Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik  (gelezen 15772 keer)

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #120 Gepost op: 14-01-2022, 22:24:03 »
Kim heeft op zijn minst chaos gecreeerd en afgezien van details was dat meer dan voldoende om de boel te laten mislukken.
Topshot(s) ErikY!
Ik tel nu 5 enveloppen. 5x4 of 5x3 veren. Dan is de mogelijke opbrengst misschien wel 500 euro.
Conclusie blijft hetzelfde.

Dank je wel. ::love::

Ja, alleen is dit nepmollen of echt ? (maskerhint leg ik naast me neer, dwaalspoor hopelijk)

Blijft klassiek moeilijk, maar houd het op Welmoed, vanwege haar zelfverzekerde (wel opgefokte, hhh) houding en achteloze maar strategisch ogende foutjes. Vind het ook opvallend dat ze de andere kandidaten i.t.t. wat ze in de biecht zegt, slechts oppervlakkig in de gaten lijkt te houden.

Zou zo maar kunnen dat het €100 per envelop was, geen idee of dat dan uitkomt met de pingpongballetjes. Maakt voor de conclusie idd niet veel uit.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 23:08:12 door ErikY »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #121 Gepost op: 15-01-2022, 00:13:22 »
Naar schatting is pingpongbal + veertjes dan 1700 euro en daarnaast nog 800 euro in 8 opdrachten.
Taart, limonade, honingmunten, groene balletjes, brandweerauto, sokken, bestek, dobbelstenen allemaal 100 euro is 800 euro. 500 euro voor de veren en 1200 euro voor de pingpong ballen.
De taart had je met bestek netjes in 10 stukken kunnnen snijden, dan was het misschien behapbaar.
Die 1100/1200 voor pingpongballen was absoluut niet haalbaar. Zonder chaos had je met de 500, 250 en 150 euro kunnen gooien, net zolang totdat ze erin zaten, maar zeker niet met een balletje van 10 euro.
Als er geen honing was en de veren voorzichtig uitgepluisd was er 500 euro verdiend.
Door chaos te creeren in een opdracht met 10 onderdelen raken de kandidaten het overzicht kwijt. Wie hield wel overzicht, wie/wat creeerde chaos?
In ieder geval degene die zijn hand in de chaoshoning heeft gehad, dus ronde buiten bereik. En daarna nog iets met veren en pingpongballen heeft gedaan. Dan heb je nog een keuze: in beeld Arno en Kim; op de achtergrond Everon en Laetitia.
(Thomas is het m.i. echt niet, maak je eigen overweging).
Arno was de held bij ballonnen en een ster bij ver gelijken. Compensatie, want nog maar aflevering 2, door mollen en niet mollen?
Everon doet weinig in beeld en was de held bij prikactie,
Laetitia is wel heel voorzichtig bezig, molt misschien met de bijbel, veren, pingpongballen, maar weinig zichtbaar,
Kim gebruikt de juiste strategie bij binnen/buitenbereik en bij prikactie en molt lomp bij ver gelijken door de vlag niet te herkennen en is dan in beeld bij Laetitia.

« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 00:19:03 door foxhunter »

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #122 Gepost op: 15-01-2022, 04:22:06 »
Welmoed zegt heel theatraal op een gegeven moment: "Waarom zitten deze allemaal in de verkeerde kleur ?" en haalt een rode veer uit een envelop, ze kijkt vervolgens naar een envelop met een roze veer erop en op het allerlaatste moment stopt ze de rode veer nog in een envelop, net op tijd.

Probleem is alleen, er lijkt geen rode envelop te zijn! Die rode veren zijn volgens mij gewoon witte veren die Welmoed zelf heeft gekleurd in de ranja!  ::oink::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #123 Gepost op: 15-01-2022, 10:01:38 »
Er waren vijf enveloppen en bij Kim zag je in de kom al een rode veer. Er is dus ook een enveloppe voor de rode veer. Maar die is in de "chaos" onvindbaar.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #124 Gepost op: 15-01-2022, 10:23:45 »
Er ligt ook nog een veer onder de schoen van Fresia. Is die later gevonden..?


Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #125 Gepost op: 15-01-2022, 11:32:19 »
Die groene knikkers uit de roodgroenopdracht lijken (volgens Siem) erg op de knikkers rond de taart. Daar zijn er een aantal weggehaald door vermoedelijk Letitia. Maar als die knikkers uit de rood/groenopdracht feitelijk ook eetbaar zijn dan kan de mol er natuurlijk gewoon een paar in zijn/haar mond gestopt hebben.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #126 Gepost op: 15-01-2022, 14:48:33 »
Er waren vijf enveloppen en bij Kim zag je in de kom al een rode veer. Er is dus ook een enveloppe voor de rode veer.

Nee, je ziet een groot kleurverschil (zie foto hieronder).

De rode veer lijkt zelfs wat slechter gekleurd te zijn; als je kijkt naar de schachten (stengel) van de veren dan is die bij de rode veer wit gebleven i.t.t. de oranje veer. (die heeft oranje schacht/stengel)

De rode veren zijn overduidelijk gekleurd in de ranja/kleurstofwater. (Mol Welmoed) :)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 17:05:14 door ErikY »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #127 Gepost op: 15-01-2022, 16:03:46 »
Maar zelfs als dat gebeurd zou zijn, betekent dat nog niet dat Welmoed dat gedaan heeft. Het zou eerder gedaan kunnen zijn door een andere kandidaat (mol), waarna kandidaten vergeefs op zoek gaan naar een envelop met rood.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #128 Gepost op: 15-01-2022, 16:06:57 »
Als die ranja zo goed zou kleuren, zouden we dat dan niet ook aan de tanden van Kim-Lian moeten zien?

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #129 Gepost op: 15-01-2022, 16:12:10 »
Maar zelfs als dat gebeurd zou zijn, betekent dat nog niet dat Welmoed dat gedaan heeft. Het zou eerder gedaan kunnen zijn door een andere kandidaat (mol), waarna kandidaten vergeefs op zoek gaan naar een envelop met rood.

Als het 100% procent bewijs is, had ik het in de spoiler gezet, of meer waarschijnlijk voor mij gehouden.

De kans dat het Welmoed is, is echter wel heel groot, ze wordt als enige gezien met de rode veren, als de veren net gekleurd waren en mogelijk nog nat, dan heb je het liever niet dat de kandidaten deze ook vast gaan houden. Ze vraagt heel theatraal waarom de veren in de verkeerde enveloppen zitten.

De montage maakt volgens mij bewust de keuze om Welmoed in 1 shot te vangen met de "ranja" en rode veer in haar hand en ook het einde waarop ze op de valreep nog het stapeltje enveloppen op tafel smijt, (met uitstekende rode veren) wordt opvallend in beeld gebracht.

Ze liet ook zoals eerder vermeld, een zwarte veer vallen. (met donker gordijn op de achtergrond in beeld, zodat het minder opvalt)

Voor mij persoonlijk werken ook 2 hints versterkend: "Gooi elke dobbelsteen op 1!"
 en diegene de ik zelf verzonnen had: het brandweerautootje met Engelse opdruk verwijst naar 9/11, Welmoed is op 11 september geboren.

Als die ranja zo goed zou kleuren, zouden we dat dan niet ook aan de tanden van Kim-Lian moeten zien?

Misschien wel  ;D Hopelijk natuurlijk kleurstofje ook!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 17:16:37 door ErikY »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #130 Gepost op: 15-01-2022, 16:21:19 »
Als die ranja zo goed zou kleuren, zouden we dat dan niet ook aan de tanden van Kim-Lian moeten zien?
Ik zou zo'n ranja ook zeker niet opdrinken als hij een veer zo rood zou kleuren, lijkt me niet gezond.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #131 Gepost op: 15-01-2022, 16:44:25 »
Op het laatst zeggen Hila en Welmoed nog steeds oranje veer. Het lijkt misschien rood, maar als twee kandidaten het oranje noemen..
Ik denk zelfs dat een enveloppe met veren goed was. Je hoort in de tweede ronde dat een enveloppe met de juiste veren er in 100 euro waard zijn en er waren er vijf dus 500 euro voor de veren. De bestekla was dan fout.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 17:02:49 door foxhunter »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #132 Gepost op: 15-01-2022, 20:00:35 »
Nog even kort terugkomend op het speurwerk van Blip en het verdachte gedrag van Fresia.

Ik vind het heel moeilijk te zien. Je ziet dat haar handen richting het deel van de tafel gaan waar het bakje met opviste knikkers staat. Maar door de afstand/het perspectief vind ik het moeilijk om te zien of ze er echt in graait. Een veel simpelere oplossing vind ik dat ze de chopsticks aan het pakken is die mogelijk op dat moment naast het bakje liggen. (Wat ze op dat moment snel moet doen aangezien deze subopdracht bij haar stuk is aanbeland.) Zou het ook wel een heel gewaagde vinden, het terugstoppen van knikkers. De opdracht heeft best een snelheid, dus controleren of je buren niet naar je kijken is niet makkelijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #133 Gepost op: 30-01-2022, 19:18:14 »
Weet niet of deze al voorbij is gekomen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #134 Gepost op: 17-02-2022, 23:18:29 »
De F bij buiten bereik. Fresia is binnen bereik. Bij binnen bereik zijn de gordijnen dicht. Mol F is dus nog buiten bereik.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1 - Binnen en Buiten Bereik
« Reactie #135 Gepost op: 18-02-2022, 00:13:44 »
Wat mij vooral opvalt aan deze opdracht is dat we weinig van Everon zien. En tja, ik zit nou eenmaal lichtelijk in een bepaalde tunnel.  ::rofl::

Even teruggekeken dus: bij de balletjes gooit hij 2x achter elkaar teveel naar rechts. Kan gebeuren natuurlijk, maar hij lijkt geen enkele moeite te doen om anders te gooien.  ???

Daarna doet hij een graai in de besteklade, pakt wat. En tja, daarna een knip. Wat gebeurt hier Everon, waarom doe je hier een soort van kung fu met een mes? Is die deelopdracht gelukt eigenlijk? Misschien is het niks, maar vreemd vind ik het wel.

Goed om te zien dat hij in ieder geval blij is. Thomas vind ik trouwens ook heel grappig met de veertjes.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2022, 00:18:43 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)