Auteur Topic: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie  (gelezen 8707 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2022, 23:13:32 »
Je hebt gelijk. Maar de duo's hadden na hun beurt belangrijke info natuurlijk naar Everon en Arno kunnen communiceren.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 23:15:08 door Mollem »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2022, 23:26:06 »
Laetitia stak ook haar vinger op bij de vraag wil je als laatste. Het werden uiteindelijk twee lange mannen, Arno en Everon.
Interessant. Thomas stak niet de hand op, maar vroeg dan plots nog "zijn wij de langste?" richting Arno. Dus hij probeerde ook wel..

Zou je als mol juist een gouden ballon willen wegprikken (ik denk met twee kom je al niet echt weg?), of zou je als mol juist als laatste gaan en dan alle gouden missen (of misschien met uitzondering van 1)?

Ik zou toch proberen te gaan voor die laatste. Meer controle..

Offline Bards

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2022, 17:00:26 »
Dit is de opdracht waaar de testvraag in de widm app over gaat. Echter in het antwoord kun je kiezen uit 2 kentekens, maar een van de kentekens is niet juist, dit bestaat niet. De R staat ergens in het midden maar op het kenteken van de jeep staat de R achteraan?
Waarom vind ik niets hierover op internet??

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2022, 17:09:00 »
dat is de derde keer in een topic dat ik deze lees. Is daar niet een apart topic 'app' voor?


Ik zou als mol als het enigszins ongeforceerd gaat, proberen in de laatste groep te komen en dan niet prikken.
Maar liever in eerdere duo's en dan wèl gele wegprikken.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2022, 18:20:55 »
dat is de derde keer in een topic dat ik deze lees. Is daar niet een apart topic 'app' voor?


Ik zou als mol als het enigszins ongeforceerd gaat, proberen in de laatste groep te komen en dan niet prikken.
Maar liever in eerdere duo's en dan wèl gele wegprikken.

Tenzij prikactie slaat op een staking. De mol is in staking (prikactie) maar deze kun je net zo makkelijk andersom redeneren … prik-actie (wel in actie).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2022, 23:14:28 »
Everon heeft in de film Buledo gespeeld…deze film won de gouden (!!!) kalf 😁

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2022, 11:46:54 »
dat is de derde keer in een topic dat ik deze lees. Is daar niet een apart topic 'app' voor?
Ik kon het topic niet vinden, maar zelfs als het bestond dan blijft in dit geval nog de vraag of het iets voor de opdracht zelf betekent. Vandaar hier geplaatst.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2022, 11:53:45 »
Er is een topic voor de app. Sterker nog, het stond daar ook al genoemd zoals te verwachten was.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2022, 15:45:37 »
Mikt Fresia hier bewust op de gouden ballon in het midden van de rij? Ze raakt een groene, maar toch.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2022, 15:50:02 »
Goed gezien, maar zou ze als Mol niet wat fanatieker op die gouden gemikt hebben? Zou misschien teveel opvallen, maar dat maakt het wel lastig voor Fresia om een fanatieke Mol te zijn als ik er zo over nadenk.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2022, 18:17:23 »
Mikt Fresia hier bewust op de gouden ballon in het midden van de rij? Ze raakt een groene, maar toch.



Heb ik ook opgemerkt in de topic over Fresia. Door de snelheid prikt ze net te laat. Ze prikt alleen op plekken waar gouden ballonnen hangen: voor, midden, achteraan. Je ziet nog net een reactie dat ze baalt dat ze de gouden ballon niet kon prikken.

Dus: goed gezien en opgemerkt. Helemaal mee eens.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2022, 23:38:58 »
Kim Lian benoemd steeds "wat gaat die auto hard", "gaat echt harder". En dat is steeds dezelfde auto, hetzelfde kenteken. Zou ze de bestuurder gevraagd hebben harder te rijden en hebben o. a. Fresia en Arno daar last van? Het begint al met haar eigen rit met roepen wat gaat het hard. Bij Fresia zegt Arno "deze gaat serieus harder". Dan Hila. Toen werd het niet benadrukt. Dankzij afleider Thomas? Dan Sahil in de snelle auto. Kijk hoe snel die gaat. ja die gaat heel snel. Tot slot Arno, die miste zijn eerste twee gouden ballonnen.
Als niet Kim verdenker zie ik hier toch een molactie in van Kim. Zij begon al te benoemen dat de auto hard ging terwijl die nog normaal tempo reed tijdens haar eigen ronde. De rondes daarna ging het sneller.

« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 13:51:57 door foxhunter »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2022, 09:08:27 »
Heb ik ook opgemerkt in de topic over Fresia. Door de snelheid prikt ze net te laat. Ze prikt alleen op plekken waar gouden ballonnen hangen: voor, midden, achteraan. Je ziet nog net een reactie dat ze baalt dat ze de gouden ballon niet kon prikken.

Dus: goed gezien en opgemerkt. Helemaal mee eens.
Maar wat daar tegen spreekt is dat het voor de Mol helemaal niet handig is om het zo te doen. Om te beginnen kan het opvallen, maar belangrijker is dat de kans op succes helemaal niet zo groot is. Je kunt dan beter de stok er ergens in de eerste helft inprikken en de hele rits eruit halen. Met ongeveer evenveel groene als rode ballonnen zal het netto resultaat daarvan rond de nul zitten met de (kapotte) gele als bonus.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2022, 15:07:20 »
Kim Lian benoemd steeds "wat gaat die auto hard", "gaat echt harder". En dat is steeds dezelfde auto, hetzelfde kenteken. Zou ze de bestuurder gevraagd hebben harder te rijden en hebben o. a. Fresia en Arno daar last van? Het begint al met haar eigen rit met roepen wat gaat het hard. Bij Fresia zegt Arno "deze gaat serieus harder". Dan Hila. Toen werd het niet benadrukt. Dankzij afleider Thomas? Dan Sahil in de snelle auto. Kijk hoe snel die gaat. ja die gaat heel snel. Tot slot Arno, die miste zijn eerste twee gouden ballonnen.
Als niet Kim verdenker zie ik hier toch een molactie in van Kim. Zij begon al te benoemen dat de auto hard ging terwijl die nog normaal tempo reed tijdens haar eigen ronde. De rondes daarna ging het sneller.

Zou ze prima hebben kunnen gevraagd. Of anders Momo van de productie wel, die zat op de bijrijdersstoel.   ::vergroot::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2022, 15:14:57 »
Of anders Momo van de productie wel, die zat op de bijrijdersstoel.   ::vergroot::
Zat in die andere jeep ook (een herkend) iemand van de productie op de bijrijdersstoel?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2022, 10:43:45 »
Fresia haar actie van de kandidatenkant bekeken, doet ze haar best om de gouden ballonnen vrij te spelen (voor en achter de gouden de andere ballonnen wegprikken) zodat het voor de golden guys makkelijker wordt de gouden ballonnen te spotten...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2022, 07:54:08 »
Zou ze prima hebben kunnen gevraagd. Of anders Momo van de productie wel, die zat op de bijrijdersstoel.   ::vergroot::
De regie kan ook prima gebruik hebben gemaakt van een mix. Kim in ronde 1 die zegt wat gaat het hard, toen het wat langzamer ging en Fresia die voor haar eigen rit vraagt om harder te rijden. Fresia niet  verdacht, want auto rijdt harder, Kim wel verdacht. Fresia kon er toch moeilijk bij, dan maar onverdacht blijven.
De combi van Kims enthousiasme en Fresia s vraag aan de chauffeur is voor de regie een leuke combi om te suggereren dat Kim die vraag stelde.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #57 Gepost op: 3-02-2022, 01:19:14 »
Op Youtube staat een mooie analyse van De Mol-Analsye (Reed de auto van Fresia inderdaad sneller) waarin best goed geanalyseerd wordt dat Fresia niet sneller reed. Dus kunnen we die ook weer mooi afstrepen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2022, 11:14:20 »
Everon zegt rond 21.00 dat hij niet als eerste wil omdat hij wil kijken hoe de andere kandidaten doen.
Hij wil wel als laatste want hij vertrouwt zichzelf.. op dit moment..

Vind het ook nog altijd apart dat Thomas zichzelf zo vaak aanbiedt bij de sleutelrollen en net zo snel weer terugstapt

Hij en Arno zijn duidelijk de langste vd groep

Offline Miu nishan

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2022, 23:49:50 »
Wat mij opviel was de knipperende kleine ledbalk op de AB814AD. De bovenste ledbalken deden dit overduidelijk niet.

Concreet zag ik wit en goud/geel geknipper. Morse code??

Meer mensen dit gezien en er een verklaring voor?