Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 26456 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #100 Gepost op: 16-01-2023, 23:57:24 »
Ik blijf eigenlijk een beetje hangen met het op papier dezelfde toeval...

Dit neigt bij mij naar Het "Karel heeft het voor Elkaar" dingetje uit S7

Want op papier staat er fonetisch hetzelfde, alleen moet je zelf Kar en el omwisselen.

Die verwijzing naar een latere mol zou dan Jan - Han(d) kunnen zijn.

Dus dan zou het "Geef Karel de hand" Zijn.

Daar dacht ik - in het licht van de rebus - ook aan, maar dat hele 'gip kah rêl dî hant'-gedoe zat zeker niet in aflevering 1. Dat kwam later, en tegen het einde ook nog eens.
Woosie down?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #101 Gepost op: 16-01-2023, 23:58:19 »
Maar in hoeverre die afleveringen te maken hebben met dit deel weet ik niet, maar het kan een vage brug zijn.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2023, 09:43:48 »
Er moest in s5a7 gecommuniceerd worden zonder woorden
Inge Iepenburg maakte woorden met haar handen op de foto’s (communiceerde dus zonder woorden)
In haar seizoen moest Alex zijn vrijstelling verdienen (bijna verdedigen), door de kandidaten glashard voor te liegen en 2x te slaan
In seizoen 13 moest ook Daniël zijn vrijstelling verdedigen vanuit de helicopter
En toen wist ik het niet meer  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2023, 11:09:25 »
Ik ben blij dat mijn vraag zoveel losmaakt! Ik zal jullie op weg helpen met een hint om de vorige hint om jullie op weg te helpen te verhelderen. Ik knip de opdracht ook vast in stukjes op.

  • Van de overeenkomst (A) die we zoeken aan het begin van de vraag, valt Soundos' mond hieronder letterlijk open.
  • Naar overeenkomst A moet je zoeken in de reeks S5A7 - S7A1 - (B) - S13A7 - S19A10. B is de aflevering die een overeenkomst heeft met S23A2.
  • In B gebeurt iets wat tot dan toe nog maar één keer eerder is gebeurd in WIDM. Deze keer wordt er een specifiek woord gebruikt dat verder nooit meer in WIDM is voorgekomen. Naar dat woord (C) ben ik op zoek.
  • C is te linken aan een hint naar een latere Mol (D).
  • In het seizoen van D gebeurde iets héél toevalligs (E) wat later toeval bleek.
  • Dat toeval E liep door tot en met een moment A, maar vlak daarvoor was er een opdracht (F) die op papier iets met dat toeval te maken had.
  • De opdracht F had praktisch dezelfde oplossing als de opdracht (G) die we zoeken.

Kan niet meer missen toch? Ik hoef alleen te weten A, B, C, D, E, F en G zijn!
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 11:12:34 door Pac »
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #104 Gepost op: 17-01-2023, 12:39:38 »

  • Van de overeenkomst (A) die we zoeken aan het begin van de vraag, valt Soundos' mond hieronder letterlijk open.
  • Naar overeenkomst A moet je zoeken in de reeks S5A7 - S7A1 - (B) - S13A7 - S19A10. B is de aflevering die een overeenkomst heeft met S23A2.
  • In B gebeurt iets wat tot dan toe nog maar één keer eerder is gebeurd in WIDM. Deze keer wordt er een specifiek woord gebruikt dat verder nooit meer in WIDM is voorgekomen. Naar dat woord (C) ben ik op zoek.
  • C is te linken aan een hint naar een latere Mol (D).
  • In het seizoen van D gebeurde iets héél toevalligs (E) wat later toeval bleek.
  • Dat toeval E liep door tot en met een moment A, maar vlak daarvoor was er een opdracht (F) die op papier iets met dat toeval te maken had.
  • De opdracht F had praktisch dezelfde oplossing als de opdracht (G) die we zoeken.

Kan niet meer missen toch? Ik hoef alleen te weten A, B, C, D, E, F en G zijn!

Ik ben zo beklagenswaardig dat ik de betreffende scène heb teruggezocht: Soundos' mond valt hier open omdat de correcte oplossing in een mislukte opdracht het eerder door haar geopperde woord 'Executie' was.

Nu ben ik dankzij het hele Roelandwasdemolcircus vrij goed ingevoerd in seizoen 5, maar aan de executie in aflevering 7 was niets bijzonders - al zal Sander de Heer daar anders over gedacht hebben. De enige overeenkomst tussen die executie en die in de eerste aflevering van seizoen 7 is dat er een DJ genaamd Sander (Lantinga) naar huis moest.
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #105 Gepost op: 17-01-2023, 12:43:10 »
Ik ben zo beklagenswaardig dat ik de betreffende scène heb teruggezocht: Soundos' mond valt hier open omdat de correcte oplossing in een mislukte opdracht het eerder door haar geopperde woord 'Executie' was.

Nu ben ik dankzij het hele Roelandwasdemolcircus vrij goed ingevoerd in seizoen 5, maar aan de executie in aflevering 7 was niets bijzonders - al zal Sander de Heer daar anders over gedacht hebben. De enige overeenkomst tussen die executie en die in de eerste aflevering van seizoen 7 is dat er een DJ genaamd Sander (Lantinga) naar huis moest.
A is goed, voor B ben je op weg! :D
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #106 Gepost op: 17-01-2023, 13:09:50 »
Poeh...
Mijn gedachte springt nu even voorbij de reeks maar naar dat woord. Is dat dan niet toevallig Superjoker...

Dit zou dan kunnnen verwijzen naar Renèe met de jokerkaart.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #107 Gepost op: 17-01-2023, 13:55:50 »
Ik zie natuurlijk wel allerlei naamovereenkomsten met de huidige kandidaten - in S5A7 en S7A1 viel een Sander af, in S13A7 een Daniël en in S19A10 won een Sarah terwijl in S23a2 een Sarah (definitief) afviel - maar bij het vervolg raak ik het spoor volledig bijster.  ???
Woosie down?

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #108 Gepost op: 17-01-2023, 14:01:06 »
Is het woord wisseltruc of Kiev bij B?
Overeenkomst: in seizoen 18 viel de eerste afvaller niet af, maar mocht zich in aflevering twee terugspelen, dat mislukte in zowel s23 als s18. Maar hij past niet in je tijdlijn, want ik zou denken dat B tussen s7 en s13 moet zijn…

En ik negeer de overige afleveringen die je genoemd hebt… Ik ga nog maar even zitten met mijn boekje. Heb er speciaal even een schriftje voor gepakt, Pac  ::rofl::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #109 Gepost op: 17-01-2023, 14:04:32 »
bedoel je S9 waarin Froukje afviel.
Dan heb je in al die afleveringen een naamgenoot van de huidige kandidaten die afviel (Sander, Froukje, Daniel en Sarah (viel niet af maar won wel).

In die aflevering verwisselden ze van land en dat is tot dan toe maar 1x gebeurd (S5)

Het woord was kruisvaarders, dus denk ik aan Klaas van Kruistum.

Dan denk ik aan het moment waar Remi zei 'Klaas is de mol' als voorbeeld, wat later ook zo bleek te zijn.

Remi zei toen ook 'we hebben de mol te kakken gezet' en vloog eruit na de laseropdracht (en had dus net zoals Soundos de oplossing gezegd maar niet gevolgd).

en dan zit ik vast. (ik kom alleen bij die laseropdracht dat er drones werden gebruikt en bij de opdracht deze aflevering ook)





klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #110 Gepost op: 17-01-2023, 14:07:29 »
bedoel je S9 waarin Froukje afviel.
Dan heb je in al die afleveringen een naamgenoot van de huidige kandidaten die afviel (Sander, Froukje, Daniel en Sarah (viel niet af maar won wel).

In die aflevering verwisselden ze van land en dat is tot dan toe maar 1x gebeurd (S5)

Het woord was kruisvaarders, dus denk ik aan Klaas van Kruistum.
En dat zijn B, C en D ::bravo::

Ik geef toe dat E misschien wel het moeilijkste is van de hele vraag. Wie destijds al op het forum zat, zal dit bizarre toeval misschien nog herinneren.
...óf niet!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #111 Gepost op: 17-01-2023, 14:12:46 »
Ze vielen af op volgorde van een van de eerste foto’s?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #112 Gepost op: 17-01-2023, 14:15:11 »
Ze vielen af op volgorde van een van de eerste foto’s?
En dat is E ::jaja:: Het was eigenlijk geen foto maar een shot, maar die foto is wel het spoor waar je op verder moet ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 14:19:37 door Pac »
...óf niet!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #113 Gepost op: 17-01-2023, 14:22:10 »
S16a6 moeten de kandidaten de groepsfoto reconstrueren. Edit: en daar stonden woorden op, maar ik weet niet meer welke en of er een zin mee gemaakt kon worden
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 14:24:12 door Nijntjelief »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #114 Gepost op: 17-01-2023, 14:24:10 »
S16a6 moeten de kandidaten de groepsfoto reconstrueren
F is goed! Je bent er bijna ::oink::

Ik ben er trouwens achter gekomen dat deze oplossing niet één, niet twee, maar drie keer is voorgekomen als uitkomst van een opdracht. Één keer in seizoen 16, wat waren de andere twee keer?
...óf niet!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #115 Gepost op: 17-01-2023, 14:25:02 »
het was de allereerste groepsfoto, dat moesten ze ook doen in S9A1 in de loods.

De mastermind in de jungle van seizoen 7 ook.
klaar voor de strijd

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #116 Gepost op: 17-01-2023, 14:25:40 »
Er stonden woorden achterop, dat weet ik nog! Maar ik moet net nu een telefoontje doen, haha. Zooooooo dichtbij.

Edit: ze nemen nog niet op. Het was iets met kandidaat, dat stond op de foto van Klaas. En iets met hoogste punt. Ik ben met half oor de aflevering aan het terugkijken.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 14:30:14 door Nijntjelief »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #117 Gepost op: 17-01-2023, 14:32:52 »
het was de allereerste groepsfoto, dat moesten ze ook doen in S9A1 in de loods.

De mastermind in de jungle van seizoen 7 ook.
Helemaal goed ::bravo:: Lees de vraag nou nog een keer, en je ziet dat het helemaal niet zo moeilijk was:

Bij de GPS-opdracht in Nicaragua was executie het antwoord. De executies van Sander (seizoen 5), Sander (seizoen 7), Daniël (seizoen 13) en de winst van Sarah (seizoen 19) hebben allemaal gemeen dat ze een naamgenoot hebben in het huidige seizoen. De afgelopen aflevering heeft daarom gemeen met aflevering 5 uit seizoen 9 dat er een Froukje afviel. In die aflevering werd er voor de tweede keer ooit van land gewisseld, waarbij één woord centraal stond: kruisvaarders. Dat woord zou je kunnen linken aan latere Mol Klaas van Kruistum, naar wie tijdens de serie allerlei kruizen verwezen. In het seizoen van Klaas leek er iets heel toevalligs te gaan gebeuren. Aan het eind van opdracht 1 stonden namelijk de eerste 5 afvallers van links naar rechts al precies op een rijtje. Vlak voordat die vijfde afvaller, Cécile, het spel zou verlaten, was er toevallig een opdracht waarbij ze met medekandidaten op papier (karton) ook op een volgorde moesten gaan staan: de eerste groepsfoto. In welke andere opdracht(en) was dat ook de oplossing?

Antwoord: Zowel bij de Mastermind-opdracht uit seizoen 7 als bij de camera-zoek-opdracht uit seizoen 9 moest ook die eerste groepsfoto gereconstrueerd worden.

wouterv kwam met de eindoplossing, dus hij mag de volgende vraag stellen ::ok::
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 14:39:17 door Pac »
...óf niet!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #118 Gepost op: 17-01-2023, 14:50:24 »
Ik heb nu niet direct iets, Nijntjelief mag van mij. Die heeft ook veel bijgedragen.
klaar voor de strijd

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #119 Gepost op: 17-01-2023, 18:20:31 »
Dankjewel! Hmm, ik kan niet zo’n goede vraag bedenken als jullie 😅. Ik ga mijn best doen. Wordt snel vervolgd!

Edit: ik heb een goede vraag, maar moet hem nog even uitwerken. Ik zet hem vanavond online!
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 18:37:07 door Nijntjelief »