Auteur Topic: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!  (gelezen 3300 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Gepost op: 14-01-2022, 15:14:19 »
Morgenavond is het weer zover: een laseropdracht in WIDM.

Het leek me een leuk moment voor een terugblik op de vele laseropdrachten uit de rijke geschiedenis van WIDM waarbij de overeenkomst is dat de kandidaten door lasers konden worden uitgeschakeld. Welke opdracht vond jij de beste? En welke molactie?

WIDM 2 - aflevering 6



De opdracht: De vijf kandidaten moeten samen een schatkistje met geld op het binnenplein van Kilchurn Castle verdedigen tot negen uur 's avonds. Wanneer en van waar de aanvallers komen is onbekend. Er wordt gespeeld om 5000 gulden in het kistje plus nog eens 5000 gulden die de kandidaten zelf besluiten in te zetten. Bij een eerste intimiderende aanval met speedboats en een helikopter stelen de aanvallers een harnas en schakelen ze twee kandidaten uit. Na zonsondergang worden bij een tweede aanval ook de andere kandidaten uitgeschakeld.

De molactie: Nico slaagt erin om een extra harnas te bemachtigen met als doel vertrouwen te winnen bij de kandidaten. Yvonne, Dan en Nico worden snel achter elkaar uitgeschakeld door de aanvallers die uiteindelijk het kistje met geld weten te pakken. Waarschijnlijk was het ook Nico die de touwladder naar buiten heeft gehangen zodat de aanvallers makkelijk het kasteel in konden klimmen.

WIDM 5 - aflevering 8



De opdracht: De kandidaten vechten tegen "Godzilla" én tegen elkaar om een vrijstelling voor de finale. Er is ook geld te verdienen en alleen door de winnaar van de vrijstelling. De kandidaten kunnen levens verliezen maar ook weer opladen.  De vrijstelling zit in een kist die met een sleutel geopend moet worden. Wanneer Godzilla verslagen is, openen de kandidaten het vuur op elkaar.

De molactie: Yvon verdient de vrijstelling zonder geld op haar teller te hebben staan. Yvon: "Ik kon alleen op mijn borst geraakt worden en niet op mijn schouders, dus ik had een enorme vrijheid. Ik kon tekeer gaan als een beest, want ik had gewoon veel minder risico." 

WIDM 9 - aflevering 5



De opdracht: Rond Dunluce Castle liggen drie sluipschutters verdekt opgesteld. Jon en Viviënne moeten hun medekandidaten langs de schutters manoeuvreren en zakken geld laten oprapen en naar de finish laten brengen. Zelf hebben de kandidaten geen wapens. Jon en Viviënne zien op beeldschermen wat de scherpschutters zien. Dennis brengt als enige geld over de finish: 2500 euro.

De molactie: Jon: "Het is heerlijk om als Mol het vertrouwen van de groep te krijgen." Jon laat Viviënne haar gang gaan. Jon: "Ze wist het zo goed. Maar ze wist het eigenlijk helemaal niet goed. Ze ging behoorlijk de mist in. Drie dooien en één zonder enige cent over de finish. Dus eh, één op vijf."

WIDM 10 - aflevering 2



De opdracht: De kandidaten worden geblinddoekt naar het griezelige verlaten "Holland Village" gebracht. Ze moeten het spookdorp in op zoek naar geld en om dat geld te lokaliseren eerst naar rode knoppen om delen van een plattegrond op het hoofdkwartier zichtbaar te maken. Japanners in zwarte pakken proberen de kandidaten uit te schakelen met laserguns. Zelf hebben de kandidaten geen wapens. Op twee meter van de plek waar de 3000 euro ligt wordt Frits als laatst overgeblevene uitgeschakeld. Ster van de opdracht is Sanne Vogel in haar lichtblauwe broekpak.

De molactie: Kim gaat mee in het idee van de kandidaten die op de kaart geld gevonden denken te hebben terwijl ze weet dat dit niet klopt. Ook krijgt ze de portofoon in handen waarmee ze Hind wegdrukt en haar zo verdacht maakt, rekt ze tijd, houdt ze zelf geen contact en laat ze zich uitschakelen. Barbara, Erik en Frits die in contact staan met Kim vinden het héél verdacht. Kim: "Dan verdenken ze mij maar een beetje. Ik probeer mezelf ook een beetje verdacht te maken."

WIDM 10 - aflevering 9



De opdracht: De finalisten krijgen een laatste kans om 5000 euro aan de pot toe te voegen. In het donker, op een eiland vol met angstaanjagende en goed getrainde ninja’s, moet het geld bij elkaar verzameld worden in een kistje. De kandidaten hebben laserguns, de ninja’s kunnen de kandidaten vangen en vastbinden waarna ze door een andere kandidaat moeten worden bevrijd. Frits denkt op een ninja te schieten maar schakelt per ongeluk Sanne uit. Frits besluit de door een ninja gevangen Kim niet te bevrijden en bewaakt de bij elkaar verzamelde 3050 euro met succes.

De molactie: Kim verzamelt weinig geld en laat zich vangen door een ninja maar wordt als Mol buitenspel gezet door de uiteindelijke winnaar Frits die Kim niet besluit te bevrijden.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 22:37:22 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2022, 15:14:26 »
WIDM 11 - aflevering 2



De opdracht: Een parcours met mijnen, boobytraps en scherpschutters. Zelf hebben de kandidaten geen wapens. De kandidaten krijgen 2500 euro om te verdelen en naar een kluis te brengen. Ze moeten alleen of per duo op pad. Jan "Hooijman" (omdat hij een hooibaal meesjouwt om zich achter verschuilen) is uiteindelijk de held van de opdracht en zorgt ervoor dat deze 1500 euro oplevert.

De molactie: Patrick gaat als tweede zonder geld op pad en laat zich meteen in het begin uitschakelen. Patrick: "Deze Mol dacht weet je wat: ik laat me in het begin gewoon meteen uitschakelen, ik doe gewoon niet mee aan dit spel. De functie van de Mol is om geld uit de pot te spelen, dat is één. Maar belangrijker nog is om niet ontdekt te worden."

WIDM 12 - aflevering 5



De opdracht: Op een westernset spelen de kandidaten in duo's tegen elkaar. Er zijn kistjes waar je kunt kiezen uit een joker, geld voor de pot of het wegnemen van een van de drie levens van je tegenstander. Vanaf balkons kan een ander duo met laserguns schieten op het duo beneden dat geen wapens heeft.

De molactie: Anne-Marie pakt geld maar zorgt ervoor dat ze snel wordt uitgeschakeld door Marit en in de finaleronde door William zodat het geld niet in de pot komt.

WIDM 12 - aflevering 6



De opdracht: Een ingewikkelde puzzel in het donker met zes aggregaten, tien lampen en snoeren van verschillende lengten met als doel de verlaten mijn te verlichten. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is zijn er ook nog scherpschutters die op de kandidaten jagen. Terugschieten kan ook. Hadewych ("die motherf*cker, die!") weet een scherpschutter uit te schakelen maar slaagt er niet in om als laatst overgeblevene de opdracht te redden en 2500 euro te verdienen.

De molactie: Het ging al mis in het begin bij Liesbeth en Tim die een verkeerde aggregaat aan een verkeerde lamp koppelden. Anne-Marie ging als laatste het speelveld in met het idee dat ze dan nog goede dingen kon veranderen, maar dit was niet meer nodig.

WIDM 13 - aflevering 2



De opdracht: In duo's moeten de kandidaten een laserstraal 110 meter verderop op een kluis zien te richten. Hierbij mogen ze zelf niet door een laserstraal geraakt worden. Er zijn geen wapens in het spel. Penninmeester Joep mag de inzet van de opdracht bepalen tussen 100 en 3000 euro. Lukt de opdracht niet dan gaat het geld uit de pot. Er zijn ook nog wat jokers te rapen. Uiteindelijk weet Carolien de kluis te openen en wordt er 1000 euro verdiend.

De molactie: Kees en Paulien gaan als tweede duo het speelveld in. Paulien wordt meteen geraakt door een laser. Kees ontwijkt twee hindernissen en opent het eerste luikje waar de laserstraal doorheen moet. Op de terugweg wordt hij door een laser geraakt en is hij af.

WIDM 13 - aflevering 7



De opdracht: Daniël heeft een finalevrijstelling verdiend maar moet deze nog zien te verdedigen. Hoe? Helemaal zoals de actieheld het graag wil: hangend uit een heliktoper met een joekel van een lasergun om zijn medekandidaten neer te blaffen. De kandidaten beneden in het veld kunnen zelf ook een vrijstelling en 2000 euro voor de pot verdienen door vier topito's te verzamelen.

De molactie: Kees wordt afgeschoten maar doet net alsof hij dat niet door heeft. Hij geeft de laatste topito met de juiste kleur door aan Carolien die deze naar het eindpunt brengt. Ook zij wordt afgeschoten, maar dat horen ze pas van Art. Ondertussen heeft Kees zich nog even als perfecte kandidaat voor kunnen doen.

WIDM 15 - aflevering 3



De opdracht: Een parcours met boobytraps, scherpschutters, enveloppen met geld en lettercodes. De kandidaten gaan per duo het speelveld in. Wie het geld bij de lettercode van zijn naam over de finish brengt, verdubbelt dit bedrag. Maximaal te verdienen: 3000 euro. Viktor komt als enige met één envelop over de finish, er blijkt 100 euro in te zitten.

De molactie: Margriet en Martine gaan als derde duo het veld in. Margriet wordt na een meter of tien al afgeschoten door Martine die haar in de rug zou dekken. ("Martine, die míj doodschiet...") Margriet hoorde bij de minderheid die wilde dat Viktor risico nam en op zoek ging naar meer.

WIDM 16 - aflevering 3



De opdracht: Een parcours met gewapende drones, scherpschutters en verdubbelaars. Zelf hebben de kandidaten geen wapens. De kandidaten krijgen 1500 euro om te verdelen. Wie de overkant haalt, brengt zijn bedrag in de pot. Er wordt uiteindelijk 1700 euro verdiend. Rop duikt meteen een net in.

De molactie: Klaas en Annemieke gaan als tweede duo het veld in. Annemieke wordt vlak voor de finish uitgeschakeld. Klaas brengt zijn schamele 100 euro met een verdubbelaar over de finish en verdient 200 euro.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 16:24:39 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2022, 15:14:32 »
WIDM 17 - aflevering 2



De opdracht: Een verlaten kermis in het donker waarbij alle attracties draaien! De kandidaten moeten een voor een het speelveld in, scherpschutters ontwijken of uitschakelen, een kermisattractie instappen en daarna weer terug naar het startpunt/finish. Elke attractie is een ander bedrag waard, tot 750 euro. Eindresultaat: Imanuelle ("ratatatatata...") verdient 500 euro, Sanne 500, Thomas 250, Jochem 0, Sigrid 0, Yvonne 0.

De molactie: Thomas bereikt een tamelijk heftige kermisattractie die (maar) 250 euro oplevert. Hij komt er misselijk uit maar bereikt toch de finishlijn.

WIDM 19 - aflevering 2



De opdracht: Een voor een moeten de deelnemers het speelveld betreden, de lasers ontwijken en het geld dat bij hun naambordjes ligt pakken. Er zijn geen wapens in het spel.

De molactie: Merel zorgt ervoor dat ze als tweede het veld in kan en komt terug met 250 euro. Maar ze pakte maar liefst 1500 euro meer en houdt die achter. Een aantal afleveringen later houdt ze weer geld achter en verruilt dit voor minder geld dat ze bij de lasergame achterhield. Zo brengt Merel dus wel geld in de pot maar houdt ze ondertussen een veelvoud achter.

WIDM 20 - aflevering 7



De opdracht: Een-op-eengevechten van 15 minuten tussen kandidaat en Mol om plusgeld en mingeld. Er is maximaal 1600 euro te verdienen door targets te raken om het mingeld uit te schakelen en het plusgeld erin te houden.

De molactie: Rob probeerde de kandidaten zo lang mogelijk in het spel te houden om ondertussen zoveel mogelijk geld uit de pot te schieten. Nathan probeert de Mol uit zijn tent te lokken door te roepen dat ie de Mol kan zien en Rob wordt bang ontmaskerd te worden en kiest ervoor zIch zo snel mogelijk te laten raken. Eindresultaat: 300 euro uit de pot. De dag erna kon Rob zijn spierpijn van al die potjes fanatiek lasergamen maar moeilijk verbergen.

Jubileumseizoen - aflevering 2



De opdracht: Een parcours met boobytraps, scherpschutters, jokers op naam, geld, mingeld en een kist die uiteindelijk over de finish moet. Zelf hebben de kandidaten ook wapens.

De molactie: Jeroen en Ellie gaan als laatste duo het parcours in. Ellie wordt afgeschoten maar Jeroen weet langzaam maar zeker de finish met kist en al te bereiken. In een molbiecht zegt Jeroen dat het eigenlijk voorafgaand aan de opdracht zijn bedoeling was om als laatste te worden afgeschoten maar omdat er zo weinig in de kist zat (Nadja deed er zelfs mingeld in) vond hij het uiteindelijk beter om de held van de groep te worden. De inhoud na aftrek van het mingeld: 260 euro.

WIDM 21 - aflevering 1



De opdracht: Iedereen gaat tegelijkertijd het speelveld in. Er zijn kistjes met geld erin, codes om de kistjes te openen en natuurlijk zijn er ook scherpschutters. Zelf hebben de kandidaten ook wapens. Er kan in totaal 1500 euro verdiend worden. Tijdens de opdracht heeft Rik ineens een extra boodschap: het is ook mogelijk om elkaar uit te schakelen en voor een vrijstelling te spelen. Joshua ontpopt zich tot groepsleider en roept op: "Unite! De pot!" Van de maximaal te verdienen 1500 euro wordt 450 euro verdiend.

De molactie: Renée gaat deze eerste echte opdracht van de serie meteen helemaal los. Ze doet alsof ze codes verkeerd verstaat, geeft zelf codes verkeerd door, schiet Erik af en probeert ook Splinter af te schieten. Zelf pakt Renée 250 euro en zorgt ze ervoor dat ze er op het laatste moment mee afgeschoten wordt zodat het niet in de pot gaat. 

WIDM 21 - aflevering 2



De opdracht: Verkenners en verzamelaars gaan op zoek naar geld en jokers zonder af te worden geschoten door geblinddoekte "blacklight ballerina's". Zelf hebben de kandidaten geen wapens. Het geld zit in muziekdoosjes die geluid maken zodra je ze opent. Van de maximaal te verdienen 2000 euro wordt 400 euro verdiend door Rocky die als enige met geld over de finish komt.

De molactie: Renée is verzamelaar en probeert de leiding te nemen over de communicatie tussen de verkenners en de verzamelaars en daarbij verwarring te zaaien door verkeerde informatie te blijven herhalen. Ze opent als een dolle diverse muziekdoosjes en wordt afgeschoten met 350 euro op zak.

WIDM 22 - aflevering 3

De opdracht: ?
De molactie: ?

Veel plezier morgenavond. :)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 12:42:56 door Heinz »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2022, 15:23:51 »
Lekker bezig Heinz, door jouw bingo reactie van de week moest ik meteen hieraan denken. En ik krijg na het zien van dit bericht heimwee naar jouw site ::zwaaisip::

Mol Laser vind ik trouwens de beste, puur omdat het een nieuwe dimensie van laserspel was. Een meet the mole en laserspel. Al is Blacklight Ballerina's een hele goede tweede. De opdracht in Schotland en de Ninja's waren ook erg tof overigens.

« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 15:27:37 door MollenvangR »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2022, 15:25:24 »
Lekker bezig Heinz, door jouw bingo reactie van de week moest ik meteen hieraan denken. En ik krijg na het zien van dit bericht heimwee naar jouw site ::zwaaisip::

Ja, ik ook we moeten geüpdatet lijstjes hebben ::rofl::.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2022, 15:27:35 »
Lekker bezig Heinz, door jouw bingo reactie van de week moest ik meteen hieraan denken. En ik krijg na het zien van dit bericht heimwee naar jouw site ::zwaaisip::

Dank je! Ja, mijn reactie was wat oneerbiedig naar de laseropdracht toe. Er zaten een hoop hele mooie tussen! Misschien blijft de allereerste wel de mooiste, maar ook de verlaten kermis was een prachtige setting. Edit: O en de blacklight ballerina's natuurlijk.

De beste molactie in een laseropdracht vind ik misschien wel die van Renée die meteen in aflevering 1 alles uit de kast trok.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 15:39:00 door Heinz »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2022, 15:40:59 »

Godzilla zou met zijn masker trouwens ook niet misstaan in het huidige seizoen :P Dat we na 17 jaar eindelijk weten wie daar nu achter zat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2022, 15:41:54 »
"Joehoe Godzilla, lachuh!" ::rofl::

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2022, 15:49:05 »
De laseropdracht in Schotland staat bij mij bovenaan. De eerste serie van widm die ik zag en na deze opdracht was ik verkocht en heb geen aflevering meer gemist. Ik herinner me de spanning van wanneer de aanvallers zouden komen en de setting waarin het zich afspeelde nog als de dag van gisteren. 😀
De black light ballerina’s hele goede tweede!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2022, 15:55:13 »
De meest recente, de "Blacklight Ballerina's", staat voor mij hóóg in de top-3.

Ook omdat die zo apart gefilmd werd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2022, 15:59:14 »
De laseropdracht in Schotland staat bij mij bovenaan. De eerste serie van widm die ik zag en na deze opdracht was ik verkocht en heb geen aflevering meer gemist. Ik herinner me de spanning van wanneer de aanvallers zouden komen en de setting waarin het zich afspeelde nog als de dag van gisteren. 😀

Wat leuk, voor mij geldt bijna precies hetzelfde. :)

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2022, 16:09:30 »
 
Wat leuk, voor mij geldt bijna precies hetzelfde. :)

 :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2022, 17:18:45 »
Ik ben er nog eentje vergeten bedenk ik me net: Daniël (WIDM 13) kon uit de helikopter hangend ook met een lasergun de kandidaten neerschieten. (Inmiddels toegevoegd aan het overzicht.)

Edit: En als ik zo ga beginnen hoort ook de opdracht van WIDM 14 erbij waarbij jagers (waaronder Anton Jongstra) in bootjes op de kandidaten schoten, terwijl Tygo niet eens een vaarbewijs had.

En eigenlijk kan je ook geen laseropdrachtoverzicht maken zonder de opdracht uit WIDM 4 waarin de laserstraal naar het eindpunt begeleid moest worden met gammele statieven en spiegels. (Waar Julien nog over schreef dat die hele opdracht doorgestoken kaart leek. ::rofl::)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2022, 17:58:49 door Heinz »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2022, 18:05:45 »
Het wordt dan misschien een beetje een te breed lijstje maar wel een mooi lijstje. De allereerst laseropdracht maakte natuurlijk veel indruk, voor het eerst in widm, in prachtige scenery. Maar de naargeestige kermis-in-het-donker, of in het verlaten Japanse museumdorp waren ook niet mis. De ballerinas waren in the making misschien wel het meest tot de verbeelding sprekend, maar had volgens mij beter in beeld gebracht, (mysterieuzer, meer tijd, spannender) mogen worden.
De donkere hallen met heel veel rook, flitslichten, hard geluid en veel obstakels blijven voor mij toch het meest eer doen aan de pure lasergame...

Benieuwd wat morgen het doel is...

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2022, 18:57:43 »
Van de laatste 5 jaar vond ik die in China tegen de Mol by far de leukste. Vooral de shots met een manische Nathan  ::rofl:: ...de Mol was toen mysterieus in beeld ...spannend was dat!

minpuntje: dat de productie geen kniebeschermers voor Mol Rob had geregeld.

Vind het prettig als het donker is ...krijg je een leuk sfeertje (met rookmachines erbij). Dat lijkt bij die van morgen niet zo. Ik vind dit seizoen sowieso nog niet mysterieus tot nu toe (behalve de vooruitblik naar het gemaskerd bal). Mis ik echt.

(Paintballen mag nu echt wel een keer als alternatief. Iedereen een integraalhelm op en een pak aan ...dan is het niet gevaarlijk.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2022, 21:12:45 »
Donker + lasers is inderdaad spannend, mysterieus en sfeervol. Toch vind ik van de hele lijst Holland Village het griezeligst en misschien juist wel omdat het bij klaarlichte dag is waardoor de vervreemdende setting nog beter uitkomt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2022, 21:47:26 »
Donker is wel mooier om de lasers te kunnen zien. Maakt het toch iets meer 'de laseropdracht' ofzo. Maar de duisternis maakt het wel meteen weer een stuk ingewikkelder om alles mooi en volgbaar in beeld te brengen.

Holland Village en Jan Hooijman zijn toch wel mijn favorieten denk ik. Beide opdrachten bevatten iets meer dan alleen maar lasers en bovendien zijn ze allebei net wel of net niet gehaald.
De blacklight ballerina's staan op een mooie derde plek, een originele setting en thematiek. Helaas opdracht technisch niet helemaal geweldig uitgevoerd en een beetje onduidelijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2022, 22:33:52 »
Het valt me trouwens op dat de molacties bij de laseropdracht over het algemeen niet heel spectaculair zijn. (Maar eigenlijk hebben de meeste mollen ook maar een paar echt memorabele molacties, op een paar briljante mollen na.)

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2022, 23:19:54 »
Het valt me trouwens op dat de molacties bij de laseropdracht over het algemeen niet heel spectaculair zijn. (Maar eigenlijk hebben de meeste mollen ook maar een paar echt memorabele molacties, op een paar briljante mollen na.)

Dat zou dit jaar zomaar eens heel anders kunnen uitpakken....
De mol is dit jaar of ontzettend 'in your face' of heel sneaky. (doorhalen wat niet van toepassing is)
Mzahk hr cd lnk !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Terugblik op een molklassieker: de laseropdracht!
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2022, 00:15:33 »
De laseropdracht in Schotland staat bij mij bovenaan. De eerste serie van widm die ik zag en na deze opdracht was ik verkocht en heb geen aflevering meer gemist. Ik herinner me de spanning van wanneer de aanvallers zouden komen en de setting waarin het zich afspeelde nog als de dag van gisteren. 😀
De black light ballerina’s hele goede tweede!!

Wat ik zo mooi vond aan de opdracht in Schotland is het terrein verdedigen ten opzichte van een stel geoefende militairen. En dan vooral hoe Yvonne als kapitein bij de landmacht lekker los ging. Ellie Lust avant le lettre ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan