Auteur Topic: WIDM-presentatoren [afgesplitste discussie]  (gelezen 5564 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
WIDM-presentatoren [afgesplitste discussie]
« Gepost op: 2-04-2022, 15:42:10 »
Mocht Rik ooit ophouden (wat ik nog niet verwacht) en we houden de winnaars traditie hoog dan zie ik Nikkie de Jager nog wel eens de nieuwe presentatrice worden. Mijn zesde zintuig zegt dat. Ze heeft veel ervaring met presenteren en ik vind haar gewoon een gezellig mens.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2022, 14:02:34 door Heinz »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #1 Gepost op: 2-04-2022, 16:21:37 »
Mwah, je weet het nooit natuurlijk.
Ik weet echter niet zeker of Nikkie de juiste vervanging is. Desondanks dat ze een goede presentatrice is, verwacht ik niet dat ze het mysterieuze dat erbij komt kijken om widm de presenteren kan overbrengen.

Met het oog op de winnaarstraditie is het inderdaad een fantastische keuze, maar ik zelf zie dan eerder Merel haar matig in beeld gebrachte molschap revancheren als presentatrice.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #2 Gepost op: 2-04-2022, 17:53:27 »
Mwah, je weet het nooit natuurlijk.
Ik weet echter niet zeker of Nikkie de juiste vervanging is. Desondanks dat ze een goede presentatrice is, verwacht ik niet dat ze het mysterieuze dat erbij komt kijken om widm de presenteren kan overbrengen.

Met het oog op de winnaarstraditie is het inderdaad een fantastische keuze, maar ik zelf zie dan eerder Merel haar matig in beeld gebrachte molschap revancheren als presentatrice.

Bij Makeup Cup weet Nikkie het heel mysterieus te houden, dus ik denk dat ze dit zeker kan.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2022, 16:59:28 »
Mwah, je weet het nooit natuurlijk.
Ik weet echter niet zeker of Nikkie de juiste vervanging is. Desondanks dat ze een goede presentatrice is, verwacht ik niet dat ze het mysterieuze dat erbij komt kijken om widm de presenteren kan overbrengen.

Met het oog op de winnaarstraditie is het inderdaad een fantastische keuze, maar ik zelf zie dan eerder Merel haar matig in beeld gebrachte molschap revancheren als presentatrice.

Ik ben het met je eens, ze zou niet hoog op mijn lijstje staan als presentator voor dit programma. Merel lijkt mij een betere optie, een recentere winnaar en presentatrice is natuurlijk Fresia, maar weet ook niet of dat de beste combi is. Maar voor allen geld, laat me graag positief verrassen

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #4 Gepost op: 8-04-2022, 13:55:16 »
Mwah, je weet het nooit natuurlijk.
Ik weet echter niet zeker of Nikkie de juiste vervanging is. Desondanks dat ze een goede presentatrice is, verwacht ik niet dat ze het mysterieuze dat erbij komt kijken om widm de presenteren kan overbrengen.

Met het oog op de winnaarstraditie is het inderdaad een fantastische keuze, maar ik zelf zie dan eerder Merel haar matig in beeld gebrachte molschap revancheren als presentatrice.

Mysterieus en Rik gaan wat mij betreft echt niet in 1 zin samen.
By far de minst mysterieuze presentator die De Mol heeft gehad.
'Heel veel plezier kandidaten'.  ::)

Ik wil Pieter Jan of Karel terug.  ;D

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #5 Gepost op: 8-04-2022, 14:05:58 »
Het liefst zou ik Pieter Jan terugwillen, dat is voor mij toch de definitie van "ultieme WIDM presentator". Echter lijkt me dat geen reëel scenario dus bij een nieuwe presentator die de mysteriefactor wel goed mee zou kunnen dragen, zou ik gaan voor Merel Westrik. Zij deed de opdracht in het jubileumseizoen ook echt subliem: vol mysterie en ontzettend interessant. Ze zou mijn favoriete presentator van het programma ooit kúnnen zijn denk ik. Voor nu is het:

1. Pieter Jan
2. Karel
3. Art
4. Angela
5. Rik
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #6 Gepost op: 8-04-2022, 14:30:47 »
1. Karel ::love::
2. Pieter-Jan
4. Art/Angela
5. Rik 

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #7 Gepost op: 8-04-2022, 15:10:46 »
Eens met Sven!

Maar je hebt gespeeld mysterieus en je hebt karakters als Pieter Jan en Karel die geboren leken voor dit programma. Het kwam natuurlijk bij ze.

Art ging het al steeds meer acterend mysterieus doen maar vond ik wel een goede afstand tot de groep bewaren met synische opmerkingen.
Rik lijkt mij een heel leuk persoon en lief mens maar ik vind hem als presentator van dit programma alles behalve geschikt. Als kandidaat vond ik hem 10 keer leuker, maar dat geldt ook voor Art.

mijn lijst

1. Pieter Jan (met stip op nummer 1)
2. Karel
3. Art
4. Angela
5. Rik

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #8 Gepost op: 8-04-2022, 15:18:16 »
Rik doet het hartstikke goed wat mij betreft. Net als Pieter-Jan en Karel heeft hij door zijn journalistieke achtergrond van nature een wat meer afstandelijke/zakelijke houding tegenover de kandidaten, wat hem ook overwicht geeft. Bij Art vond ik het inderdaad een beetje gezocht vaak. Tegelijkertijd is Rik een leuk mens en dat verbloemt hij ook niet, als er bijvoorbeeld iets grappigs gebeurd tijdens de opdrachten of uitleg.

Angela was een totaal ander soort presentator, minder van het mysterie, meer van de gezelligheid voor mijn gevoel. Het kan allemaal, maar het bepaalt wel de sfeer van het programma. De seizoenen met Karel werden bijvoorbeeld bijna een personalityshow, met de strenge meester die de groep toesprak op plechtstatige toon. Vond ik ook fantastisch, maar het is weer anders dan de andere vier presentatoren.
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #9 Gepost op: 8-04-2022, 16:45:11 »
Karel blijft toch overduidelijk mijn grote favoriet. Volledig los van de groep, streng, goed gekleed en kritisch commentaar. kandidaten waren toch een beetje bang voor hem.

Pieter-Jan was absoluut een goede vervanger. Stond ook duidelijk boven de groep, was mysterieus genoeg en net ietsje vriendelijker, maar zeker niet te veel.

Angela paste gewoon goed bij de stijl van de eerste seizoenen, totaal ander programma, waar een vriendelijke reisleider goed werkte.

Art en Rik ben ik qua presentatiestijl minder enthousiast over. Minder mysterieus en te amicaal, zeker Rik.
Ik vind Art als presentator denk ik iets beter, maar Rik vind ik als persoon zelf dan weer leuker.


Mocht er een keer een nieuwe presentator komen, hoeft dat van mij geen oud-kandidaat te zijn. Ik hoop nog altijd op iemand als Chazia Mourali of Frederik Brom. Afstandelijk en streng kunnen zijn. Maargoed, denk niet dat dit realistische opties zijn.
Iemand als Antoinette Hertsenberg of Jaap Jongbloed lijkt me ook wel interessant.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [afgesplitst] WIDM-presentatoren
« Reactie #10 Gepost op: 8-04-2022, 17:26:26 »
Ik dacht eerlijk gezegd toen Hilla mee ging doen dat zij het wel is zou kunnen worden.

De intro van Art vond ik iets minder, omdat er eigenlijk twee mollen waren. Hij is ook een seizoen te lang door gegaan. Was wel beetje art moe voor even.

Zou het niet erg vinden als Pieter Jan Hagens weer 2 seizoenen zou doen, als hij dat wilt en daarna Rik weer. Of ze moeten een vrouw nemen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #11 Gepost op: 8-04-2022, 17:38:32 »
Die van die ''twee mollen'' is me een volstrekt raadsel.

En Hila? Waarom zou zij het stokje dan overnemen?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #12 Gepost op: 8-04-2022, 17:52:19 »
Het liefst zou ik Pieter Jan terugwillen, dat is voor mij toch de definitie van "ultieme WIDM presentator". Echter lijkt me dat geen reëel scenario dus bij een nieuwe presentator die de mysteriefactor wel goed mee zou kunnen dragen, zou ik gaan voor Merel Westrik. Zij deed de opdracht in het jubileumseizoen ook echt subliem: vol mysterie en ontzettend interessant. Ze zou mijn favoriete presentator van het programma ooit kúnnen zijn denk ik. Voor nu is het:

1. Pieter Jan
2. Karel
3. Art
4. Angela
5. Rik
Daar sluit ik me volledig bij aan  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #13 Gepost op: 8-04-2022, 18:26:27 »
Niks ten nadele van Rik, maar ik vind hem niet zo bij WIDM passen. Hij doet het naar behoren, maar ik mis wat.

Wat mij betreft mag Merel Westrik het gelijk overnemen. Denk dat zij dit fantastisch kan. En ze ziet er ook nog eens heel leuk uit. ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #14 Gepost op: 9-04-2022, 11:33:28 »
Eigenlijk kan (en mag) je de presentatoren niet echt vergelijken. De ene deed dit fantastisch en dat wat minder, de ander weer net andersom. Maar alle presentatoren tot heden waren gewoon perfect geschikt voor WIDM, en deden het op hun manier gewoon goed!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #15 Gepost op: 9-04-2022, 11:49:59 »
Ik verbaas me er een beetje over dat Rik blijkbaar niet in de smaak valt bij toch wel wat mensen hier. Ik vind Rik juist een van de prettigere. Ik hou ook niet van dat afstandelijke en ik vond Arts manier van presenteren op momenten vervelend negatief. De uitdaging is het spel; dat moet de presentator, vind ik, niet nog verder gaan versterken. De presentator doet wat zijn titel zegt: de opdrachten en uitslagen presenteren aan de kandidaten. Daar horen wat mij betreft geen waardeoordelen bij en zeker geen negatieve.

Daarom vond ik Karels stijl ook bij vlagen vervelend.

Angela, Pieter-Jan en Rik waren/zijn wat mij betreft alle drie prima en ik heb tussen die drie niet echt een voorkeur.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #16 Gepost op: 9-04-2022, 13:31:57 »
Ik ben erg tevreden over Rik als presentator. Waar hij het eerste seizoen Art probeerde te imiteren heeft hij nu echt zijn eigen stijl te pakken. Ik vind Rik prettig presenteren, niet te aanwezig (bij Art werd het de laatste seizoenen steeds meer de grote Art show) en gewoon echt. Rik doet zich niet anders voor dan hij is, wat ik heel prettig vind.

Dan terugkijkend op de vorige presentatoren:
Angela was letterlijk en figuurlijk de moeder / reisleider van de groep. Zij was de tussenpersoon tussen kandidaten en productie en heeft in het verleden ook meermalen ingegrepen (omdat ze dingen te hard of oneerlijk vond). Dat was van onschatbare waarde, aangezien de makers de eerste seizoenen nog echt zoekende waren.

Karel was weer helemaal de andere kant van de medaille, streng, hard, de persoon voor wie kandidaten bang waren. Ik denk dat het spel dat op dat moment nodig had, maar ik denk ook dat deze stijl was gaan irriteren / vervelen na verloop van tijd.

Pieter-Jan vind ik heel prettig, als persoon en als presentator. Goede journalistieke afstand, zonder te veel oordelen. Hij droeg echt bij aan de sfeer van de seizoenen.

Art heb ik nooit echt fantastisch gevonden. In het begin kon ik moeilijk aan hem wennen doordat hij meteen na zijn eigen seizoen aantrad. En eerlijk gezegd is Art te lang doorgegaan. Ik begon me steeds meer aan hem te ergeren, het werd steeds gespeelder / nepper.

Ik gun het Rik zeker om nog een aantal seizoenen te mogen maken. Ik vind dat hij het prima doet en zie geen enkele reden om hem te gaan vervangen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2022, 14:41:18 »
Ik verbaas me er een beetje over dat Rik blijkbaar niet in de smaak valt bij toch wel wat mensen hier. Ik vind Rik juist een van de prettigere. Ik hou ook niet van dat afstandelijke en ik vond Arts manier van presenteren op momenten vervelend negatief. De uitdaging is het spel; dat moet de presentator, vind ik, niet nog verder gaan versterken. De presentator doet wat zijn titel zegt: de opdrachten en uitslagen presenteren aan de kandidaten. Daar horen wat mij betreft geen waardeoordelen bij en zeker geen negatieve.

Daarom vond ik Karels stijl ook bij vlagen vervelend.

Angela, Pieter-Jan en Rik waren/zijn wat mij betreft alle drie prima en ik heb tussen die drie niet echt een voorkeur.

De uitdaging is het spel, maar dat is al jaren niet echt meer echt uitdagend te noemen..
Daarnaast ben ik het niet met je eens dat er geen waardeoordeel over de presentator gegeven mag worden om de eenvoudige reden dat hij/zij het spel presenteert en dat hij/zij gewoon zijn/haar taak uitvoert..
Als dat een maatwijzer is waar kunnen we het dan nog over hebben?

Het is toch niet perse negatief? volgens mij blijft iedereen heel vriendelijk in het uiten van zijn/haar mening in dit topic.
Het valt wel op dat 99% dezelfde mening heeft wat betreft de presentator en de, toch grote rol, met betrekking tot de vibe en energie van het programma.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #18 Gepost op: 9-04-2022, 18:40:34 »
Daarnaast ben ik het niet met je eens dat er geen waardeoordeel over de presentator gegeven mag worden om de eenvoudige reden dat hij/zij het spel presenteert en dat hij/zij gewoon zijn/haar taak uitvoert..
Als dat een maatwijzer is waar kunnen we het dan nog over hebben?

Het is toch niet perse negatief? volgens mij blijft iedereen heel vriendelijk in het uiten van zijn/haar mening in dit topic.
Het valt wel op dat 99% dezelfde mening heeft wat betreft de presentator en de, toch grote rol, met betrekking tot de vibe en energie van het programma.

Erik Leppen had het over de presentator die zich volgens hem niet (negatief) moet uitlaten over de kandidaten.

Vond ik juist wel leuk als het spontaan ging zoals bij Karel ("jullie sporen niet helemaal") of Angela ("volgens mij belazer jij de kluit") maar niet als het een maniertje werd zoals bij Art.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [afgesplitste discussie] WIDM-presentatoren
« Reactie #19 Gepost op: 10-04-2022, 00:03:06 »
Ik had bij de verraders na een gegeven moment ook wel het idee: "Zo kan het wel weer, art..."
Het lijkt dat hij als persoon te snel dingen naar zich toe trekt, is meer een observatie dan een beschuldiging natuurlijk.

Anderzijds is het sowieso onmogelijk om de presentatoren met elkaar te vergelijken, omdat ze ieder een eigen persoon zijn. Ik denk dat als je gaat kijken naar de serie over tijd en de presentatoren van de verschillende "era's" dan valt mij het op dat ze precies op het juiste moment de juiste soort presentator hebben gewisseld. (maar dat is ook het achteraf praten principe dat meespeelt.  ;) )
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?