Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 63090 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[De Mol] Jurre Geluk
« Gepost op: 21-12-2022, 17:32:30 »
Jurre


Praat mee over het doen en laten van Jurre Geluk
Lees hier de bio van Jurre en een paar opvallende quotes van hem uit het programma.

« Laatst bewerkt op: 22-04-2023, 09:04:07 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2023, 18:47:20 »
Informatiekots.....??  ::)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2023, 18:52:11 »
Misschien zit er een anagram in verstopt. ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2023, 18:54:50 »
Misschien zit er een anagram in verstopt. ;)
::rofl:: je kan er maar 1 kandidatennaam uit halen: Ranomi  ;D

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2023, 21:31:08 »
Jurre voor de test: "Ik vind het moeilijk om te zeggen wie ik verdenk, ik vind het makkelijker om te zeggen wie ik niet verdenk"

Als Mol kan je lastig zeggen dat je jezelf verdenkt, maar enorm makkelijk een andere kandidaat aanwijzen.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2023, 16:17:59 »
Ik had gelezen dat er een opdracht Zou Komen met badeendjes toch? Niet hier in nl maar in Afrika. Alleen weet ik Niet meer waar ik t gelezen had. Maar terug komend op de badeendjes zie ik deze hint alleen gelinkd worden aan Ranomi, Daniel en Sander. Maar als je heel simpel denkt. Klaas van Kruistum - veel kruizen, Margriet vd Linden - veel bloemen maar ook Margrieten, Jurre geluk - Badeendjes? Welke eend bijna dezelfde Naam? Guus Geluk (mss vergezocht). Ik Ben benieuwd of Jurre met die opdracht veel aan de slag te zien zal zijn met de eendjes. Schijnt een feestdag te zijn in Afrika?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 16:22:38 door narcissus »
Carpe Diem!!!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2023, 19:37:38 »
Welke badeendjes? Ik lees het vaker maar heb nog geen badeendje gezien??

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2023, 19:52:49 »
Welke badeendjes? Ik lees het vaker maar heb nog geen badeendje gezien??
Tijdens het bekendmaken van de kandidaten kwamen deze in beeld. In elke plaats was een oud kandidaat/mol die met een sleutel liep, daaraan zat een badeend als sleutelhanger.

Zie de livestreams in het archief: https://wieisdemol.avrotros.nl/archief/#/page=3

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2023, 21:01:24 »
In de regio Tulbagh, waar ze zeker nog naartoe gaan, is er een jaarlijkse race met badeendjes. (Was Op 1 okt, dus die zullen ze niet live hebben meegemaakt).
En in het molboekje staat ook een foto met badeendjes.
Dus het is waarschijnlijk dat er een opdracht mee bedacht is.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2023, 23:01:07 »
Tijdens het bekendmaken van de kandidaten kwamen deze in beeld. In elke plaats was een oud kandidaat/mol die met een sleutel liep, daaraan zat een badeend als sleutelhanger.

Zie de livestreams in het archief: https://wieisdemol.avrotros.nl/archief/#/page=3

Ah thanks!!!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2023, 12:23:22 »
Hij wist in de kubus opvallend goede vragen te stellen, toen kreeg ik meteen al Jan-vibes bij hem. Zonder Jurre hadden anderen niet eens het licht aangekregen in hun box, ook dat er kleuren moesten worden gevraagd aan mensen buiten, kwam van hem. En dan vraagt hij ook nog eens heel concreet: 'how many colours from each color do you see?' aan de mensen buiten. Hij verbindt ook als enige de lijnen die elkaar kruisen goed, met het middelpunt op de juiste plek, de plek waar ze naartoe moesten. Dat kan een verwijzing zijn naar de titel 'Verbinding', de mol verbindt de lijnen goed.
Zijn kubus had het meeste van de kleur groen, groen is de kleur van de mol.

En raar voor iemand met zijn achtergrond om zo'n moeite te hebben met een stukje liedtekst! Er was veel geld op hem gezet.
Tijdens het instuderen schept hij verwarring met een discussie in het Engels: 'dat derde deel begint anders dan het eerste deel', de gospelzangers zitten hem verbaasd aan te kijken, die spreken waarschijnlijk geen Engels.  :D
Rik wenst van tevoren de dirigent 'veel geluk', achteraf zegt de dirigent dat hij hoopt dat hij een beetje geluk heeft gehad. Jurre Geluk!

Hij is superzelfverzekerd, en gezien de vorige seizoenen zowel in Belgie als hier, zal een mol met onbelemmerde hoeveelheid lef, een verademing zijn voor de makers.

« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 14:51:29 door Run »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2023, 14:18:29 »
Hij is superzelfverzekerd, en gezien de vorige seizoenen zowel in Belgie als hier, zal een mol met onbelemmerde hoeveelheid lef, een verademing zijn voor de makers.
In het extra beeldmateriaal doet hij erg zijn best om Daniel verdacht te maken, en dat terwijl hij in de andere groep zat tijdens de kooropdracht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2023, 14:39:29 »
Hij wist in de kubus opvallend goede vragen te stellen, toen kreeg ik meteen al Jan-vibes bij hem. Zonder Jurre hadden anderen niet eens het licht aangekregen in hun box, ook dat er kleuren moesten worden gevraagd aan mensen buiten, kwam van hem. En dan vraagt hij ook nog eens heel concreet: 'how many colours from each color do you see?' aan de mensen buiten. Hij verbindt ook als enige de lijnen die elkaar kruisen goed, met het middelpunt op de juiste plek, de plek waar ze naartoe moesten. Dat kan een verwijzing zijn naar de titel 'Verbinding', de mol verbindt de lijnen goed.
...
En dan vergeet je nog de verspreking bij de vraag of iemand het licht aan wil doen, die op dit forum al is genoemd. Ik vond dit super verdacht want waarom zou je een correcte uitdrukking als "switch on the light" plotseling willen veranderen in "turn on the light". Dat kan alleen als je in een flits in de gaten krijgt dat je niet behoort te weten dat er een schakelaar is om het licht aan te doen.

Ik vond het ook verdacht dat hij inbrak op het voorstel van Sarah om per duo de vragen af te lopen en hierop de antwoorden te geven: "Ja maar jongens, mag ik even inbreken. Sommige vragen zijn gigantisch moeilijk daar gaan we gewoon niet uitkomen". Is dit een voorzetje om ervoor te zorgen dat zo snel mogelijk 1 of 2 duo's de box verlaten en op weg gaan naar Rik. Als er bijvoorbeeld 2 duo's weg zijn dan is de kans groot dat de andere 3 niet meer uit de box kunnen komen omdat er minstens één vraag bij zit waarop iemand van de 4 verlaters alleen het antwoord kunnen geven?
De truc bij deze opdracht is dat de opbrengst exponentieel toeneemt. De allerlaatste box levert namelijk €2000 op. Dat is aanzienlijk veel meer dan de eerste 2 die samen maar €750 opleveren. Waar je dus voor moet zorgen is dat de laatste 2 boxen niet worden geopend. Hiermee speel je €3000 uit de pot.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 14:56:41 door MartinJ »

Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2023, 14:50:21 »
Vanuit de makers gezien is een mol die meteen overenthousiast begint en het daarna 'verknalt' op het podium, een mol met lef dus, een fijne mol, goed voor leuke televisie, met straks leuke finalebeelden.
Zei de'jurymeneer ook niet wat met 'good luck', hier kunnen nog meer leuke grapjes over gemaakt worden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2023, 14:54:25 »
Vanuit de makers gezien is een mol die meteen overenthousiast begint en het daarna 'verknalt' op het podium, een mol met lef dus, een fijne mol, goed voor leuke televisie, met straks leuke finalebeelden.
Zei de'jurymeneer ook niet wat met 'good luck', hier kunnen nog meer leuke grapjes over gemaakt worden.
Ja, heb ik toegevoegd zonet aan mijn bericht, Rik wenst de dirigent 'veel geluk' en achteraf zegt de dirigent dat hij hoopt dat hij een beetje geluk heeft gehad.

Sarah zat met Jurre in de kubus en zal hem totaal niet verdenken omdat hij alles zo snel doorhad. En Sarah kreeg een rood scherm.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 15:01:31 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2023, 15:01:35 »
Een hele leuke , vrij drukke kandidaat die zijn gedrag vrij makkelijk kan gebruiken als dekmantel voor Molse acties . Al of niet als mol.

Voorlopig voor mij kandidaat maar ik ga er ook vanuit dat in opdracht 1 niet veel te mollen was omdat je kistgenoot dat direct zou spotten, dus snel weg uit je box en de super kandidaat uithangen zou je Mols kunnen noemen . In opdracht 2 wordt hij als zanger wel gespot , bewust iets verkeerd gedaan ?  Want niet zangeres Anke wordt niet gespot dus zo vreselijk geweldig is dat gehoor van die jury niet .

Wat zou het geweldig zijn als jurre gewoon iets zong van ik ben de mol in dit dialect .

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2023, 15:17:15 »
Als je Jurre's mollicitatie ziet dan zou je denken dat ie uitsluitend mee wil doen als ie de Mol is. Dat ie wel een paar jaartjes overslaat tot ze 'm wel gaan vragen als ze al iemand anders hebben. En ik zie ook geen reden om Jurre niet als Mol te kiezen. ::rofl::

Edit: Dus als het telefoontje helemaal zo gegaan is als ons verteld is dan zien we hier of iemand die erg opgelucht (want Mol) is of iemand die erg teleurgesteld is:



Het valt er allebei wel in te lezen.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 15:21:53 door Heinz »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2023, 15:41:07 »
In opdracht 2 wordt hij als zanger wel gespot , bewust iets verkeerd gedaan ?  Want niet zangeres Anke wordt niet gespot dus zo vreselijk geweldig is dat gehoor van die jury niet .

Ik zou niet graag de mensen de kost willen geven die denken dat ze níet kunnen zingen terwijl ze dat prima kunnen. Meestal gewoon omdat ze het nooit doen denken ze dat, maar het is iets heel natuurlijks eigenlijk. In een koor kan een professionele zanger/zangeres zelfs in het nadeel zijn omdat deze niet gewend is op te gaan in het koorgeluid (aanpassing in volume en luisteren naar anderen). Dan kom je er bovenuit en valt je geluid teveel op. Voor een jury makkelijk eruit te pikken.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2023, 16:13:09 »

Dus als het telefoontje helemaal zo gegaan is als ons verteld is dan zien we hier of iemand die erg opgelucht (want Mol) is of iemand die erg teleurgesteld is:

Het valt er allebei wel in te lezen.

Onmogelijk om jezelf erin te verplaatsen, maar als je sommige Mollen al ziet stressen op locatie, hoe moeilijk moet dit dan wel niet zijn? Als Mol voel je je op zo'n moment (en erna) enorm bekeken, lijkt mij. Je hebt net gehoord dat je de Mol bent, iedereen kijkt je onderzoekend aan.

Bij Jurre zit er m.i. totaal geen spanning op ...maar misschien schat ik hem helemaal verkeerd in en heeft-ie net zo'n steady persoonlijkheid als Sander. Die zie ik het wel doen... dat je niks aan hem afleest. Als het iemand anders is verwacht ik toch wel iets van een stressreactie te zien.


Waarom ik Jurre op dit moment niet invul in de pool: hij wordt bij de test 0 keer genoemd, maar krijgt voor de rest toch een vrij verdachte edit. Niet te veel, maar net genoeg dat je hem als mollenjager enorm gaat verdenken.

Is wel een van de 6 deelnemers die logischerwijs de Mol zou 'moeten' zijn. In de seizoenen met Rik als presentator hoeft de Mol tot nu toe nooit op een scherm te reageren in afl. 1. Is denk ik een heel bewuste keuze. Kwam daarvoor ook nauwelijks voor. Klaas is een uitzondering.

Maar gelukkig is 'alles anders' dit seizoen. Kunnen ze het alle 10 nog zijn ::helderziend::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2023, 22:17:30 door Amethyst »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2023, 16:21:34 »
In het seizoen met Rik als presentator hoeft de Mol tot nu toe nooit op een scherm te reageren in afl. 1. Is denk ik een heel bewuste keuze.

Klopt dit? Ik herinner me wel dat Rik in het begin moeite had met het opzetten van een pokerface.  :)