Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 26423 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2023, 11:34:40 »
C: Ze gingen verlieten het spel ondanks dat ze goed zaten en andere kandidaten nog niet? Over A en B ga ik nog eens even mijn hoofd breken.

EDIT: A! Ze verlieten het spel niet in aflevering 1, maar waren alle voorgaande executies vrijgesteld of de executie ging niet door.

Twee gokken voor B: Ze namen iets mee uit hun vakgebied: kleding/pen/harp? Of: ze verlieten het spel als penningmeester?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 11:48:48 door Pac »
...óf niet!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2023, 12:10:22 »
Oh, natuurlijk! Wat dom van me. Maar nog steeds niet het goede antwoord  ::rofl::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2023, 13:09:11 »
C: Ze gingen verlieten het spel ondanks dat ze goed zaten en andere kandidaten nog niet? Over A en B ga ik nog eens even mijn hoofd breken.

EDIT: A! Ze verlieten het spel niet in aflevering 1, maar waren alle voorgaande executies vrijgesteld of de executie ging niet door.

Twee gokken voor B: Ze namen iets mee uit hun vakgebied: kleding/pen/harp? Of: ze verlieten het spel als penningmeester?

C is correct. Joshua, Tygo en Janine zaten goed maar moesten door omstandigheden het spel verlaten terwijl er kandidaten inbleven die fout zaten.

A  reken ik goed. Deze kandidaten verlieten het spel niet in de eerste aflevering maar overleefden wel een executie waarin iemand uit kon gaan  (Ajouad had vrijstellingen in aflevering 1 en 2 terwijl er in aflevering 3 een groepsvrijstelling kwam, Airen had een vrijstelling in aflevering 1 en Bella had een vrijstelling in aflevering 1 terwijl in aflevering 2 de executie niet doorging).  (niet zoals in S11 met de groepsvrijstelling maar wel zoals in S16 of S19 waarin met pech iemand naar huis terwijl de meerderheid een vrijstelling had)

B is nog niet geraden.
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2023, 13:22:07 »
Technisch gezien had Ajouad in aflevering 3 twee vrijstellingen ;D Eén nog over uit de allereerste opdracht, één van een medekandidaat in de derde test waardoor hij z'n scherm niet hoefde te zien ::rofl:: En in aflevering 4 verdiende hij ook nog eens vijf jokers. Die kon hij niet inzetten vanwege de zwarte vrijstelling, maar toch. Anders was hij zo door de eerste vijf afleveringen gefietst :o
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #84 Gepost op: 16-01-2023, 14:56:10 »
kleine tip voor B: het gaat over verdenkingen
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #85 Gepost op: 16-01-2023, 17:21:36 »
Zijn ze ooit van de juiste Mol naar de verkeerde Mol geswitcht? Daarna houd ik op met gokken hoor ::hypocriet::
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #86 Gepost op: 16-01-2023, 17:47:09 »
Zijn ze ooit van de juiste Mol naar de verkeerde Mol geswitcht? Daarna houd ik op met gokken hoor ::hypocriet::
::ok::

klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2023, 19:33:53 »
 :D

De afgelopen aflevering heeft iets gemeen met een aflevering van een tijdje geleden. In die aflevering gebeurde er iets bijzonders, waarbij één woord centraal stond. Dat woord zou je kunnen linken aan een latere Mol. In het seizoen van die Mol leek er iets heel toevalligs te gaan gebeuren. Vlak voordat dat voor de laatste keer goed zou gaan was er een opdracht, die op papier een overeenkomst had met dat eerdere toeval. Welke andere opdracht uit het verleden had vrijwel dezelfde oplossing als deze laatstgenoemde opdracht?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2023, 19:45:44 »
Say whut?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2023, 19:48:22 »
Op zich een vrij heldere vraag toch? ::hypocriet:: Gewoon beginnen bij A en dan door naar B, naar C etc. Als het te ingewikkeld blijkt knip ik het op ;D
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2023, 20:10:23 »
Draait het om de rebus?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #91 Gepost op: 16-01-2023, 20:34:32 »
:D

De afgelopen aflevering heeft iets gemeen met een aflevering van een tijdje geleden. In die aflevering gebeurde er iets bijzonders, waarbij één woord centraal stond. Dat woord zou je kunnen linken aan een latere Mol. In het seizoen van die Mol leek er iets heel toevalligs te gaan gebeuren. Vlak voordat dat voor de laatste keer goed zou gaan was er een opdracht, die op papier een overeenkomst had met dat eerdere toeval. Welke andere opdracht uit het verleden had vrijwel dezelfde oplossing als deze laatstgenoemde opdracht?

Zuster, kom vlug!!
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 20:37:00 door Michmol »
Woosie down?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #92 Gepost op: 16-01-2023, 21:17:17 »
Ik zit in mijn hoofd met
Deze opdracht levert geld op.

Maar geen idee of dat klopt
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #93 Gepost op: 16-01-2023, 21:58:33 »
Oké dit is te moeilijk ::rofl::

Laat ik jullie op weg helpen met een hint om te beginnen. S5A7 - S7A1 - S13A7 - S19A10.
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #94 Gepost op: 16-01-2023, 22:12:31 »
Foto's dus...

S5A7 -> Fietstocht met poloraids
S7A1 -> ??
S13A7 -> Foto's ontwikkelen
S19A10 -> Foto van de mol op het vlot

Is het dan dus de terugkeer van Tim Haars in S13 Waarbij er foto's gemaakt moesten worden van the big 5. Wat te vergelijken is met de mogelijke terugkeer van Sarah?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #95 Gepost op: 16-01-2023, 22:20:39 »
Heeft het iets van doen met verjaardagen? Ik herinner me dat Lottie Hellingman jarig was op de dag van de fietsopdracht. En was Sarah niet jarig op de dag dat ze definitief afviel?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 22:36:41 door Michmol »
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #96 Gepost op: 16-01-2023, 22:38:50 »
Laat ik jullie op weg helpen met een hint om te beginnen. S5A7 - S7A1 - S13A7 - S19A10.
Het is iets wat bijna elke aflevering wel voorkomt, maar deze afleveringen - en de aflevering die we zoeken - in het bijzonder.
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #97 Gepost op: 16-01-2023, 23:06:40 »
O wacht... Gaat het om opdrachten waarbij één speler afgezonderd wordt van de rest?

In S5A7 was Sander de 'zwijger', zodat hij tijdens de (hilarische) strandopdracht in het hotelzwembad kon relaxen.
In S7a1 was Alex 'ontvoerd' en moesten de andere kandidaten hem zoeken in Chinatown.
In S13a7 ontbrak Daniël aan het ontbijt, waarna bleek dat hij met een laserpistool jacht moest maken op zijn medekandidaten vanuit een helikopter.

Maar bij de finale van S19 was iedereen toch in VondelCS? Ik geef het op.

Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #98 Gepost op: 16-01-2023, 23:12:25 »
O wacht... Gaat het om opdrachten waarbij één speler afgezonderd wordt van de rest?

In S5A7 was Sander de 'zwijger', zodat hij tijdens de (hilarische) strandopdracht in het hotelzwembad kon relaxen.
In S7a1 was Alex 'ontvoerd' en moesten de andere kandidaten hem zoeken in Chinatown.
In S13a7 ontbrak Daniël aan het ontbijt, waarna bleek dat hij met een laserpistool jacht moest maken op zijn medekandidaten vanuit een helikopter.

Maar bij de finale van S19 was iedereen toch in VondelCS? Ik geef het op.
Twee van de vier namen zijn alvast goed ::ok:: (De redenatie nog niet.)
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #99 Gepost op: 16-01-2023, 23:37:45 »
Ik blijf eigenlijk een beetje hangen met het op papier dezelfde toeval...

Dit neigt bij mij naar Het "Karel heeft het voor Elkaar" dingetje uit S7

Want op papier staat er fonetisch hetzelfde, alleen moet je zelf Kar en el omwisselen.

Die verwijzing naar een latere mol zou dan Jan - Han(d) kunnen zijn.

Dus dan zou het "Geef Karel de hand" Zijn.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?