Auteur Topic: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!  (gelezen 3301 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2022, 10:11:29 »
Leuk gedaan Heinz! ::bravo::

Het kasteel in S2 was inderdaad erg goed, maar voor mij als terugkijker was dat natuurlijk niet de 'eerste laseropdracht in WidM', daarom staat die niet eens in mijn top 3.

3. Kermis (S17) - dit was voor mij de 'eerste laseropdracht in WidM', en het was zó gaaf. Fanatieke Imanuelle, misselijke Sanne, ik heb hier toen zo van genoten. Op school deden we deze opdracht toen ook na. Hier heb ik echt goede herinneringen aan.

2. Ninja (S10) - dit was ook zo gaaf. Dat ze ninja's dit hebben laten doen kon gewoon niet beter. Geweldig!

1. Blacklight ballerina's (S21) - ook dit was weer zo creepy, en ik vond dit zo goed bedacht. Dat ze zo stil moesten zijn, dat die bakjes geluid maakten als er niks inzat, dat de molmunten weer terugkwamen. Chapeau!

Eigenlijk waren alle laseropdrachten wel goed. Ik vind alleen die van S13 (afl 2), S15, S16 en S19 wat minder.

Ik ben benieuwd naar die van vanavond ::hyper::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2022, 10:51:33 »
Mijn favoriet is eigenlijk die uit het jubileumseizoen. Prachtig om alle kandidaten uit al die seizoenen samen te zien werken in de ultieme molopdracht. Iedereen had z'n eigen moment om te stralen en er zat naast spanning, vooral veel humor in. Als één opdracht de molgeschiedenis zou kunnen samenvatten, dan was het deze wel ::love::

Verder was Holland Village legendarisch, vanwege de uniek setting en al was het maar omdat het mijn eerste seizoen al echte molloot was. En om de top drie af te maken lasergamen tegen de mol ::bravo::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2022, 11:25:12 »
3. Kermis (S17) - dit was voor mij de 'eerste laseropdracht in WidM', en het was zó gaaf. Fanatieke Imanuelle, misselijke Sanne, ik heb hier toen zo van genoten. Op school deden we deze opdracht toen ook na. Hier heb ik echt goede herinneringen aan.

Leuk is dat als er persoonlijke herinneringen aan vast zitten. De eerste WIDM-seizoenen die ik keek zijn ook erg met mijn schooltijd (weddenschappen en eindeloos ouwehoeren over het programma) verbonden.

Wat herinneringen betreft is de ninja-opdracht voor mij ook heel bijzonder, want die aflevering keek ik samen met onder anderen Sanne, Kim en Erik (Frits was er toen niet bij) achter de schermen bij DWDD direct nadat we het daarin over WIDM hadden gehad.

Mijn favoriet is eigenlijk die uit het jubileumseizoen. Prachtig om alle kandidaten uit al die seizoenen samen te zien werken in de ultieme molopdracht. Iedereen had z'n eigen moment om te stralen en er zat naast spanning, vooral veel humor in. Als één opdracht de molgeschiedenis zou kunnen samenvatten, dan was het deze wel ::love::

Wat grappig, zo heb ik er nooit naar gekeken, maar inderdaad was die sfeer tussen de kandidaten die het spel al een keer eerder gespeeld hadden uniek. Misschien wel iets té gezellig naar mijn smaak en dus niet "ultiem WIDM's" wat dat dan ook is, maar bijzonder en geslaagd was het jubileumseizoen zeker.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2022, 12:25:42 »
Wat herinneringen betreft is de ninja-opdracht voor mij ook heel bijzonder, want die aflevering keek ik samen met onder anderen Sanne, Kim en Erik (Frits was er toen niet bij) achter de schermen bij DWDD direct nadat we het daarin over WIDM hadden gehad.
Dat maakt het natuurlijk een onovertroffen mooie ervaring, nog bijzonderder dan de opdracht zelf misschien wel...

Als je puur technisch en esthetisch kijkt naar de mooiste laseropdrachten, vind ik die met verborgen/dubbele agenda's met een hoog thrill-gehalte de beste.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2022, 12:36:56 »
Wat grappig, zo heb ik er nooit naar gekeken, maar inderdaad was die sfeer tussen de kandidaten die het spel al een keer eerder gespeeld hadden uniek. Misschien wel iets té gezellig naar mijn smaak en dus niet "ultiem WIDM's" wat dat dan ook is, maar bijzonder en geslaagd was het jubileumseizoen zeker.
Het was inhoudelijk niet misschien niet de sterkste of meest vernieuwende opdracht, maar het was voor mij wel het moment waarop het idee van een all-star serie (die sowieso inderdaad heel geslaagd was) nog het beste tot z'n recht kwam ::joehoe::

Overigens zie je dat de lasergame-opdracht pas een vaste waarde is gaan worden sinds seizoen 9 en sinds seizoen 11 is het meestal de variant in het donker. In eerdere seizoenen zaten ook genoeg opdrachten met jagers, maar was dat niet altijd lasergamen. Waar je bij De Mol elk seizoen een paintballopdracht hebt, is in WIDM de lasergame-opdracht vaste prik. Misschien is het wel weer tijd voor wat meer variatie in spannende jagen/gejaagd worden-opdrachten ::jaja::
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2022, 16:15:26 »
Mooi overzicht, dank voor het maken Heinz. Leuk om zo wat herinneringen op te halen. De actie van Rop Verheijen vergeten we niet heel snel denk ik :)

De opdracht in Holland Village, 2010, was toch wel heel tof. Als ik moest kiezen dan die denk ik. En die uit 2013 aflevering 2 was ook spannend. Ik vind het wel belangrijk dat een opdracht uitdagend, maar wel haalbaar is. Sommige opdrachten zoals de blacklight ballerina's, zijn volgens mij gewoon onhaalbaar moeilijk en dat doet af aan de opdracht, vind ik. Voor de rest zijn het allemaal toffe opdrachten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2022, 18:50:07 »
Ik kom weer een laseropdracht tegen die ik vergeten was: WIDM 12, aflevering 6. (Het verbaast me inmiddels niet meer als er nóg meer laseropdrachten opduiken die ik over het hoofd gezien heb.) Niet zo gek want ik kijk nu tien jaar later pas voor het eerst weer serie 12 terug. Hartstikke leuk na zoveel jaren. (Edit: inmiddels toegevoegd aan het overzicht)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 20:10:44 door Heinz »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2022, 18:56:20 »
En volgens mij bevatte seizoen 4 ook nog een lasertunnel. En de museumkraak in seizoen 2, al was het hier maar een kleiner element.   :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2022, 18:57:09 »
Ja, die tel ik lekker niet mee. :P

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2022, 19:07:09 »
Anders was die museumkraak namelijk de eerste laseropdracht, deze zat in aflevering 4.

Maar ik vond het wel echt een leuke opdracht, dus toch even een screenshotje voor de eer.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2022, 20:23:41 »
Mooi overzicht ::bravo::, ik merk als ik dit lijstje zie dat ik de hype voor deze "soort" opdracht weer begin te snappen. Ze hebben al best veel mooie vormen hiermee gedaan en een groot deel van deze opdrachten staat ook wel hoog op het favorietenlijstje.

Voor mij ook duidelijk dat de "mindere" laseropdrachten zitten in mijn minder favoriete seizoenen (seizoen 12, 16, 19)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2022, 10:55:07 »
Wat een mooi overzicht en wat hebben we veel mooie laseropdrachten gezien  ::bravo:: Vanaf 2009 een 'vast recept' bij wie is de mol!

De mooiste opdrachten wat mij betreft:
1. De blacklight ballerina's (2021)
2. De kermis (2017)
3. Holland Village (2010)
4. De helihunt (2013)

De beste molactie is voor mij ook die van Renée in aflevering 1. Ze ging er vol voor! :)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2022, 12:49:58 »
Ik heb als kijker zelf persoonlijk weinig met de laseropdracht. Ik denk omdat het al te vaak is gedaan en dat ik het daarom “wel een beetje ken”. Daarom vond ik het de afgelopen jaren vooral een goede opdracht als er echt iets vernieuwends bij kwam kijken. Qua spel of qua locatie. Seizoen 17 was goed en uniek qua locatie, maar ook in de totale storytelling van die aflevering: Roos, Diederik en Jeroen zijn écht weg. Of zouden ze de schutters zijn? Of de opzet van de laser in seizoen 13 bij de helihunt: in plaats van schieten op tegenstanders, ging het hier juist om het ontwijken van een speler die uit een helikopter z’n vrijstelling verdedigt. En Daniël maakte die opdracht natuurlijk ook heel erg ::bravo::

Ik denk dat ik de laseropdracht van seizoen 20 uiteindelijk het beste vond. Omdat die zo anders dan alle andere was. Omdat er eigenlijk een meet the mole in zat (mijn favoriete type opdracht nog steeds). Voor de makers een ontzettend risico, maar het heeft naar mijn mening ontzettend goed uitgepakt. De 1 op 1’s in dit laserspel tussen dus verschillende kandidaten vind ik het ook leuker maken dan tussen kandidaten en productie o.i.d. (dat heb ik dus ook bij de helihunt).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92