Auteur Topic: [26/11/2022] "Maken jullie de kandidaten bekend?"  (gelezen 22860 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #400 Gepost op: 27-11-2022, 11:22:22 »
De groepsfoto is toch wel vaker genomen vlak voor de eerste test en/of executie?

Groepsfoto op 2e draaidag is niet vreemd, nee. Daar ging ik ook van uit. Anders klopt het nog minder.

Citaat
Dan is de 27e niet eens zo’n gekke datum hoor.

Ben ik niet met je eens, of ik snap je niet.

Waar ga ik fout?

Ze zijn op 24 juni vertrokken. Vluchten naar Kaapstad vertrekken om 10:30 uur 's ochtends. Kun je gewoon voor middernacht naar bed.

Is de 2e draaidag, de dag van test en executie normaal de 26e.

Ik heb nog nooit gehoord dat ze 3 dagen nodig hadden voor de 1e aflevering.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #401 Gepost op: 27-11-2022, 11:30:08 »
Ze hebben ook wel eens een groepsfoto van aflevering 2 al van tevoren gedeeld, als er in aflevering 1 niemand naar huis ging. Voer voor speculatie ;D

De mogelijke twist zit hem vooral in het gedeelte dat ze tegen elke kandidaat de procedure vertellen (het telefoontje of ze de mol of een kandidaat zijn). Normaal laten ze zoiets nooit zien, en het is eigenlijk nutteloze informatie voor ons als kijker. Dus je zou denken dat ze dat om een reden in álle filmpjes hebben gestopt. Moet bijna wel. Denk ik dan :P
Oké, eens! Dan zouden we dezelfde beelden nog eens terug zien in aflevering 1. Maar een twist 'waarbij iedereen denkt dat-ie de Mol is' zie ik niet voor me. Ga je dan ook iedereen vertellen welke opdrachten er allemaal komen? ???
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #402 Gepost op: 27-11-2022, 11:48:23 »
Ze hebben ook wel eens een groepsfoto van aflevering 2 al van tevoren gedeeld, als er in aflevering 1 niemand naar huis ging. Voer voor speculatie ;D

O. Je dropt wel een bommetje nu. Ik zie de poolresultaten van afl. 1 al voor me  ::rofl::

Is er nog een ander optie? Ze delen de metadata wel heel makkelijk.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #403 Gepost op: 27-11-2022, 11:55:36 »
O. Je dropt wel een bommetje nu. Ik zie de poolresultaten van afl. 1 al voor me  ::rofl::

Is er nog een ander optie? Ze delen de metadata wel heel makkelijk.
Aan de andere kant: ze maken meestal maar één foto met Rik erbij, dus het lijkt me niet dat je daarmee wacht tot aflevering 2. Die keren waar ik het over heb (2016 en 2019) ging het volgens mij allebei om de groepsfoto uit aflevering 2 zelf (een shot dus, geen echte foto), en die was dan ook alleen te vinden in het molboekje en niet op andere kanalen. Om je gerust te stellen ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 27-11-2022, 11:58:46 door Pac »
...óf niet!

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #404 Gepost op: 27-11-2022, 12:52:08 »
Wat misschien meespeelt, is dat het voor alle partijen beter is om op een maandagochtend (27 juni) in het kasteel te draaien in plaats van in het drukkere weekend. Op de kandidatenfoto’s hebben de meesten andere bovenkleding aan. Het lijkt me goed mogelijk dat eerst in het weekend een of meer opdrachten in de wijk Bo-Kaap of elders hebben plaatsgevonden, al dan niet met een rustdag erbij.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #405 Gepost op: 27-11-2022, 12:58:35 »
Sarah Janneh ("ja, nee"...) is de mol, ze zegt het zelf in de mollicitatie  ::tandpastasmiley::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #406 Gepost op: 27-11-2022, 14:34:45 »
@Pac & Molzko. Snap het. Een vroege rustdag is dan idd de minst onwaarschijnlijke verklaring. Ik vind het wel een tikje irritant, als ik eerlijk ben.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #407 Gepost op: 27-11-2022, 15:18:08 »
@Pac & Molzko. Snap het. Een vroege rustdag is dan idd de minst onwaarschijnlijke verklaring. Ik vind het wel een tikje irritant, als ik eerlijk ben.
Of dit was vroeg op de dag, kort daarop volgde een executie en vervolgens was de rest van de dag alweer aflevering 2 met een nieuwe opdracht. Van alles is mogelijk!
...óf niet!

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #408 Gepost op: 27-11-2022, 15:20:12 »
Groepsfoto op 2e draaidag is niet vreemd, nee. Daar ging ik ook van uit. Anders klopt het nog minder.
 
Ik heb nog nooit gehoord dat ze 3 dagen nodig hadden voor de 1e aflevering.

Ik houd altijd rekening met 3 dagen voor aflevering 1 want alle persfoto's, zowel groepsfoto's als kandidatenfoto's, plus voorstelfilmpjes worden op locatie opgenomen voordat de eerste kandidaat gaat afvallen. Daarnaast kost het biechten na iedere opdracht veel tijd met 10 kandidaten in het spel.
Vaak is dat ook te zien aan de kleding, ik heb dat een aantal jaren bijgehouden. Volgens mij worden de groepsfoto's met Rik op de 2e speldag van een aflevering gemaakt, ook dat is dan te zien aan de kleding. De groepsfoto is in de ochtend gemaakt blijkt. Het kan ook dat meteen daarna de test en executie plaatsvindt en men vervolgens verder gaat met de eerste opdracht van aflevering 2. Ook dat is vaker voorgekomen.

Wellicht loopt het ook door elkaar bijv. dat met een deel van de groep persfoto's worden gemaakt en met een ander deel de voorstelfilmpjes en/of biechten worden opgenomen. Er valt meestal meer over te zeggen als de eerste promo's komen.




Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #409 Gepost op: 27-11-2022, 15:53:54 »
@Pac  is ook weer zo

Ik houd altijd rekening met 3 dagen voor aflevering 1 want alle persfoto's, zowel groepsfoto's als kandidatenfoto's, plus voorstelfilmpjes worden op locatie opgenomen voordat de eerste kandidaat gaat afvallen. Daarnaast kost het biechten na iedere opdracht veel tijd met 10 kandidaten in het spel.
Vaak is dat ook te zien aan de kleding, ik heb dat een aantal jaren bijgehouden. Volgens mij worden de groepsfoto's met Rik op de 2e speldag van een aflevering gemaakt, ook dat is dan te zien aan de kleding. De groepsfoto is in de ochtend gemaakt blijkt. Het kan ook dat meteen daarna de test en executie plaatsvindt en men vervolgens verder gaat met de eerste opdracht van aflevering 2. Ook dat is vaker voorgekomen.

Wellicht loopt het ook door elkaar bijv. dat met een deel van de groep persfoto's worden gemaakt en met een ander deel de voorstelfilmpjes en/of biechten worden opgenomen. Er valt meestal meer over te zeggen als de eerste promo's komen.

Zou kunnen, ja. Ik ging uit van maar 17 draaidagen in recente seizoenen. 2 dagen voor afl. 1 t/m 8 en eentje voor de finale. Dat werd hier een tijdje terug gedeeld. (Misschien was vorig seizoen een uitzondering. Toen zijn ze relatief lang weggeweest, voor zo'n land met korte reisafstanden. Meer rust- of draaidagen toen, denk ik)

Interessant dat ze de introductiefilmpjes op locatie opnemen. Weet iemand waarom?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #410 Gepost op: 27-11-2022, 16:03:41 »
Ze hebben soms ook rust- en reisdagen die niet meetellen in het aantal speeldagen. 'Dag 17' kan dus prima praktisch 'dag 20' zijn, dus de 20e opnamedag. Op rustdagen wordt het spel niet gespeeld en er komen dan ook geen testvragen over die dag (dus niet: wat droeg de mol bij het ontbijt van die dag, etc.). Er is niet echt een pijl op te trekken en zal per seizoen verschillen.

Offline Meraikol

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #411 Gepost op: 27-11-2022, 20:09:01 »
Helaas heb ik gisteren de livestreams niet helemaal kunnen volgen. Heb her en der stukjes gezien. Zijn er/komen er nog beelden online? En dan niet de beelden van wat Rik zegt, maar echt beelden van puzzelende mensen in de verschillende plaatsen. 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #412 Gepost op: 27-11-2022, 20:19:31 »
Er is een (hele) korte compilatie gemaakt, ik weet niet of je die al gezien had: https://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws-item/aftermovie-bekendmaking-kandidaten-wie-is-de-mol-seizoen-23/

En de beelden van de streams zijn ook nog terug te kijken op wieisdemol.nl.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2022, 20:21:43 door Heinz »

Offline Meraikol

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #413 Gepost op: 27-11-2022, 20:36:43 »
Gevonden! Top, dank je!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #414 Gepost op: 27-11-2022, 20:50:38 »
De Telegraaf heeft ook nog een video gemaakt, die is iets uitgebreider  ::jaja::

--> https://www.youtube.com/watch?v=c04LDNs4il4

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #415 Gepost op: 28-11-2022, 07:48:07 »
Dit dus.
En straks allemaal een telefoontje.
Een bankmedewerker die zogenaamd belt dat je geld in gevaar is. Of Microsoft dat er een virus op je computer staat. Je kind dat zogenaamd via (espoof) om geld vraagt.

Bij een Dos aanval wordt vanaf meerdere ( gehackte) samenwerkende computers samengewerkt om een website uit de lucht te krijgen.
Zelfde bij geautomatiseerd wachtwoorden kraken.

Schot voor de boeg: Daniël Verlaan
Molkandidaten: Anke, Annick, Jurre, Nabil, Soy
Geen mol: Froukje, Ranomi, Sander, Sarah.

Na Cecile was Claes al een betere speler en Anke lijkt het spel nog beter te snappen. (Afdeling mode) Ben benieuwd.

Dat zijn leuke opdrachtideeën!
Nog iets opvallends: bij de bekendmaking zat uitgerekend Daniël in de kist waarbij de code afwijkend was,  023 in plaats van de eerste letter van de plaatsnaam.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #416 Gepost op: 28-11-2022, 09:00:37 »
Heeft iemand toevallig een overzichtje van de 5 codes?

Offline laurensho

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #417 Gepost op: 28-11-2022, 09:46:06 »
Ik heb de livestreams veilig gesteld:

https://laurensho.stackstorage.com/s/S9WVTJ13N0ZFEpfN

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #418 Gepost op: 28-11-2022, 10:12:47 »
Zo, eindelijk bij gelezen. Het lijkt me in ieder geval een leuke groep kandidaten. Ik ken er in ieder geval 7 van de 10. Sarah ken ik sowieso ook van gezicht. Alleen de journalisten Anke en Daniël zeggen me zo even niks.
Ich bin ein Bärliner!

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: [WIDM 23] "Maken jullie de kandidaten bekend?"
« Reactie #419 Gepost op: 28-11-2022, 13:02:13 »
Helaas heb ik gisteren de livestreams niet helemaal kunnen volgen. Heb her en der stukjes gezien. Zijn er/komen er nog beelden online? En dan niet de beelden van wat Rik zegt, maar echt beelden van puzzelende mensen in de verschillende plaatsen.
Op YouTube staan ook filmpjes over de puzzeldag en kandidaten, o.a. van WIDM TV en Gido Verheijen.
È stata opera della TALPA!