Auteur Topic: [Algemeen] Wie is de mol 2023  (gelezen 127463 keer)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #340 Gepost op: 9-09-2022, 10:57:31 »
Rick is zelf niet altijd even handig met het afschermen van de opnamelocatie. In 2017 postte hij een crewfoto op zijn Instagram met op de achtergrond een industriële stellage, binnen korte tijd was deze locatie in Georgië achterhaald. En nog ver voor bekend was dat er
überhaupt een Renaissance seizoen was opgenomen postte hij een foto samen met Nikkie, met als achtergrond de opdrachtlocatie van de finale (!!!). Die haalde hij later weer weg.

Hij vindt het vast ook leuk om de fans een beetje te teasen. Ik denk niet dat hij express een dwaalspoor zou zetten naar een Afrikaans land en dat het dan toch om de hoek blijkt te zijn (ivm corona). ;)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #341 Gepost op: 9-09-2022, 14:44:51 »
In het begin werd toen ook Cyprus en Tsjechië genoemd, omdat daar soortgelijke groeves te vinden zijn. Dan heb ik het dus over seizoen 18.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #342 Gepost op: 13-09-2022, 19:05:18 »
Op de eerste foto van Rick staat op de achtergrond een brugpijler.
Omdat er niet zoveel rivieren zijn maar in het noordoosten over de Zambezi rivier er wel 1 brug te vinden is; het lijkt precies op de pijler van de Katima Mulilo Bridge. Vierkante rechte betonblokken.
De begroeiing had ik wat vraagtekens bij Namibië, maar zo bij de Zambezi, ja dat kan kloppen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #343 Gepost op: 13-09-2022, 19:51:16 »
Op de eerste foto van Rick staat op de achtergrond een brugpijler.
Omdat er niet zoveel rivieren zijn maar in het noordoosten over de Zambezi rivier er wel 1 brug te vinden is; het lijkt precies op de pijler van de Katima Mulilo Bridge. Vierkante rechte betonblokken.
De begroeiing had ik wat vraagtekens bij Namibië, maar zo bij de Zambezi, ja dat kan kloppen.

Grensplaats Katima Mulilo ligt aan de weg naar de Victoriawatervallen, op de grens tussen Zambia en Zimbabwe.

Het is maar een paar uur rijden.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2022, 09:16:20 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #344 Gepost op: 13-09-2022, 19:57:24 »
Deze zou er ook wel eens in kunnen zitten adhv de foto met het biertje.

https://www.youtube.com/watch?v=0t3B43W_m8U

Ugab Terrace Lodge zipline.

En zouden ze hier logeren? Ook geschikt als afvallershotel.
https://themoleguesthouse.com/
« Laatst bewerkt op: 14-09-2022, 11:12:17 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #345 Gepost op: 14-09-2022, 11:53:13 »

https://www.instagram.com/p/CiH5P-uoA7Z/?utm_source=ig_web_copy_link

Op de 2e foto van Rick zie ik iets dat op een begroeid mini eilandje lijkt.

Heb je er duizenden van in sommige delen van de Okavangodelta, in buurland Botswana. Sommige met palmbomen, andere met alleen grassen en lage begroeiing. Daar vind ik het op lijken.

De delta is hemelsbreed niet zo ver van de door foxhunter gevonden Katima Mulilo-brug. De Victoriawatervallen zijn daar veel dichterbij dan ik dacht ... 2,5 uur rijden maar. 

2 wereldbekende sites in de directe omgeving. In buurlanden, dat wel.

De Victoriawatervallen vind ik wel iets voor de ontknoping. Is weer eens iets anders dan een random weiland, toch? Vanaf daar zijn er directe vluchten naar Kaapstad (en Joburg), waar ze vermoedelijk zijn begonnen, of meteen zijn overgestapt naar Windhoek.

Hier zo'n rondreis in dat gebied:


de brug ligt rechts van het meest rechtse rode pijltje.

Ze zullen wel in Namibië zijn gebleven, maar goed, tegen beter weten in hopen mag.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #346 Gepost op: 15-09-2022, 09:14:26 »

- Maartje van de Wetering - actrice in o.a Flikken (36)

Maartje is gestopt met Flikken Rotterdam. Opnames opverlapten met die van WIDM, maar begonnen al in april, of nog eerder. Ze deed alleen de eerste 2 afleveringen mee.

Ik heb haar socials niet gecheckt. Op IMDB.com is alles verder leeg.



En Beau, tsja wie weet. Hij is langer dan normaal niet op Instagram en zijn talkshow was 13 juni klaar.


Hij had daarna opnames voor Lago di Beau.

https://www.mediacourant.nl/2022/07/hanneke-groenteman-cancelt-beau-geen-zin-in-matthijs-de-ligt/


Behalve het feit dat deze foto snel weer offline werd gehaald, is het ook opvallend dat op deze foto geen duidelijke personen staan, maar een stuk tekst. Dat is niks voor Anne Mar.

Het leek toen alsof Anne-Mar Zwart net de opnames afgerond voor een programma dat nu op tv is, over te vroeg geboren kinderen... iets met 'couveuse'. Er was een paar dagen voordat ze dat plaatste een persbericht over.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #347 Gepost op: 15-09-2022, 11:20:37 »
Het leek toen alsof Anne-Mar Zwart net de opnames afgerond voor een programma dat nu op tv is, over te vroeg geboren kinderen... iets met 'couveuse'. Er was een paar dagen voordat ze dat plaatste een persbericht over.

Anne-Mar kan natuurlijk ook bedoeld hebben met die "128 duizend draaidagen" dat ze eerst allemaal draaidagen voor een ander programma had, en daarna voor WIDM. In een draaiperiode voor een ander programma zou ze wel doorposten... denk ik dan.

Cas Jansen misschien ook in de gaten houden? Hij moet bij GTST mogelijk de komende maanden "de bak in", wat eventueel kan betekenen dat hij in die periode in WIDM deel zou kunnen nemen (als hij geen verhaallijn krijgt in de gevangenis of zo). Everon was vorig jaar na 4 november niet meer te zien in verband met de filmopnames. Echter, toen waren de WIDM opnames een stuk later (augustus-september). Nu was het begin juni. Dus dat hij er nu bijna uit zou gaan voor een paar maanden zou eventueel wel passen in de WIDM opnameperiode...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #348 Gepost op: 15-09-2022, 12:53:35 »
Cas Jansen misschien ook in de gaten houden? Hij moet bij GTST mogelijk de komende maanden "de bak in", wat eventueel kan betekenen dat hij in die periode in WIDM deel zou kunnen nemen (als hij geen verhaallijn krijgt in de gevangenis of zo). Everon was vorig jaar na 4 november niet meer te zien in verband met de filmopnames. Echter, toen waren de WIDM opnames een stuk later (augustus-september). Nu was het begin juni. Dus dat hij er nu bijna uit zou gaan voor een paar maanden zou eventueel wel passen in de WIDM opnameperiode...
Cas is wel weer aan het werk(lees: draaien voor GTST, want hij is ook vervangen), maar ook nog herstellende van het ongeluk dat hij heeft gehad. Ik weet niet of je na zo'n ongeluk en herstelperiode ook nog zin hebt om ook een "fysiek" spel als WIDM aan te gaan. Ik kijk verder geen GTST, maar als hij tijdelijk uit de serie verdwijnt, zou inderdaad eventueel een optie kunnen zijn. Dus dat is nog wel even een slag om de arm denk ik.

Maartje is gestopt met Flikken Rotterdam. Opnames opverlapten met die van WIDM, maar begonnen al in april, of nog eerder. Ze deed alleen de eerste 2 afleveringen mee.

Ik heb haar socials niet gecheckt. Op IMDB.com is alles verder leeg.
Ik neem aan dat ze net als Maastricht alles kriskras door elkaar draaien, maar als het maar voor 2 afleveringen is, en ze is verder nergens gespot, dan zou het best een optie kunnen zijn ja (iemand die haar Insta even kan checken aangezien Insta moeilijk doet als je geen Insta hebt).
« Laatst bewerkt op: 15-09-2022, 12:57:25 door MollenvangR »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #349 Gepost op: 15-09-2022, 14:04:35 »
Flikken-Maastricht wordt inderdaad niet bepaald in chronische volgorde opgenomen.

Een voorbeeld daarvan was te zien in een aflevering waarbij in de ene scene de bomen nog vol in het blad zaten, vervolgens kaal waren, en 5 minuten verder plotseling weer vol in het blad.

Het ging in dit geval om een ingehaalde scene, maar ik weet dat er vaker scenes in 1 dag worden opgenomen, bedoeld voor het hele seizoen.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #350 Gepost op: 15-09-2022, 16:21:54 »
Wanneer was de opnameperiode ook alweer? Dan check ik  Maartje van de Weteringen even.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #351 Gepost op: 15-09-2022, 17:29:12 »
Grofweg medio juni/medio juli.

Van de Wetering, is het trouwens ....

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #352 Gepost op: 15-09-2022, 17:33:18 »
Grofweg medio juni/medio juli.

Van de Wetering, is het trouwens ....


31 mei ---> geen activiteit tot 27 Juli. Zou dus goed kunnen!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #353 Gepost op: 15-09-2022, 17:33:55 »
Ze speelde toen in theaterstuk Festen

Ik verdenk Jo van Exmond nog van deelname
« Laatst bewerkt op: 15-09-2022, 17:36:37 door evelienh1986 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #354 Gepost op: 15-09-2022, 18:13:35 »
Jo van Egmond heeft iets getweet tijdens de opnameperiode, maar ja, dat zegt niks.

Marije de Roode van #BOOS werd nog genoemd op YouTube. Ze zou tijdelijk niet te zien zijn geweest in de afleveringen.

Ireen Wüst kan ik nog steeds niet in NL plaatsen tijdens de opnames. Ze was het weekend na de vermoedelijke opnameperiode weer in de (regionale) media. Een paar dagen voordat Rik weer op tv was.

https://www.1limburg.nl/sport/1813335/video-ireen-wust-geniet-in-limburg-van-schaatspensioen

Ze waren toen denk ik al een weekje terug.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #355 Gepost op: 15-09-2022, 19:10:17 »
Irene Wüst is daadwerkelijk in deze contreien gespot in de tweede helft van juli.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #356 Gepost op: 15-09-2022, 21:27:26 »
Ze zullen wel in Namibië zijn gebleven, maar goed, tegen beter weten in hopen mag.

Is Namibië al zeker? In dat geval ga ik dit boek maar eens lezen: https://www.bol.com/nl/nl/p/diamanten-genocide-en-apartheid/9300000057308588/?referrer=socialshare_pdp_www

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #357 Gepost op: 15-09-2022, 22:01:45 »
Marije de Roode van #BOOS werd nog genoemd op YouTube. Ze zou tijdelijk niet te zien zijn geweest in de afleveringen.
Klopt, paar afleveringen die ik heb gezien tijdje terug, viel me op dat ze weg was. Ze is daar inderdaad toen vervangen door anderen. Lastige is om in te schatten wanneer er gedraaid is voor de afleveringen van BOOS. Ze is wel vaker afwezig geweest in video's ook(voor vakantie bijvoorbeeld), maar dat zou zeker een leuke en mogelijke naam kunnen zijn.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #358 Gepost op: 16-09-2022, 11:12:19 »
Zo, dat is even bij lezen als je wat langer niet echt online bent geweest, maar weer geweldig om te zien hoe op basis van foto's er gepuzzeld is :)

Eigenlijk heb ik al in weer zin in het seizoen, maar ook zeker nu wel zin in wie en waar en wanneer ze dat bekend gaan maken.
Al hoop ik elk jaar op een leuke zoektocht manier, maar da's al jaren soort van ijdele hoop aan het worden  ::rofl::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #359 Gepost op: 16-09-2022, 11:28:29 »
Die zoektocht hoeven de makers helemaal niet  te organiseren, laat dat maar aan RN over. En dan komt het via youtubers die soms beweren dat ze het zelf hebben ontdekt, in de media terecht.