Auteur Topic: [Algemeen] Wie is de mol 2023  (gelezen 129971 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #800 Gepost op: 5-12-2022, 13:00:17 »
Er was net een korte nieuwe promo te zien. Everon kijkt naar de mollictatie van Froukje.
Om de promo te zien: https://www.npostart.nl/live/npo-1
Zet de tijdbalk op 11:49:38
Dit is een link naar de live NPO site, daar is nu uiteraard niets op te zien qua teaser neem ik aan...

Ik blijk toch wel jammer -behoorlijk vitale / leuke- informatie / filmpjes te missen omdat ik geen reclames kijk/niet zoveel tv kijk, jammer.
Zou hier niet iemand kunnen zijn zie die fragmentjes op 'extra materiaal' of 'downloads' kan zetten ? Al is het maar met een mobieltje de teasers van het scherm opnemen, maakt mij niet uit...

« Laatst bewerkt op: 5-12-2022, 13:13:20 door Mollem »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #801 Gepost op: 5-12-2022, 13:07:53 »
Dit is een link naar de live NPO site, daar is nu uiteraard niets op te zien qua teaser neem ik aan...

Ik blijk toch wel jammer -behoorlijk vitale / leuke- informatie / filmpjes te missen omdat ik geen reclames kijk/niet zoveel tv kijk, jammer.
Zou hier niet iemand kunnen zijn zie die fragmentjes op 'extra materiaal' of 'downloads' kan zetten ? Al is het mnaar met een mobieltje de teasers van het scherm opnemen, maakt mij niet uit...
Je kunt daar NPO 1 live kijken, maar ook tot een paar uur terug. Als je nu de tijdbalk terugzet naar 11:49:38 kun je het nog zien. Idealiter zet iemand de promo weer online (zoals Guido met de eerste promo vorige week heeft gedaan).

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #802 Gepost op: 5-12-2022, 13:34:03 »

Even geüpload:


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #803 Gepost op: 5-12-2022, 13:48:22 »
Ja ik zag m - waar -ie hoort denk ik - bij extra beeldmateriaal
edit oh die hierboven nog niet ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #804 Gepost op: 5-12-2022, 14:01:21 »
Even geüpload:
Heel chill, thanks  ::bravo:: ::ok::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #805 Gepost op: 5-12-2022, 17:01:52 »
Ik heb Soy niet meer op m'n schot-voor-de-boeg-lijstje staan. Weidde in het Molboekje nogal uit over hoe en waarom ie een goede Mol zou zijn. Kon ik veel info uit halen.

Helemaal mee eens  ::ok:: Soys antwoorden verraden voor mijn gevoel best veel.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2022, 17:12:26 door Molzkovicz »

Offline Lilianm

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #806 Gepost op: 5-12-2022, 20:40:15 »
O, zo is het niet bedoeld hoor, ga je vooral niet verontschuldigen.

 ::hug::

Offline Lilianm

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #807 Gepost op: 5-12-2022, 20:43:35 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #808 Gepost op: 6-12-2022, 10:33:27 »
...dus Ranomi dan maar..?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #809 Gepost op: 9-12-2022, 13:13:51 »
Helemaal mee eens  ::ok:: Soys antwoorden verraden voor mijn gevoel best veel.
Ja. Maar ik blijf twijfelen ::zweet::

Soy lijkt me namelijk uitermate geschikt om de Mol te spelen. Ik kan me prima voorstellen dat ze zoiets hadden van: die moet het zijn. Zoals bij Jan Versteegh toen.

Maar ik weet niet of die z'n hele strategie uit de doeken deed in het Molboekje. Want het is helemaal Soy wat ik daar lees. Kandidaat of Mol, ik geloof hem. Ik vond hem eerst wat naïef overkomen in dat stukje, maar merk in m'n omgeving dat mensen hem echt zien als die lieve, aardige jongen. Precies wat Soy daar zegt.

Hij zou als Mol met de groep meebewegen, maar ze ook opstoken. Heel sociaal zijn. Z'n emoties inzetten om de groep te bespelen, op wat voor manier en in wat voor situatie dan ook. Zichzelf in situaties wringen en soms gespeeld naïef verwarren.

Dat zou ons op moeten vallen. Maar toch.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #810 Gepost op: 9-12-2022, 18:28:38 »
Ranomi was mogelijk net zo twijfelachtig als Sarah. We horen niet ik wil de mol zijn, maar als reactie op het telefoontje dat nog komt zegt ze twee keer spannend. Ze zou de mol kunnen worden, maar haar laatste blik verraad al dat ze dat te spannend vindt om dat echt te verwachten.

Daniël spreekt in het molboekje zijn bewondering uit voor mol Patrick. Hij zal dat seizoen als voorbereiding gezien hebben. Hij zegt over zichzelf in de mollicitatie: “Ik kan lullen als brugman”. En dat is precies wat een kandidaat in een biecht zei over mol Patrick.
Ik vind dit beter passen bij een goed voorbereide kandidaat dan bij een voorbereide mol. Alleen lijkt dit keer de mol niet voorbereid te zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2022, 07:01:40 door foxhunter »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #811 Gepost op: 14-12-2022, 09:42:27 »


Daniël spreekt in het molboekje zijn bewondering uit voor mol Patrick. Hij zal dat seizoen als voorbereiding gezien hebben. Hij zegt over zichzelf in de mollicitatie: “Ik kan lullen als brugman”. En dat is precies wat een kandidaat in een biecht zei over mol Patrick.
Ik vind dit beter passen bij een goed voorbereide kandidaat dan bij een voorbereide mol. Alleen lijkt dit keer de mol niet voorbereid te zijn.

Wat in de Molboekjes staat is van na de opnames. Rob Dekay die z'n hoeden niet zo praktisch vond, vragen als: 'Wat vond je het leukste aan je deelname?' Die vraag was er nu niet bij, maar goed.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2022, 08:07:22 door Amethyst »

Offline Mollenjagers2023

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #812 Gepost op: 15-12-2022, 19:44:30 »
- Aangevulde theorie Daniël Verlaan. ::vergroot::

* We moesten codes/wachtwoorden invoeren op een scherm om de sleutel te vinden voor de kist.
- Boek Daniël Verlaan: Ik weet je wachtwoord.
* Aan de sleutel zat een rubber ducky.
- Rubber ducky is een Hackers progamma.
* Met die sleutel en rubber ducky ging de kist open, om zo van 'binnenuit' op een knop te drukken.
- We hebben dus de kisten gehackt/gekraakt.
* Er stonden kleuren stippen op de kist.
- Kleuren kan je zien als 'codes'
- Daniël Verlaan en codes....
* Molboekje en foto's
- Allemaal aan hackers termen te linken in het Engels.

* ELEPHANT
* POKERFACE (gehackt)
* LION
* SHARK ATTACK
* IJS HAKKEN OM ERIN TE KOMEN, HACKEN!!!!

* Rick (regisseur) zijn Instagram account ging naar de opnames op 'zwart' en nu weer online...
Was hij 'gehackt'?

Is dit de rode draad van dit seizoen?

::oink:: ::oink:: ::oink::


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #813 Gepost op: 15-12-2022, 20:45:28 »
En in de promo van het land zit er een man met een hoed op een hackje.  eh... hekje.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #814 Gepost op: 16-12-2022, 09:47:10 »
Vorig jaar hadden we ongeveer 1000 voetbalhints voor Fresia, veel lol mee gehad.
Voetbal, of cybercrime, beide onderdeel van de samenleving, met vele parallellen met het normale leven.
Eerder een reden dat Daniël het niet is, ik bedoel het biertje klopte ook al niet....Instagram uit de lucht zal ook wel niet kloppen als hint.
Leuk gespeeld, maar dit is eerder de winnaar dan de mol.

Uit de trailers concluderen we dat de mol pas met het telefoontje wordt geïnformeerd over het molschap.
Je denkt dan: 'Het moet wel iemand zijn met ervaring, levenservaring, acteerervaring, improvisatievermogen'. 
Maar die opnames waren waarschijnlijk twee weken voor vertrek.
Dus de mol is wel voorbereid, heeft alleen maar twee weken -geen jaren!- gehad om zich over de zenuwen heen te zetten.
Iedereen die de mol wil zijn kan het dan worden. Annick lijkt dan veel op Jon, met acteerervaring en kan dicht bij zich zelf blijven, maar erg origineel zou die keuze dan niet zijn. Jurre lijkt veel op Kees Tol, de vorige keer in Zuid-Afrika.

Bij oud-mol Jon had de oud-mollen-commissie commentaar op zijn flexibiliteit, andere kandidaten kregen als commentaar 'maar die twijfel', omdat ze niet zeker waren over hun eerdere keuze 'ja ik wil de mol zijn' . Sarah en Ranomi hadden die twijfelachtigheid.

Soy Kroon geef ik inmiddels een goede kans, maar mijn favoriet op dit moment is Anke, die onopvallend te werk gaat, met kleine dingetjes.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #815 Gepost op: 16-12-2022, 10:33:14 »
Mooie analyse, foxhunter. Je laat me wel weer twijfelen tussen Sander en m'n vorige #1 Anke. Misschien dat we nog iets uit de leader kunnen halen. Die mogen ze nu wel droppen.


* Rick (regisseur) zijn Instagram account ging naar de opnames op 'zwart' en nu weer online...
Was hij 'gehackt'?


Dank voor de info, Mollenjager. Ik heb Daniël bij deze gepotloodstreept  ::joehoe::

Is idd typisch Rick om zoiets te doen, maar het paadje naar Daniël is veel te makkelijk. Hij werd bekendgemaakt op de speciale locatie Haarlem en had daar volgens DanielleHaarman als enige een code die op een afwijkende manier was opgebouwd. Met het netnummer ipv de 1e letter van de plaatsnaam.

Netnummer 023, seizoen 23.

Nee, ik geloof er niet meer in.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #816 Gepost op: 16-12-2022, 11:39:35 »
Twijfel over of iemand de mol wil zijn zegt ook lang niet alles. In 2014 wilde Susan geloof ik helemaal geen mol zijn, maar is omgepraat door de productie en in 2021 wilde Renée in eerste instantie niet de mol zijn.

Dit waren dan wel niet bepaald mijn favoriete mollen, maar blijkbaar hoeft iemand zelf niet volledig overtuigd te zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #817 Gepost op: 19-12-2022, 07:35:13 »
Twijfel over of iemand de mol wil zijn zegt ook lang niet alles. In 2014 wilde Susan geloof ik helemaal geen mol zijn, maar is omgepraat door de productie en in 2021 wilde Renée in eerste instantie niet de mol zijn.
Twee actrices met ervaring die liever op vakantie gingen dan aan het werk is hun goed recht en zeer begrijpelijk, maar die snappen ook dat er een verantwoordelijkheid is, die ze dan moeten nemen. Dat kon je bij Jon ook zo mooi zien hoe bij hem het kwartje viel.
Sarah en Ranomi zitten nou niet bepaald in de risicogroep die als mol gevraagd zou kunnen worden als zij zoveel twijfel hebben.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #818 Gepost op: 19-12-2022, 11:58:27 »

Sarah en Ranomi zitten nou niet bepaald in de risicogroep die als mol gevraagd zou kunnen worden als zij zoveel twijfel hebben.

Ik heb Ranomi's filmpje nog eens bekeken en heb nog steeds geen sprankje twijfel in haar antwoorden en lichaamstaal kunnen ontdekken of ze de Mol wel wil zijn. Ze laten het (alleen bij haar) in het midden. Sarah wilde niet echt, van Ranomi mogen we het niet weten, de rest wilde in 1e instantie wel.

Ze weten nu wel hoe ze ons kunnen bespelen. Sarah een vroege afvaller, denk je dan. Dat is misschien ook wel zo. Krijg je die bevestiging, soort van. Van: 'Zie je wel, dan is Ranomi het ook niet, maar komt ze wel ver'. Maar vind ik dus te makkelijk om daarvan uit te gaan. Je kan er 2 kanten mee op.

Dan het andere punt wat je eerder noemde. Ranomi zegt dat ze de Mol-keuze spannend vindt. Dat merk je ook aan haar. De meesten geven dat aan, verbaal en/of non-verbaal. Dat is volstrekt normaal en m.i. geen reden om iemand niet te kiezen als Mol. Sommigen probeerden het niet te laten blijken, maar ik denk dat je bij je mollicitatie niet hoeft te acteren als daar niet naar wordt gevraagd. Gewoon laten zien wie je bent, zoals o.a. Ranomi en Froukje dat doen.

Ze blijft daarnaast unbothered. Ik vind dat ze goed overkomt in het filmpje.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #819 Gepost op: 19-12-2022, 13:07:41 »
Ranomi is gewoon iemand die naast een groot kampioene bij het zwemmen, ook ontzettend van spelletjes (en het winnen daarvan) houdt.

Wat dat betreft snap ik wel dat zíj́ koos voor WIDM, waar meneer Weertman mee deed aan ER.