Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64178 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #160 Gepost op: 27-01-2023, 22:08:50 »
Ik zat nog te denken over de titel. En zou spelbreker niet kunnen slaan op het feit dat Jurre ineens een heel ander spel erbij haalt tijdens de woordenboekopdracht. Namelijk Lingo, en het nog eens aandikt door groen te noemen... i.e. de kleur van de mol.

Goed gevonden.  ::ok::

'Verbinding' zou kunnen slaan op Jurre die als eerste (in beeld) een lijn trekt op de kaart die aan de box hangt in aflevering 1 waarde hij twee locaties verbindt. Bovendien zat hij (samen met Sarah) in de groene box.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 27-01-2023, 22:22:09 »
Goedenavond,

Toch ook maar eens een post. Ik meen een hint te hebben gezien waar ik aanvankelijk niets mee heb gedaan, maar nu Sander eruit ligt zou'ie naar 1 iemand specifiek leiden. [...]

mooi hoor  ::ok::

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #162 Gepost op: 27-01-2023, 22:24:24 »
Alle afleveringstitels hebben een link met Daniël.
- Verbinding: internet
- Kunstgreep: handigheid, list
- Spelbreker: pretbederver, iemand die een plan verstoort

Hebben allemaal een link met hacken.
Het ligt er misschien wat te dik op, maar ik hou Daniël toch nog in het oog.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #163 Gepost op: 27-01-2023, 22:36:36 »
Goedenavond,


Benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie er misschien iets anders inzien (vond het in ieder geval opmerkelijk dat niemand anders de fout/hint lijkt te hebben opgemerkt).

Mooi gevonden, die dag viel me toen inderdaad ook op maar kon er niet zoveel mee. Een andere optie is nog dat soy op zondag is geboren (als enige).
En wellicht is er nog een link tussen de typefout bij de geb datum van Annick in het molboekje (22-30-1971) en deze typefout (zondag ipv zaterdag)?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #164 Gepost op: 28-01-2023, 11:17:53 »
In de zoektocht naar eendjes wordt misschien vergeten dat er ook andere aanwijzingen in een propshop te vinden zijn. Naast de A en de naaimachines is er bijvoorbeeld de man met de rode fez hoed. Zo wordt ie genoemd, maar het is geen fez hoed het is een fez hoed met daarop een goudkleurige kroon. Een onvervalste kroon. Die is er afgehaald voor de foto.

Spelbreker. Anke riep het hardst dat de opdracht met de buggy s klaar was, maar Soy deed hetzelfde, misschien minder luid, maar even stellig.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 11:22:29 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #165 Gepost op: 28-01-2023, 11:30:52 »
Ja, die kroon was duidelijk en meermaals in beeld. Kan een prima hintje naar Soy zijn. Beetje makkelijk maar waarom niet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #166 Gepost op: 28-01-2023, 12:04:51 »
In de zoektocht naar eendjes wordt misschien vergeten dat er ook andere aanwijzingen in een propshop te vinden zijn. Naast de A en de naaimachines is er bijvoorbeeld de man met de rode fez hoed. Zo wordt ie genoemd, maar het is geen fez hoed het is een fez hoed met daarop een goudkleurige kroon. Een onvervalste kroon. Die is er afgehaald voor de foto.



Leuk, voor mij was het wel waardevoller als soy het ook zelf had gevonden ipv Ranomi. Of had Ranomi een ander petje in eerste instantie?


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #167 Gepost op: 28-01-2023, 13:53:54 »
Ranomi heeft Soy ontkroond.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #168 Gepost op: 28-01-2023, 14:07:24 »
Of had Ranomi een ander petje in eerste instantie?
Ranomi had idd een ander hoedje (Jurre kwam met de "man met fez" aan, zonder kroon). Soy zat bij de zoekers, dus niet in de buurt van die kroon...

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #169 Gepost op: 28-01-2023, 17:47:33 »
Misschien na vanavond onzin, maar ik gooi 'm er toch even in:
Zowel bij afl 1, 2 als 3 werden er vier schermen getoond bij de executie.
Er is maar 1 kandidaat met vier letters in de voornaam: ANKE.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #170 Gepost op: 28-01-2023, 17:53:39 »
én in de achternaam, want "de" geldt als tussenvoegsel, alfabetisch is "Jong" de naam.
Zou een hele leuke en makkelijk uit te leggen hint zijn.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #171 Gepost op: 28-01-2023, 18:46:39 »
Goedenavond,

Toch ook maar eens een post. Ik meen een hint te hebben gezien waar ik aanvankelijk niets mee heb gedaan, maar nu Sander eruit ligt zou'ie naar 1 iemand specifiek leiden.

In de app stond kort voor de start van het seizoen: "Vanaf zondag 7 januari elke zaterdag...". Ging uiteraard om de zaterdag, en de zaterdag was inderdaad wél 7 januari. Oftewel waar zaterdag moest staan staat zondag en het leek mij heel vreemd dat dit per ongelijk gaat. Ten eerste wordt wie is de mol volgens mij al langere tijd op de zaterdag uitgezonden dus is een copy-paste fout van vorig jaar onlogisch. Ten tweede valt de fout meteen op door de tegenstelling tussen zaterdag en zondag met slechts 3 woorden ertussen. Dit heeft ook bijvoorbeeld zo in de Veronica gids gestaan. Zie bijgevoegde snip (helaas destijds geen screenshot gemaakt van de app, deze van de Veronica gids kon ik via google nog vinden).

Wat kunnen we hiermee? De aandacht wordt gelegd op "7 januari - zondag". Hiermee kan een jaartal aangeduid worden. De jaartallen waarin 7 januari op een zondag viel zijn te zien in bijgevoegd tabelletje (vanaf 1934).

Uiteraard valt dan het eerste te denken aan de geboortejaren van de deelnemers, die hebben ze immers allemaal. Ook tabelletje bijgevoegd waarin te zien is dat Sander en Ranomi in een jaar geboren zijn waarin 7 januari op een zondag viel. Gezien Sander eruit ligt zou dan Ranomi volgens deze hint dus de mol zijn.

Benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie er misschien iets anders inzien (vond het in ieder geval opmerkelijk dat niemand anders de fout/hint lijkt te hebben opgemerkt).
De drie woorden '7 januari iedere' zijn opgeteld 14 letters --> Nabil : ::rofl::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #172 Gepost op: 28-01-2023, 19:42:06 »
Spelbreker, betekenis:Spelbreker

Spelbreker
1) Chagrijn 2) Dwarsligger 3) Feestverstoorder 4) Iemand die een plan verstoort 5) Kijfachtig persoon 6) Pretbederver 7) Rustverstoorder 8) Spelbederver 9) Verstoorder


Tussen opdracht 1 en 2 zie je een gesprek tussen Annick en soy. Annick vraagt aan soy “wat zou jij het ergste vinden wie de mol is uiteindelijk, dat je je echt in de maling genomen voelt. Dat je echt een beetje boos bent”
Soy zegt ‘Anke, want die is het niet’. Annick: waarom niet, is ook een slimme hoor. Annick: Ik zou het het ergste vinden als het nabil is. Omdat ik hem vertrouw.

Soy vraagt of ze dat naar elkaar hebben uitgesproken, Annick knikt (niet letterlijk uitgesproken maar wel min of meer). Soy trekt dit in twijfel en zegt dat Nabil steeds zegt ‘Annick is het Annick is het’.
Annick is heel verbaasd hierover.

Lang verhaal kort: is Annick de spelbreker (rustverstoorder) door haar vraag aan Soy?
Is Soy de spelbreker (verstoorder, pretbederver) door de ‘vertrouwensband’ tussen Annick en Nabil te verstoren?

Of is juist een van de door hun genoemde verdachten, Anke of nabil, straks de spelbreker?

Wat zijn jullie gedachten?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 19:44:26 door Rozz75 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2023, 00:50:41 »
Weglopen

Nabil kiest ervoor om in plaats van naar de uitgang te lopen met 4 pakbonnen, weg te lopen van de uitgang.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2023, 09:38:49 »
PACMAN is a new attack technique demonstrated against Apple M1 processor chipsets that could be used to hack macOS systems.
Bron: securityaffairs.co

Ze spelen pacman met fruitkisten (Apple). Na de rubber duck en de muurschildering weer een mogelijke verwijzing naar cybercrime. In afl 10 zien we Daniël denk ik lekker de andere kant op vliegen om pas laat bij de berg aan te komen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #175 Gepost op: 29-01-2023, 13:25:04 »
Bij Nabil horen we als enige dat Rick zegt dat hij zijn pokerface op moet zetten tijdens de intro van de derde opdracht. Zou hij het rode scherm hebben gehad én is dit een referentie er naar? ::vergroot::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #176 Gepost op: 29-01-2023, 13:30:54 »
Bij Nabil horen we als enige dat Rick zegt dat hij zijn pokerface op moet zetten tijdens de intro van de derde opdracht. Zou hij het rode scherm hebben gehad én is dit een referentie er naar? ::vergroot::

Ik zou de aflevering moeten terugkijken om er zeker van te zijn, maar volgens mij is het minstens drie keer gezegd, dus niet alleen bij Nabil.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #177 Gepost op: 29-01-2023, 14:14:28 »
PACMAN is a new attack technique demonstrated against Apple M1 processor chipsets that could be used to hack macOS systems.
Bron: securityaffairs.co

Ze spelen pacman met fruitkisten (Apple). Na de rubber duck en de muurschildering weer een mogelijke verwijzing naar cybercrime. In afl 10 zien we Daniël denk ik lekker de andere kant op vliegen om pas laat bij de berg aan te komen.

Mooi gevonden! Ik verheug me ook op de extra beelden van Daniël  in het vliegtuig

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #178 Gepost op: 29-01-2023, 15:38:13 »
Hmm.. Er staan Xhosa teksten op het geld.  ::vergroot::


Ik heb het gevoel dat de google vertaling er net een beetje naast zit..
iemand die Xhosa kan?

« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 15:40:17 door annebeestje »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #179 Gepost op: 29-01-2023, 15:44:49 »
Ik denk dat we hier volgende week meer van zullen zien.

Maar de laag in laag in laag wordt nu wel heel vet.  :D
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?