Auteur Topic: [Theorieën] Gouden vrijstelling  (gelezen 8242 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
[Theorieën] Gouden vrijstelling
« Gepost op: 31-01-2022, 22:05:28 »
We hebben een hele tijd geleden natuurlijk nog een post gehad van Rick McCullough waarin een gele/gouden vrijstelling te zien was. Zijn er wellicht al theorieën of aanknopingspunten wat deze gaat betekenen?  ::vergroot::

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2022, 22:09:03 »
Misschien de noodgreep die ze hebben moeten doen om de kandidaten hun vrijstelling in te laten zetten?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #2 Gepost op: 31-01-2022, 22:09:12 »
Wat grappig, dat wist ik helemaal niet. Stond er nog tekst bij de post?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #3 Gepost op: 31-01-2022, 22:10:57 »
Misschien de noodgreep die ze hebben moeten doen om de kandidaten hun vrijstelling in te laten zetten?

Dat lijkt me niet. Dit soort zaken worden natuurlijk ruim voor de opnames allemaal geproduceerd.

Wat grappig, dat wist ik helemaal niet. Stond er nog tekst bij de post?

Heinz die iets niet heeft meegekregen?  :o De tekst die erbij stond was:

Mooi.

#widm #wieisdemol #kleurrijk


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #4 Gepost op: 31-01-2022, 22:12:31 »
Ik mis van alles want ik kijk niet op de socials. Alleen de afleveringen, Mollenstreken, de app en deze website waar natuurlijk ook van alles van de socials voorbijkomt. ::ok::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #5 Gepost op: 31-01-2022, 22:16:44 »
Wederom goud... Daarnaast 4 witte schijfjes ernaast. Ik blijf bij mijn idee dat de naam van de mol misschien op het gouden schijfje staat en je enkel met de 4 schijfjes het kan lezen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #6 Gepost op: 31-01-2022, 22:20:02 »
Mijn theorie is als volgt: de witte vrijstelling is altijd de finalevrijstelling. Wellicht dat de gouden vrijstelling betekent dat het een groepsvrijstelling voor de finale is? Wit individueel, goud voor de hele groep? En dat we dus wellicht weer een finale met 4 kandidaten krijgen?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #7 Gepost op: 31-01-2022, 22:21:17 »
Ah mooi zeg, niets over gehoord eerder. Dus alles mbt tot het goud kan de prullenbak in,
Het gaat al die tijd over deze vrijstelling die in het spel gaat komen!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #8 Gepost op: 31-01-2022, 22:23:54 »
Zou die een vroege vrijstelling naar de finale kunnen betekenen? Of een gouden tip naar de mol? Of 1 iemand kan die verdienen en kan op dat moment het resultaat van zijn test inkijken, of de test van zijn verdachte of iemand willekeurig.
Je bent door en je krijgt het resultaat van je test, zoiets.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #9 Gepost op: 31-01-2022, 22:25:33 »
Of dat je een vrijstelling van iemand mag afpakken  >:D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #10 Gepost op: 31-01-2022, 22:26:27 »
Dit was de afbeelding, die ergens in augustus de discussie deed losbarsten over de mogelijke locatie Finland, en een eventuele deelname van Floor Jansen. Ingewikkeld verhaal.

Het komt erop neer dat Floor Jansen "in beeld" kwam, nadat iemand die geelkleurige schijf in verband bracht met de zangeres Tarja, de voorgangster van Floor bij Nightwish. Zij heeft een album uitgebracht op geelkleurig transparant vinyl...

Associatie op associatie, dus.

Om terug te komen op de schijfjes: de tijd dringt om hier nog iets mee te gaan doen. Ik sluit zelfs niet uit dát ze helemaal niet ingezet zullen gaan worden.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #11 Gepost op: 31-01-2022, 22:31:03 »
Om terug te komen op de schijfjes: de tijd dringt om hier nog iets mee te gaan doen. Ik sluit zelfs niet uit dát ze helemaal niet ingezet zullen gaan worden.

Doordat het zo tussen de witte (finale)vrijstellingen ligt, vermoed ik dus dat het iets met finalevrijstellingen van doen heeft. In wat voor vorm dan ook. In dat geval dus logisch dat het nog niet voorbij is gekomen in de afleveringen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #12 Gepost op: 31-01-2022, 22:33:24 »
Oh misschien dan de variant van de zwarte vrijstelling, maar dan niet tegen de groene, maar juist tegen de finale-vrijstellingen?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #13 Gepost op: 31-01-2022, 22:58:41 »
Mijn theorie: er zijn vijf vrijstellingen wat denk ik verwijst naar het moment dat er nog vijf kandidaten over zijn. We zouden dit dus kunnen meemaken in aflevering 7. Ik heb een vermoeden dat de doorzichtige/witte vrijstelling betekent wat het al eens in 2013 en 2014 betekende: je hebt een vrijstelling voor de finale, maar moet nog wel de komende executie(s) overleven. De gouden vrijstelling betekent denk ik dat je zonder de executie hoeft te overleven meteen al in die finale zit. Misschien zijn er voor 1 kandidaat vier kansen op een witte vrijstelling en één kans op een gouden vrijstelling.

Kan er zelf tot nu toe geen betere theorie van maken, al zou het me oprecht niet verbazen als dat deel van 'de executie wel/niet hoeven overleven' klopt.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #14 Gepost op: 31-01-2022, 23:06:21 »
Wat me blijft intrigreren is dat bij de gouden vrijstelling het logo niet precies in het midden staat, wat moet betekenen dat onder het mollogo nog iets geschreven of getekend staat.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #15 Gepost op: 1-02-2022, 00:30:57 »
Degene met het gouden ticket mag t stokje van Rick overnemen.
A la sjakie en de chocoladefabriek.

Maar logischer zou t zijn dat de gouden ticket de toegang tot finale is..

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #16 Gepost op: 1-02-2022, 07:59:13 »
Wat me blijft intrigreren is dat bij de gouden vrijstelling het logo niet precies in het midden staat, wat moet betekenen dat onder het mollogo nog iets geschreven of getekend staat.

Hmm, dat is inderdaad interessant. Misschien 'finalist' als dit een vrijstelling voor de finale is, of '2022' als dit misschien wel iets prijsgeeft over de Mol zelf ofzo.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #17 Gepost op: 1-02-2022, 08:18:30 »
Als ik het zo goed inschat, staat er een vingerafdruk onder het logo. Je ziet in ieder geval in de transparantie van het wit een gedeelte heel duidelijk geel, dus dat lijkt me het deel dat bedrukt/gegraveerd is.

In dat geval is het misschien logischer dat het een hint naar de Mol is?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 09:42:40 door Enigma TV »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #18 Gepost op: 1-02-2022, 10:04:49 »
Even off-topic: maar dit topic doet me denken aan de bronzen vrijstelling van 2014.

Wie herinnert zich die nog?



Het was een cadeautje van een groep forummers op initiatief van Tsubasa aan eindredacteur Anton Jongstra die toen stopte met WIDM. :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorieën] Gouden vrijstelling
« Reactie #19 Gepost op: 1-02-2022, 22:30:25 »
Daar hád mijn naam ook op moeten staan, maar door een misverstand rondom mijn betaling kwam het te laat binnen.