Ik heb de aflevering vanuit De Rode Hoed gevolgd en ik vond het fantastisch
We zaten op het eerste balkon, op zich prima plekken - tot er opeens drie rode gewaden vlak voor onze neus naar voren liepen
En dat je dan van zo dichtbij ook nog totaal verrast wordt door wie het dan is, dat is waar je van droomt toch?
Ik had verwacht een beetje zuur te zijn als de maskerhint niet zou blijken te kloppen, maar dat was ik eigenlijk gelijk al (bijna) helemaal vergeten. Het blijft een misser van jewelste die voorkomen/hersteld had kunnen worden, maar soit. Ik kan nu een heel seizoen opnieuw kijken omdat ik totaal blind ben geweest voor Everon
Al met al heb ik vooral genoten van de avond. Zo vaak heb ik mezelf voor m'n kop gestoten omdat ik het gewoon niet heb gezien. En Everon bleek echt een topmol! Iemand die zijn karakter weet uit te vergroten, de groep weet te manipuleren en niet bang is om risico's te nemen - alles wat je wil van een Mol. Ik had ook graag meer uitleg bij Molacties die al in beeld waren geweest gehad, maar dat werd goedgemaakt door mijn eigen verbazing en de lol die Everon had in z'n rol. Binnen de vaak rechtlijnige opdrachten waar Everon in moest mollen heeft hij het echt wel heel goed gedaan
De sfeer in de zaal was echt heel leuk; al bij binnenkomst zie je oud-Mollen en -kandidaten her en der en vanaf het balkon konden we mooi de interacties zien tussen de kandidaten. Het was duidelijk voelbaar dat de kandidaten het naar hun zin hadden.
Ik weet niet hoeveel van die sfeer uiteindelijk op televisie over is gekomen, maar wat mij betreft: als de ontknoping dan live moet, dan op deze manier
Veel tijd voor Molacties en relevante vragen (de extra MolTalk was een verademing!), weinig tijd voor het publiek.
Na afloop kregen we nog een attentie van de Mol: een gouden envelop met daarin een mingeldbriefje en een bedankkaartje gesigneerd door Everon
Op naar volgend jaar