Auteur Topic: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie  (gelezen 8708 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Gepost op: 8-01-2022, 13:43:37 »


Bespreek hier de 2e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 23:02:37 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2022, 21:27:20 »
Echt een flauwe opdracht, onmogelijk om veel geld te verdienen. Zonde van de mooie locatie.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2022, 21:42:25 »
suffe opdracht, kun je weinig mee. komt volgens mij ook wel veel geluk bij kijken

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2022, 22:09:43 »
Als je hier als mol iets kan doen, is het zorgen dat je niet als laatste duo komt en dan per ongeluk een gouden ballon prikken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat als je zo snel over dat strand rijdt, het vrij onmogelijk is om exact te prikken waar je op mikt.

Verder een opdracht die me enorm leuk lijkt om te doen, in een geweldig mooie setting, maar als mol opdracht eigenlijk beetje zinloos. 

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2022, 22:30:29 »
Ik geef Kim en Sahil een molpuntje en Arno en Everon een pluspuntje. En door...  ::rofl::

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2022, 00:33:10 »
Er zijn nu al meerdere opdrachten die een woordspeling zijn op de Corona crisis. Avondklok en nu Prikactie. Ze hadden hier ook kunnen kiezen voor Priklocatie maar het feit dat de opdracht Prikactie heet, moet in mijn ogen betekenen dat de mol een of meerdere gouden ballonnen vroegtijdig heeft weggespeeld.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2022, 00:39:25 »
Wat we natuurlijk allemaal zouden willen weten is de individuele score. Niet te achterhalen uit de beelden, op een paar ballonnen na. Het gros van het te verdienen bedrag zat in de 4x gele (gouden) ballonnen: €600, 2/3 van het totaal. Dat is teveel voor een mol lijkt me.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2022, 10:26:54 »
Wat we natuurlijk allemaal zouden willen weten is de individuele score. Niet te achterhalen uit de beelden, op een paar ballonnen na. Het gros van het te verdienen bedrag zat in de 4x gele (gouden) ballonnen: €600, 2/3 van het totaal. Dat is teveel voor een mol lijkt me.

Goede conclusie. We kunnen onmolse punten geven aan Fresia en Arno. We kunnen nog zoeken wie per ongeluk een goude ballon heeft geprikt of meerdere, dat wel.

Ik heb de afgelopen jaren vaak matige opdrachten gezien en ben er zelden tot nooit kritisch over, maar dit was echt niet goed, sorry productie.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2022, 10:41:41 »
de mol zou nooit 3 van die gouden ballonnen als laatste kapotprikken, dus gebaseerd ook hierop kun je Arno afstrepen


Thomas is ook niet de mol, dat is gewoon nepmollen (die weet waarschijnlijk als hij verdenkingen van de echte mol van zich op zichzelf kan schuiven, kan hij andere medekandidaten die op hem gaan eruitspelen bij testen en executies, het is gewoon slim om zelf ook gewoon je beetje dom voor te doen)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2022, 11:41:28 »
Goede conclusie. We kunnen onmolse punten geven aan Fresia en Arno.
Everon en Arno bedoel je denk ik?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2022, 11:42:09 »
de mol zou nooit 3 van die gouden ballonnen als laatste kapotprikken, dus gebaseerd ook hierop kun je Arno afstrepen.
En Everon dus, die prikte er ook twee stuk volgen mij, net als Arno.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2022, 11:46:00 »
Wel een ideale actie als je de mol bent en in één keer, in een vroeg stadium, de verdenkingen van je wilt afschudden. Alle ogen zijn op je gericht. Arno wilde wel héél graag als laatste.
Wie neemt het je dan nog kwalijk als je met twee handen in de honing gaat zitten?
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 11:49:45 door Run »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2022, 12:24:29 »
Opvallende gelijkenissen met opdracht 3 uit aflevering 7 uit seizoen 2017. De kandidaten moesten toen te paard heen en weer rijden langs twee rijen ballonnen en deze met een revolver kapotschieten. Als je niet binnen de tijd terug was, verdiende je geen geld.

Mol Thomas Cammaert deed toen net alsof hij niet hoorde dat de andere kandidaten riepen dat hij snel terug moest komen. Daardoor finishte hij buiten de tijd. Gisteren zagen we wederom een Thomas die het allemaal niet zo goed gehoord leek te hebben, waardoor er geld van het totaalbedrag werd afgetrokken. Benieuwd of we meer van dit soort overeenkomsten tussen Thomas en Thomas gaan zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2022, 13:19:11 »
Everon en Arno bedoel je denk ik?

Inderdaad!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2022, 18:17:49 »
Ik vond het een beetje een suffe opdracht. Vast leuk om te doen, maar niet heel erg boeiend om te kijken. Uit de rit van Arno en Everon maak ik op, dat het wel te doen was. De Mol kon hier weinig eer aan behalen. Misschien een of twee gouden balonnen prikken, maar dat is het wel. De acht anderen hebben 290 euro gepakt. Dat is iets meer dan 35 per persoon. Peanuts. Op Thomas na dan. Ik heb overigens niet de indruk dat dat opzettelijk was. Ik heb eerder de indruk dat de straf ter plekke is bedacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2022, 18:31:49 »
Uit de rit van Arno en Everon maak ik op, dat het wel te doen was.

Misschien zag ik het verkeerd maar ik had het idee dat die laatste ritjes een stuk minder hard gingen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2022, 19:27:29 »
de mol zou nooit 3 van die gouden ballonnen als laatste kapotprikken, dus gebaseerd ook hierop kun je Arno afstrepen


Thomas is ook niet de mol, dat is gewoon nepmollen (die weet waarschijnlijk als hij verdenkingen van de echte mol van zich op zichzelf kan schuiven, kan hij andere medekandidaten die op hem gaan eruitspelen bij testen en executies, het is gewoon slim om zelf ook gewoon je beetje dom voor te doen)

Arno kan zeker wel als laatste deelnemen maar uiteindelijk niks kapot gaan prikken. (We hebben niet gezien wie ze kapot prikte). Zo laat je het overkomen dat je voor geld gaat maar uiteindelijk niks doet. Dus ik zou Arno niet afstrepen.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2022, 20:13:37 »
Geen enkele discussie hier waarom kandidaten er überhaupt voor kiezen om hele series met ballonnen aan elkaar te rijgen? Als rood en groen elkaar opheffen, had je net zo goed niets kunnen doen. Als iedere kandidaat per serie gericht 1 groene zou raken, hadden ze p.p. al meer verdiend dan nu (los van de gouden)...

Ik vind het altijd wel apart dat kijkers direct roepen dat er niets uit een opdracht te halen is.

En bij nader inzien betwijfel ik ook of "prikactie" wel naar Covid refereert. Priklocatie idd wel. Maar prikactie betekent iets als een korte, doelgerichte staking (actie), dacht ik.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2022, 20:17:46 door Traveljunkie »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2022, 20:16:48 »
Was het tien per ballon? Dan hebben ze gemiddeld drie meer groene geraakt dan rode. Altijd nog beter dan niets doen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] - Opdracht 2 - Prikactie
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2022, 20:20:53 »
Aan die snelheid rijdend zonder exact de verhouding rood: groen te weten is er voor ons weinig te speuren. Als er 35 groen en 20 rode hangen, is het best zinvol om gewoon die prikker er tegen te houden en te zien wat er kapot gaat. Ik weet niet of je op die snelheid gericht 1 ballon kan prikken.

Dus met de gegevens die we nu hebben, kan ik enkel zeggen is het opvallend dat er door 1 persoon in de proefrun ballonnen werden geprikt , want dat heeft zeker - geld opgeleverd.  En is het opvallend dat er voor het laatste duo ook al gouden ballonnen zijn kapot gegaan, maar of dat echt bewust is gedaan, valt lastig te bepalen .