Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 8517492 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30260 Gepost op: 4-11-2025, 09:16:00 »
Oog voor detail.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #30261 Gepost op: 4-11-2025, 13:56:25 »
50
Klopt. En uitgeschreven ziet die som er als volgt uit:
3! = 1 + 2 + 3 = 6
7 x 6 = 42
8 + 42 = 50
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30262 Gepost op: 4-11-2025, 16:29:09 »
De uitleg van de factorial klopt niet helemaal.

Dat moet 3x2x1 zijn. Dat dat in dit geval toevallig allebei 6 oplevert, komt goed uit. Maar bij 4! en 5! klopt het al niet meer. 

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30263 Gepost op: 8-11-2025, 10:12:09 »
Het is tegenwoordig behelpen bij de Nederlandse politiekorpsen, vooral wat hun bewapening betreft:

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #30264 Gepost op: 8-11-2025, 11:14:02 »
Het is tegenwoordig behelpen bij de Nederlandse politiekorpsen, vooral wat hun bewapening betreft:
::rofl:: ::rofl:: haha taalfoutjes altijd leuk ;D (of ja 'foutje', onhandig dubbel interpreteerbare kop)
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #30265 Gepost op: Gisteren om 12:11:21 »
Weten jullie wat ik me afvraag?

Waarom zien we in reclames bijna alleen maar "gemengde" koppels, dus "donkere man met blanke vrouw" of "donkere vrouw met blanke man"?

??? ???

Dat is toch niet de "doorsnee" van de samenleving, want zoveel gemengde koppels ken ik echt niet... hooguit een paar...

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #30266 Gepost op: Gisteren om 19:32:23 »
Is mij nog niet opgevallen. Maar ik zie ook niet zo heel veel reclames meer.
Enerzijds valt het denk ik ook meer op. En anderzijds willen veel merken denk ik niet alleen maar de oude stereotype blanke stellen tonen, aangezien dat ook kritiek oplevert. Maarja, als alle merken dat vervolgens doen...
In de ideale wereld worden de acteurs natuurlijk gewoon gecast op kwaliteit en beschikbaarheid en niet op diversitetsquota, dus laten we optimistisch zijn en er vanuit gaan dat we gewoon in de ideale wereld leven en dit het resultaat is.  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lodewijk van Lodenstein

• Forumlid
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
« Reactie #30267 Gepost op: Gisteren om 23:18:42 »

Waarom zien we in reclames bijna alleen maar "gemengde" koppels, dus "donkere man met blanke vrouw" of "donkere vrouw met blanke man"?

??? ???

Dat is toch niet de "doorsnee" van de samenleving, want zoveel gemengde koppels ken ik echt niet... hooguit een paar...
Leuk toch? En waarom zou het een doorsnee van de samenleving moeten zijn? Dat je zelf weinig 'gemengde' koppels kent, is trouwens geen argument.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #30268 Gepost op: Vandaag om 12:03:54 »
Ik heb het gevoel dat ik een heel raar soort schimmel in huis heb. Het vormt zich onder andere op een rugzak die ik niet heel vaak gebruik, houten onderzetters en ook op elektronica dat ik niet meer vaak gebruik.

Zijn er mensen die dit herkennen of iemand enig idee wat dit voor schimmel is en waarom het zich super willekeurig op hout, metaal en stoffen vormt?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30269 Gepost op: Vandaag om 18:54:53 »

Marktonderzoek ligt daaraan ten grondslag. Risicoanalyses maken daar deel van uit, maar zijn zeker niet de belangrijkste factor.

Reclames met koppels waarvan beide partners overduidelijk een migratieachtergrond hebben, scoren nog beter bij de progressieve en jongere consument. Zulke reclames zie je steeds vaker in Nederland. Volgens marktonderzoek levert dat simpelweg meer geld op, mits de uitvoering goed is.

Als de verkopen tegenvallen, kun je altijd nog inspelen op MAGA-sentimenten, zoals het bekende voorbeeld van American Eagle in de VS. De meeste merken willen echter niet zo te boek staan, zeker niet in een alsmaar diverser wordende samenleving. Ze denken ook vooruit: je bespeelt zelfs kinderen met het oog op later.

Daarbij komt dat vrouwen de meeste aankoopbeslissingen nemen en gemiddeld veel progressiever zijn ingesteld dan mannen. "Rechts eingestellt ist nur die Rolex am Handgelenk," zoals m'n Duitse collega zou zeggen :P