Auteur Topic: [Aflevering 7] - Coulissen  (gelezen 9727 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #40 Gepost op: 12-02-2022, 23:36:18 »
Volgens mij niet. Dat was de 100 euro die hij achtergehouden heeft bij de laseropdracht. Omdat dat geld niet in de pot is gekomen is dat ook niet meegeteld.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #41 Gepost op: 12-02-2022, 23:36:26 »
Laetitia is inderdaad hoogstwaarschijnlijk het slachtoffer van het slecht doen van de opdracht, en dat is niet oke. nu weet Thomas natuurlijk niet dat ze allemaal op Kim zitten.... maar toch
Stel dat Thomas de MOL is, dan is hem vast wel wat ingefluistert.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #42 Gepost op: 12-02-2022, 23:36:34 »
Die eerste opdracht was beter geweest als de foute schapen 30 euro hadden gekost in plaats van 50 euro. Dat maakt het tenminste mogelijk om op een positief bedrag uit te komen. Maar de tijd die ze ervoor hadden was wederom te kort.
De tweede opdracht was simpel maar leuk met de twist. Zolang Kim-Lian maar niet de mol is, want dan heeft ze echt onnodig als enige het maximale gedrag binnengehaald.
De derde opdracht was niet echt eerlijk, vooral door die puzzel. Mannen hebben over het algemeen beter ruimtelijk inzicht dan vrouwen en de beide mannen hadden hun puzzel dus ook eerder in elkaar dan de dames.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #43 Gepost op: 12-02-2022, 23:50:51 »
Aangezien Laetitia het in de gaten had bij opdracht 2, en ook letterlijk zei dat ze de mol gezien heeft, wordt bij mij het gevoel nogmaals versterkt dat de hele groep al lang weet wie de mol is. Maar goed, er zijn nog 2 opties:

1. Iedereen zit goed, en Laetitia valt af, simpelweg omdat zij het meeste tijd nodig heeft, door die 2 minuten extra (*).
2. Iedereen zit fout (of "zat fout)", met Sahil), en daarom weten we eigenlijk niks. Vergelijkbaar met Freek toen (die zat en zei het ook in moltalk).

(*) Terwijl ik dit schreef kreeg ik eigenlijk ook de ingeving dat dit wel eens precies de reden kon zijn waarom ze nu dat gekke formaat bij test en executie invoeren. De mol is bekend in de groep, dus hoe kun je de spelers nog belonen? Nou, met een tijdbonus tijdens de test dus.
Omdat Rik in het molboekje een heel goed en spannend seizoen belooft, schat ik 1. een stuk lager in dan 2. Bovendien zit niet iedereen op Kim-Lian volgens mij. Fresia zit volgens mij op Everon. Maar de kandidaten die de test moesten maken zaten misschien allemaal op Kim-Lian, de verkeerde mol.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #44 Gepost op: 12-02-2022, 23:54:30 »
Viel het nog iemand op, dat Thomas aan het einde ineens 2 molverdachten heeft? Hij zegt: Everon en Kim-Lian verdenk ik van molzijn.
Waar komt dat vandaan? Heeft hij zijn test dan niet volledig op Kim ingevuld, maar gespreid over Kim en Everon?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2022, 00:01:08 »
Dat vond ik ook opvallend! Kan zijn dat hij gespreid heeft. Kan ook zijn dat hij wel op 1 van deze 2 vol gegaan is in de test maar we niet mogen weten op wie. En dat kan verschillende redenen hebben:
  • omdat hij volgende week afvalt en we dan geen Everon of Kim-Lian als molverdachte kunnen schrappen als we niet zijn definitieve verdachte voor de test horen
  • omdat hij misschien gaat winnen en dat bekend wordt gemaakt in aflevering 9 zonder dat we kunnen achterhalen wie de Mol is (à la Viviënne en Frits destijds)

Andere verklaringen heb ik er nu even niet voor.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 00:02:39 door Joey94 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #46 Gepost op: 13-02-2022, 00:04:52 »
Dat vond ik ook opvallend! Kan zijn dat hij gespreid heeft. Kan ook zijn dat hij wel op 1 van deze 2 vol gegaan is in de test maar we niet mogen weten op wie. En dat kan verschillende redenen hebben:
  • omdat hij volgende week afvalt en we dan geen Everon of Kim-Lian als molverdachte kunnen schrappen als we niet zijn definitieve verdachte voor de test horen
  • omdat hij misschien gaat winnen en dat bekend wordt gemaakt in aflevering 9 zonder dat we kunnen achterhalen wie de Mol is (à la Viviënne en Frits destijds)

Andere verklaringen heb ik er nu even niet voor.

 ::oink:: Dat 2de zou wel een mooie zijn, want dat hebben we al heel lang niet meer gezien.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #47 Gepost op: 13-02-2022, 00:11:42 »
Dat vond ik ook opvallend! Kan zijn dat hij gespreid heeft. Kan ook zijn dat hij wel op 1 van deze 2 vol gegaan is in de test maar we niet mogen weten op wie. En dat kan verschillende redenen hebben:
  • omdat hij volgende week afvalt en we dan geen Everon of Kim-Lian als molverdachte kunnen schrappen als we niet zijn definitieve verdachte voor de test horen
  • omdat hij misschien gaat winnen en dat bekend wordt gemaakt in aflevering 9 zonder dat we kunnen achterhalen wie de Mol is (à la Viviënne en Frits destijds)

Andere verklaringen heb ik er nu even niet voor.
Of 3. dat hij de MOL is.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #48 Gepost op: 13-02-2022, 00:38:41 »
Ik vond het apart dat Rik dat zei dat tijd in test belangrijk was en gebeurt vaker dan je denk. Iedereen zit op Kim en gaat kandidaat naar huis op snelheid en niet omdat ze fout zaten op de mol of de mol is niet ontdekt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #49 Gepost op: 13-02-2022, 01:22:04 »
Ik heb me nog nooit zo verveeld tijdens een WIDM-opdracht. En ik hou er ook niet van als er geklooid wordt met de test, maar als je het doet maak er dan een boeiende opdracht van.

Het voelde als een Expeditie Robinson finale opdracht. Maar er zat nul spanning in. En dan nog met een soort van mini vrijstelling in de vraagteken enveloppe stoppen. Nee dat vond ik jammer en niet nodig.

Schapen ahem geiten hoeden.. leuke flashback naar Portugal  ::bravo::
Papperazi spelen en waar is wally: op zich leuk maar individueel en meer een Jan Versteegh loopt langs de kandidaten moment voor aflevering 10.

Dus tja een aflevering waar je weinig moltechnisch aan hebt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #50 Gepost op: 13-02-2022, 10:21:20 »
Heeft de mol misschien in de coulissen een paar keer 'schaap' gezegd?

De derde opdracht was niet echt eerlijk, vooral door die puzzel. Mannen hebben over het algemeen beter ruimtelijk inzicht dan vrouwen en de beide mannen hadden hun puzzel dus ook eerder in elkaar dan de dames.
Dit viel me ook op. Misschien wilde men Thomas nog een kans gunnen, anders krijg je drie vrouwen in de laatste afleveringen plus de mol.
Ik denk dat Thomas volgende keer toch wel afvalt.

Mooie aflevering, het lijkt dat ze geluk hebben met het weer, mooie beelden van dat strand. Fotografeeropdracht vond ik het meest geslaagd, de opdracht met de schapen was niet te doen, daar had iets beter over nagedacht mogen worden.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 10:58:38 door Run »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #51 Gepost op: 13-02-2022, 14:49:57 »
Mooie aflevering weer. Opdracht 1 was zeker lastig, maar volgens mij gingen ze ook als een kip zonder kop te werk. Opdracht 2 een lekker simpele, maar daardoor niet minder leuke opdracht. En opdracht 3? Ook leuk, alleen zou ik het leuker hebben gevonden als er gesloten enveloppen hadden gelegen, en dat je dus van tevoren niet had geweten wat jij zou winnen/verliezen bij de test!
Ich bin ein Bärliner!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2022, 14:53:16 »
En opdracht 3? Ook leuk, alleen zou ik het leuker hebben gevonden als er gesloten enveloppen hadden gelegen, en dat je dus van tevoren niet had geweten wat jij zou winnen/verliezen bij de test!
Dan had de hele opdracht vantevoren toch weinig zin gehad? Gesloten enveloppen maakt het immers een lotterij.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2022, 15:07:12 »
An sich was het hele spel een loterij...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #54 Gepost op: 13-02-2022, 19:07:40 »
Waarom gaat iedereen ervanuit dat Laetitia op snelheid eruit is gegaan als iedereen op Kim Lian zit?

Ze kan toch ook simpelweg net een vraag minder goed hebben? Lijkt me onwaarschijnlijk dat iedereen alle testvragen goed heeft.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #55 Gepost op: 13-02-2022, 19:45:25 »
Waarom gaat iedereen ervanuit dat Laetitia op snelheid eruit is gegaan als iedereen op Kim Lian zit?

Ze kan toch ook simpelweg net een vraag minder goed hebben? Lijkt me onwaarschijnlijk dat iedereen alle testvragen goed heeft.

Volgens mij gaat niemand daar vanuit. Dat weten we immers niet. Het gaat om het feit dat Laetitia door een stom spelletje 2 minuten achterstand heeft gekregen. Die tijd is niet te compenseren dus betekent per definitie dat ze bij een gelijke stand moet vertrekken. Zeer onrechtvaardig en wat mij betreft ook totaal onnodig en onwenselijk.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #56 Gepost op: 13-02-2022, 19:56:09 »
Voor de mol ook een kans om de slechtste er even in te houden. Dan ga je zelf niet bij het vraagteken zitten maar bij 0 of 1 minuut.

Vind het niet per se oneerlijker dan er in de eerste aflevering uitvliegen.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #57 Gepost op: 13-02-2022, 19:59:07 »
@joligmolletje

Hier even 3 quotes uit dit topic. Ik ben het er verder mee eens dat het oneerlijk is, maar ik acht de kans toch groter dat Laetitia er gewoon uit is gegaan omdat ze de test als slechtste heeft gemaakt. Of misschien dat Thomas zichzelf heeft gered.

Citaat
Ik vond het apart dat Rik dat zei dat tijd in test belangrijk was en gebeurt vaker dan je denk. Iedereen zit op Kim en gaat kandidaat naar huis op snelheid en niet omdat ze fout zaten op de mol of de mol is niet ontdekt.

Citaat
Laetitia is inderdaad hoogstwaarschijnlijk het slachtoffer van het slecht doen van de opdracht, en dat is niet oke. nu weet Thomas natuurlijk niet dat ze allemaal op Kim zitten.... maar tochp

Citaat
Iedereen zit goed, en Laetitia valt af, simpelweg omdat zij het meeste tijd nodig heeft, door die 2 minuten extra (*).
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 20:03:15 door Vensterbank »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #58 Gepost op: 13-02-2022, 20:02:38 »
Sorry dat Ik ga klagen, maar wat is dit.  Rik zegt letterlijk degene die het minste weet over de identiteit van de mol gaat naar huis.

Nu komt door het vraagteken dat hele format op de schop te liggen.  Thomas wint die proef , prima maar zou met de slechtste test mogelijk dus gewoon door kunnen zijn.
Volgens mij heeft Thomas "gewoon" een vrijstelling verdiend met als twist dat hij die weer moest inleveren als hij niet kon raden wie de test het slechtst gemaakt had. Ik heb daar niet zo'n moeite mee.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Coulissen
« Reactie #59 Gepost op: 13-02-2022, 20:28:26 »
Volgens mij heeft Thomas "gewoon" een vrijstelling verdiend met als twist dat hij die weer moest inleveren als hij niet kon raden wie de test het slechtst gemaakt had. Ik heb daar niet zo'n moeite mee.

En toch: nu bepaalt de uitkomst van een typische ER proef of je met 2/3 minuten achterstand je de test begint. Het komt juist vaak voor dat er meer kandidaten met dezelfde aantal vragen fout overblijven en dan gaat het op tijd. Op die manier benadeel je wel degelijk iemand.

Het is niet nieuw. Peggy/Ron werden benadeeld doordat Jeroen in hun groepje zat bij Palermo en de mol gaat nooit naar huis. Tygo en Nickie waren al door. Dan heb je dus 2/3e kans op een rood scherm.

Tygo werd in zijn seizoen een finaleplek ontnomen met 4 op een rij, Freek benutte die. Dus ja de makers hebben er geen enkel probleem mee. Ik vind het op tijd nagaan wie het langzaamste is prima. Maar dan moet je niet de uitkomst van een proef bepalen door twee kandidaten 2/3 min te geven die niet goed te maken zijn en bovendien 1 kandidaat een mini vrijstelling geven met het vraagteken.

Maargoed het is gebeurd en uit niet is de mol blijkt dat Lae al had verklapt slecht de test te hebben ingevuld. Dus ik begrijp wel waarom Thomas koos voor Laetitia met die info. Maar als maker moet je het zeker richting de finale of in elk geval in het zicht niet zo gaan zitten klooien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan