Auteur Topic: [Aflevering 2] - Zwijgen  (gelezen 6983 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2022, 10:32:03 »
Maar... haar honingzoete stem past goed... bij..... de.....

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2022, 13:17:17 »
Ligt het aan mij of hebben we Kim Lian niet horen praten tijdens het invullen van de test?

Is zij degene die zwijgt?

Arno, Hila en Kim-Lian horen we niets zeggen. (Heel eventueel een hint naar de drie finalisten. Maar ik denk het niet want het gebeurt wel vaker dat kandidaten overgeslagen worden in de montage van de test.)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2022, 13:21:00 »
Hila wordt er op alle manieren enorm buiten gehouden. Stil en onopvallend.
Ik begin te twijfelen.. ze wist ook haar foto als enige niet totdat Arno iets zei. En het extra filmpje van vandaag is wel bijzonder met haar laatste opmerking..
Rick en Hila, 1+ 1 ?
Ik ben In de war

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2022, 14:13:37 »
Als we met letterlijk zwijgen niets opschieten kan het misschien over de boeg van zwijgen=goud. Kan nog steeds op meerdere kandidaten/situaties slaan (wie goud heeft geprikt), misschien iemand die iets van goud aanraakt, vasthoudt, aanwijst, etc.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2022, 14:14:24 »
Ja, is allemaal al besproken in het hints-topic over de afleveringtitels. Een aantal staan al in het theorieënoverzicht. ::jaja::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2022, 14:21:30 »
oh ik zit weer eens in het verkeerde topic  :-X


Mooie aflevering, Rick!  ::ok::

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2022, 15:26:53 »
Leuke aflevering om te kijken! Wat speur-potentie betreft iets minder vind ik. Maar dat kan ook zijn omdat ik ongeduldig ben en graag een beetje puzzel en ingewikkelde posts en theorieën lees over opdrachten die ik pas na 3x terugkijken zelf snap enzo. Van die opdrachten die je echt frame voor frame moet kijken en uiteindelijk met terugwerkende kracht een molactie kan uitsluiten vanwege een stukje schoen van iemand die op plek X stond en dus niet A heeft kunnen doen, dus dan moet Y dat wel zijn geweest want Z was toen al de hoek om, bladiebla.
Niet eens om dan eenduidig de mol te kunnen vinden of uit te sluiten, maar alleen al om dat gevoel te hebben  ::tandpastasmiley:: dat die kans er is

Ik merk dat ik een beetje zoek naar dingen om nader te onderzoeken, of hoop op van die acties die héél raar zijn voor een mol, of juist heel onlogisch lijken voor een kandidaat. Waar veel discussie over is onder molloten.
Wanneer een opdracht moeilijk molbaar is, of juist moeilijk haalbaar is dan valt er weinig te speculeren verder. We zitten natuurlijk pas in aflevering 2, maar het lijkt me leuk als de verschillen in inzet (of dan toch in opbrengst) tussen de spelers wat groter kunnen worden in een opdracht.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2022, 01:20:11 »
Kim en een paar anderen zwijgen bij de groepsverdeling voor de eerste opdracht, want ze zijn er niet bij. Iets wat me voor een mol onlogisch lijkt, al waren hier meerdere tactieken mogelijk.
Ik neem aan dat er bewust is gekozen om te bellen wanneer niet iedereen aan tafel zit.
(Mol) Kim-Lian, Laetitia en Hila lijken door afwezigheid geen/minder invloed te kunnen uitoefenen op de opdracht.
Maar uiteindelijk blijkt het niet uit te maken in welke groep de mol zit, want het is Rik die in het theater aangeeft welk team er gaat beginnen. Rik kan dan het team met de mol aanwijzen.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2022, 11:47:51 »
Je kunt wel bepalen of je binnen of buiten spel komt. Dus of je zelf draait of niet.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2022, 16:16:44 »
Ik wil nog graag even terugkomen op het moment waarop de telefoon gaat aan de ontbijttafel. Het lijkt mij namelijk dat je hier als Mol bij aanwezig wil zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is de afwezigheid van een drietal kandidaten (Laetitia, Kim-Lian en Hila) reden om hen een klein molminpuntje te geven? Of kan de Mol hier prima even op het toilet zitten, want voor hem/haar toch niet belangrijk? Het lijkt me gewoon nogal merkwaardig als de Mol op dit soort momenten niet eens aanwezig is. Vooral omdat Rik aan de telefoon meteen begint over de groepsindeling. Ik neem aan dat de Mol het belangrijk vindt om enige invloed te kunnen uitoefenen op zijn of haar positie tijdens de opdracht.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2022, 16:23:16 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2022, 17:51:45 »
Ik wil nog graag even terugkomen op het moment waarop de telefoon gaat aan de ontbijttafel. Het lijkt mij namelijk dat je hier als Mol bij aanwezig wil zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is de afwezigheid van een drietal kandidaten (Laetitia, Kim-Lian en Hila) reden om hen een klein molminpuntje te geven? Of kan de Mol hier prima even op het toilet zitten, want voor hem/haar toch niet belangrijk? Het lijkt me gewoon nogal merkwaardig als de Mol op dit soort momenten niet eens aanwezig is. Vooral omdat Rik aan de telefoon meteen begint over de groepsindeling. Ik neem aan dat de Mol het belangrijk vindt om enige invloed te kunnen uitoefenen op zijn of haar positie tijdens de opdracht.

Zoals hierboven al aangegeven, maakt het voor deze proef niet uit en dan is het voor de mol zelfs handig om een keertje niet aanwezig te zijn bij de groepsverdeling. 

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2022, 09:52:06 »
Ik wil nog graag even terugkomen op het moment waarop de telefoon gaat aan de ontbijttafel. Het lijkt mij namelijk dat je hier als Mol bij aanwezig wil zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is de afwezigheid van een drietal kandidaten (Laetitia, Kim-Lian en Hila) reden om hen een klein molminpuntje te geven? Of kan de Mol hier prima even op het toilet zitten, want voor hem/haar toch niet belangrijk? Het lijkt me gewoon nogal merkwaardig als de Mol op dit soort momenten niet eens aanwezig is. Vooral omdat Rik aan de telefoon meteen begint over de groepsindeling. Ik neem aan dat de Mol het belangrijk vindt om enige invloed te kunnen uitoefenen op zijn of haar positie tijdens de opdracht.

Dan zitten we met een probleem want verder heb ik niet echt andere verdachten.