Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie  (gelezen 10444 keer)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #40 Gepost op: 7-02-2022, 03:33:40 »
Dat zou een mooie “golfbeweging” zijn.  ::trots::

Ik dacht dat de "golfbeweging" de hand van Kim-Lian was.
Op het moment dat Kim-Lian in haar biecht met een sierlijke handbeweging verteld dat Fresia mogelijk de mol-telefoon in de tas van Sahil heeft gestopt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #41 Gepost op: 7-02-2022, 09:40:44 »
Deze opdracht kon me maar matig boeien.

Het enige wat ik hieruit haal is dat Everon zichzelf alle invloed op de opdracht laat verliezen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #42 Gepost op: 7-02-2022, 10:26:08 »
Ja, mee eens. Waardoor de theorie dat Everon de Mol is die op slinkse wijze in goede posities terechtkomt wat mij betreft in het water valt.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #43 Gepost op: 7-02-2022, 10:56:06 »
Ja, eens - al vond ik het wel een vermakelijke opdracht om te kijken. Het zou nog kunnen dat Fresia Everon verdenkt en hem bij deze opdracht buitenspel heeft gezet door zo actief van boot naar boot te gaan. Het leek me overigens totaal onnodig om iemand met overzicht te hebben, in principe had net zo goed iedereen op de jetski gekund, omdat ze onderling kunnen overleggen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #44 Gepost op: 7-02-2022, 10:59:47 »
Everon zou hier als Mol in het nadeel geweest zijn met "slecht" overzicht houden. Je kon hier beter als Mol goed overzicht houden en de boel in de war sturen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #45 Gepost op: 7-02-2022, 11:09:38 »
Wellicht, maar niet per se. Als de kandidaten naar hem hadden geluisterd en hij bleef maar slecht communiceren "naar die boot" (welke?), was er wellicht vanzelf zoveel chaos gekomen dat Everon het overzicht kwijt was en de kandidaten het met veel minder tijd zelf moesten uitvogelen. Dit werd voorkomen door Fresia, die vanaf het begin al dacht "ik kan het zelf beter dan Everon".

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #46 Gepost op: 7-02-2022, 11:43:33 »
We kunnen wel de conclusie trekken dat het goed is gegaan omdat niemand naar Everon luisterde.  ::rofl::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #47 Gepost op: 7-02-2022, 12:47:51 »
We kunnen wel de conclusie trekken dat het goed is gegaan omdat niemand naar Everon luisterde.  ::rofl::

Dat dus.   ::rofl::

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #48 Gepost op: 7-02-2022, 12:58:46 »
Ja, mee eens. Waardoor de theorie dat Everon de Mol is die op slinkse wijze in goede posities terechtkomt wat mij betreft in het water valt.
Niet helemaal mee eens. Want moet de Mol op de jetski's dan met opzet boeien verkeerd hangen? Dat valt op. Moet hij niets doen. Dat helpt niet want er zijn nog 4 andere kandidaten die de boeien goed kunnen hangen. De beste optie lijkt mij toch om proberen om echt de leiding te nemen en van daaruit kandidaten de verkeerde kant uitsturen, dan wel de zaak te vertragen. Dat Everon dit niet goed lukte, dan wel de andere kandidaten hem niet vertrouwen en het hef in eigen hand hebben genomen, zegt wat mij betreft niet dat we Everon hier moeten afstrepen als Mol. Maar zoals ik in een eerdere post al zei, hadden ze deze opdracht anders moeten insteken om de rol van organisatie belangrijker, lees: niet overbodig, te maken.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #49 Gepost op: 7-02-2022, 13:06:03 »
Niet helemaal mee eens. Want moet de Mol op de jetski's dan met opzet boeien verkeerd hangen? Dat valt op. Moet hij niets doen. Dat helpt niet want er zijn nog 4 andere kandidaten die de boeien goed kunnen hangen. De beste optie lijkt mij toch om proberen om echt de leiding te nemen en van daaruit kandidaten de verkeerde kant uitsturen, dan wel de zaak te vertragen. Dat Everon dit niet goed lukte, dan wel de andere kandidaten hem niet vertrouwen en het hef in eigen hand hebben genomen, zegt wat mij betreft niet dat we Everon hier moeten afstrepen als Mol. Maar zoals ik in een eerdere post al zei, hadden ze deze opdracht anders moeten insteken om de rol van organisatie belangrijker, lees: niet overbodig, te maken.

Mol wil controle houden binnen 1 seconde was hij controle kwijt door Fresia. als 1 kandidaat iets doet of niet doorgeeft sta je machteloos. Daarom denk ik dat de mol daar niet wil zijn.

 

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #50 Gepost op: 7-02-2022, 13:08:51 »
Misschien is Everon gewoon geen goede mol.  ???

Wat ik nu lees is wat ik al zei:
Wat de coördinator zou moeten doen, is in het begin opperen dat niemand iets mag wegpakken, zonder zijn bevel.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #51 Gepost op: 7-02-2022, 14:21:23 »
Mol wil controle houden binnen 1 seconde was hij controle kwijt door Fresia. als 1 kandidaat iets doet of niet doorgeeft sta je machteloos. Daarom denk ik dat de mol daar niet wil zijn.

 

Goh die fresia weet het altijd over te nemen 🙈

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #52 Gepost op: 7-02-2022, 14:23:39 »
De kandidaten moeten reddingsboeien aan de boot hangen of er vanaf halen. En je ziet zo af en toe dat dat flink moeite kost. "Limbo dansen". Er waren niet voor niets mannen aan boord van de boten, want die moesten met regelmaat een botsing voorkomen tussen de jetski en de boot.

Lastig he, dat het water zo woelig was, met al die golfbewegingen.
Lekker hard varen en veel golven veroorzaken, dat is wat Fresia doet, kijk maar op het allerlaatst nog bij Sahil met die 50 en 250 euro, wat voor flinke golven er veroorzaakt worden.
Je zou dat heen en weer scheuren om veel golven te veroorzaken ook wel "golfbeweging" kunnen noemen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2022, 15:48:40 »
Als je als Mol al iets van die centrale positie wil maken, dan moet je dat zo doen dat de kandidaten naar je luisteren. Met de vage aanwijzingen die Everon gaf was dat al snel voorbij. Dus ja, hij kan een slechte Mol zijn - maar dan was dit sowieso zijn aflevering niet, want in opdracht 1 ging het ook al niet helemaal lekker.

Als Mol op de jetski kan je wel degelijk iets. Je kan bijvoorbeeld niets doen (daardoor moeten de andere 4 meer heen en weer). Of je hangt per ongeluk iets verkeerd (wat anderen dan weer kunnen corrigeren). En je kan altijd op het laatst iets 'eraf varen'. Met 3 van de 4 boten correct, heeft de Mol hier wel een steekje laten vallen overigens. Maar misschien zaten er iets te fanatieke kandidaten tussen.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2022, 19:37:18 »
Dus ja, hij [Everon] kan een slechte Mol zijn - maar dan was dit sowieso zijn aflevering niet, want in opdracht 1 ging het ook al niet helemaal lekker.
Hmmm en dat is toch eigenlijk ook wel de conclusie van zowat iedereen? Dat dit niet bepaald een goede aflevering was voor de mol... hmmm ;)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2022, 21:24:13 »
In het bovenaanzicht (rond 49:05 in de aflevering) zie je de jetski rechtsboven eerst een zigzag maken (letter M), daarna een cirkel maken (letter O) en dan een hoek maken (letter L). Wie dat is: geen idee. Golfbeweging.
In ieder geval niet Everon :).

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #56 Gepost op: 7-02-2022, 21:31:12 »
In het bovenaanzicht (rond 49:05 in de aflevering) zie je de jetski rechtsboven eerst een zigzag maken (letter M), daarna een cirkel maken (letter O) en dan een hoek maken (letter L). Wie dat is: geen idee. Golfbeweging.
In ieder geval niet Everon :).

Was mij ook al opgevallen  ::tandpastasmiley::

Op de 2e foto zie je de letters m (linksboven), o (midden) en l (rechtsonder, net naast de tijd) staan. Maar omdat de golven natuurlijk vervagen kan dit niet van 1 persoon zijn. Of ze moeten beelden over elkaar hebben gelegd en dit dan bewust in de aflevering hebben gestopt.

Moet dan iemand zijn geweest die dit op verschillende tijdstippen gedaan heeft.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #57 Gepost op: 7-02-2022, 21:34:46 »
Dan denk ik oftewel Fresia, oftewel Kim-Lian. Zij twee waren duidelijk het meest bedreven met de jetskis (waarbij Fresia er nog wek een heel eind bovenuit stak).

Toch kan een actie van Thomas hier ook nog wel mollerig uitgelegd worden, namelijk die banden van 25, 50 en 100, zonder eerst een 10 ervoor. Dat betekent dat het weer best veel moeite (en personen) kost om dat allemaal weer goed te krijgen.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2022, 21:55:28 »
Hoeft volgens mij geen ervaren iemand te zijn geweest. Het betreft een relatief kort spoor als je het vergelijkt met de golvende beweging rechts op de foto. Eerder van iemand die redelijk rustig over het water ging lijkt het wel. Fresia juist minder verdacht dan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - Reddingsactie
« Reactie #59 Gepost op: 8-02-2022, 09:06:22 »
Is hier soms een leerling van Marubi aan het werk geweest? Geïnspireerd door de lightpaintings tekeningen? Die drone shots met jetski golfbewegingen hebben wel iets weg van de lightpaintings. Al doende leert men.