Auteur Topic: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 is uit!  (gelezen 19429 keer)

Offline CBar

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #20 Gepost op: 18-04-2022, 11:30:04 »
dat klopte, ik heb opnieuw gedownload en zat nu die folder afbeeldingen bij, draaide nog eens en doet het als een zonnetje! Geweldig! Dank je wel

Offline novaga

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #21 Gepost op: 6-07-2022, 13:01:17 »
Super mooi programma! Alleen heb ik de hele test voorbereid en als ik nu klik op "Test uitvoeren" sluit het programma vanzelf af. Iemand een tip daarvoor?

Offline avanzwol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #22 Gepost op: 6-07-2022, 14:09:25 »
Oei, moeilijk te zeggen wat er verkeerd gaat. Je zou een zwart scherm moeten zien met widm logo en een invoerveld met "Voer je naam in:". Heb je misschien meerdere monitoren?
Stuur me anders een PB, dan kunnen we misschien samen kijken.

Offline novaga

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #23 Gepost op: 6-07-2022, 16:05:50 »
Ik ben niet geautoriseerd om iemand een privé bericht te sturen (?), misschien kan jij het gesprek starten?

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #24 Gepost op: 6-07-2022, 16:39:13 »
Daarvoor moet je eerst 3 posts hebben. Als je nog een keer op dit bericht reageert werkt ie als het goed is wel  ::zwaai::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Guacemole

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #25 Gepost op: 7-07-2022, 20:53:23 »
Geweldig! Nu ik toch actief ben geworden hier, wil ik je heel erg bedanken voor dit programma. Heb het laatste gebruikt bij een widm weekend met vrienden. Het werkte super. Ik vroeg me af of er ook een versie komt voor Mac? Dankjewel!

Offline avanzwol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #26 Gepost op: 7-07-2022, 21:21:01 »
Graag gedaan.  ::trots::
Omdat het tegenwoordig niet al te ingewikkeld zou moeten zijn om een programma voor zowel Windows, Linux en Mac te maken, zit ik er wel aan te denken. Enige probleem is dat ik dan wel een Mac nodig heb om op te testen. En die heb ik nie. ::tandpastasmiley::

Offline Tolmol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #27 Gepost op: 7-08-2022, 20:46:16 »
Goedenavond,

Nu voor het eerst de software uitgeprobeerd voor een WIDM kinderactiviteit aanstaande donderdag. Voor deze activiteit heb ik eigenlijk alleen het executiedeel nodig (1 dags activiteit zonder test met 40 kinderen verdeeld over 4 groepjes met 4 mollen). Dit was gemakkelijk in te stellen. Gewoon 40 kinderen er in, 1 mol kiezen en daarna executie voorbereiden. De executie gebruik ik aan het einde van de dag waarbij alle 'kandidaten' een rood scherm krijgen na het intoetsen van hun naam behalve de mollen. Zij krijgen een groen scherm.
Aan  het einde van de dag mag de groep 3 namen noemen die hun scherm te zien krijgen. Zit de mol niet tussen de 3 gekozenen dan mag de mol uit die groep de befaamde woorden 'Ik ben de mol' uitspreken. Met deze software een leuk einde van een spannende dag!

Super bedankt voor het voortzetten van dit project. Dit geeft het voor de kinderen een extra dimensie en maakt het een stuk 'echter'.

Weet niet of donaties mogelijk zijn maar deze vind ik op zijn plaats.

Groetjes Tolmol.

Offline avanzwol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #28 Gepost op: 7-08-2022, 21:42:46 »
Graag gedaan. Dit soort reacties, daar doe ik het voor. Donaties kan je doen in de oude versie van het programma, aan Koen, de maker van versies t/m 3.X. Zonder hem had ik dit nooit kunnen maken.  ::tandpastasmiley::

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #29 Gepost op: 31-08-2022, 22:53:24 »
Graag gedaan. Dit soort reacties, daar doe ik het voor. Donaties kan je doen in de oude versie van het programma, aan Koen, de maker van versies t/m 3.X. Zonder hem had ik dit nooit kunnen maken.  ::tandpastasmiley::
Ha, dat vind ik heel lief hoor, maar hoeft absoluut niet  ;)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Tobiasg169

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #30 Gepost op: 1-09-2022, 19:26:31 »
Goedenavond,

sinds kort gebruik ik de beta versie van WIDM-Exam. Het werkt echt heel goed, maar vroeg me af of er een manier kan worden toegevoegd om gegeven antwoorden te kunnen zien?

nu zie je alleen maar het aantal antwoorden voor de executie, maar zou het leuk vinden om ook te kunnen zien wie wat heeft ingevuld.

alvast bedankt voor je reactie.

groetjes,
Tobiasg169

Offline avanzwol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #31 Gepost op: 1-09-2022, 21:13:57 »
Die optie staat op mijn lijstje. Komende herfst/winter hoop ik daar tijd voor te hebben. Eerst wil ik de software ergens op een vaste locatie onderbrengen.

Offline Tobiasg169

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 beta is uit
« Reactie #32 Gepost op: 2-09-2022, 11:32:57 »
Dankjewel.

Ik snap helemaal dat je hem eerst op een vaste locatie wilt plaatsen.

In Juni gaan we op familieweekend, en heb hem dan pas ook nodig.

Succes met het verder ontwikkelen van de software ;D

Offline avanzwol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 is uit!
« Reactie #33 Gepost op: 24-10-2022, 22:46:44 »
Yes, het is gelukt! Versie 4.0 is officieel af! ::tandpastasmiley:: Zie het 1e bericht voor de details.

Offline Tobiasg169

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 is uit!
« Reactie #34 Gepost op: 26-10-2022, 22:04:26 »
heel erg bedankt voor het uitbrengen van deze versie, ik ben er echt heel blij mee ::tandpastasmiley::

veel succes met het verder ontwikkelen, en mij hoor je niet meer klagen ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Tolmol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 is uit!
« Reactie #35 Gepost op: 28-11-2022, 00:25:14 »
Bedankt voor al het werk! Toch weer een extra feature die ik heel fijn vind namelijk het printen van de antwoorden. Op die manier valt het makkelijker in een draaiboek te verwerken.

Nogmaals bedankt..... ::respect::

Offline Bellamie

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 is uit!
« Reactie #36 Gepost op: 5-12-2022, 20:48:00 »
Bedankt inderdaad! Heel fijn om te gebruiken. Ik heb wel nog een vraag:

Bij "Test uitvoeren" kan elke kandidaat zijn naam ingeven, maar ik kan als spelleider niet zien of alle kandidaten de test hebben uitgevoerd of welke kandidaat de test nog moet uitvoeren . In de vorige versie kon ik dit volgens mij wel zien en vond ik ook heel handig. Hetzelfde bij "Executie uitvoeren".

Is dit een aanpassing die door de nieuwe versie komt? Ik ben onlangs wel overgeschakeld van windows 10 naar windows 11. Kan dat het probleem zijn? Is er een manier om dit op te lossen?

Offline avanzwol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 is uit!
« Reactie #37 Gepost op: 21-12-2022, 22:39:37 »
Beste Bellamie,

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb geen notificatie gehad van jouw bericht, ik zal dit onderwerp meer in de gaten houden.

Maar het kan niet aan de overgang van Windows 10 naar Windows 11 liggen. Je kunt zien welke kandidaten geen test hebben gedaan door bij Executie Voorbereiden te kijken. Daar kan je handmatig uitslagen toevoegen. Volgens mij kan je daar alleen kandidaten toevoegen die nog geen test hebben gedaan (als ik me goed herinner).

Bij de executie is er zoiets niet. Je kunt wel een pulldown menu krijgen met de kandidaten ipv een tekstvak, maar ik weet niet of dat het probleem oplost. Ik zal eens kijken of het in de oude versie wel zat (ik kende het nog niet) en of ik er een nieuwe oplossing voor kan verzinnen.

Offline avanzwol

  • Forumlid
Re: [Funstuff] - Zelf WIDM spelen? WIDM Exam 4.0 is uit!
« Reactie #38 Gepost op: 30-12-2022, 18:36:07 »
Beste Bellamie,

Ik heb even bij de oude versie gekeken en ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat je de instelling "Gebruik lijst in plaats van tekstveld..." gebruikte. Deze optie zit ook in de nieuwe versie, al ontdekte ik wel dat die niet goed werkte in v4.0.9.0. Ik heb daarom vandaag versie 4.0.10.0 gemaakt waarin de bug is opgelost.

Als je nu bij de Instellingen onder de tab 'Algemeen' bovenstaande optie aanvinkt, krijg je een lijstje met namen die nog geen executie (of test) hebben uitgevoerd.

Ik hoop dat het zo aan je verwachtingen voldoet.