Auteur Topic: [Aflevering 7] - Coulissen  (gelezen 9581 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #60 Gepost op: 13-02-2022, 21:03:41 »
Tja ik vond het juist een hele leuke en spannende wending. Snap het probleem niet zo, ieder jaar gebeurt er wel zoiets.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #61 Gepost op: 13-02-2022, 21:11:00 »
Kim die haar jurk uittrekt als coulissen?

Dit dacht ik ook meteen, alleen dan niet 'uittrekt', maar 'uitrekt'. 'Coulisse' is volgens de DvD een 'beweegbaar zijdeel'.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #62 Gepost op: 13-02-2022, 21:22:04 »
Whoops, denk dat je die kan toebedelen aan autocorrect  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #63 Gepost op: 13-02-2022, 21:22:36 »
“Een coulisse is een onderdeel van een toneeldecor aan de zijkant van het toneel. Het is het onderdeel waar de spelers achter vandaan komen (opkomen). Vaak zijn het doeken of gordijnen die ervoor zorgen dat personen "achter de coulissen" aan het oog van de zaal onttrokken zijn.”

Wie was er aan het oog onttrokken bij de laatste opdracht?

Toevoeging: ik ga ook nog even kijken of iemand achter de wijde rok van Kim ‘aan het oog onttrokken’ werd ;-)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 21:24:31 door Rozz75 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #64 Gepost op: 13-02-2022, 21:28:43 »
Ik vond het apart dat Rik dat zei dat tijd in test belangrijk was en gebeurt vaker dan je denk. Iedereen zit op Kim en gaat kandidaat naar huis op snelheid en niet omdat ze fout zaten op de mol of de mol is niet ontdekt.
Ik denk eerder dat het komt omdat iedereen op Sahil zat zoals we in de afvallersbeelden zien ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #65 Gepost op: 13-02-2022, 23:49:55 »
Ik vond dit niet oneerlijk. Niet te vergelijken met Nikkie en Tygo en kettingen die niet echt vastgeklonken waren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #66 Gepost op: 14-02-2022, 12:14:33 »
Tja ik vond het juist een hele leuke en spannende wending. Snap het probleem niet zo, ieder jaar gebeurt er wel zoiets.
Geen idee hoe lang men bij WIDM op tv doet over het maken bij een test, maar ik weet van de onlineversie die ik een aantal jaren hier heb gemaakt, dat de verschillen in benutte tijd regelmatig een heel stuk groter waren dan 2 minuutjes...

Daarbij, het lijkt wel alsof de Nederlandse WIDM het nooit goed kan doen... Zou men hetzelfde bij de Vlaamse versie hebben gedaan (met een misschien wat beter in elkaar zittend spel, maar dat terzijde) dan werd het met gejuich ontvangen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2022, 12:18:21 »
Daarbij, het lijkt wel alsof de Nederlandse WIDM het nooit goed kan doen... Zou men hetzelfde bij de Vlaamse versie hebben gedaan (met een misschien wat beter in elkaar zittend spel, maar dat terzijde) dan werd het met gejuich ontvangen...

"Met een beter in elkaar zittend spel" is niet een terzijde maar de kern wat mij betreft. ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2022, 12:20:48 »
"Met een beter in elkaar zittend spel" is niet een terzijde maar de kern wat mij betreft. ::rofl::
Ik bedoel met het spel hetgeen er voor de test aan vooraf ging. De meesten die ik hier lees hebben het over de extra strafminuten die er gegeven worden. Dat dat oneerlijk zou zijn door het spelletje... Zou men dan in België ook zoiets doen, desnoods met een ander spel, dan werden die strafminuten met gejuich ontvangen. Zo bedoelde ik het! ;) ::ok::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2022, 12:27:50 »
Daar ben ik het niet mee eens. Als iets goed is mag dat benoemd worden en als iets matig is ook. Juichen en klagen kan en mag allemaal op het forum, over WIDM en over De Mol (op dat andere board). En ja er zijn veel fans onder de De Mol-kijkers (ik ook) maar ook die zijn zeker weleens kritisch. ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2022, 12:55:11 »
Er mag zeker gejuicht worden of kritiek geleverd worden. Dat zeg ik ook niet dat dat niet mag...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #71 Gepost op: 14-02-2022, 13:04:42 »
Ik snap wel wat je zegt: dat er met twee maten gemeten zou worden waarbij alles van De Mol goed is en veel van WIDM slecht, maar daar ben ik het dus niet mee eens. ;)

Maar laten we het weer over aflevering 7 hebben. :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2022, 13:41:01 »
Het is een wending waardoor ik denk dat inderdaad iedereen allang op dezelfde mol zit. Zo kan er nog wat verwarring over de juiste mol komen. Bv Thomas lijkt te tunnelen op Kim Lian maar dat zien we niet bevestigd, voor hetzelfde geld heeft hij de test het slechtste gemaakt en zien we dat nu niet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #73 Gepost op: 14-02-2022, 14:13:35 »
Juist Thomas is degene die ook nog Everon noemt (en bij wie de vraag is of hij nog spreidt), de rest noemt alleen of Kim of Everon.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #74 Gepost op: 14-02-2022, 16:11:36 »
Als de mol het vraagteken pakt, is de 'extra spannende' wending aan de executie gwoon gratuit: de uitkomst zou zonder die twist hetzelfde zijn. Niets oneerlijk tegenover de andere kandidaten.
De mol voorspelt wie de test het slechts heeft gemaakt zodat hij zijn scherm niet hoeft te zien. Laetitia had voorafgaand aan de executie al verkondigd dat ze geen goed gevoel had (uit Niet de Mol) èn bij gelijke antwoorden had zij 2 minuten in haar nadeel dus dat was -voor iedereen- makkelijk te keizen.( en anders heeft Rik misschien codetaal gebruikt of is de mol ingelicht)
Het komt vaak voor in widm dat de mol door een 'eerlijk verdiende' vrijstelling richting finale gaat. Dit is er zo eentje.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #75 Gepost op: 14-02-2022, 22:17:29 »
Het is een wending waardoor ik denk dat inderdaad iedereen allang op dezelfde mol zit.
Dit dacht ik dus zelf ook lange tijd. Maar zojuist bedacht ik me iets: als iedereen al lang de mol zou weten, wat was er dan nog voor "vrijstelling" te verdienen door de mol te zien?
Nee, het kan eigenlijk zelfs niet anders dan dat iedereen verkeerd zit (en de tests waarschijnlijk allemaal heel slecht gemaakt worden), waardoor het zien van de mol je zoveel voordeel gaat opleveren, omdat je dan de enige bent die goed zit!

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #76 Gepost op: 14-02-2022, 22:46:58 »
Hoe groot is nou de kans, statistisch gezien, dat alle kandidaten alle vragen op één mol invullen en ook nog de juiste? Zelfs in de finale is dat toch vaak niet zo.

Ik vind het juist slim om nog steeds te spreiden, zoals Thomas ogenschijnlijk, want, statistisch gezien,  doet iemand dat niet en zit er naast.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #77 Gepost op: 14-02-2022, 22:49:09 »
Volgens mij is het gemiddelde in de finale 4 vragen fout als ze vol op de juiste mol zitten

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #78 Gepost op: 15-02-2022, 10:15:00 »
Fresia Cousino Arias

Cou Lissen

De Lissenfamilie (Iridaceae) is een familie van eenzaadlobbige, kruidachtige, overblijvende planten. De familie komt wereldwijd voor, behalve in koude streken en het noorden van Eurazië.

De familie bevat een aantal bekende gecultiveerde planten zoals fresia en krokus.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #79 Gepost op: 15-02-2022, 10:56:27 »
Als de mol het vraagteken pakt, is de 'extra spannende' wending aan de executie gwoon gratuit: de uitkomst zou zonder die twist hetzelfde zijn. Niets oneerlijk tegenover de andere kandidaten.
De mol voorspelt wie de test het slechts heeft gemaakt zodat hij zijn scherm niet hoeft te zien. Laetitia had voorafgaand aan de executie al verkondigd dat ze geen goed gevoel had (uit Niet de Mol) èn bij gelijke antwoorden had zij 2 minuten in haar nadeel dus dat was -voor iedereen- makkelijk te keizen.( en anders heeft Rik misschien codetaal gebruikt of is de mol ingelicht)
Het komt vaak voor in widm dat de mol door een 'eerlijk verdiende' vrijstelling richting finale gaat. Dit is er zo eentje.
Het is wel oneerlijk want: iemand die lang is, sterk is, en ruimtelijk inzicht heeft, had meer kans bij zowel het pakken van de kogelzakjes, het catapult schieten en de puzzel. Dan is er gehint op een vrijstelling bij de bootopdracht, die kwam er niet dus die zou nog kunnen komen dus het vraagteken zou wel eens de vrijstelling kunnen betekenen. De weg voor Thomas naar de vrijstelling was al bijna uitgetekend.
Ik gun het hem wel, maar ik hoop wel de volgende aflevering op een opdracht met bijvoorbeeld kleine besjes plukken wat vrouwenhanden beter kunnen, een sjaaltje haken en ramen wassen.  :P
« Laatst bewerkt op: 15-02-2022, 11:00:04 door Run »