Auteur Topic: Aflevering 10: Finale  (gelezen 16981 keer)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #80 Gepost op: 6-03-2022, 00:26:01 »
Helemaal eens, heeft voor mij het hele seizoen verpest.
Acteren dat je zielig ben, verdriet hebt bah bah bah.
Vind het sowieso al niets al die acteurs maar dit vondik echt zo laag bah

Wat moet hij als Mol dan doen? Eerlijk zijn over alles?
Als mol liegen is toch acteren?
Dat zielig zijn viel heus wel wat mee en dat van vakbondje moest hij binnen een seconde omgooien omdat hij dat anders gepland had.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #81 Gepost op: 6-03-2022, 00:26:27 »
Stel je voor, een mol die zijn medekandidaten op het verkeerde been zet! Straks blijkt dat hij nog geld uit de pot gespeeld heeft ook... :P

Precies ::rofl::

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #82 Gepost op: 6-03-2022, 00:28:17 »
En dan hoe hij zat te lachen op het muurtje nadat Thomas duidelijk aangeslagen wegliep...

Dit is inderdaad het enige dat ik wat jammer vond, maar het lijkt me niet dat Everon op dat moment bewust was van hoe aangeslagen Thomas was. En ik ben er bijna wel zeker van dat hij er daarna alles aan heeft gedaan om Thomas zijn schuldgevoel weg te praten.

Edit: ik moest wel echt lachen om dat fragment, al brak mn hart wel een beetje voor Thootje
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 00:53:43 door mollien »

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #83 Gepost op: 6-03-2022, 00:30:01 »
Helemaal eens, heeft voor mij het hele seizoen verpest.
Acteren dat je zielig ben, verdriet hebt bah bah bah.
Vind het sowieso al niets al die acteurs maar dit vondik echt zo laag bah

Ik snap dat je niet iedere mol even leuk vindt, maar dit is wel erg negatief. Glen heeft in zijn biecht verteld dat hij alleen Everon echt niet verdenkt en hem daarom de vrijstelling geeft. Kun je het een mol echt verwijten dat hij door maanden voorbereiding nog wel in afl 1 (wat voor veel mollen als de spannendste aflevering wordt ervaren) eigenhandig ervoor zorgt dat er €5000 uit de pot gaat? Ik vind het zelf een grandioze molactie. Haha hij verdient wel wat salarisverhoging bij GTST  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #84 Gepost op: 6-03-2022, 00:36:51 »
Dit is inderdaad het enige dat ik wat jammer vond, maar het lijkt me niet dat Everon op dat moment bewust was van hoe aangeslagen Thomas was. En ik ben er bijna wel zeker van dat hij er daarna alles aan heeft gedaan om Thomas zijn schuldgevoel weg te praten.

Was inderdaad een ongemakkelijk moment. Ze hebben elkaar daarna een knuffel gegeven, dacht ik? Wat ik dan wel sympathiek vind, is dat Everon vertelde dat niemand verdrietig/boos moest gaan slapen of zoiets.

Everon zei ook dat hij zijn zakje op de 3 jokers wilde laten vallen, maar dat Thomas dat net wat eerder deed.  ::rofl:: Wauw, Thomas was de mol voor. Goed gedaan Thomas!  ::ok:: (hopelijk heeft hij daar nu een beter gevoel over dan op dat moment)

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #85 Gepost op: 6-03-2022, 00:39:15 »
Superleuk om eens live mee te maken!

Gelukkig hebben we de foto's nog  ::tandpastasmiley::
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #86 Gepost op: 6-03-2022, 00:39:44 »
Evaluatie tijd:
Dat Everon uiteindelijk de mol bleek te zijn was voor mij opeens zo klaar als een klontje, ik had het in het Wie is de Mol? topic al aangegeven hoe ik tegen iedere moloptie aankeek. (Hieruit zou Everon de meest logische keuze zijn voor mij.)

Wat ik tof vond:
- Everon was een leuke speelse en vooral durvende mol die echt de acties pakte waarvan hij wist dat ze gepakt konden worden.
- Veel acties werden besproken en kwamen voorbij de balans tussen bespreken en tonen was goed.
- Moltalk gaf ademruimte om een heleboel brandende vragen, waar meer diepgang voor nodig was, te beantwoorden, dit mag zeker in deze vorm terugkomen.
- De setting oogde zeer geslaagd. publiek duidelijk aanwezig, maar niet overheersend.

Wat ik minder tof vond:
- De ontknopping zelf was een beetje een lachertje geworden, opbouwen naar een meesterlijk bal om vervolgens er niks mee te doen dan een simpele afvallersreeks te tonen.
- De verborgen aanwijzingen zijn dit seizoen "all over the place" er is zelfs op de pagina zelf niet een draad aan vast te knopen.
- Dat masker wat het begin had moeten zijn van een speurtocht naar de andere kandidaten op het geld. (wat zeker wel geopperd werd en waarvan ik wel overtuigd was) Maar ons te weinig kruimels geven om het duidelijk te zien.
- Het ellelange gebabbel voor de ontknopping. Dit hoort er eenmaal bij, maar kan dit echt niet op een andere manier opgebouwd worden?

Oh en dit wil ik ook even kwijt,
GTST is een soap, deze moeten afleveringen eruit pompen alsof het niets is. Dat wil zeggen dat het scenario eronder gaat leiden. Als je dan gaat kijken naar de acteurs en actrices die hiermee om moeten gaan zul je al snel merken dat ze gaan spelen naar wat ze voorgeschoteld krijgen. Everon is geen slechte acteur verre van. Hij is bij GTST alleen zo goed als hij aangestuurd wordt door het achterliggende team.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #87 Gepost op: 6-03-2022, 00:39:48 »
Was inderdaad een ongemakkelijk moment. Ze hebben elkaar daarna een knuffel gegeven, dacht ik? Wat ik dan wel sympathiek vind, is dat Everon vertelde dat niemand verdrietig/boos moest gaan slapen of zoiets.

Everon zei ook dat hij zijn zakje op de 3 jokers wilde laten vallen, maar dat Thomas dat net wat eerder deed.  ::rofl:: Wauw, Thomas was de mol voor. Goed gedaan Thomas!  ::ok:: (hopelijk heeft hij daar nu een beter gevoel over dan op dat moment)
Ik vond het ook gewoon goed gespeeld van Everon. De mol werd gemold in zijn strategie en moest hier schakelen van tactiek. Dus speelde hij het op emotie. Hij wil niemand kwetsen en als mol moet je dit ook nog maar geloofwaardig kunnen spelen. Dat lachje op het bankje is toch alleen maar leuk? Het is en blijft een spel en ook allemaal uitgesproken / goed gekomen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #88 Gepost op: 6-03-2022, 00:40:11 »
Ik heb de aflevering vanuit De Rode Hoed gevolgd en ik vond het fantastisch ::bravo:: We zaten op het eerste balkon, op zich prima plekken - tot er opeens drie rode gewaden vlak voor onze neus naar voren liepen ::oink:: En dat je dan van zo dichtbij ook nog totaal verrast wordt door wie het dan is, dat is waar je van droomt toch? ::love::

Ik had verwacht een beetje zuur te zijn als de maskerhint niet zou blijken te kloppen, maar dat was ik eigenlijk gelijk al (bijna) helemaal vergeten. Het blijft een misser van jewelste die voorkomen/hersteld had kunnen worden, maar soit. Ik kan nu een heel seizoen opnieuw kijken omdat ik totaal blind ben geweest voor Everon :D

Al met al heb ik vooral genoten van de avond. Zo vaak heb ik mezelf voor m'n kop gestoten omdat ik het gewoon niet heb gezien. En Everon bleek echt een topmol! Iemand die zijn karakter weet uit te vergroten, de groep weet te manipuleren en niet bang is om risico's te nemen - alles wat je wil van een Mol. Ik had ook graag meer uitleg bij Molacties die al in beeld waren geweest gehad, maar dat werd goedgemaakt door mijn eigen verbazing en de lol die Everon had in z'n rol. Binnen de vaak rechtlijnige opdrachten waar Everon in moest mollen heeft hij het echt wel heel goed gedaan ::bravo::

De sfeer in de zaal was echt heel leuk; al bij binnenkomst zie je oud-Mollen en -kandidaten her en der en vanaf het balkon konden we mooi de interacties zien tussen de kandidaten. Het was duidelijk voelbaar dat de kandidaten het naar hun zin hadden.

Ik weet niet hoeveel van die sfeer uiteindelijk op televisie over is gekomen, maar wat mij betreft: als de ontknoping dan live moet, dan op deze manier ::jaja:: Veel tijd voor Molacties en relevante vragen (de extra MolTalk was een verademing!), weinig tijd voor het publiek.

Na afloop kregen we nog een attentie van de Mol: een gouden envelop met daarin een mingeldbriefje en een bedankkaartje gesigneerd door Everon ::love::

Op naar volgend jaar ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 00:44:56 door Pac »
...óf niet!

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #89 Gepost op: 6-03-2022, 00:42:48 »
Was inderdaad een ongemakkelijk moment. Ze hebben elkaar daarna een knuffel gegeven, dacht ik? Wat ik dan wel sympathiek vind, is dat Everon vertelde dat niemand verdrietig/boos moest gaan slapen of zoiets.

Everon zei ook dat hij zijn zakje op de 3 jokers wilde laten vallen, maar dat Thomas dat net wat eerder deed.  ::rofl:: Wauw, Thomas was de mol voor. Goed gedaan Thomas!  ::ok:: (hopelijk heeft hij daar nu een beter gevoel over dan op dat moment)

Ja, precies! Hij had al gepland wat hij zou gaan doen en toen was Thomas hem ineens voor en moest hij in een split-second gaan bedenken hoe hij zou reageren. Dat het Thomas zo zou raken kon hij ook niet weten.
Jammer dat mensen hem daarom een slechte mol vinden

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #90 Gepost op: 6-03-2022, 00:43:18 »


Na afloop kregen we nog een attentie van de Mol: een gouden envelop met daarin een mingeldbriefje en een bedankkaartje gesigneerd door Everon ::love::

Oehh dat is een mooi hebbedingetje voor de verzameling  ::ok:: ::bravo::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #91 Gepost op: 6-03-2022, 01:13:08 »

Ik weet niet hoeveel van die sfeer uiteindelijk op televisie over is gekomen, maar wat mij betreft: als de ontknoping dan live moet, dan op deze manier ::jaja:: Veel tijd voor Molacties en relevante vragen (de extra MolTalk was een verademing!), weinig tijd voor het publiek.


Het is zeker overgekomen, ik vond het helemaal prima zo! Buiten dat de maskerhint geen hint bleek kreeg ik nergens het gevoel te zijn gemanipuleerd door het programma, de verdenkingen van de afgevallen kandidaten waren niet echt een verrassing en alles klopte uiteindelijk gewoon. Dat is ook wel fijn. Ik was een believer maar mijn mond zakte niet open toen het Everon bleek te zijn, want hij was gewoon de "logische andere mol mocht de hint geen hint zijn"  ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #92 Gepost op: 6-03-2022, 01:13:24 »
Ja, precies! Hij had al gepland wat hij zou gaan doen en toen was Thomas hem ineens voor en moest hij in een split-second gaan bedenken hoe hij zou reageren. Dat het Thomas zo zou raken kon hij ook niet weten.
Jammer dat mensen hem daarom een slechte mol vinden

Ja, op dat moment vond ik het naar voor Thomas. Maar Everon was dus gefrustreerd om een hele andere reden (niet zozeer omdat Thomas voor zichzelf ging, maar omdat Thomas hem voor was  ;D ). Stress-moment voor de mol, denk ik. Menselijk ook van allebei. Het was daarna ook weer goed gemaakt, volgens mij.

Mooi verslag Pac! Klinkt echt als een hele fijne avond voor iedereen.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #93 Gepost op: 6-03-2022, 02:11:27 »
Vond het een leuke uitzending. Alleen wat al gezegd werd, de ontknoping op het gemaskerde bal had ik wel iets meer van verwacht/willen zien. Everon een geweldige mol die er een hoop lol in heeft gehad. Heb eerder wel eens gevonden dat we de mol amper uit de beelden hadden kunnen halen maar dat vond ik deze keer juist prima in balans. Zodra de ontknoping geweest was, dacht ik och, had ik toch goed dat hij als enige niet in een groep wordt ingedeeld, gezien dat hij zich aflaat schieten in de lasergame. Dat hij net ietsje vreemd reageerde in executies. Was hij geen sukkel met de waterskies maar deed hij nagenoeg niets omdat hij de mol was, etecetera. En vertrouwen winnen in de groep om geheel onverdacht de vrijstelling te krijgen, dat is het spel en hij heeft dat verdraaid goed gedaan.

Ben verder blij dat de maskerhint geen hint was. De volgende keer zullen we absoluut onzeker zijn over dit soort hints en valt de invloed daarvan flink weg. De overige hints stelden niet veel voor, behalve 33 op zijn shirt.

Dat Fresia weinig verdiende en Kim Lian alle kanten op ging, maakte het moeilijker de goede mol te vinden en was een geluk voor Everon. Vind het juist erg leuk dat dit forum zo verdeeld was.

Enfin, enige teleurstelling is dat het seizoen weer voorbij is en we een jaar moeten wachten  ::tandpastasmiley::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #94 Gepost op: 6-03-2022, 02:14:26 »
Leuk die foto's!

Ik vond trouwens de laatste aflevering wel fijn! Niet ellenlange gesprekken met publiek buiten. En moltalk achteraf was ook leuk met nog meer nieuwe hints en molacties. 

Blijf het altijd jammer vinden dat daar niet meer tijd aan besteed wordt maar wat mij betreft zeker de beste finale sinds ze live gegaan zijn.

Offline Molletje71

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #95 Gepost op: 6-03-2022, 07:09:10 »
Ja. Dat zien we achteraf, maar niks in de afleveringen zelf eigenlijk. Ik respecteer je mening, maar voor mij is widm meer: kijk eens wat we allemaal kunnen weglaten in de montage.

Sommige hints (kleden) zie ik zelfs na uitleg amper.

Ben ik niet met je eens. Als je b.v. aflevering 1 goed terugkeek kon je echt zien dat Everon als enige geen indeling te horen kreeg voor troeven of aftroeven en de 3-0=5 som was ook te linken aan hem. Het volgende was geen officiële hint maar bij de pleidooien zat hij 8e van links en hij was 8e in de leader. En de hint met zijn shirt hadden molloten ook al gespot. Dus er zaten wel degelijk dingen in de uitzending. Bij de kleden zag je hem vaak treuzelen en kleden meenemen waar het eigenlijk niet mocht. De porto onklaar maken, en met de opdracht met de foto's had je kunnen zien dat hij degene was die deze van de waslijn haalde. Dit zijn maar een paar voorbeelden. Ze laten zeker niet alles weg, maar ik snap dat gezien de huidige tijd waar alles echt frame voor frame uitgeplozen wordt ze niet veel meer kunnen laten zien.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #96 Gepost op: 6-03-2022, 07:43:24 »
Ben ik niet met je eens. Als je b.v. aflevering 1 goed terugkeek kon je echt zien dat Everon als enige geen indeling te horen kreeg voor troeven of aftroeven en de 3-0=5 som was ook te linken aan hem. Het volgende was geen officiële hint maar bij de pleidooien zat hij 8e van links en hij was 8e in de leader. En de hint met zijn shirt hadden molloten ook al gespot. Dus er zaten wel degelijk dingen in de uitzending. Bij de kleden zag je hem vaak treuzelen en kleden meenemen waar het eigenlijk niet mocht. De porto onklaar maken, en met de opdracht met de foto's had je kunnen zien dat hij degene was die deze van de waslijn haalde. Dit zijn maar een paar voorbeelden. Ze laten zeker niet alles weg, maar ik snap dat gezien de huidige tijd waar alles echt frame voor frame uitgeplozen wordt ze niet veel meer kunnen laten zien.
Mooi samengevat. Voeg daarbij zijn biechten bij het invullen van de test, met name ook het kopieren van een eerdere biecht in aflevering 7, en zijn gedrag bij de executies, dan was het uiteindelijk goed te doen om de Mol te ontmaskeren. Zo denk ik aan het afscheid van Hila, als zij zegt "ik houd zelfs van de Mol" en Everon op dat moment glunderend vol in beeld staat. Maar ook aan aflevering 1 als hij in het bijzijn van de groep een aantal keren "op 0 euro in de pot" roept.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 07:47:14 door Delightz »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #97 Gepost op: 6-03-2022, 09:09:29 »
Er was toch ook iemand die gezien had dat een biecht van Everon later (waarschijnlijk na het seizoen) was opgenomen, vanwege zijn afwijkende haarlengte? Heel knap gespot. Zal denk ik een retake zijn geweest, omdat ze niet helemaal tevreden waren over de oorspronkelijke biecht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #98 Gepost op: 6-03-2022, 09:10:59 »
Ik vond dit seizoen leuker en beter dan seizoen 21. De groep was leuk en de Mol was goed bezig. Er zaten voldoende hints in voor de kijker om de Mol te vinden. De porto-actie is bijvoorbeeld te zien geweest en besproken bij Moltalk. Het is bovendien knap dat Everon het voor elkaar kreeg om die groene vrijstelling in de eerste aflevering te bemachtigen. Vergeet niet dat de opdrachten soms ook gewoon mislukken door dat ze niet haalbaar zijn, nepmollende kandidaten etc. Je kan het Everon ook niet kwalijk nemen dat Kim geld achterhoudt of dat Sahil het spel als nepmol speelt. Hoe voorbereid je ook bent, er zijn factoren die je niet kunt voorbereiden. Wat ze nu hebben laten zien, geeft wel aan dat Everon niet op zijn 5000- is gaan leunen en dat is tof. Ik denk dat hij in bijna elke opdracht geprobeerd heeft te mollen, meer nog dan er is laten zien. Wat dat betreft mag hij in het rijtje; Jeroen, Jan, Kees met de lol, lef en acties die hij had. Hij is in ieder geval leuker en beter dan Renée. Volgend seizoen meer opdrachten als in afl. 9 of die beter verspreiden over de afleveringen. Maar verder was dit een van de betere seizoenen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #99 Gepost op: 6-03-2022, 09:21:16 »
Mooi seizoen, goede mol, leuke laatste aflevering, zeker in combinatie met Moltalk.

Jammer dat er niet meer gedaan is met het gemaskerd bal in Albanië. Het thema "de ontmaskering" komt hierdoor voor mijn gevoel niet optimaal uit de verf. Hetzelfde geldt voor de hint met de maskers op het molgeld.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)