Auteur Topic: [Funstuff] Moldle  (gelezen 802 keer)

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[Funstuff] Moldle
« Gepost op: 31-01-2022, 05:04:44 »
Spelen jullie ook Wordle? Zeg maar Lingo in een nieuw jasje, een grote hype op internet momenteel ...

Hoewel de kracht van de hype erin zit dat iedereen dagelijks hetzelfde woord raadt, vond ik het een leuke programmeeruitdaging om dit na te bouwen, maar met een eigen woordenlijst, en zodanig dat je het eindeloos achter elkaar kan spelen.

En gezien het molseizoen gaande is, heb ik een versie gemaakt met alle voornamen van molkandidaten uit de afgelopen en nog bezig zijnde 23 seizoenen.

Het aantal letters verschilt per keer dat je speelt. Er zijn spelers met drie tot tien letters in hun voornamen. Al zijn de negen- en tienletternamen zeldzaam, dus als je ze eenmaal weet, is het een makkie als je deze voorgeschoteld krijgt. De meeste namen hebben vijf tot zeven letters.

Er zit dus ook (vooralsnog) geen deelfunctie bij. Maar het is wel leuk om de tijd mee te doden :-)

Let op: streepjes in namen (bv. Kim-Lian) tellen niet mee ('kimlian' is wel een geldig 'woord'). En ook accenten tellen niet mee ('Frédérique' wordt 'frederique').

Veel plezier :-)

http://rubduq.nl/wordle/mol/

(sorry, geen HTTPS - is een privédomein waarop ik af en toe kleine dingetjes online gooi, maar niks serieus vooralsnog)


toevoeging voor wie het spel niet kent:

je kunt het toetsenbord op het scherm gebruiken, maar ook je gewone toetsenbord (Enter om te checken, Backspace om te wissen, en eventueel Escape om op te geven).

Groen = letter zit op de juiste plek
Oranje = letter zit er wel in, maar niet op de juiste plek
Zwart = letter zit niet in de gezochte naam

op het schermtoetsenbord lichten letters die in de gezochte naam zitten blauw op, en letters die er niet in zitten worden zwart.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 05:19:54 door tumtum22 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Funstuff] Moldle
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2022, 09:14:38 »
Ik kom het inderdaad regelmatig tegen, vooral op facebook.

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: [Funstuff] Moldle
« Reactie #2 Gepost op: 31-01-2022, 12:54:48 »
(sorry, geen HTTPS - is een privédomein waarop ik af en toe kleine dingetjes online gooi, maar niks serieus vooralsnog)
Misschien een beetje off-topic voor dit forum, maar heb je al eens Let's Encrypt uitgeprobeerd? Gratis SSL-certificaten, ik gebruik het zelf ook voor mijn servertje.
È stata opera della TALPA!