Auteur Topic: [aflevering 3] - Nietszeggend  (gelezen 5433 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[aflevering 3] - Nietszeggend
« Gepost op: 15-01-2022, 20:03:35 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 21:34:15 door Pac »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2022, 21:35:20 »
Slaapverwekkende aflevering, echt niet leuk! ::niet-ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3]
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2022, 21:35:54 »
Geen heel interessante aflevering. Voor bij opdracht 1 had je de kans om de kandidaten meerdere opdrachten te laten doen ipv alleen katapult schieten.

Zoals elke lasergame, had ik weer totaal geen idee wat ze allemaal aan het doen waren. Viel bijna in slaap bij deze lasergame

Opdracht 3 was wel echt een geweldige opdracht  ::ok:: Mooi dat er ook mensen hard durven te spelen dit jaar.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2022, 21:37:28 »
Opdracht 1 vond ik niet zo sterk, maar opdracht 2 en 3 vond ik echt geweldig  ::bravo:: Vooral opdracht 3: Wat een geweldige mindgame was dat! Love it  ::bravo:: ::bravo::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2022, 21:38:08 »
Gelaagde opdracht. Prima! Mooi psychologisch spelletje. Thomas is 2 van de 3 jokers kwijt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2022, 21:38:50 »
Ik zal ten behoeve van de sfeer voorlopig maar niets meer zeggen over de opdrachten dit seizoen.  :-X

Wel heel erg jammer dat Welmoed eruit is. Ze had het spel goed door en ging gewoon voor geld  ::bravo:: Had haar graag nog veel verder zien komen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2022, 21:40:18 »
Vorige week titel: Zwijgen. Nu nietszeggend, toeval?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2022, 21:40:24 »
Het moet gezegd: veel van die quasi-ambivalente afleveringstitels slaan op weinig, maar deze deed zijn naam eer aan.  ::gaap::
Woosie down?

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2022, 21:42:15 »
Helaas weer een matige aflevering om de Mol te vinden. Ik houd wel van psychologische spellen als het derde, maar de Mol heeft hier maar één doel: geen geld verdienen. En het is logisch dat vrijwel alle kandidaten voor de vrijstelling gaan, dus de Mol doet hier fanatiek in mee.

Het is blijkbaar populair om elke opdracht 'gelaagd' te noemen, maar het blijft allemaal vrij eendimensionaal dit seizoen. 'Nietszeggend' was een prima titel voor deze aflevering.

Edit: oh ik ben niet de eerste die dit zegt :-)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2022, 21:45:30 »
Opdracht 1 vond ik niet zo sterk, maar opdracht 2 en 3 vond ik echt geweldig  ::bravo:: Vooral opdracht 3: Wat een geweldige mindgame was dat! Love it  ::bravo:: ::bravo::

Grappig ik vond opdracht 3 juist de minste opdracht van het hele seizoen ☺️
Behalve het onderlinge vertrouwen, waarbij er gelukkig wat gedurfde besluiten werden genomen (had ook heel goed anders kunnen zijn), miste ik een dubbele laag.

Bijvoorbeeld dat niet te zien is op welk vak je stapt en je de ander daarop moet vertrouwen, een extra belang ‘door voor het laatste vak te stoppen, maak je kans op extra info over de mol’.

Niet de beste voorbeelden, maar eender welke extra had deze opdracht beter gemaakt.

Jammer, gelukkig zag volgende week er veelbelovend uit.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2022, 21:51:37 »
Ik vond het een mwah aflevering. De eerste opdracht vond ik te eenvoudig. De tweede was wel oke maar wel erg onoverzichtelijk De derde hou ik gewoon niet van. Je weet van te voren al dat zowat iedereen voor troeven gaat. Wel vind ik de groep erg leuk.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2022, 21:58:24 »
Hmmm...
Denk dat ik hier tegen de flow inga als ik zeg dat ik het wel een goede aflevering vond.

1ste opdracht; Tja, dat was wel een misser (net als die ballen natuurlijk.) Vond het idee wel heel leuk, dat mag wel gezegd worden. Uitvoering as usual net niet helemaal. Misschien had je hier de groep op kunnen splitsen en wat meer deelopdrachtjes ervan kunnen maken.

2de opdracht; Ik heb al een beetje laten doorschemeren in het opdrachtstopic. Vind de implicaties van het vingerafdrukslot groter dan de opdracht zelf. Desondanks dat was het een laseropdracht die qua niveau vergelijkbaar is met andere widm lasergame opdrachten uit recentere jaren. Overzicht had hier niet veel uitgemaakt(Was wel leuk geweest.), daarvoor is de opdracht te kleinschalig. En wat ook niet veranderd: Er wordt redelijk wat geld verdiend! (Misschien is dit de rede dat de kandidaten hype zijn voor lasergame opdrachten?! ;D)

3de opdracht; Met stille adem gekeken, wat is dit tof in beeld gebracht. De opdracht zelf was vrij basaal en deed me heel erg denken aan die opdracht van S11, maar dan omgekeerd. Het geld leek in deze opdracht overbodig, totdat Welmoed ons liet zien hoe geld verdienen wel moet. Het hele verhaal met Hila was natuurlijk een weggevertje, jammer!  ::niet-ok:: Maar goed, Welmoed  moest helaas de prijs van Hila betalen met 1500,- en een rood scherm.

Voor volgende week vrees ik heel erg, het zag eruit als drie lelijke opdrachten, maar ik laat me zeker verrassen.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2022, 22:07:21 »
Na de opdracht vertelt Everon dat hij 1500 euro heeft verdiend en Arno -1500 euro.
Everon zegt dan:"Dat betekent nul euro"
nul euro = niets.
een verwijzing naar de titel Nietszeggend?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2022, 22:08:23 »
Nietszeggend: Fresia wil heel erg graag ‘ballen schieten’, vervolgens steekt Laetitia haar hand nog op en zien we haar ineens achter de katapult zitten..
We horen fresia daar niets over zeggen terwijl ze zo graag wilde.

Aanvulling: hoort eigenlijk onder topic titels, zal het daar ook plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 22:13:49 door Rozz75 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2022, 22:11:36 »
Kim Lian was 2x betrokken bij geld verdienen (iets dat je als mol niet wilt), 250 euro samen met Everon en 1.500 met Welmoed (al was zij de eerste die de zak liet vallen dus was de actie van Kim sowieso nikszeggend?).

250 euro werd weggestreept door Arno's -250
1500 werd weggestreept door Hila's -1.500

Beiden weer 0 euro. Is dit geld dus Nietszeggend?  ::vergroot::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2022, 22:15:18 »
Spelers maken het spel, al denk ik dat het bij het katapulten al redelijk kansloos was, maar geen overleg, geen tactiek, geen strategie bij beide spellen. Nietszeggend: 'niets' zeggende mol?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2022, 22:29:52 »
Opdracht 1 , naja, wat moet je als mol je hier druk maken als iedereen even waardeloos schiet .  Overbodige opdracht .

Opdracht 2 , ja als mol kun je hier fanatiek zijn en geld binnen brengen zodat je niet verdacht lijkt omdat je er op kan vertrouwen dat bij opdracht drie elke kandidaat op het voorstel van rik zou zijn ingegaan om de kans op de zwarte vrijstelling te vergroten .

Opdracht twee kent wel een rare zet van sahil over binnengebracht geld, maar moet je als mol hier opvallend over doen of kun je beter gewoon niets binnen brengen en claimen je kistje niet te kunnen vinden .

Opdracht 3 een kwestie van vertrouwen, voor een mol wat lastig . Als mol kun je hier inzetten op vertrouwen tov elkaar en dus samen naar midden , of wantrouwen zodat er iemand voor eigen gewin kiest . Het echte molwerk gebeurt natuurlijk door de persoon tegenover rik .

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2022, 22:32:22 »
Slaapverwekkende aflevering, echt niet leuk! ::niet-ok::

Best nietszeggend dus  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2022, 23:18:52 »
[...]Het echte molwerk gebeurt natuurlijk door de persoon tegenover rik .

Maar dat is er dan weer eentje in de categorie 'avrotros vindt dat er teveel geld in de pot komt dus de mol moet er wat uithalen vandaag'.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 3] - Nietszeggend
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2022, 06:39:53 »
Maar dat is er dan weer eentje in de categorie 'avrotros vindt dat er teveel geld in de pot komt dus de mol moet er wat uithalen vandaag'.
Mee eens. Hier kan zelfs de meest fanatieke kandidaat mol spelen omdat het aanbod te goed is .