Froukje wist het leuk te vertellen.
Afwachtend: 'Ik ben iemand die niet meteen het achterste van zijn tong laat zien, maar als ik uiteindelijk een fijn gevoel heb bij mensen, dan ben ik heel open. Ja, dus ik ben zeker kat uit de boom kijken.
Zo kun je ook spelen met vertrouwen.
'Strategie is niet mogelijk want je kent de mensen niet, ik weet niet of dat ook echt gaat gebeuren, je weet niet wat voor spellen je gaat doen, hoe je er in zit, dat is echt iets dat je hier moet gaan voelen. En dat heb ik ook echt van tevoren bedacht: ik ga erin en we gaan het voelen, we gaan het zien, we gaan het meemaken. Dus de strategie volgt stap voor stap. Elke keer weer een beetje meer denk je van, oh ja, o zo reageert die persoon, o zo gaat dat hier, o dit is hoe het proces zich afspeelt, o grappig, ja ja. '
Een strategie als deze kost tijd, gaat ze die hebben, denkt ze dat ze daar de tijd voor gaat hebben?
Die relaxte afpelstrategie en haar positie midden in de groep als girl-next-door maakt haar glad, ongrijpbaar, want voorzichtig aan het afpellen. Zoals met heel veel opmerkingen kan dit ook over een mol gaan die kandidaten bestudeerd hoe ze reageren en waar hun knelpunten zitten. Froukje is tegenwoordig ook coach, dus ze is het gewend om op een bepaalde manier tegen mensen aan te praten.
Op haar website staat: 'Ik help je begrijpen wat jouw blokkades zijn en hoe je ze onder controle krijgt. Samen krijgen we helder waar je energie van krijgt, hoe je daarnaar luistert en maken we inzichtelijk wat jouw waarden zijn, waarom ze belangrijk zijn en hoe ernaar kunt leven. Vervolgens help ik je om in actie te komen, ook al vind je dat spannend'.
Een mol geeft een duwtje in de verkeerde richting, dat is coach Froukje wel toevertrouwd.