Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 63445 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #221 Gepost op: 3-02-2023, 12:18:24 »
Ik heb geprobeerd de zin op het briefje van 250 nog te vertalen. En met het woord voor mol "imvukuzane" vanaf het briefje van 1000 kom ik toch een heel eind!

"Ingabe imvukuzane yasilbona isikrino ngenkathi yekubulawa okosemthethweni kwiaiqephu sesithupha?"
> "Heeft de mol het scherm gezien tijdens de officiële moord in aflevering zes?"
Dus er staat zoiets als: Heeft de mol een scherm gezien tijdens de eliminatie (executie) in aflevering zes.

Ben er nu redelijk van overtuigd dat dit testvragen voor de finale zijn. En dus kan het voor de kandidaten heel interessant worden om geld in handen te krijgen!


« Laatst bewerkt op: 3-02-2023, 12:22:37 door annebeestje »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #222 Gepost op: 3-02-2023, 12:33:45 »
Denk ook dat het de vragen zijn. En ik verwacht dat daar de volgende aflevering op gehint gaat worden waardoor de kans bestaat dat het speelgeld van Soy en Nabil verdwijnt (die willen als kandidaat/mol natuurlijk de kans vergroten winnaar te zijn/geld uit de pot halen).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #223 Gepost op: 3-02-2023, 12:37:40 »
Leuk! :D Zouden er dan 11 briefjes zijn voor de elf officiële talen? Of negen als Engels en Afrikaans te makkelijk zijn?
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #224 Gepost op: 3-02-2023, 12:46:43 »
Leuk! :D Zouden er dan 11 briefjes zijn voor de elf officiële talen? Of negen als Engels en Afrikaans te makkelijk zijn?

Dit is waarschijnlijk deze aflevering de referentie naar de bekendmaking in NL. Toen moesten we ook tekst vertalen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #225 Gepost op: 3-02-2023, 12:55:15 »
Leuk! :D Zouden er dan 11 briefjes zijn voor de elf officiële talen? Of negen als Engels en Afrikaans te makkelijk zijn?

De twee briefjes van 1000 en 250 zijn beide in Zulu geschreven.

Nu ik erover nadenk: het zou wel grappig zijn geweest als Annick als afvaller echt geld had meegekregen en de groep dat had kunnen vertalen in het afvallershotel.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2023, 13:00:50 door annebeestje »

Offline Mollenjagers2023

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #226 Gepost op: 4-02-2023, 07:34:02 »
Opmerking door Heinz: Onderstaande berichten heb ik vanuit het Daniël-topic naar dit hints-topic verplaatst. (Het Daniël-topic is vooral om over molacties en gedrag te praten.)


Weet niet of dit al gedeeld is, maar er begint mij iets op te vallen in de afleveringen.

Er komen steeds meer vlaggen van Luxemburg of tekenen van Luxemburg voor in elke aflevering.

Aflevering 1) VOC vegetable garden - daar vaarde altijd: De Luxemburg.

Aflevering 2) Vlaggetjes in de kleuren van Luxemburg/NL in de propshop.

Aflevering 3) Op de quads zie je wederom een vlaggetje met Luxemburg/NL kleuren.

Aflevering 4) Bij de test zie je Annick een vraag in vullen over de geboorteplaats van de Mol? (Klikt aan Luxemburg)

En sorry als ik wel eens vergeet credits te geven, ik krijg ook veel doorgestuurd van volgers. Nu ga ik mijzelf eens verdiepen beter op het forum en ook hier meer plaatsen, want ben zelf echt een fanatieke zoeker. En moet het forum echt gaan leren hoe het werkt.

Heb nu wel credits vermeld in story en post van MOL gebaar, top gevonden FardoNL.  ::bravo::

Ga vanaf nu beter opletten, ook zeker hier lieve mede Molloten.. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 08:45:56 door Heinz »

Offline Mollenjagers2023

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #227 Gepost op: 4-02-2023, 07:39:09 »
Onder de badeendjes...

Zie je de cijfer combinatie staan:

123 / 145

1+2+3=6 (6 letters = Daniël)

1+4+5=10 (10 letters = Ik ben de Mol of wie is de Mol)

Wat ik sterk vind zelf is dat Daniël Verlaan de eendjes vast heeft.

Dan kan 'Ik ben de Mol' natuurlijk wel goed kloppen...

Maar ja ik heb tunnelvisie... ::rofl::

Offline Mollenjagers2023

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #228 Gepost op: 4-02-2023, 08:07:41 »
Er begint iets op te vallen:

* Duck Hunt - Wij jagen op een eendje, en je zag honden bij Annick liggen.

* Turtles - Daniël had een shirt aan met Turtles.

* Pacman - fruit doolhof.
(Daniël ging af door het monster zoals hijzelf dit noemde en zakte naar de grond toe, precies hoe afgaat in Pacman)
- Tevens moet je fruit opeten, en als je afgaat eet het monster je op. Nu kreeg je een knuffel wat lijkt op een hap.

* Toki Tori (lievelings spel Daniël is met een mini eendje/kuiken)

Een hacker begint meestal met gamen en sommige gaan er alles aan doen om te willen winnen, en gaan zo als eerste het spel hacken.

Daniël was/is een fanatieke gamer!

Dan ernaast denk even aan seizoen 2020 daar zat Rob Dekay te genieten van Super Mario, tevens het lievelings spel van Daniël....

Iets om op te gaan letten of ja vergezocht maar dat voelt goed in een vast gemetselde tunnelvisie... ::tandpastasmiley::


Offline Mollenjagers2023

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #229 Gepost op: 4-02-2023, 08:22:30 »
Dan nog de foutjes in het Molboekje, jullie weten net als ik de makers controleren het Molboekje misschien wel 100 keer.

Maar toch staan er 2 foutjes in:

* Annick (30 ipv 03) en 'toevallig' kwam er 2023 uit als je het optelde.

* Sander (Mei ipv 05) Het woordje Mei kan je zien als IMEI.

En dan denk je maar dat is vergezocht, kunnen de makers er niet op in spelen dat het lijkt op hacken?

Want alle foutjes wijzen niet in de richting van Daniël ook niet in de afleveringen met bijvoorbeeld: Telefoon 14:01....
Of met Soy Kroon tijdens intoetsen Rik met de test.

Dan ernaast ging Rick (regisseur) zijn account even op 'zwart' voor het seizoen, dit kan wijzen op 'hacken' net als vorig seizoen toen hij de gouden vrijstelling deelde wat ik blijf zeggen 'goud' was voor de Mol. Min -€5000,-

Dan zie je in het doolhof nog 3 Juli op de pakbon staan: 3 Juli was de start van Ransomware aanvallen in Nederland.

Tevens zien we nu in bijna elke aflevering wel iets met apparaten in de afleveringen: Telefoons, tablets, drones (allemaal te hacken)
Kan net als in seizoen 19 (vele vogels in beeld)
Of seizoen 14 (veel vissers in beeld)
Of vorig seizoen veel opdrachten met water, en Everon hield niet zo van zwemmen.

Kan dit wederom een verwijzing zijn naar de Mol die terugkeert iedere aflevering.


 ::vergroot::

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #230 Gepost op: 4-02-2023, 10:20:17 »
Ik heb nog geen topic gevonden over de kleuren (stippen) dus voel je vrij om t te verplaatsen hoor.
De gekleurde stippen zijn gelijk aan de olympische ringen op de vlag. Dat zou Ranomi verdacht maken.
Ook kan het natuurlijk gewoon op de vlag van ZA slaan.
Maar het zou ook voor Jurre of Anke een hint kunnen zijn.
Zuid Afrika wordt ook wel rainbow nation genoemd.
Regenboog en/of regenboog vlag wordt ook wel door andere groepen als teken gebruikt.
Bijv de lhbtqi+ groep (Jurre en vorige mol Everon) hebben daar een link mee.
Maar ook greenpeace.
Denk aan de “rainbow warrior” de originele is in 1985 gezonken maar in 1987 (anke’s geboortejaar) afgezonken. Voor de kust van Nieuw Zeeland.
Anke heeft ook een zus in Australie.
Daarnaast heeft in Elle of glamour oa een campagne gestaan van kledinglijn van greenpeace en een artikel/expose over meest en minst ecovriendelijke/duurzame kledingmerken/winkelketens..
Oja en als we wel in Olympische sferen zoeken.
Anke komt uit Heerenveen en daar staat ook de turnhal genoemd naar Epke Zonderland ook olympisch kampioen (rekstok 2012)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #231 Gepost op: 4-02-2023, 10:47:21 »
Ik denk dat het simpeler is:
Groen is de kleur van de mol. De sleutel tot openen van de groene kist, waren 12 groene stippen.
12 staat voor de letter L > ELLE > Anke
(extra opvallend in beeld gebracht ook)

« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 13:07:07 door annebeestje »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #232 Gepost op: 4-02-2023, 22:08:21 »
Dat Nabil de enige is met meerdere mensen in zijn portret vind ik wel n leuke

“Portretten” was de afl titel

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #233 Gepost op: 4-02-2023, 22:13:03 »
Anke had bij de tweede opdracht van aflevering 5 als karaktereigenschap 'slinks'. Een van de definities van slinks is 'wat anderen niet mogen weten of merken' (https://www.encyclo.nl/begrip/slinks). Niet mogen weten of merken dat je de Mol bent? Zou een hele mooie makkelijk uit te leggen hint kunnen zijn. Maar goed, het is niet de officiële hint van Van Dale maar volgens het Muiswerk Woordenboek  ::rofl::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #234 Gepost op: 4-02-2023, 22:14:49 »
Op het portret van Anke heeft ze een jas aan met “underground” erop geborduurd.
 ::vergroot::

edit: plaatje erbij!

« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 22:33:56 door annebeestje »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #235 Gepost op: 4-02-2023, 22:16:13 »
Op het portret van Anke heeft ze een jas aan met “underground” erop geborduurd.
 ::vergroot::

Nou dit is pas een goede hint! Verdenk haar niet echt, maar goed gevonden.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #236 Gepost op: 4-02-2023, 22:48:33 »
Nou dit is pas een goede hint! Verdenk haar niet echt, maar goed gevonden.

Oeh, dat zou inderdaad een goede hint zijn!

Ik kwam hier alleen om mijn eigen hint te delen.  De namen van de opdrachten: altaar ego, verschijning. Naam van de aflevering: portretten. En wie stond er als priester oftewel altaar ego als verschijning op zijn portret? Daniël.
Ik zat trouwens nog niet in een Daniël tunnel of zo, zat op Annick. Dus mijn hint op Daniël is een soort van objectief haha. Al begin ik hem nu wel te verdenken om allerlei redenen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 22:52:42 door Nemi »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #237 Gepost op: 4-02-2023, 22:53:13 »
Op het portret van Anke heeft ze een jas aan met “underground” erop geborduurd.


Ze heeft de kleding aan die hoort bij het station. Elke schilderij bevatte een hint naar de locatie waar er licht ging knipperen.
Underground = metro.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #238 Gepost op: 4-02-2023, 22:55:30 »

Ze heeft de kleding aan die hoort bij het station. Elke schilderij bevatte een hint naar de locatie waar er licht ging knipperen.
Underground = metro.

Maar kan natuurlijk wel bewust zijn gekozen om haar die locatie te geven (alleen is dan wel de vraag of de buiten groep even veel kans heeft gehad dit portret te bekijken)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #239 Gepost op: 4-02-2023, 23:27:55 »
Dat Nabil de enige is met meerdere mensen in zijn portret vind ik wel n leuke

“Portretten” was de afl titel

Interessant!