Auteur Topic: [Algemeen] Wie is de mol 2023  (gelezen 129746 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #320 Gepost op: 5-09-2022, 21:19:25 »
Het is wel zo, dat dat bierflesje de enige, vervaagde, aanwijzing is.

Als het geen aanwijzing was, zou de foto niet vervaagd zijn, maar dit is puur een gok.

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #321 Gepost op: 5-09-2022, 21:39:58 »
Zou het echt zo makkelijk zijn? Een biertje met twee handen voor de camera vasthouden?
Mijn gevoel zegt dat het een dwaalspoor is. Dit bier is in veel landen verkrijgbaar. Ook buiten Afrika. Bv USA, Australië, China, Zuid-Korea. Ook in bv Duitsland en UK.

Overigens zou ik Namibië wel heel tof vinden!

Dat dacht ik ook al.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #322 Gepost op: 5-09-2022, 21:59:08 »
Dat dacht ik ook al.
Zou zomaar een bewuste actie kunnen zijn van Rick. Die heeft ook vast gelezen dat er gevist is naar Zuid-Afrika door die gasten van de zomer. En als het wel die hoek is, dan tof en goed gevonden  ::ok:: (het kan wel, want in juni/juli was het aan die kant van Afrika winter). Hele toffe plek ook, land waar we weinig kennis van hebben, maar ook Noord-Afrika zal ooit nog wel en keer aangedaan gaan worden (De plannen voor Marokko 2012 hebben ze tot op heden niet meer her opgepakt)

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #323 Gepost op: 5-09-2022, 22:18:17 »
Namibie zou ik echt heel tof vinden!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #324 Gepost op: 5-09-2022, 22:43:31 »
Wauw Namibië ::love:: Eindelijk weer eens Afrika!

Al geloof ik niet dat het echt Namibië is, dat biertje is véél te duidelijk in beeld. Rick kent ons langer dan vandaag

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #325 Gepost op: 5-09-2022, 23:01:18 »
Dit bier is gewoon in Nederland te verkrijgen, is zelfs deels van Heineken tegenwoordig. Dit hoeft niet te betekenen dat het in Namibië is....

Zou wel leuk zijn.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #326 Gepost op: 5-09-2022, 23:08:33 »
Hmmm... Ik duik even in de materie en er zijn een paar dingen die ik niet zo superlekker kan plaatsen. Ten eerste vegetatie. I know it's a hot debate already...

Er zijn bepaalde soort bomen die het natuurlijk gewoon goed doen in zo'n klimaat. Nu kan dit natuurlijk in een stad zijn, maar dan zouden we nog eindeloos kunnen gaan zoeken... Gezien het gehalte steden op aarde.

De eerste drie foto's hebben dan ook veel weg van een stadspark / aangelegde vegetatie. (Zeker de drie op een rij staande stronkjes op de 3e foto) Ik zie echter niet precies dezelfde soort bomen en planten terugkomen op deze plekken.

Ook alles in wit qua bakken en pilaren, komt niet veel terug in veel van de aangelegde gebieden in Namibië.


met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #327 Gepost op: 6-09-2022, 12:54:12 »
Op de laatste foto lijkt hij in een jeep te zitten

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #328 Gepost op: 6-09-2022, 13:00:26 »
Op de laatste foto lijkt hij in een jeep te zitten
Grappig, ik dacht hier juist aan een balkon ergens op hoogte (bijvoorbeeld in een hotel). Ook in combinatie met de kleur van de lucht op de achtergrond.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #329 Gepost op: 6-09-2022, 13:07:20 »
Ik dacht aan het water, bij een bar ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Thunderclaw

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #330 Gepost op: 6-09-2022, 16:55:19 »
het is nagenoeg op de kop af 1 jaar geleden dat er aan de hand van 3 grassprieten, een paar keien en een oude waterput de locatie, Fort Rozafa, werd gevonden. Het speurteam heeft zich andermaal overtroffen. En het record staat nu zeer scherp.  1 middag. Vorige keer was het een kleine week.

Edit: tussen de reacties onder het bericht van Rick staat een bericht van Stacey Rookhuizen en van Nandi van Beurden. Zij reageren positief op dat bericht.

Er staan wel meer reacties van BN-ers, maar dat zijn allemaal ex-kandidaten.   

Op de twee hierboven genoemde namen na, dus.

Nandi volgt Rick, Rik en het normale WIDM kanaal net als veel oud-kandidaten (weet niet of het een vuistregel is of niet dat alle kandidaten all drie de kanalen volgen, maar ik hou het aan als een potentiele bevestiging omdat zoveel ex-kandidaten dit ook doen), maar het is best moeilijk te peilen of ze in Nederland was of niet. Ze postte wel veel op haar Instagram tijdens de (veronderstelde) opnametijden.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2022, 17:08:35 door Thunderclaw »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #331 Gepost op: 6-09-2022, 18:42:29 »
Het viel me op dat er behalve een aantal ex-kandidaten, er ook 2 waren die nog niet hadden meegedaan. Zowel Stacey als Nandi zijn in de afgelopen jaren voorbij gekomen als mogelijke, dan wel wens-kandidaat.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #332 Gepost op: 6-09-2022, 19:43:36 »
Stacey is zelf programmamaker en doet veel ervaring op  door te netwerken/samenwerken met ervaren mensen zoals o.a. Rick:








En Nandi stond in juni/juli op de planken op te treden met Dagboek van een Herdershond:

https://www.instagram.com/p/Cfosyztogeb/
« Laatst bewerkt op: 6-09-2022, 20:38:34 door HenkJan78 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #333 Gepost op: 7-09-2022, 10:18:45 »
Dit bier is gewoon in Nederland te verkrijgen, is zelfs deels van Heineken tegenwoordig. Dit hoeft niet te betekenen dat het in Namibië is....

Zou wel leuk zijn.
Ben ik deels met je eens. Maar de eerste posts van Rick, in de aanloop van een nieuw seizoen, bevatten toch vaak een heel subtiele (soms minder subtiele) hint naar de locatie.

Lijkt mij persoonlijk sterk als hij, na gedane arbeid, naar een flesje Windhoek grijpt, omdat dat nou eenmaal vooraan stond in het schap van de lokale slijter.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #334 Gepost op: 7-09-2022, 21:09:14 »
Blijft nog wel dat de locatie verder niet te bevestigen valt naast een flesje bier...  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #335 Gepost op: 7-09-2022, 21:23:33 »
De bevestiging volgt pas in november.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #336 Gepost op: 7-09-2022, 21:31:06 »
Ook dat is een aanname, kan net als laatste paar jaar toch flink tegenvallen en pas in december zijn.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #337 Gepost op: 7-09-2022, 23:43:36 »
Ik heb het over het molboekje. Je kunt moeilijk het molboekje distribueren en pas later details vrij te geven.

Het is uiteraard wel met het Renaissance-seizoen gebeurd, dat de kandidaten toen pas officieel werden vrijgegeven. Het land werd wel bekendgemaakt, toen.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #338 Gepost op: 8-09-2022, 10:22:03 »
Blijft nog wel dat de locatie verder niet te bevestigen valt naast een flesje bier...  :P
Het is meer een optelsommetje.
- 24 juni zou de crew al gespot zijn in het vliegtuig richting Zuid-Afrika. Aangezien ze al eens in Zuid-Afrika zijn geweest en KLM niet direct op Namibie vliegt, is het dus heel goed mogelijk dat ze via Z-A naar Namibie zijn gegaan.
- Het is exact 10 jaar sinds het seizoen in Z-A.
- (1 vd crewleden zou gespot zijn in Z-A. Maar mogelijk was dat voor een ander project.)
- en nu dus die foto met de nadruk op dat Namibische biertje.

Verder zie ik het probleem niet waarom er niet naar de opnamelocatie gehint kan worden. Het is al opgenomen, dus er komt geen horde fans meer op af en wie de mol is kun je hier evenmin uithalen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #339 Gepost op: 8-09-2022, 10:52:15 »
De groep kandidaten van het Renaissance-seizoen was overigens de enige groep die officieel nog niet bekend was bij de uitgifte van het molboekje. De profielen konden later worden gedownload om het boekje compleet te maken.