Auteur Topic: [Theorieën] Gouden vrijstelling  (gelezen 8238 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2022, 23:04:50 »
O, wat jammer Bodejos! Maar wel een lieve gedachte.
Sowieso een heel mooi gebaar, daar zal Anton Jongstra blij mee zijn geweest lijkt mij zo!  ::ok::

Het ziet eruit als een super-vrijstelling, een ticket naar de finale?
Of misschien een groene-vrijstelling-neutralisator zodat deze ongeldig worden (maar jokers wel kunnen? Dat zou voor de dynamiek wel mooi zijn; teveel mensen die nu nog een groene vrijstelling op zak hebben. Dat mag wel veranderen, of ben ik nu gemeen? ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #21 Gepost op: 2-02-2022, 11:30:43 »
Goud, natuurlijk een verwijzing naar de mooie goudblonde haren van Charlotte. Charlotte komt terug en is de mol.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #22 Gepost op: 2-02-2022, 12:12:06 »
Wat me blijft intrigreren is dat bij de gouden vrijstelling het logo niet precies in het midden staat, wat moet betekenen dat onder het mollogo nog iets geschreven of getekend staat.

Die linker vrijstelling ziet er ook verdracht groot uit vind ik, groter dan de rest. Die stop je niet onder je schoenzool ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #23 Gepost op: 2-02-2022, 16:14:49 »
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze dat gele schijfje in Nederland hebben laten liggen. Het regent al jokers, reguliere en zwarte vrijstellingen. Een supermegablubberpowervrijstelling is te veel van het goede - zeker in de tweede helft van het spel.  :-\\
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #24 Gepost op: 2-02-2022, 17:56:46 »
supermegablubberpowervrijstelling

Prachtig woord.  ::ok:: Zou mooi zijn als Carlo & Irene hem uit mogen delen. ;-)

Maar ook eens met de rest van deze post: er zijn nu veel teveel troeven.
Ik hoop daarom (misschien tegen beter weten in) dat een vrijstellingen-neutraliser-schijf is. Huppekee, alle groene en zwarte vrijstellingen in één klap weggespeeld.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #25 Gepost op: 2-02-2022, 19:01:58 »
Ik hoop daarom (misschien tegen beter weten in) dat een vrijstellingen-neutraliser-schijf is. Huppekee, alle groene en zwarte vrijstellingen in één klap weggespeeld.  ;D

Ja, en dat-ie ook meteen voor de komende vijf seizoenen geldt!  :D
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #26 Gepost op: 2-02-2022, 22:52:23 »
Haha, ja precies!

In ieder geval hoop ik wel dat het spelverloop wat gaat veranderen.

(mocht er een programmamaker meelezen: ik zeur nu wel over de overmaat aan vrijstellingen, maar vermaak me verder wel hoor. ;) Leuk seizoen! )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2022, 11:38:44 »
Misschien zorgt de pisgele vrijstelling er wel voor dat je een vrijstelling hebt en de rest ongeldig is (soort van zwarte en groene in één).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2022, 13:00:44 »
Waarom zou je een zwarte vrijstelling willen elimineren?


Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2022, 13:59:50 »
Het is een vrijstelling voor de finale. Het zou me niets verbazen als ze er op kunnen bieden met geld uit de pot. En het zou me óók niet verbazen als je je groene vrijstelling kunt inzetten om je kans op die gouden te vergroten.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2022, 22:57:31 »
Misschien kun je de ogen van de Mol zien als je die gele (gouden?) schijf op het geld legt? Dan is het cirkeltje rond met de gouden hint die op het geld staat, opmerking van Rik in aflevering 1.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2022, 23:02:48 »
Misschien kun je de ogen van de Mol zien als je die gele (gouden?) schijf op het geld legt? Dan is het cirkeltje rond met de gouden hint die op het geld staat, opmerking van Rik in aflevering 1.

Dat vind ik wel een enorm leuke theorie!!

Edit: zelf begin ik steeds meer te denken dat de gouden vrijstelling een groepsvrijstelling naar de finale gaat zijn. Misschien volgende aflevering dat de kandidaten kunnen kiezen om te gaan spelen voor een persoonlijke (doorzichtige/zilveren) vrijstelling voor de finale of een groepsvrijstelling. Dat verklaart dan wel waarom er vier doorzichtige/zilveren vrijstellingen liggen. Dus kans op 4 naar de finale.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 23:34:43 door Joey94 »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #32 Gepost op: 13-02-2022, 01:30:54 »
Inmiddels lijkt het erop dat we massaal (nou ja, degenen die het bericht van Regisseur Rick uit augustus 2021 hebben gezien) op het verkeerde been zijn gezet, en dat de schijfjes niet in het spel komen.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2022, 02:17:21 »
Ik had gezegd dat er geen groot geld-uit-de-pot-trekmoment meer zou komen en geen zwarte vrijstelling want het is gewoon veel te laat in het spel. En die hele finalevrijstelling was dus ook alleen maar "je had de mol kunnen spotten, en dat geldt als vrijstelling". Hoezo dan. Iedereen zit al op de mol, dus zelfs als je haar nu definitief voorbij had zien varen kun je er gewoon uitliggen door de test slechter te maken of die 2 minuten straftijd te krijgen ofzo :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2022, 16:17:52 »
Een groepsvrijstelling lijkt me niet zo'n gek idee. Geeft ook de moeilijkheid dat je dan niet weet hoe je in de test zit om het seizoen te winnen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2022, 19:40:42 »
Misschien komt er nog een twist met een groepsvrijstelling kopen in ruil voor het risico dat Everon de mol is en er 5000 euro uittrekt. Geheel in stijl 50/50, voor 2.500 mogen ze allemaal door en gaat er geen 5000 uit eventueel. Als Kim-Lian of Fresia de mol zijn verklaart dat meteen waarom ze Everon verdenken, ze zijn de vrijstelling bij de pleidooien misgelopen maar kunnen dit als mol alsnog deels goedmaken en ze kunnen dit kandidaats en geloofwaardig spelen. Geheel speculatief dit, maar ik zou het een leuke twist vinden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2022, 17:54:44 »
Ik gok er op dat er een finale vrijstelling te winnen zal zijn vanavond. (En Kim Lian die wint of het een groepsvrijstelling is.).

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2022, 18:47:56 »
Stel je voor dat alle afvallers een opdracht gaan spelen en dat daarmee bepaald wordt welke kandidaat de finalevrijstelling verdient...  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2022, 19:04:43 »
Ik gok er op dat er een finale vrijstelling te winnen zal zijn vanavond. (En Kim Lian die wint of het een groepsvrijstelling is.).

In dit stadium nog? Is dat al eerder gebeurd?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2022, 19:11:14 »
In dit stadium nog? Is dat al eerder gebeurd?
Ja, in 2019 won Niels nog de finalevrijstelling ten koste van Sinan. Finale was Sarah, Merel, Niels.