Auteur Topic: [Theorie] Spiegelbeeld/11/gespiegeld/tegengesteld  (gelezen 2417 keer)

Offline JuliaMol

  • Forumlid
[Theorie] Spiegelbeeld/11/gespiegeld/tegengesteld
« Gepost op: 22-01-2022, 23:21:13 »
Voor mij is vandaag een hoop duidelijk geworden. Ik wil eerst even zeggen dat ik deze theorie (of een deel ervan) al ergens in een topic had gelezen van iemand, dus de eer gaat naar deze persoon. Ik kan het niet meer terugvinden. Als diegene zich hier wil melden zou het fijn zijn.

Er is iets met spiegelen/gespiegeld/tegengesteld dit seizoen. En eerst dacht ik dat het op Everon kon slaan (Goede tijden, slechte tijden). Maar na vandaag weet ik het zeker. Fresia is de mol.

Wat steeds terugkomt. Het getal 11 (kandidaten). Heel vaak opdrachten in duos (1+1). Tegengestelde termen zoals: Troeven vs aftroeven, Net niet net wel. Bij het ballenspel(ballen>voetbal) de twee goals tegen elkaar aan. Rood vs Groen. -250 vs +250. Het vrijstellingenroute spel inaflevering 3. Compleet in spiegelbeeld. En weer in duos. Zoals bijna elke opdracht onderhand (1+1, =11).
Fresia is voetbalverslaggeefster. Voetbal. Voetbal is 11 vs 11 spelers. Op een voetbalveld. Een voetbalveld is in spiegelbeeld. Nu het meest bizarre. Eerste aflevering dit seizoen: 1-1-22. (1+1=2, 1+1= ook 11, 11 x 2 =22). En hoeveel spelers staan er totaal op een veld? Juist. 22. (2x 11) Weer de 1/2/11/22 die terugkomt.

De opdracht vandaag (afl 4) abseilen gebeurde in twee delen. (eerste helft, tweede helft, net als met voetbal). Bij de eerste 4 kandidaten stonden de kistjes/Rick gespiegeld ten opzichte van de laatste 4 kandidaten (precies zoals met voetbal, eerste helft speel je de ene kant op, tweede helft de andere kant op).
Opdracht afl 3 vrijstellingsroute zoals ik eerder zei, compleet in spiegelbeeld (net als voetbalveld).
Opdracht afl 2 ballonnenprikken. Route is opgedeeld in 2 delen (eerste helft, tweede helft). Heen en terug. De tegengestelde richting op van elkaar. Net als met voetbal, ene team speelt ene kant op, andere team speelt de andere kant op. En jawel, weer een spel in duos (1+1=11).

Vandaag (afl 4) tijdens woorden schreeuwen werd er op een gegeven moment gezegd: De Mol staat temidden van ons (of iets dergelijks). Wat is er in het midden van een voetbalveld? De middenstip. Wat is er in het midden van je team? Het middelveld.

Nog iets bizars. De titel van vandaag (aflevering 4) is stemmen. In de test van Fresia stemt Fresia op... haarzelf! Ze klikt haar eigen naam aan! En aan het einde legt ze 2 jokers neer, maar pakt ze er toch weer 1 terug. En ligt er dus maar 1. (2-1=1). Weer die 1 en 2 die terugkomt.

Titels opdrachten
Aflevering 2
-Binnen en buiten bereik: Spreekt voor zich. Een voorzet kan dat bijvoorbeeld zijn. Of buitenspel. Etc.
-Prikactie. Voor elke wedstrijd moet het veld geprikt worden zodat er minder plaggen ontstaan en door het sproeien van te voren kan het water dan goed weglopen."
-Ver gelijken (bewust los van elkaar geschreven): Gelijk. Gelijkspel. Spiegelbeeld weer. Ver. De verre/lange bal spelen.

Aflevering 3
-Net niet net wel: Spreekt voor zich. Een kans die je net wel of niet niet raakt.
-Waar rook is is vuur: In veel wedstrijden zijn er op de tribunes rookpotten voor de sfeer met kleuren van de desbetreffende club (=VUURwerk)
-Vakbondje. Spelersvakbonden. De bond zelf in Nederland. De KNVB

Aflevering 4
-Luidsprekers: In stadions hangen ook luidsprekers met vaak een echo-achtig effect net als in de opdracht
-Hoog spel spelen: Wanneer je hoog druk zet met veel risico achterin speel je hoog spel in het voetbal
-Huis(ont)houden. Wanneer een club uithaalt tegen een andere club (ruim wint) zeggen ze ook wel: ''Ajax houdt huis in Utrecht en wint met 0-4''. Ook kan het slaan op hooliganisme: huishouden, vandalisme.


Veel zal vast wel al genoemd zijn maar dit alles bij elkaar plus nieuwe info vandaag vind ik behoorlijk ''breaking''.

Dit bericht wordt nog aangevuld.

« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 23:33:42 door JuliaMol »

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Spiegelbeeld/11/gespiegeld/tegengesteld
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2022, 00:04:32 »
Ik vind sommige hints naar titelopdrachten wat ver gezocht, maar de 11v11 in combinatie met o.a. de geveilde voetbal  e.d. .... zou best iets kunnen betekenen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Spiegelbeeld/11/gespiegeld/tegengesteld
« Reactie #2 Gepost op: 24-01-2022, 12:01:10 »
Nog iets bizars. De titel van vandaag (aflevering 4) is stemmen. In de test van Fresia stemt Fresia op... haarzelf! Ze klikt haar eigen naam aan!
Dat dacht ik ook te zien, maar dat klopt niet. Ze klikt wel haar eigen naam aan, maar dat is bij de vraag "Met wie vormde de Mol een duo". Bij die vraag is Everon dus haar mol.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Spiegelbeeld/11/gespiegeld/tegengesteld
« Reactie #3 Gepost op: 25-01-2022, 01:27:50 »
Leuk gevonden! Het is zeker opvallend! ;)

Er is iets met spiegelen/gespiegeld/tegengesteld dit seizoen. En eerst dacht ik dat het op Everon kon slaan (Goede tijden, slechte tijden). Maar na vandaag weet ik het zeker. Fresia is de mol.

Naast GTST kun je bij Everon Jackson Hooi ook nog denken aan dat hij tweeling is al sterrenbeeld en dat “Michael Jackson” in zijn volledige naam Everon Jackson Michael Werner Hooi gespiegeld is.

En voor Kim(-Lian) en Thomas dat het voor de tweede keer een mol met die naam zou worden.

De voetbal-hints naar Fresia vind ik heel erg leuk en creatief gevonden!

Offline JuliaMol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Spiegelbeeld/11/gespiegeld/tegengesteld
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2022, 21:42:10 »
Bij de finale test weer. Opstelling test computers. Fresia als enige in tegengestelde/gespiegelde richting (als een voetbalveld dat je de andere kant op speelt) bij zoveel opdrachten was dit.

Offline nielsbr

  • Forumlid
Re: [Theorie] Spiegelbeeld/11/gespiegeld/tegengesteld
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2022, 23:34:33 »
Ik zit al sinds het begin op deze lijn, vooral de opdrachten in het begin waren erg gespiegeld / tegengesteld, zie mijn berichten in dit topic (voorbeeld hieronder): https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71567.0

En dat dan in de week van Palindroom dag 22-02-2022! Ik weet nog steeds niet waar dit toe moet leiden, maar ik hoop zo dat er iets van terug komt in de officiële hints volgende week...  ::tandpastasmiley::

Dit verhaal past prima in mijn palindroom theorie van de eerste paar afleveringen (ver terug in dit topic) met heel veel gespiegelde opdracht concepten (11,22, (af)troeven spel uitleg, 909 som, jeeps links/rechts, krukken stil/bewegen, en vakbondje was letterlijk een palindroom speelveld!). Ook de "mol in het midden" past hierbij. En het seizoen begon letterlijk met het einde (het bal)!

Laatste paar afleveringen is dit flink afgenomen, maar ik luister aparte uitspraken ook van rechts naar links, bv.
Thomas: "Let Op Mijn Woorden" (letterlijk? WMOL)
Kim-Lian deze keer aan begin tegen Fresia : "Lach Om Mij" (MOL)

Daarnaast zijn er veel gespiegelde symbolen in beeld incl. Everons kleding met nummers maar ook iamtoro logo en tekst (bevat 'oro' =palindroom én goud in één!)

Ben zo benieuwd of er een flard van palindroom in de officiële hints zit, maar tot één persoon kom ik hier niet mee helaas...

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Theorie] Spiegelbeeld/11/gespiegeld/tegengesteld
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2022, 10:53:09 »
Misschien moeten we 1122 juist wel spiegelen/er een palindroom van maken. Dat dát de hint is. Dan krijgen we 1221 = ABBA = Zweden = Kim Lian 🤷🏻