Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 63536 keer)

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2023, 12:12:04 »
In de categorie titels proberen te herleiden...

1. Verbinding.
productiehuis De verbinding in Haarlem.
2. Kunstgreep.
theater kunstgreep in Oostzaan.

Is de mol iemand die in de theaters staat? Moeten we iets met de plaatsen waar deze theaters zich bevinden?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2023, 12:19:02 »
Een verbinding tussen aflevering 1 en 2 is VOC Vegetable Gardens. De plek waar ze in aflevering 1 allemaal heen moeten en in aflevering 2 de test wordt gemaakt. Geen idee of er hier iets mee gaan kunnen, maar toch.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2023, 12:35:44 »
Een verbinding tussen aflevering 1 en 2 is VOC Vegetable Gardens. De plek waar ze in aflevering 1 allemaal heen moeten en in aflevering 2 de test wordt gemaakt. Geen idee of er hier iets mee gaan kunnen, maar toch.

Info opgezocht over deze tuinen...

De geboorte van de Company's Garden gaat terug tot 1644 toen het Nederlandse schip de "Haarlem" aan land werd gedreven bij Bloubergstrand.

Haarlem weer🤔. Zie mijn post hierboven.
Daniel werd samen met Froukje onthuld in Haarlem.
Daniel zijn boek 'ik weet je wachtwoord' is uitgegeven door uitgeverij Das mag. Gevestigd in Amsterdam aan de staalstraat. Is de opdracht Stalen zenuwen hier een verbinding?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 12:44:45 door Kriekendiek »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2023, 12:44:35 »
Bijna alle locaties lijken verbinden te kunnen worden met de VOC. De VOC die Zuid Afrika in de geschiedenis natuurlijk aan Nederland verbond.

IJsselstein, Haarlem en Deventer zijn de naam van een VOC schip.
In Middelburg zat VOC-kamer Zeeland. Alleen Weert valt buiten de boot ⛵

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2023, 12:45:08 »
Sarah met een waterleidingbuis, Mario loodgietersoutfit, de kokers waar de ballen in moesten lijken wel regenmeters. In de winkel van sinkel staat een rode hoofdkraan. Veel thema met water. Net zoals die witte haai in het molboekje.
En geen jokers en vrijstellingen zou op sportieve Ranomi wijzen. Net zoals 1500 euro voor Sarah, vond ik vrij hoog gesteld; als je wilt terugkomen in het spel zul je moeten presteren.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 13:07:47 door foxhunter »

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2023, 12:58:17 »
Bijna alle locaties lijken verbinden te kunnen worden met de VOC. De VOC die Zuid Afrika in de geschiedenis natuurlijk aan Nederland verbond.

IJsselstein, Haarlem en Deventer zijn de naam van een VOC schip.
In Middelburg zat VOC-kamer Zeeland. Alleen Weert valt buiten de boot ⛵


18 september 2019
WEERT – Afgelopen zondag was Weertenaar Bruno Werz even terug in zijn geboortestad Weert. Werz, zoon van de overleden edelsmid Eloy Werz, is maritiem archeoloog en historicus bij het African Institute for Marine and Underwater Research, Exploration and Education en heeft met 95% zekerheid het scheepswrak van het VOC-schip de Haarlem teruggevonden in Kaapstad.

Deze man komt dus  uit Weert en zou weer de verbinding kunnen zijn in deze

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2023, 12:59:35 »
Behalve dat er soms hints zitten in de titels, zeggen de titels altijd iets over de aflevering.

Bij aflevering is zie ik dit wel:
Verbinding
- via de mol telefoon wordt verbinding gelegd met de mol van vorig jaar.
- De kisten verbinden naar de bekendmaking en moeten verbonden worden voor het eindpunt.
- De deelopdrachten zijn verbonden aan de zangopdracht en muziek verbindt.

Bij Kunstgreep zie ik het niet zo.. Ja, er is straatkunst, maar voor de rest? Iemand die het wel ziet?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2023, 13:02:38 »
Volgens mij zijn er nog steeds geen geld-biljetten in het spel.  ::vergroot::
Digitaal geld zou misschien een aanwijzing naar Daniël kunnen zijn?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2023, 13:06:28 »
Behalve dat er soms hints zitten in de titels, zeggen de titels altijd iets over de aflevering.

Bij aflevering is zie ik dit wel:
Verbinding
- via de mol telefoon wordt verbinding gelegd met de mol van vorig jaar.
- De kisten verbinden naar de bekendmaking en moeten verbonden worden voor het eindpunt.
- De deelopdrachten zijn verbonden aan de zangopdracht en muziek verbindt.

Bij Kunstgreep zie ik het niet zo.. Ja, er is straatkunst, maar voor de rest? Iemand die het wel ziet?

Misschien is het de bedoeling de titels juist niet direct aan de afleveringen te koppelen maar is er een onderling verband. Dan zoy dit zich langzaam opbouwen gedurende de serie. Ik denk dat de makers er uiteraard wel rekening mee houden dat we de titels proberen te duiden en linken aan opdrachten en kandidaten. Die zullen met het bedenken ervan niet over 1 nacht ijs gaan.
Verbinding is wellicht de hint dat van de bekendmaking van de kandidaten  tot nu alles aan elkaar verbonden kan worden.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 13:10:22 door Kriekendiek »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #89 Gepost op: 15-01-2023, 14:26:32 »
Volgens mij zijn er nog steeds geen geld-biljetten in het spel.  ::vergroot::
Digitaal geld zou misschien een aanwijzing naar Daniël kunnen zijn?

Volgens mij… zag ik in de ijsblokken van volgende week wat geldbiljetten ingevroren.

Ook twee jokers op Riks desk in de bibliotheek trouwens…

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2023, 21:02:17 »
Gezien dat er één shot bij de testuitslag is waar Annick een zonnebril op haar hoofd heeft en daarvoor en daarna niet? Waarbij Rik zegt 'Wie krijgt een rood scherm?'....

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2023, 21:53:59 »
Volgens mij… zag ik in de ijsblokken van volgende week wat geldbiljetten ingevroren.

Ook twee jokers op Riks desk in de bibliotheek trouwens…

Aha, dan was het misschien een nutteloze hint die ik gevonden heb. Tenzij er voor dat geld codes gekraakt moeten worden.  ;) We gaan het zien!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2023, 22:17:27 »
Iemand anders meende sleutels in de ijsblokken te zien. Kan ook nog!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2023, 22:31:39 »
Iemand anders meende sleutels in de ijsblokken te zien. Kan ook nog!

Sleutels lijkt me logisch gezien ze daarna een kistje proberen open te maken.

Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2023, 22:54:51 »
Wat als Daniël dé grip op het spel gaat krijgen door een verbond te sluiten met de mol? Dat zou dan dé zet, de KUNSTgreep zijn van dit seizoen!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #95 Gepost op: 16-01-2023, 11:04:33 »
Titel verbinding:

Nadat iedereen gebeld is door Everon zie je alle kandidaten in beeld (kring links, kring rechts). Je ziet alleen Jurre (als laatste kring rechts) niet in beeld.

Vervolgens komen de woorden in beeld ‘twee weken later’. De eerste die je vervolgens hoort roepen (vanuit de box) is Jurre.

 Verbinden ze het laatste shot in de kring (waar we Jurre als laatste hadden moeten zien) met het eerste shot in zuid Afrika?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #96 Gepost op: 16-01-2023, 12:34:23 »
Mol A

Die twee letters in opdracht 2.2 zijn te linken aan Anke en Annick (eventueel ook het aanhouden van de toonhoogte A in afl. 1). Áls het een hint is, vind ik het toch eerder naar Anke verwijzen: Anke heeft een kettinkje om met de letter A.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #97 Gepost op: 16-01-2023, 13:06:29 »
Ik ben vast niet de enige die de kleurige portretten van de kandidaten in 'regenboog'volgorde op mijn bureaublad heeft staan, en ben toch benieuwd of er iets achter zit. Omdat oranje ontbreekt, begint of eindigt het rijtje bij het geel van Sander, de andere kant is dan het rood van Nabil. Blauw komt dan logischerwijs in het midden. Daartussen zitten dan de lichtere tinten en mengkleuren, paars en groen. Met uitsluitend de primaire en secundaire kleuren komt Anke ook het midden, vanwege het ontbreken van oranje. Was er geen huis in oranje beschikbaar of is dit bewust? Oftewel zit er een hint in..?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #98 Gepost op: 16-01-2023, 13:16:35 »
Ik ben vast niet de enige die de kleurige portretten van de kandidaten in 'regenboog'volgorde op mijn bureaublad heeft staan, en ben toch benieuwd of er iets achter zit. Omdat oranje ontbreekt, begint of eindigt het rijtje bij het geel van Sander, de andere kant is dan het rood van Nabil. Blauw komt dan logischerwijs in het midden. Daartussen zitten dan de lichtere tinten en mengkleuren, paars en groen. Met uitsluitend de primaire en secundaire kleuren komt Anke ook het midden, vanwege het ontbreken van oranje. Was er geen huis in oranje beschikbaar of is dit bewust? Oftewel zit er een hint in..?

Dit is toch geen regenboogvolgorde?  ::)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #99 Gepost op: 16-01-2023, 13:51:40 »
'regenboog' als in kleurenpalet, kleurenwaaier, zo eentje die elk seizoen wel eens voorbijkomt hier  :)