Auteur Topic: Aflevering 10: Finale  (gelezen 16958 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #60 Gepost op: 5-03-2022, 22:57:04 »
Vond het een leuke aflevering, zo zonder interviews met het publiek. Gelukkig van elke aflevering dingen kunnen zien waar Everon heeft gemold. Everon zelf heeft leuke molacties gedaan, ook fijn om naar te kijken waren de molbiechten

Voor mij de grootste no-go: dat gedoe met het masker. Want je nog kunt zo je best doen om het niet te willen zien, die spoiler krijg je onder ogen. En ik geloof niet dat dit per ongeluk gedaan is. Verwacht toch dat ze ons bewust op het verkeerde been hebben willen zetten.

Zonder dat gedoe zou het een topseizoen zijn geweest. Leuke kandidaten, leuke mol en grappige molacties.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #61 Gepost op: 5-03-2022, 22:58:33 »
Een leuke onderhoudende mol met misschien wat ‘klassieke’ molacties, maar vooral met veel plezier in zijn rol.
Leuk om er weer een keer goed naast te zitten ☺️

Qua opdrachten blijft het niet mijn favoriete seizoen, maar als ze volgend jaar voortborduren op de aflevering van vorige week, dan kan er iets heel leuks uitrollen.
Fijn ook moltalk vandaag, gaf nog wat meer ruimte voor napraten en molacties.

En wat een leuke groep dit jaar!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #62 Gepost op: 5-03-2022, 23:00:23 »
En ik geloof niet dat dit per ongeluk gedaan is. Verwacht toch dat ze ons bewust op het verkeerde been hebben willen zetten.
Het is niet bewust gedaan, want het seizoen was nog niet gespeeld toen het masker vrijgegeven werd, laat staan dat de finalisten bekend waren.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #63 Gepost op: 5-03-2022, 23:02:25 »
Heel knap hoe Everon het gespeeld/geacteerd heeft! Ik heb zijn gedrag wel steeds goed bekeken en hem toch nauwelijks verdacht gevonden. Volgens mij was hij zo gespannen, dat hij wel degelijk emotioneel werd. Ik heb hem daarom eigenlijk afgeschreven. Oeps. Foutje!

De molacties vind ik - sorry dat ik dat vind - iets tegenvallen. Hij heeft kunnen teren op de -5000 euro. Toch veel geld binnen gehaald. Volgens mij is Everon heel snel door veel kandidaten gevonden.

Jammer dat ze weer voor een acteur gekozen hebben. Vorig seizoen ook al.

En knap van de regie, dat ze Kim-Lian en Fresia zo goed mols weten neer te zetten. Ik heb toch echt compleet op Fresia gezeten. Ik snap veel dingen dan toch niet... (de vlag van Chili bijvoorbeeld, die je in de containers zag. Wat een toeval dan).

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #64 Gepost op: 5-03-2022, 23:07:14 »
Na aflevering 1 schrijf ik altijd een korte eerste indruk over elke kandidaat. Dit had ik over Everon geschreven:

"Vrolijk, beetje sullig. Denk ik geen kwaliteiten om de mol te zijn."

Ik heb echt geen moment erover nagedacht dat hij de mol kon zijn. Love it!

Jammer dat het gemaskerde bal zo'n anti climax was. Afvallers hotel was leuk voor 1 keer maar doet af aan de vibe van het programma. Kreeg de indruk dat veel kandidaten dat leuker vonden dan meedoen aan het spel...

Voor de rest leuk seizoen. Fijn nog die extra moltalk. Heeft mijn meeste vragen beantwoordt.

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #65 Gepost op: 5-03-2022, 23:08:34 »
Mooie finale, zeker in combinatie met Moltalk lekker ruim de tijd om veel dingen nog eens goed na te bespreken en te laten zien. Everon vind ik ook een hele leuke en goede mol. Bij de livestream was hij een van mijn drie verdachten (naast Glen en vooral Laetitia) maar toen Glen en Laetitia eruit waren, ben ik helaas niet meer echt op hem teruggekomen. Volgende keer meer op m’n intuďtie vertrouwen😊

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #66 Gepost op: 5-03-2022, 23:09:05 »
Ik vond de ontmaskering ook wat tegenvallen. Kennelijk wist toch niemand nog wie de mol was tot vanavond. Dat plaatst de Niet de Mol video met de drie finalisten in een ander perspectief.

Ik ben een aantal keren geswitcht tussen Everon en Fresia maar ben superblij dat ik uiteindelijk voor Everon heb gekozen. Met dank aan de vele bijdragen op dit forum waarmee ik een weloverwogen en gelukkig juiste keuze heb gemaakt.

Voor mij hebben met name Everons pleidooi, testbiechten en zijn geacteerde houding tijdens executies en Vakbondje de doorslag gegeven, samen met de in Moltalk genoemde verborgen hints, waarvan het meeste ook hier is genoemd.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #67 Gepost op: 5-03-2022, 23:11:00 »
Ik denk dat het party afvallershotel juist een goede toevoeging is, met name voor de kandidaten zelf. Dat verzacht de pijn van het afvallen (met name voor de eerste afvaller denk ik) en het maakt het ook veel makkelijker voor ze om de dekmantel die ze voor het thuisfront verzonnen hebben waarom ze 3 weken weg zijn in stand te houden.
Maar ik vermoed dat de productie het vooral fijn vindt dat de afvallers niet terloops ergens gespot kunnen worden en dat daarmee al afvallers bekend zijn.

Maakt het voor ons kijkers verder nog wat uit? Wat mij betreft niet echt...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #68 Gepost op: 5-03-2022, 23:22:25 »
Ik vond het een hele fijne aflevering 10, zeker in combinatie met Moltalk waarin veel werd opgehelderd al. Dus @Rick, als je dit leest zet deze lijn aub door in seizoen 23 en verder.

De tops van deze aflevering 10
+ Het publiek, als je dan live onthulling doet, is dit perfect (kleine setting, geen hysterie top)
+ Beelden van een mol die zichzelf voorbereidt  ::ok:: ::ok::
+ Backstage molbeelden  ::ok::
+ Lekker veel molacties, ook in Moltalk en ook de andere kandidaten aan het woord. Paar mysteries meteen opgehelderd.
+ De beelden van mollicitaties en gesprekken met oud-mollen e.d (mag ook vaker!)

Wat beter kan
- De geheime aanwijzingen (alle titels uitleggen)
- Ik miste toch ook nog wat momenten en uitleg van de mol bij bepaalde opdrachten ook als dingen niet lukte (o.a die met de beelden sjouwen, de silo, katapult, de opdracht bij de oude mensjes, aflevering 4 dus, het abseilen, bijna heel aflevering 9 zat in snippets verstopt terwijl dat leuke acties waren, zandlopers)

En verder de mol zelf: ja heerlijk hoeveel plezier hij had in het mollen. Heel erg gelachen. Top mol  ::bravo:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 23:25:23 door MollenvangR »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #69 Gepost op: 5-03-2022, 23:30:55 »
Ik denk dat het party afvallershotel juist een goede toevoeging is, met name voor de kandidaten zelf. Dat verzacht de pijn van het afvallen (met name voor de eerste afvaller denk ik) en het maakt het ook veel makkelijker voor ze om de dekmantel die ze voor het thuisfront verzonnen hebben waarom ze 3 weken weg zijn in stand te houden.
Maar ik vermoed dat de productie het vooral fijn vindt dat de afvallers niet terloops ergens gespot kunnen worden en dat daarmee al afvallers bekend zijn.

Eigenlijk hebben wij het concept van het Afvallershotel hier destijds bedacht. Kijk maar: https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68290.msg2226497#msg2226497

Ik heb regisseur Rick in 2020 een berichtje gestuurd om hem op bovengenoemde draadje te wijzen. We kunnen dus wel stellen dat het Afvallershotel een beetje een kindje is van dit forum!
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #70 Gepost op: 5-03-2022, 23:34:29 »
voor degene die zich afvragen of de mol zichzelf in albanië bekend heeft gemaakt aan iedereen:

Dit is wat Hilla in de televizier meldde:
Voorheen wist je als afvaller pas bij de grote finale wie de winnaar en wie de Mol is. Hoe is dat nu?
“Hetzelfde. Wij weten voor de grote ontknoping ook niets. We wisten wel wie de laatste paar spelers waren, maar verder niks. Zelfs die finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Dus: wie is de Mol van 2022? Dat wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond.”
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #71 Gepost op: 5-03-2022, 23:52:11 »
Ik vond het een geweldig seizoen, een enorm leuke mol, ben enthousiast over de finale en de daaraan gekoppelde Moltalk-nabeschouwing. Petje af voor de crew!

Als ik dan een minpuntje moet noemen is dat het gemaskerde bal, dit stelde dus eigenlijk helemaal niets voor, jammer!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #72 Gepost op: 5-03-2022, 23:54:20 »
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed op de site...

Want op de spoiler alert-pagina waar je altijd eerst op terechtkomt, is nou niet een hele praktische thumbnail gebruikt voor de mensen die nog niet gekeken hebben...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #73 Gepost op: 5-03-2022, 23:56:59 »
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed op de site...

Want op de spoiler alert-pagina waar je altijd eerst op terechtkomt, is nou niet een hele praktische thumbnail gebruikt voor de mensen die nog niet gekeken hebben...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::rofl:: ::rofl:: Dit moet haast wel dezelfde stagiair zijn die bij de livestream de beruchte maskerfoto heeft uitgekozen  ::)
Woosie down?

Offline Lilianm

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #74 Gepost op: 6-03-2022, 00:02:31 »
Dat geeft toch wel een wrange nasmaak aan het seizoen.

Helemaal eens, heeft voor mij het hele seizoen verpest.
Acteren dat je zielig ben, verdriet hebt bah bah bah.
Vind het sowieso al niets al die acteurs maar dit vondik echt zo laag bah

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #75 Gepost op: 6-03-2022, 00:05:29 »
En dan hoe hij zat te lachen op het muurtje nadat Thomas duidelijk aangeslagen wegliep...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #76 Gepost op: 6-03-2022, 00:08:53 »
En dan hoe hij zat te lachen op het muurtje nadat Thomas duidelijk aangeslagen wegliep...

 Een beetje uit een Jungmoon boekje ::rofl::.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #77 Gepost op: 6-03-2022, 00:10:21 »
Helemaal eens, heeft voor mij het hele seizoen verpest.
Acteren dat je zielig ben, verdriet hebt bah bah bah.
Vind het sowieso al niets al die acteurs maar dit vondik echt zo laag bah

Dan zit je toch bij het foute programma.
Een mol moet toch net zijn emoties gaan faken?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #78 Gepost op: 6-03-2022, 00:14:23 »
Helemaal eens, heeft voor mij het hele seizoen verpest.
Acteren dat je zielig ben, verdriet hebt bah bah bah.
Vind het sowieso al niets al die acteurs maar dit vondik echt zo laag bah

Stel je voor, een mol die zijn medekandidaten op het verkeerde been zet! Straks blijkt dat hij nog geld uit de pot gespeeld heeft ook... :P
Woosie down?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 10: Finale
« Reactie #79 Gepost op: 6-03-2022, 00:19:52 »
Leuke finale, leuke Mol, leuke winnaar en verliezend finalist. Mooi seizoen! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.