Auteur Topic: [Kandidaat] Froukje de Both  (gelezen 3915 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Kandidaat] Froukje de Both
« Gepost op: 21-12-2022, 17:31:04 »
Froukje


Praat mee over het doen en laten van Froukje de Both!
Lees hier de bio van Froukje en een paar opvallende quotes van haar uit het programma.

« Laatst bewerkt op: 21-12-2022, 18:09:27 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2023, 15:32:36 »
Froukje wist het leuk te vertellen.
Afwachtend: 'Ik ben iemand die niet meteen het achterste van zijn tong laat zien, maar als ik uiteindelijk een fijn gevoel heb bij mensen, dan ben ik heel open. Ja, dus ik ben zeker kat uit de boom kijken.
Zo kun je ook spelen met vertrouwen.

'Strategie is niet mogelijk want je kent de mensen niet, ik weet niet of dat ook echt gaat gebeuren, je weet niet wat voor spellen je gaat doen, hoe je er in zit, dat is echt iets dat je hier moet gaan voelen. En dat heb ik ook echt van tevoren bedacht: ik ga erin en we gaan het voelen, we gaan het zien, we gaan het meemaken. Dus de strategie volgt stap voor stap. Elke keer weer een beetje meer denk je van, oh ja, o zo reageert die persoon, o zo gaat dat hier, o dit is hoe het proces zich afspeelt, o grappig, ja ja. '
Een strategie als deze kost tijd, gaat ze die hebben, denkt ze dat ze daar de tijd voor gaat hebben?

Die relaxte afpelstrategie en haar positie midden in de groep als girl-next-door maakt haar glad, ongrijpbaar, want voorzichtig aan het afpellen. Zoals met heel veel opmerkingen kan dit ook over een mol gaan die kandidaten bestudeerd hoe ze reageren en waar hun knelpunten zitten. Froukje is tegenwoordig ook coach, dus ze is het gewend om op een bepaalde manier tegen mensen aan te praten.
Op haar website staat: 'Ik help je begrijpen wat jouw blokkades zijn en hoe je ze onder controle krijgt. Samen krijgen we helder waar je energie van krijgt, hoe je daarnaar luistert en maken we inzichtelijk wat jouw waarden zijn, waarom ze belangrijk zijn en hoe ernaar kunt leven. Vervolgens help ik je om in actie te komen, ook al vind je dat spannend'.
Een mol geeft een duwtje in de verkeerde richting, dat is coach Froukje wel toevertrouwd.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2023, 17:17:34 »
Froukje werd met Daniël op de speciale locatie Haarlem bekendgemaakt, maar de focus ligt volledig bij Daniël, door alle vrij makkelijk te vinden hints naar hacken en de techwereld. Te beginnen met de opzet van de bekendmaking.

Ik zie ze er wel voor aan om de Mol dan ook gewoon op die locatie bekend te maken. Naast die o zo verdachte finalist  ::roos::


Froukje is tegenwoordig ook coach, dus ze is het gewend om op een bepaalde manier tegen mensen aan te praten.

::rofl::
« Laatst bewerkt op: 2-01-2023, 18:11:17 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2023, 21:45:53 »
Froukje wordt een beetje vergeten.
Onterecht lijkt me, want is al behoorlijk aanwezig in het verdelen van de taken, deed mee aan de kakefonie en vind het prima dat Nabil een fout nummer van Lady Gaga noemt.
En altijd die alarmbel: Froukje is een bekende BN’er met levenservaring.
Ze heeft de kandidaten dan in ieder geval een beetje leren kennen en weet nu hoe ze reageren.
Aangezien volgende week Sarah de pot mag leeg roven was deze aflevering slechts een opwarmertje voor de kennismaking. Dit past prima binnen haar strategie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2023, 21:47:08 »
Ja, Froukje is niet te onderschatten. Misschien ligt ze wat te voor de hand als Mol en wordt ze daarom wat "vergeten"/is het nog niet druk in haar topic. Maar ik zou haar zeker een goede (misschien wat saaie) keuze vinden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2023, 21:48:19 »
Froukje geeft wel aan dat bepaalde muziek deel opdrachten lekker lopen, maar wat zien we haar daar nu positief aan bijdragen .  Ze wordt opvallend buiten beeld gelaten , in de kist en deelopdrachten bij muziek veel met Daniël samen , een ideale bliksem afleider voor haar mol zijn ?

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2023, 22:26:27 »
Ze geeft ook een verkeerd voorwerp aan bij de muziekopdracht

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2023, 22:38:38 »
Ja waarmee ze letterlijk een toon aangeeft, zou mooie link zijn naar de titel

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2023, 19:10:09 »
Froukje is mijn valkuil geloof ik. Heb met haar in de klas gezeten (honderd jaar geleden) en merk dat ik meer op haar let dan anderen. Maar toch.

In de box is ze de enige die in het Nederlands naar buiten blijft roepen of iemand het licht aan wil doen. Nu verstaan de meeste Zuid-Afrikanen prima Nederlands maar het ligt meer voor de hand in het Engels te starten. Verder staat ze buiten te klunzen terwijl ze beter binnen op antwoorden had kunnen wachten. Vond haar daar niet erg verdacht of onverdacht eigenlijk. (de enige die ik mogelijk verdacht vond was sturende Jurre).

Bij opdracht 2 viel me op dat ze niet zelf antwoorden roept of 'ja' roept maar wacht tot iemand anders dat doet en dan direct mee gaat alsof ze tegelijkertijd op hetzelfde idee komen. Zo lijkt ze bij te dragen maar eigenlijk doet ze dat niet.

Ze is absoluut mijn wensmol maar echt erg verdacht vind ik haar toch nog niet. Tegelijkertijd is er ook niets om haar met potlood weg te strepen.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2023, 16:24:14 »
Ze maakt het voorlopig nog niet te Both.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2023, 00:16:11 »
Na aflevering 1 denk ik dat Froukje de mol is. (omzwervingen via Jurre, Anke, een beetje Nabil)

Haar pokerface was prima, haar pose - weer in de kring - duidt op een geheim. Ik denk dat Froukje een wens kandidaat is voor de makers van 'Wie is de mol' , maar dat Froukje dan wel graag de mol wilde zijn. Dit jaar maakte ze kans om de mol te worden, dat haalde haar mogelijk over de streep. Twee weken voor het begin is ze gekozen, zoals we hebben gezien.

In 1.1 Gulden Middenweg begint ze naast Daniël. Een goede dekmantel die Daniël. Trekt alle aandacht naar zich toe. Ze doet het juiste denk ik. Niet op de eindlocatie (te opvallend) zitten maar op 1 van de vier locaties erom heen. Te laat te traag ontsnappen en niet aankomen op VOC Vegetable Garden. Ze waren al te laat, maar missen ook de locaties van Jurre/Sarah en Anke/Sander.

In 1.2 Toonaangevend wordt ze een beetje in de gaten gehouden door Daniël. Maar Daniël vergeet dat te doen en neemt het initiatief om dingen goed te doen en staat in het begin steeds in het midden en trekt de flow naar zich toe. Nabil en Ranomi weten zich er geen raad mee, Annick komt er ook niet echt mee uit de voeten, maar Froukje gaat de strijd aan met Daniël. Het ontaard nog net niet in een wedstrijdje ver pissen, omdat Daniël niet in de gaten heeft dat Froukje hem aan het bewerken is. Daar waar Daniël in het begin in het centrum stond, de flow had, zie je dat hij aan het eind aan de zijkant staat, terwijl Froukje het initiatief neemt, de leiding neemt, de controle heeft.
Daniël wordt de -ideale- bliksemafleider voor het vervolg van de serie lijkt het, en misschien ook wel de winnaar.
Coach Froukje kan dan lekker mollen achter de rug van Daniël, die dan als mol naar voren wordt geschoven.

Bij de executie zegt Jurre nog : Froukje is het denk ik niet, ze is af en toe wat afwezig.

Bij het rode scherm van Sarah: Ach lieverd je was zo zenuwachtig, o moppie. Uitgebreide empathie getoond naar Sarah.
Volgende aflevering Sarah terughalen?
« Laatst bewerkt op: 12-01-2023, 13:59:46 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2023, 21:31:45 »
Dit vind ik oprecht heel jammer  :(

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2023, 21:49:04 »
Well, hail and farewell. Wat een vervelende vrouw. Stoken in die bussen, roddelen, alsof het mean girls was. Je zit toch niet op de middelbare school? En dan die krokodillentranen… nee, aan mij niet besteed, ciao.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2023, 21:51:05 »
Heb jij naar WIDM gekeken of Ex On The Beach? Ik vond Froukje juist erg sympathiek en slim overkomen.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2023, 21:53:28 »
Heb jij naar WIDM gekeken of Ex On The Beach? Ik vond Froukje juist erg sympathiek en slim overkomen.

Sympathiek? Toen ze over Daniel en Ranomi roddelde waar ze niet bij waren? Toen ze Soy aanzette gewoon foto’s te sturen? Absoluut niet. Kwam op mij over als een zestienjarige pestkop.

Maar ieder zijn smaak, ik kreeg er de kriebels van. Hoop maar dat ze het niet bedoelde zoals ze binnenkwam bij mij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2023, 21:55:12 »
Haha, dat roddelen vind ik juist interessant in een spel waarbij het gaat om verdachtmakingen en zo. Ik zag er niks gemeens in.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2023, 21:56:08 »
Het was alleen niet zo slim van n kandidaat om andere kandidaten verdacht te maken.
Froukje is lief. Echt jammer dit

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2023, 21:57:31 »
Haha, dat roddelen vind ik juist interessant in een spel waarbij het gaat om verdachtmakingen en zo. Ik zag er niks gemeens in.

Zeker wat ze over Ranomi zei vond ik echt not done. Als het spel zo moet wordt het echt ordinaire reality-tv.

Maar goed, niet iedereen heeft een verleden in pesten en niet iedereen heeft daar last van, maar ik vond het echt ontzettend naar gedaan. En dat mag volgens mij ook, dus nee, ik heb geen ex on the beach gekeken, we verschillen gewoon van mening.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2023, 21:58:11 »
Ja, dat mag hoor. ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Froukje de Both
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2023, 22:01:52 »
Huh wat Froukje doet in de bus is toch gewoon zaadjes planten om mensen misschien Ranomi te laten gaan verdenken, het zegt toch eigenlijk niets over Ranomi.

En eerlijk is eerlijk Ranomi deed in de proef met de drones weer niet echt fanatiek mee dus er zat zelfs wat waarheid in de opmerking van Froukje .

Zelf had ik nul verdenking op Froukje en zal in die hoedanigheid haar niet echt gaan missen al was het een wel iemand die een soort verdeel strategie leek te hebben .

Meelopen en kijken .