eentje op tafel liggen... Ik denk dat ze gewoon roert op zoek naar nog meer groene, die er niet meer in zitten.

Dit was wel een dure opdracht trouwens, kon zeker 250 euro mee worden verdiend zo te zien.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 17:05:15 door Molest »

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #109 Gepost op: 14-01-2022, 17:06:28 »
mooie hint

Misschien een verwijzing naar loting van een voetbaltoernooi  ::rofl::
Ik vind haar wel mega verdacht; ze blijft mijn nr.1 verdachte.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #110 Gepost op: 14-01-2022, 17:51:02 »
Maar ik zie toch duidelijk een stuk of 10 groene knikkers in het kleine bakje zitten, en eentje op tafel liggen... Ik denk dat ze gewoon roert op zoek naar nog meer groene, die er niet meer in zitten.

Maar we zien haar toch echt een graai doen in het bakje met groene knikkers en die teruggooien in de bak met rode. Ik heb de opdracht nogmaals teruggekeken en op geen enkel moment zaten er rode knikkers in het bakje met groene. Het laatste duidelijke shot dat we hebben is deze:



Het is dus niet zo dat Fresia rode knikkers teruggooide die per ongeluk in het bakje van de groene terecht waren gekomen. En het is onzinnig en tijdverspillend om de rode knikkers die op tafel waren gevallen op te pakken en terug te gooien. Fresia pakte met twee handen duidelijk knikkers uit het kleine bakje en gooide die in de grote.

Voor zover ik kon zien zaten er bij Glen iets van zes tot acht groene knikkers in het bakje à 25 euro per stuk. Totaalbedrag max 200 euro. We zien helaas geen eindshot meer van de knikkertafel, dus hoeveel er aan het einde in zaten is niet bekend. Dat kunnen er dus ook nul zijn geweest. Er is in elk geval geen geld mee verdiend. Rik gaf aan dat de opdracht in elk geval deels niet goed was uitgevoerd omdat sommige knikkers met de handen i.p.v. met stokjes waren gepakt. We weten alleen niet of de knikkers die wél goed waren gepakt geld op hadden geleverd, of dat de hele opdracht was afgekeurd als er ook maar één knikker met de hand was gepakt.

Maar los van het resultaat: waarom gooit Fresia knikkers van de kleine in de grote bak, op een plek waar ze ook nog eens het minst zichtbaar is voor haar medekandidaten? Dat heb ik verder niemand zien doen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #111 Gepost op: 14-01-2022, 18:04:09 »
Er zaten maar 3 groene knikkers in. Als je de weerspiegeling in het glas meetelt zijn het er opeens 6. En er lag nog een groene op tafel, maar die is vermoedelijk van de taart. De vierde is onvindbaar? En de opdracht was fout uitgevoerd, dus waarom je daarover druk maken als mol? Een kandidaat zou ze teruggooien en een nieuwe poging doen het goed uit te voeren.

Iemand zicht op het verloop van de 4 veren oranje roze rood en groen? en de bijbehorende enveloppen? Die ging uiteindelijk (bijna) goed?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #112 Gepost op: 14-01-2022, 18:24:08 »
En de opdracht was fout uitgevoerd, dus waarom je daarover druk maken als mol? Een kandidaat zou ze teruggooien en een nieuwe poging doen het goed uit te voeren.

Dan moet je wel a) voor het einde al weten dat de opdracht verkeerd is uitgevoerd en b) dat ie alsnog meetelt als je de knikkers teruggooit en ze er opnieuw uitvist. Dit zou ik juist helemaal geen logische actie van een kandidaat vinden.

Verder heeft Rik bij deze opdracht niets gezegd over een maximumbedrag of maximaal mogelijk aantal groene knikkers. Hij zei:

"Gebruik de chopsticks om de groene knikkers te scheiden van de rode. Voor elke groene knikker in het kleine bakje verdienen jullie 25 euro!"

Er kunnen er dus veel meer in hebben gezeten dan drie of vier.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 18:43:53 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #113 Gepost op: 14-01-2022, 18:55:13 »
Wat ze in je eerste gifje doet weet ik niet, maar volgens mij zit ze niet met haar handen in het kleine bakje. Eerder ervoor. Ik kan het mis hebben hoor, die ogen van mij... Maar ik zie niets verdachts, ook niet als ik het uitvergroot.
Het ging mij eigenlijk om het tweede gifje, waarin groene knikkers in het kleine potje te zien zijn. Een stuk of 6 inderdaad, geen 10. Dus die is ze niet aan het roeren door de rode.
Iemand zicht op het verloop van de 4 veren oranje roze rood en groen? en de bijbehorende enveloppen? Die ging uiteindelijk (bijna) goed?
Zijn die kleuren zeker? Dat Welmoed een zwarte veer heeft laten vallen, zoals ik eerder las, klopt dan niet?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #114 Gepost op: 14-01-2022, 19:43:03 »
Nee kleuren zijn niet zeker. Rood en roze en zwart dan wel. Maar van de veren weten we niet veel sinds Kim een grote hand veren pakte en liet vallen. Thomas had een veer in zijn mond. Kan best zijn dat de verenopdracht geslaagd is ipv bestek of de brandweerauto.

Fresia kan ook net doen alsof ze bezig is met de balletjesopdracht omdat die op dat moment in haar vak zat. Maar die opdracht was al verknald in de buitenspel (eh -bereik) ronde.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #115 Gepost op: 14-01-2022, 19:51:58 »
Dan moet je wel a) voor het einde al weten dat de opdracht verkeerd is uitgevoerd en b) dat ie alsnog meetelt als je de knikkers teruggooit en ze er opnieuw uitvist. Dit zou ik juist helemaal geen logische actie van een kandidaat vinden.

Verder heeft Rik bij deze opdracht niets gezegd over een maximumbedrag of maximaal mogelijk aantal groene knikkers. Hij zei:

"Gebruik de chopsticks om de groene knikkers te scheiden van de rode. Voor elke groene knikker in het kleine bakje verdienen jullie 25 euro!"

Er kunnen er dus veel meer in hebben gezeten dan drie of vier.
Klopt, maar in totaal is er 2500e te verdienen. bij de pingpongballetjes zaten bedragen bij van 500, 250, 150 en een deel 10. Als je die optelt kom je al gemakkelijk aan 1500/1600e. Dan acht ik het waarschijnlijker dat elke andere opdracht 100e kon opbrengen.
De mol moet er dan vooral voor zorgen dat de grote bedragen verdwijnen uit de pot, en dat zou dan automatisch betekenen dat de mol in de eerste groep zit. Bij de andere opdrachten alles door elkaar halen en het wordt automatisch chaos.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #116 Gepost op: 14-01-2022, 21:11:34 »
Iemand zicht op het verloop van de 4 veren oranje roze rood en groen? en de bijbehorende enveloppen? Die ging uiteindelijk (bijna) goed?
Zijn die kleuren zeker? Dat Welmoed een zwarte veer heeft laten vallen, zoals ik eerder las, klopt dan niet?
Welmoed laat in deze opdracht achteloos een zwarte veer vallen (wat met donker gordijn niet zo opvalt)
Nee kleuren zijn niet zeker. Rood en roze en zwart dan wel. Maar van de veren weten we niet veel sinds Kim een grote hand veren pakte en liet vallen. Thomas had een veer in zijn mond. Kan best zijn dat de verenopdracht geslaagd is ipv bestek of de brandweerauto.


De zwarte iig wel (zie hieronder en mijn voorgaande post (zie citaat hierboven)), volgens mij was het 3 van dezelfde kleur per envelop ook, best goede opdracht om te mollen dus.  ;D

De pingpongballen waren nog veel belangrijker natuurlijk.

Edit: extra foto toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 03:41:05 door ErikY »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #117 Gepost op: 14-01-2022, 21:54:23 »
Mijn schatting voor de pingpongballen was 1100 euro. Die veren 3xzwart, 3xrood/oranje, 3xgroengeel 3xroze zijn denk ik 300/400 euro. Dat heeft Kim dan lekker gemold met 1 worp. Het terugvinden van de enveloppen was al lastig, laat staan de 15-20 veren, die her en der op de grond en tafels lagen. Zelfs bij Fresia ligt er een roze veer op de grond in jouw fotos.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 22:36:24 door foxhunter »

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #118 Gepost op: 14-01-2022, 22:02:19 »
Ja, het lijkt erop dat het erg veel veren waren. Bedrag misschien toch hoger dan we eerst dachten ook.
Wel 20 minuten speeltijd, maar toch bijna niet mogelijk om alle enveloppen te halen idd, makkelijk te mollen. :)


Nog 2 screenshots gemaakt, 5 enveloppen ? Met een blauwe of is een natte blauwe veer, zwart ogend ? Pino found, ...oh nee die is lichtblauw, hhh

« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 03:41:22 door ErikY »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #119 Gepost op: 14-01-2022, 22:08:41 »
Kim heeft op zijn minst chaos gecreeerd en afgezien van details was dat meer dan voldoende om de boel te laten mislukken.
Topshot(s) ErikY!
Ik tel nu 5 enveloppen. Zwart, blauw, roodoranje, geelgroen en roze in totaal 5x4 of 5x3 veren. Dan is de mogelijke opbrengst misschien wel 500 euro.
Conclusie blijft hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 22:37:47 door foxhunter »