Auteur Topic: [Aflevering 2] - Zwijgen  (gelezen 6957 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 2] - Zwijgen
« Gepost op: 8-01-2022, 13:44:57 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 20:33:42 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2022, 20:35:26 »
Ben benieuwd. Wie weet dat er iemand 0 biechten doet deze aflevering?  ::vergroot::

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2022, 21:36:21 »
Wat een verademing dit seizoen.
Alle opdrachten zijn te snappen.

Hopelijk blijft dit zo.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2022, 21:37:34 »
Een hoop opzichtig gemol!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2022, 21:39:54 »
Eerste twee spellen (kan het geen opdrachten noemen) erg kort en niet heel bijzonder, de derde was stukken beter en duurde ook stukken langer.

Opdrachten met locals vind ik sowieso erg leuk.

Het maken van de test en de executie waren erg kort, het moest nog even snel in de aflevering worden gepropt leek wel.

Al met al niet geheel tevreden over aflevering 2.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2022, 21:40:12 »
Wat een geweldige aflevering  ::bravo:: ::bravo::

Een opdracht met humor, een opdracht met actie en een gelaagde laatste opdracht waarbij de groep gesplitst woedt  ::bravo::

Ook de vooruitblik naar volgende week belooft veel goeds  ::bravo::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2022, 21:40:56 »
Wat een heerlijke aflevering  ::bravo:: Twee opdrachten met humor en eentje met wat adrenaline. Ligt het aan mij of is de montage nog weer net wat mooier dan anders? :D Sowieso heel fijn dat er wat minder biechten in lijken te zitten. De reactie van de groep op de foto's bijvoorbeeld, puur meevoelen met groep zonder dat het moment onderbroken werd door biechten  ::ok:: En dat Rik de lichtfoto-opdracht even kort en helder uitlegde tussendoor vond ik ook een verademing ::love::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2022, 21:42:58 »
Leuk zaterdagavondvermaak maar niet echt voer voor molloten die graag een hele week speuren en uitpluizen. Gelukkig belet dat ons niet om precies dat tóch gewoon te doen. :P

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2022, 21:43:59 »
Wat een heerlijke aflevering  ::bravo:: Twee opdrachten met humor en eentje met wat adrenaline. Ligt het aan mij of is de montage nog weer net wat mooier dan anders? :D Sowieso heel fijn dat er wat minder biechten in lijken te zitten. De reactie van de groep op de foto's bijvoorbeeld, puur meevoelen met groep zonder dat het moment onderbroken werd door biechten  ::ok:: En dat Rik de lichtfoto-opdracht even kort en helder uitlegde tussendoor vond ik ook een verademing ::love::

Ben het helemaal mee eens met Pac. Hele sterke aflevering! Top gedaan Rick en crew ::bravo::.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2022, 21:46:21 »
Leuke aflevering was het zeker, maar of hier echt veel uit te halen valt? Vaak zie je ook echt pas dingen samenvallen later in het seizoen. Moet zeggen dat de 2de en 3de opdracht wel goed gemonteerd waren. Alleen de executie was gehaast... (Ze willen ons steeds minder materiaal geven om mee te werken zo lijkt het  :P)
Al met al, prima te behappen 2de aflevering voor de kijker en de kandidaten na een heftige opener.

De vooruitblik zag eruit als een typisch widm setje aan opdrachten die je in een eerder seizoen neer zou zetten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2022, 21:48:15 »
Zo blij dat we niet meer steeds 10 minuten naar de executie hoeven te kijken.
Zie liever meer van de opdrachten.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2022, 21:54:00 »
Misschien was het de laatste seizoenen ook al zo en ik weet niet of het bewuste keuzes zijn, maar er zijn een paar kleine dingetjes anders die heel goed werken. Ik vind het bijvoorbeeld veel beter werken dat de groep verdeeld is over twee auto's i.p.v. dat ze samen in een busje zitten. Hierdoor wordt er voor mijn gevoel openlijker geroddeld over verdenkingen en hoe er gedacht wordt over de kandidaten in de andere auto.

Verder vind ik dit ook gewoon een prettige groep.

Wat betreft verdenkingen deze aflevering is mij niet veel opgevallen en waren er ook geen acties die er uitsprongen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2022, 21:57:39 »
Heel leuke aflevering. De circus opdracht van 2018 in een nieuw jasje, heerlijk  ::bravo:: Alleen jammer dat ze maar  zo kort de tijd hadden.

De ballonnenopdracht was op papier leuk, maar in de uitvoering en zichtbaarheid wat minder. Ik miste hier misschien wat visuals of een twist zoals in seizoen 17 met het schieten vanaf de paarden (dat de jeep langzamer of sneller zou gaan in of na elke (proef) ronde).

De 3e opdracht was super met de locals  ::bravo:: alsof er helemaal geen Corona was ook even. Hilarisch om weer zn opdracht te zien met ongemakkelijke Nederlanders in een voor hun vreemd land.

Al met al goede aflevering met her en der klein kritiekpuntje van mijn kant, maar verder valt er lekker veel te speuren naar acties, is de telefoon ook een mooi extra spelelement en is de groep ook lekker fanatiek aan het verdienen.

Oh en jammer van Glen :( chille gast, gaat de groep missen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2022, 22:01:22 »
Twee opdrachten waar bijzonder weinig in te speuren valt en waar ook niet lang over nagedacht kan worden wat de mol hier zou kunnen doen, gelukkig een veel leukere derde opdracht .

Groep is top. Ook prima camerawerk, maar het is me teveel zaterdagavond entertainment en te weinig zoeken naar een mol nog.


Online VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2022, 22:03:40 »
Niet de beste aflevering van de afgelopen jaren. Hopelijk volgende week meer intriges.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline jackyX

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2022, 00:09:09 »
Voor mij is de aflevering alleen maar verwarrender geworden. Van 2 mogelijke mollen zit ik nu op 3 mogelijke mollen. Hoezo saai, het wordt juist leuker.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2022, 00:14:36 »
Al met al goede aflevering met her en der klein kritiekpuntje van mijn kant, maar verder valt er lekker veel te speuren naar acties, is de telefoon ook een mooi extra spelelement en is de groep ook lekker fanatiek aan het verdienen.

De contactpersoon mag van mij een net zo vaste waarde worden als de penningmeester! Leuke toevoeging inderdaad!  ::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2022, 00:15:42 »
Waarom 'zwijgen' ?
hier is nog niet genoemd wie nou heeft gezwegen. volgens een molvisie was dat Fresia. Dat moet nog gecheckt worden dan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2022, 00:36:03 »
Degenen die er niet bij waren toen het telefoontje van Rik kwam met de opdracht 2 groepen te maken werd a.h.w. het zwijgen opgelegd, want alles was al beklonken toen ze terugkwamen.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 2] - Zwijgen
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2022, 00:40:42 »
Heerlijke aflevering weer!

Mooie eerste opdracht; ik hou hiervan zo 1 of 2 keer in het seizoen. Humor is belangrijk  ::bravo::

De 2e opdracht vond ik persoonlijk wat minder. Moeilijk te halen of bewust te saboteren lijkt me.

3e opdracht was leuk en gelaagd. Erg fijn!

Verder kijkt het dit jaar sowieso fijn weg. Iets minder biechten inderdaad! Telefoon leuke toevoeging. En weinig montagetrucjes zo lijkt het (zien we daarom Kim Lian gewoon een fles leegdrinken?)
You'll never walk alone