Auteur Topic: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule  (gelezen 8540 keer)

Offline Ptrck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 怕特里克
[De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Gepost op: 21-12-2022, 18:10:55 »
De nieuwe ‘Wie is de mol’-app is er. Te downloaden in jouw favoriete app-store. Is er al een forum-poule waar ik kan aansluiten?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 14:19:14 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #1 Gepost op: 22-12-2022, 07:29:50 »
Dat kan hier.
Eerst de nieuwe app installeren op je telefoon, een account aanmaken en dan start je deze link en word je lid van de groep wieisdemol.com.

https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/G3rLFQuV5Av1GHSa7


« Laatst bewerkt op: 22-12-2022, 07:39:24 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #2 Gepost op: 22-12-2022, 08:29:03 »
Maar er komt toch hopelijk ook nog wel de gewone pool hier op het forum?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #3 Gepost op: 22-12-2022, 08:43:53 »
Die komt er. ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #4 Gepost op: 26-12-2022, 17:36:42 »
Dat kan hier.
Eerst de nieuwe app installeren op je telefoon, een account aanmaken en dan start je deze link en word je lid van de groep wieisdemol.com.

https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/G3rLFQuV5Av1GHSa7

Tikkie omhoog, voor degene die willen meespelen in de app.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #5 Gepost op: 26-12-2022, 20:02:26 »
Wat mij opvalt aan de app zijn de opvallende kleuren achter de kandidaten. Iedere kandidaat heeft een eigen kleur. Dat is nog nooit geweest. Misschien goed om te kijken of kleuren een rol gaan spelen in het seizoen?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #6 Gepost op: 27-12-2022, 01:55:29 »
Wat mij opvalt aan de app zijn de opvallende kleuren achter de kandidaten. Iedere kandidaat heeft een eigen kleur. Dat is nog nooit geweest. Misschien goed om te kijken of kleuren een rol gaan spelen in het seizoen?

Dat zijn geen achtergrondjes maar daadwerkelijke muren van huizen uit een kleurrijke wijk in Johannesburg, de officiële persfoto's dus. Het lijken kunstmatige achtergrondjes maar ze zijn dus echt  ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #7 Gepost op: 27-12-2022, 10:57:08 »
Johannesburg? Ze vlogen toch naar Kaapstad?
‘The Vividly Colorful Bo-Kaap Homes and Muizenberg Beach Bungalows in Cape Town, South Africa’.
« Laatst bewerkt op: 30-12-2022, 18:30:13 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2023, 14:09:41 »
Mee doen kan als volgt:

Eerst de nieuwe app installeren op je telefoon, een account aanmaken en dan start je deze link en word je lid van de groep wieisdemol.com.

https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/G3rLFQuV5Av1GHSa7

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #9 Gepost op: 3-01-2023, 14:14:05 »
is er overigens nog iets veranderd in vergelijking met voorgaande jaren of is het gewoon weer zo dat de alles-of-niks speler uiteindelijk wint?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2023, 14:29:55 »
Speluitleg I
Zet je punten in door via het draairad de kandidaat te kiezen die jij verdenkt en met de slider jouw inzet op diegene te bepalen. Je kunt meerdere mollen verdenken en je kunt jouw inzet de hele week aanpassen. Zet e al je punten in en gebruikt de knop 'Punten insturen'. Bij een juiste voorspelling verdubbele je punten!.

Speluitleg II
Wie verdenk jij als Mol? Zet elke week punten in en probeer eerste te worden in jouw poule(s)!
Verdenkspel
De eerste keer dat je het spel speelt, krijg je 100 punten die je kunt verdelen over jouw potentiële Mollen. Je kunt al je punten op 1 kandidaat inzetten, maar je kunt ook spreiden. Hoeveel, dat bepaal je zelf. Via het draairad kies je een kandidaat op wie je punten in wilt zetten en met de slider bepaal je het aantal punten. Als je het getal boven de slider aanraakt kun je een exact getal invoeren via je toetsenbord. Je mag dus zelf kiezen op hoeveel kandidaten je punten inzet, maar let op: je moet wel al je punten inzetten, anders is de speelronde niet geldig. Je kunt jouw inzet gedurende de hele week nog wijzigen. Houd de aftelklok goed in de gaten. Je kunt je punten inzetten totdat de aftelklok is afgelopen.
Punten/score
De punten die je inzet op kandidaten die door zijn naar de volgende aflevering, worden verdubbeld. Heb je punten ingezet op de afvaller? Dan ben je die punten kwijt. Na elke uitzending opent de nieuwe speelronde en zie je jouw score. Je kunt direct je (nieuwe) totale puntenaantal verdelen. Let op: Als je al jouw punten inzet op 1 kandidaat en die kandidaat valt af, dan heb je geen punten meer. Je kunt de rest van het seizoen geen punten meer inzetten. Denk dus goed na over hoe jij je punten verdeelt!
Inzet aanpassen
Wil je je inzet aanpassen? Kies uit het rijtje verdachte kandidaten bovenin een kandidaat en pas het puntenaantal aan via de slider. Als je een kandidaat niet meer verdenkt, zet je de slider op 0, zodat de kandidaat uit het rijtje verdwijnt. Zorg er wel voor dat je de daardoor vrijgekomen punten aan (een) andere kandidaat/ kandidaten toevoegt. Let op: Jouw aangepaste inzet geldt pas als je al je punten hebt verdeeld en op de knop 'Punten insturen' hebt gedrukt! Doe je dit niet, dan geldt je laatst ingestuurde inzet.
Testvraag
Elke week kun je extra punten verdienen door een vraag te beantwoorden uit de officiële test van die aflevering. Die vraag staat elke maandag in de app. Je hebt dan 24 uur de tijd om die vraag te beantwoorden. Let op, je kunt je antwoord maar één keer insturen! Voor elke goed beantwoorde vraag verdien je 500 punten. Na de finale kun je in je tijdlijn zien welke vragen je goed hebt beantwoord en worden je verdiende punten bij je eindscore opgeteld.
Molbonus
Na de finale worden alle punten die jij in de verschillende spelrondes hebt ingezet op de juiste Mol als bonus opgeteld bij je eindscore. Daarnaast ontvang je 500 punten extra per goed beantwoorde testvraag. In je tijdlijn kun je zien of en wanneer je deze bonus hebt ontvangen. De speler met de hoogste totaalscore is de winnaar van de poule.

@BRTDM Het antwoord is dus ja en nee, want er zijn ook nog testvragen.

de app is ook een verzamelplaats van nieuwe filmpjes via Nieuws/Laatste Nieuws die door de weeks nog worden gepubliceerd.

Tijdens de uitzending kan je voor de Moltalk uitzending de verdachte momenten / theorieën insturen en dan komen ze misschien aan bod in Moltalk.  Over Moltalk en het nut van een selectieve uitzending zijn de meningen verdeeld.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2023, 14:34:59 door foxhunter »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2023, 14:53:59 »
gewoon hetzelfde dus. Jammer. Die testvragen bestaan ondertussen ook al wel een tijdje en zijn vooraf makkelijk op te zoeken.

Mochten de makers meelezen, ik heb nog wel een idee:

Ik zou het wel leuk vinden als je op tijdbasis ca. 5-10  vragen over de aflevering (of voorafgaand over het land/ kandidaten zelf) moet beantwoorden die niet over de identiteit van de mol gaan, maar direct controleerbaar zijn. Hoe sneller je de vragen goed hebt, hoe meer punten je de volgende keer kan inzetten op jouw mol. Overigens moeten deze vragen niet bij iedereen hetzelfde zijn, anders kan je alsnog voorbereiden en supersnel invullen.
En als jouw mol in het spel blijft de volgende aflevering worden jouw punten verdubbeld. Maar je kan ook nog blijven meespelen als jouw mol is afgevallen door opnieuw punten uit vragen te verdienen. De highscore wordt op deze manier behaald door degene die het best heeft opgelet in de afleveringen én de mol goed weet te raden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2023, 12:17:31 »
Kan iemand mij een uitnodiging sturen? Want de link werkt niet en ik heb de nieuwe app gewoon geïnstalleerd. Dus ik weet nou niet wat ik verkeerd doe.... ???

Risjuh3
Carpe Diem!!!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #13 Gepost op: 4-01-2023, 13:33:39 »
Je moet op de link drukken op je telefoon of tablet waar je de app op hebt staan, want op je computer werkt niet. Dan wordt de link automatisch geopend in de app en kun je deelnemen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #14 Gepost op: 4-01-2023, 15:54:28 »
Kan iemand mij een uitnodiging sturen? Want de link werkt niet en ik heb de nieuwe app gewoon geïnstalleerd. Dus ik weet nou niet wat ik verkeerd doe.... ???   Risjuh3

Risjuh3 is uitgenodigd in de groep. Lukt het niet om mee te doen, stuur dan een mailtje via dit forum naar foxhunter met je alter-ego in de app.

Mee doen kan als volgt: Eerst de nieuwe app installeren op je telefoon, een account aanmaken en dan start je deze link en word je lid van de groep wieisdemol.com.   https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/G3rLFQuV5Av1GHSa7
« Laatst bewerkt op: 4-01-2023, 15:58:18 door foxhunter »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #15 Gepost op: 4-01-2023, 22:44:32 »
Ik heb zojuist de app geïnstalleerd en anders dan in vorige jaren kun je tijdens de uitzending geen punten meer inzetten. De deadline is nu om ca 20:15 uur.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2023, 13:14:15 »
Risjuh3 is uitgenodigd in de groep. Lukt het niet om mee te doen, stuur dan een mailtje via dit forum naar foxhunter met je alter-ego in de app.

Mee doen kan als volgt: Eerst de nieuwe app installeren op je telefoon, een account aanmaken en dan start je deze link en word je lid van de groep wieisdemol.com.   https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/G3rLFQuV5Av1GHSa7

Dank je wel Foxhunter!  ::ok:: Want zowel op comp als foon kwam ik via de link alleen op de site van WIDM om de nieuwe app down te loaden, terwijl ik dat dus Al had gedaan... ???
Carpe Diem!!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2023, 13:47:10 »
Let's go!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline OkeBenMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2023, 23:01:49 »
Ik heb zojuist de app geïnstalleerd en anders dan in vorige jaren kun je tijdens de uitzending geen punten meer inzetten. De deadline is nu om ca 20:15 uur.
Waar haal je dit vandaan? Ik zie de aftelklok gewoon aftellen naar een tijdstip vlak voor het einde van de aflevering lijkt het.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De app] Doe mee in de wieisdemol.com poule
« Reactie #19 Gepost op: 6-01-2023, 23:59:53 »
Ja dat was mij vandaag ook opgevallen. Gisteren was het een uur eerder, of ik heb me kennelijk vergist  ::oink::