Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 62321 keer)

Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2023, 19:23:41 »
Sarah en Jurre zaten in de kist met het groene logo. Groen is de kleur van de Mol ;)
Na de sleutel te hebben ontvangen, wordt direct het kaartje naar onder gelaten waardoor de kleuren niet meer geteld kunnen worden en de kist niet meer open kan gaan.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2023, 19:39:11 »
Dat het op de  (kerk)klok telkens 12 uur is… voor čn na de opdracht… dat zou toch iets kunnen betekenen?

[Edit: ik vond Rik ook vrij prominent “wijzer” uitspreken net voor het starten van de executie]

12= L
1 & 2= AB
Tijdens die opdracht zat ik ook te kijken naar de prominente stoelnummers. Kijken of ik iets kon verbinden en dat kon ik wel, maar veel te ver gezocht.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 19:50:01 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2023, 20:00:51 »
Los van dat dit om meerdere redenen een raar scherm is (zie hieronder), valt me vooral de tijd van de berichten op. Dat is 14:01. Zou dat kunnen verwijzen naar de naam van de Mol?

14e letter = N
1e letter = A

Nabil Aoulad Ayad?

Wat verder gek is, maar waarschijnlijk geen hint:
- Er wordt 'goedemorgen' gezegd, maar het is dus al 14.00 geweest. Lijkt erop dat de opdracht later startte dan aanvankelijk het plan was?
- Er wordt vanuit de kist 'OPDRACHT:' gestuurd?
- Je ziet blauwe vinkjes bij beide berichten, óók het bericht van Rik. Normaal zie je dit alleen bij je eigen berichten.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2023, 20:11:07 »
Duidelijk gevalletje,

Is in bewerkt mag de prullenbak in. :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2023, 20:34:41 »
Opdracht bericht: door crew klaargezet om de nieuwe telefoonnummers op whatsapp aan elkaar te verbinden, zou ik niet al teveel waarde aan hechten. Iedereen die ooit whatsapp heeft geďnstalleerd op een nieuw telefoonnummer weet dat dit onhandig is, dus logisch dat de crew dit heeft voorbereid.

Goedemorgen, of de opdracht is later begonnen of dit is een slordigheidsfoutje. De crew is immers ook gewoon mens, we hebben eerder hele theorieën over spelfouten gehad die gewoon slordigheidsfouten bleken te zijn.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2023, 20:46:50 »
Opdracht bericht: door crew klaargezet om de nieuwe telefoonnummers op whatsapp aan elkaar te verbinden, zou ik niet al teveel waarde aan hechten. Iedereen die ooit whatsapp heeft geďnstalleerd op een nieuw telefoonnummer weet dat dit onhandig is, dus logisch dat de crew dit heeft voorbereid.

Goedemorgen, of de opdracht is later begonnen of dit is een slordigheidsfoutje. De crew is immers ook gewoon mens, we hebben eerder hele theorieën over spelfouten gehad die gewoon slordigheidsfouten bleken te zijn.

Daarom zei ik inderdaad dat we daar naar alle waarschijnlijkheid geen hint in moeten vinden. Die 14:01 is echter wél een potentiële hint.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2023, 20:53:03 »
Die 14:01 is echter wél een potentiële hint.
Je zou het ook kunnen zien als een bericht van de mol aan Rik, dat die het door moet sturen (gezien het logo van de mol links bovenin en de naam van Rik ernaast). Dan zou het er op wijzen dat de mol op de eindlocatie is geweest.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2023, 23:58:53 »
Opdracht 1.2 Toonaangevend

Aan het einde van de tijd voor de groep luisteren is Nabil het afvallersdeuntje aan het drummen. Terwijl hij dat drumt hoor je ook het koor zingen, twee geluiden door elkaar. Er is ‘verbinding’ tussen de groepen luisteren (goed gehoor?) en zingen (in de groep op gaan) door de muziek.

De verbinding is misschien wel de valse noot op de roze beker die door Froukje werd aangereikt en dan -via de verbonden muziek, volg de camera -naar de roze blouse van Anke. De roze beker met de valse noot wijst Anke aan. Is Anke de ‘valse noot’?
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 15:40:02 door foxhunter »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2023, 14:06:03 »
'Verbinding' ---> de enige die de lijnen goed verbindt is Jurre.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 14:22:26 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2023, 14:22:43 »
Dat het op de  (kerk)klok telkens 12 uur is… voor čn na de opdracht… dat zou toch iets kunnen betekenen?

[Edit: ik vond Rik ook vrij prominent “wijzer” uitspreken net voor het starten van de executie]

12= L
1 & 2= AB
Tijdens die opdracht zat ik ook te kijken naar de prominente stoelnummers. Kijken of ik iets kon verbinden en dat kon ik wel, maar veel te ver gezocht.
Het shot van de kerkklok kan elk moment zijn gemaakt. Maar tijdens de opdracht zie je ergens op de mobiele telefoon een deel van datum en tijd. Het is zaterdag en 12:xx uur. Ik zou aan die 12 daarom niet al te veel waarde hechten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2023, 15:11:24 »
Het feit dat die mobiel 12 wel laat zien en de cijfers erachter niet , kan juist weer de nadruk leggen op die 12 .  Reversed psychologie, we hebben het al zo vaak in dit programma gezien.

Stel we zien heel veel kinderen in beeld, dan zou iemand kunnen zeggen we zien duidelijk hints naar Anke want die kinderen zijn jong . Een ander zou dat toeval vinden . Dat maakt het zo mooi vind ik. We zien allemaal dezelfde beelden en halen er toch elk onze eigen dingen uit .

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2023, 16:48:08 »
Zou er nog een hint zitten in de liedjes die we te horen kregen bij de deelopdrachten? Een aantal liedjes leken duidelijk te verwijzen naar het spel van de Mol: disguise en drama als antwoorden bij het ene spel, Pokerface bij het andere, de afscheidstune van WIDM. Watermelon Sugar als vertaald liedje lijkt dan weer vrij willekeurig.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 16:50:00 door Pac »
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2023, 18:27:55 »
Watermelon Sugar, WS.. Welmoed was toch de mol?  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Wimpepers

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #33 Gepost op: 9-01-2023, 20:54:46 »
In de opdracht met het zingen komt de klok met de tijd in beeld, precies op 45:38. 100 gulden is precies € 45,38. De opdracht ervoor heet gulden middenweg, zou dit iets met elkaar te maken hebben? Wanneer de klok in beeld komt lopen de kandidaten die niet hoeven te zingen een andere ruimte in, met volgens mij Froukje in het midden.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 20:56:25 door Wimpepers »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2023, 21:18:20 »
Zou er nog een hint zitten in de liedjes die we te horen kregen bij de deelopdrachten? Een aantal liedjes leken duidelijk te verwijzen naar het spel van de Mol: disguise en drama als antwoorden bij het ene spel, Pokerface bij het andere, de afscheidstune van WIDM. Watermelon Sugar als vertaald liedje lijkt dan weer vrij willekeurig.

Enige wat ik me dan kan bedenken, is dat er 'water' in zit en het dus naar Ranomi kan verwijzen.

De badeendhint gaat overigens nog verder. Max van de Telegraaf noemde het in zijn video. Tussen de speelgoedjes bij de afscheidstune-namaakopdracht stond namelijk ook een badeend die uitgerekend door Ranomi opgepakt werd. Gaan we meer badeenden terugzien dit seizoen?

Doet me overigens ook denken aan de DWDD-vormgever die al die jaren in de vormgeving badeendjes verstopte;D

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2023, 21:50:14 »
In de opdracht met het zingen komt de klok met de tijd in beeld, precies op 45:38. 100 gulden is precies € 45,38. De opdracht ervoor heet gulden middenweg, zou dit iets met elkaar te maken hebben? Wanneer de klok in beeld komt lopen de kandidaten die niet hoeven te zingen een andere ruimte in, met volgens mij Froukje in het midden.
In het kader van overal hints beginnen te zien die er niet zijn  ::vergroot::

100 gulden, midden van de 100 weg -> 1(0)0 -> is 10. En de 10e letter is de J  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2023, 00:06:42 »

Ik heb eentje nav de mollicitaties

<knip> etc.

Achteraf een nutteloze hint, sorry!

Ranomi en Nabil in het middelpunt in Kaapstad, Sander en Anke in IJsselstein.

Ik vind het ook opvallend dat het eindpunt van opdracht 1 de locatie was waar Nadil en Ranomi opgesloten waren. Alsof er een verbinding moest worden gemaakt naar de mol? (als Nadil of Ranomi de mol is natuurlijk)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2023, 00:08:28 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2023, 20:24:47 »
Zowel op de website als in aflevering 1 heeft de ouderwetse telefoon met draaischijf een prominente rol:



In het centrum van de draaischijf staat 'DE MOL'. De letters D en E staan op de draaischijf onder het cijfer 3. De kandidaten staan in de telefoonkamer in een halve cirkel. Vergelijk de positie van de kandidaten met de nummers op de draaischijf. Dan staat Daniël op nummer 3. DE = 3 = Daniël = Mol?


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2023, 20:26:09 »
Probleem is wel dat de kandidaten zelf konden kiezen waar ze gingen staan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2023, 21:04:56 »
Zowel op de website als in aflevering 1 heeft de ouderwetse telefoon met draaischijf een prominente rol:


 Vergelijk de positie van de kandidaten met de nummers op de draaischijf.


Heb je quote iets verkort, maar vind de link tussen de halve cirkel van de kandidaten en de draaischijf een interessante!
Kunnen we een “verbinding” maken tussen 1 v deze nummers en een opvallend cijfer uit de uitzending?
« Laatst bewerkt op: 10-01-2023, 21:11:28 door geennaam »