Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31365 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2023, 22:28:53 »
Anke voor mij niet de mol. Ik vond haar reactie op de dirigent juist heel spontaan. En als ze daarna terug is in de groep zie je haar (in mijn ogen) oprecht heel blij zijn dat ze niet ontdekt is. Ik heb Anke in ieder doorgestreept als mol.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2023, 22:36:28 »
Ik tunnel inmiddels al een klein beetje op Anke en heb haar in de verdachten-poll op 1 gezet.
Juist om haar reactie op de dirigent. Ik heb de indruk dat ze keihard haar best heeft gedaan om vals te zingen. En dat ze er eigenlijk van schrok dat hij haar niet opmerkte.

Als je echt moeite hebt met zingen, dan kun je toch alleen maar blij zijn dat het toch is gelukt? Op een of andere manier komt de reactie van Anke voor mij niet over als een blije kandidaat. Het leek een beetje alsof ze het gênant vond. Toch een mollenactie die is mislukt denk ik (buiten de schuld van de mol om), vermoed ik.

Maar ja: niks is wat het lijkt natuurlijk.  ;)
Voor nu: mega-verdacht voor mij.

Ja, dat vind ik een goed punt.
Maar dan zou de montage dus een fragment niet wegknippen waarin de Mol uit zn rol valt en teleurstelling/verbazing laat zien voor het mislukken van een molactie, en dat in aflevering 1? Lijkt me heel onwaarschijnlijk en juist een argument waarom ze niet de mol is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2023, 23:11:53 »
Het lijkt mij niet ondenkbaar @Theovv. Het gebeurt toch wel vaker dat een mol iets doet en dat het minder goed uitpakt.
Maar jouw scenario - dat Anke kandidaat is - is ook nog steeds prima mogelijk.

Even afwachten wat er de komende aflevering gebeurt; voor nu is ze (voor mij dan  ;)) verdacht, dat kan veranderen.
En ze valt niet zo op, dan gaat bij mij de molradar af (al is dat niet altijd terecht).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2023, 23:14:47 »
Het lijkt mij niet ondenkbaar @Theovv. Het gebeurt toch wel vaker dat een mol iets doet en dat het minder goed uitpakt.
Dat zeker, maar meestal laat de regie dan niet de teleurstelling van de mol zelf zien, zeker niet in de eerste aflevering. Ik kan me niet herinneren dat dat ooit gebeurd is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2023, 23:16:21 »
Zou wel opvallen dat ze ieders reactie laten zien behalve Anke. Dus kan prima. Zo raar was t ook weer niet

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2023, 23:19:41 »
Zou wel opvallen dat ze ieders reactie laten zien behalve Anke. Dus kan prima. Zo raar was t ook weer niet
Je hoeft niet integraal de hele reactie te showen, je kan een klein stukje kiezen, dat is bij de anderen ook gedaan. En ik geloof niet dat een mol die zo sterk in zn schoenen moet staan (pas bij de telefoon zn rol horen, korte voorbereidingstijd) meteen al zn masker laat vallen en teleurstelling/verbazing laat zien over mislukken van een molactie.

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2023, 23:26:41 »
Mijn mol! ;)
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2023, 23:30:23 »
Onmols van Anke om zo verbaasd te reageren toen ze niet ontdekt werd door de dirigent. Als mol wil je ontdekt worden door de dirigent en ga je niet laten zien dat je verbaasd bent dat het niet gelukt is. Dan ben je een mol die prijs geeft dat haar molactie mislukt is. Als mol zou je in de rol van kandidaat springen en doe je alsof t gewoon logisch is. Als kandidaat laat je juist wel die verbazing zien, blij dat je onverwacht toch geld binnenhaalt.

Dit spreekt zichzelf tegen,   Als mol spring je in de rol van kandidaat (a) en doe je alsof t logisch is . Als kandidaat (b) laat je juist de verbazing zien , blij en onverwacht .

Zowel bij a als b spreek je over kandidaat maar het zijn compleet tegenstrijdige reacties .
Ik denk inderdaad dat een mol nooit zo duidelijk laat zien verbaasd te zijn en geef Anke hier kandidaten punt

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2023, 23:33:59 »
Dit spreekt zichzelf tegen,   Als mol spring je in de rol van kandidaat (a) en doe je alsof t logisch is . Als kandidaat (b) laat je juist de verbazing zien , blij en onverwacht .

Zowel bij a als b spreek je over kandidaat maar het zijn compleet tegenstrijdige reacties .
Ik denk inderdaad dat een mol nooit zo duidelijk laat zien verbaasd te zijn en geef Anke hier kandidaten punt
Hm, misschien druk ik me dan verkeerd uit, maar ik bedoel hetzelfde als jij  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2023, 22:35:16 »
Wel interessant dat we de totstandkoming van het bondje Anke - Daniël gezien hebben en verder nog niks van andere bondjes (als ik het goed heb). Als Anke de Mol is moet zoiets natuurlijk in de uitzending.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2023, 22:36:57 »
Goed punt.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2023, 22:39:50 »
Ik vond haar deze aflevering meer verdacht. Het insinueren dat het om de kleuren ging, het totaal negeren van Daniël wanneer hij wel de juiste tekening vond, en dan dat groene petje bij de eliminatie...

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2023, 22:42:49 »
Ankes reactie op Daniëls aannzoek was een beetje ongemakkelijk. Als mol ga je dat ook niet weigeren natuurlijk.

Ik ga voorzichtig een teentje in deze tunnel steken.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2023, 22:47:54 »
Anke stijgt wel hoor. Sneakt er subtiel lekker doorheen.

1.1 Telefoon niks over te zeggen
1.2 ontsnapt met Sander, weg communicatie
1.3 Zingt en wint 250 euro. Was daar echt verbaasd over (als mislukte molactie?)
2.1 De fabriek was chaotisch om echt wat over haar rol te zeggen
2.2 Alle aandacht ligt op Soy, maar Anke was hier heeeeeel sturend in foute foto's kiezen en ook nog voorbij een juiste muurschildering lopen.

O ja en een groen petje op bij de eliminatie

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2023, 22:49:36 »
[…]

Ik ga voorzichtig een teentje in deze tunnel steken.

Ik ga met je mee.
Laten we jabberen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2023, 00:07:54 »
En dan ook nog een sneaky lachje als de verkeerde muurschildering wordt gefotografeerd. Ik zie geen reden om te switchen tot nu toe.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2023, 00:44:53 »
Anke is ook mijn mol momenteel. Ze zegt dat ze net als Daniël een rustig, observerend type is. Maar ze komt bovenal over als iemand die niet puur en spontaan reageert op situaties. Misschien is dat haar normale karakter, maar ik voel spanning bij haar. Alsof ze dingen eerst overdenkt voordat ze pur sang vanuit een emotie reageert. Bijvoorbeeld tijdens het gesprek over een bondje op Daniëls kamer. Hij lijkt als kandidaat vol in het spel te zitten, maar bij Anke voelt het alsof er een filter tussen zit en ze meer in haar hoofd zit steeds.

Tijdens de graffiti opdracht was ze ook behoorlijk aan het sturen of meegaan in de fouten van Soy.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2023, 00:58:02 »
Het insinueren dat het om de kleuren ging, het totaal negeren van Daniël wanneer hij wel de juiste tekening vond
En ook als ze nog rustig zitten te sippen van hun cocktail ipv. de straat op te gaan. Als dan de eerste foto binnenkomt zit ze af te leiden "er komt ook nog iets uit zijn neus". Totaal onbelangrijk detail. En ze staat pas op als de rest opstaat.

Dan inderdaad maken ze een verkeerde foto, maar Daniel weet de goede dus die maakt nog eens een foto, de goede, en je ziet haar balen terwijl ze protesteert "die HADDEN wel al" (......fout gedaan, hihi). Daarna drukt ze er eigenhandig 2 foto's door die totaal verkeerd zijn. En drukt de laatste hoogstpersoonlijk af, ook fout. Voor de baas van een fotoblad ::) :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2023, 00:58:40 »
Wel interessant dat we de totstandkoming van het bondje Anke - Daniël gezien hebben en verder nog niks van andere bondjes (als ik het goed heb). Als Anke de Mol is moet zoiets natuurlijk in de uitzending.

Maar misschien waren er tot op dat moment ook wel helemaal geen bondjes gesloten. We hebben sowieso nog weinig interactie gezien buiten de opdrachten om. In de eerste dagen speel je sowieso individueel, denk ik. En als er iemand in dat stadium al een strategie uitdenkt, zou het Daan zijn.  Van alle kandidaten is Anke - of wellicht Nabil - zijn meest natuurlijke bondgenoot.

Aan de andere kant was het afscheid van Froukje wel heel sentimenteel, wat impliceert dat ze toch behoorlijk wat vrije tijd met elkaar hebben doorgebracht. Maar dat kan ook de emotioneel incontinente tijdgeest zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 01:07:08 door Michmol »
Woosie down?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2023, 01:03:21 »
afscheid van Froukje
Heel vaak zijn het de slapies van de mol die moeten gaan. Blijkbaar dacht Froukje weldegelijk een vertrouweling te hebben in Anke. Andersom was dat dus niet zo.

Ik vind het ook komisch dat de edit Nabil verleden week liet zeggen dat niemand maar dan ook niemand Anke verdacht. Komt een beetje op hetzelfde neer wat ik als eerste post in dit topic al zei:
Waarom denkt niemand aan Anke?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)