Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64390 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #320 Gepost op: 13-02-2023, 12:36:38 »
Ik zie mensen in Deventer anders vaak omhoog kijken. Net zoals Rik op het balkon keek naar de kist beneden.
Stond daar iemand op de kerktoren? En keek die naar beneden naar de mollen beneden Rob en de nieuwe mol?
De bewaker had een vrouwenstem. Dat wijst op Ranomi. Het postuur van de bewaker zou kunnen, lijkt op Daniël/Ranomi.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #321 Gepost op: 13-02-2023, 13:45:57 »
Kreeg de mol een scherm te zien in aflevering 6 (of iets van die strekking) is een van de vertaalde vragen die op de geldbriefjes te vinden is.

Als we aannemen dat dit een finale testvragen zou kunnen worden... dan betekent dat dus dat Jurre of Daniel de finale haalt. Anders is die hele vraag niet meer relevant. Want er moet dan iemand zijn die het scherm niet heeft gezien. Andersom gedacht: Sowieso geen finale in de samenstelling Anke, Soy en Ranomi.

Heel vreemd dit...  ???
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 13:47:30 door annebeestje »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #322 Gepost op: 13-02-2023, 13:51:04 »
Kreeg de mol een scherm te zien in aflevering 6 (of iets van die strekking) is een van de vertaalde vragen die op de geldbriefjes te vinden is.

Als we aannemen dat dit een finale testvragen zou kunnen worden... dan betekent dat dus dat Jurre of Daniel de finale haalt. Anders is die hele vraag niet meer relevant. Want er moet dan iemand zijn die het scherm niet heeft gezien. Andersom gedacht: Sowieso geen finale in de samenstelling Anke, Soy en Ranomi.

Heel vreemd dit...  ???

De geldbriefjes zijn gedrukt voordat duidelijk is wie er in de finale staat. De vraag is nog steeds wel relevant denk ik, omdat ze wel goed na moeten denken over wat er in welke aflevering is gebeurd. Je kan zomaar aflevering 6 en 7 door elkaar halen bijvoorbeeld.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #323 Gepost op: 13-02-2023, 14:04:37 »
Kreeg de mol een scherm te zien in aflevering 6 (of iets van die strekking) is een van de vertaalde vragen die op de geldbriefjes te vinden is.

Als we aannemen dat dit een finale testvragen zou kunnen worden... dan betekent dat dus dat Jurre of Daniel de finale haalt. Anders is die hele vraag niet meer relevant. Want er moet dan iemand zijn die het scherm niet heeft gezien. Andersom gedacht: Sowieso geen finale in de samenstelling Anke, Soy en Ranomi.

Heel vreemd dit...  ???


Dat kan alleen als de redactie de beschikking zou hebben gehad over een tijdmachine. Iemand een DeLorean gespot in de Karoo?    :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #324 Gepost op: 13-02-2023, 14:07:16 »
Ja precies, die vragen op het geld bestaan al voordat het antwoord bekend is... Dat snap ik uiteraard.
Zou het misschien kunnen dat het een extra taak van de mol is om steeds in de grootste antwoordgroep op te gaan en daardoor een extra rookgordijn op te trekken?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #325 Gepost op: 13-02-2023, 15:03:19 »
In Deventer vraagt Rob aan de bewaker: Mag ie open? De vrouwelijk stem antwoord: Nee.
Dat klopt ook met de eerste aflevering als het Ranomi is.
De helm had een S en twee pistolen bovenop. Computerspel?

@annebeestje: met de App was er ook iets vreemds. Er was eigenlijk geen antwoord voor Soy. Kreeg de mol als derde zijn scherm te zien, kon je niet kiezen. En we hebben ook niet gezien dat hij zijn scherm te zien kreeg, dus nou moet je voor Soy antwoorden heeft zijn scherm niet gezien, anders is er voor hem geen keuze.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2023, 15:04:59 door foxhunter »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #326 Gepost op: 13-02-2023, 19:51:18 »
Ik kan het eigenlijk zelf niet geloven.

Portret = kort
Landscape = lang


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #327 Gepost op: 14-02-2023, 13:58:09 »
Ik zie mensen in Deventer anders vaak omhoog kijken. Net zoals Rik op het balkon keek naar de kist beneden.
Stond daar iemand op de kerktoren? En keek die naar beneden naar de mollen beneden Rob en de nieuwe mol?
De bewaker had een vrouwenstem. Dat wijst op Ranomi. Het postuur van de bewaker zou kunnen, lijkt op Daniël/Ranomi.

Als ik naar deze foto kijk zie ik iemand die een sportbeha draagt en waarschijnlijk een kussen of andere opvulling, onder het jack. Qua lengte zou dat Ranomi kunnen zijn.
 Heeft iemand kunnen zien welke (maat) schoenen deze figuur draagt? Dan kunnen wij dat vergelijken met een moment in één of andere aflevering.

Verder is de auto beplakt met gekleurde rondjes, net als de kisten in aflevering 1. Dit zijn niet de kleuren, zoals eerder opgemerkt, van de OS, maar wèl de kleuren van een WK shirt.

Als dit eerder thuishoort in spoiler topics, verplaats het dan maar!

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #328 Gepost op: 14-02-2023, 14:25:25 »
Ik kan het eigenlijk zelf niet geloven.

Portret = kort
Landscape = lang


Welkom in de Soy-tunnel.

Wat bedoel je met Portret en Landscape? Ik vat het even niet.
Die allereerste morsecode buiten zou ook nog een D kunnen zijn, heel duidelijk is het niet, maar de mogelijkheid S en vervolgens K geeft te denken.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 14:30:04 door Dusss »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #329 Gepost op: 14-02-2023, 14:32:58 »
Wat bedoel je met Portret en Landscape? Ik vat het even niet.
Afbeeldingen kunnen in 2 modes staan: Portret en Landschap. In portret mode is de korte kant boven. In landschap mode de lange kant.
Dat de eerste 3 schilderijen van personen in Portret mode staan is niet zo gek. Dus die S is vrij logisch.
Maar dat 2 van de laatste 3 in Landschap mode staan is wel bijzonder. Hiervoor zijn er 3 mogelijkheden. Dus ja, wat is de kans dat zo'n hint er toevallig uit komt? En zo ja, dan zou die er bewust in kunnen zijn gestopt als valse hint. Temeer omdat je natuurlijk nooit hard kan maken dat dit er als hint in is gestopt.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 14:41:15 door MartinJ »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #330 Gepost op: 14-02-2023, 15:39:12 »
Oh zo. Dank Martin. Wow, goed gevonden, Molshoop!

De morsecode buiten kan ook SK zijn (die wordt gestart met de schakelaar naast Katies schilderij).

Kat in het bakkie.

« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 15:53:32 door Dusss »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #331 Gepost op: 14-02-2023, 17:02:41 »
Oh, maar ik zit in geen tunnel hoor. Een paar jaar geleden ben ik na een heel seizoen juist te zitten, in de laatste week in een verkeerde tunnel gestapt. Sloeg helemaal nergens op. Lesje geleerd, ik blijf eruit  ::vergroot::

Ik ben op zoek naar het ultieme bewijs. Voorlopig nog niet gevonden dit seizoen.

De kans om op deze SK te komen is inderdaad niet zo klein. Er zijn met 6 tekens maar 64 mogelijkheden.
Maar vond hem wel leuk.
Zo zouden de hints in elkaar moeten zitten: de verschillende elementen uit de opdrachten samenbrengen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #332 Gepost op: 14-02-2023, 19:39:28 »
Welkom in de Soy-tunnel.

Wat bedoel je met Portret en Landscape? Ik vat het even niet.
Die allereerste morsecode buiten zou ook nog een D kunnen zijn, heel duidelijk is het niet, maar de mogelijkheid S en vervolgens K geeft te denken.
Sluit mooi aan bij de titel van de aflevering: Portretten.
De portretten wijzen de mol aan.

De man met de helm in Deventer. Er stond een S op de helm. En je kan de helm als een Kroon zien (heraldiek). Soy Kroon. Waar die vrouwenstem vandaan kwam is me dan een raadsel en waarom hij een sportBH
 (@Gadoesja) droeg ook, maar zijn schoenen kloppen wel.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 19:41:35 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #333 Gepost op: 14-02-2023, 19:59:35 »
Wat vooraf ging nog even verzameld. Wie had welke letter, welke kleur etc met dank aan @Amethyst, @Drenziboy, Enigma TV
En een puzzeltje achtergelaten, voor het geval ze het toch niet kunnen laten er een hint in te stoppen.
Iemand een zwarte T gezien?
Een zwarte T? Dat kun je ook zien als een kruis. Bijvoorbeeld bij de buggy's zagen we er acht.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 20:01:46 door foxhunter »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #334 Gepost op: 14-02-2023, 22:16:55 »
De letters kunnen ook in het engelse Argue worden geplaatst, wat zoiets betekent als ruzieën of lekker ouderwets woord, akernaaien.
Een anagram voor Anke naaier
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #335 Gepost op: 14-02-2023, 23:36:07 »
Dit zou wel heel toevallig zijn toch?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #336 Gepost op: 14-02-2023, 23:45:22 »
Een zwarte T? Dat kun je ook zien als een kruis. Bijvoorbeeld bij de buggy's zagen we er acht.
Wat ik hier zie terugkomen zijn weer de kleuren van de Olympische ringen en/of de WK kleuren.
Net zoals op de kisten in 1.1

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #337 Gepost op: 15-02-2023, 01:08:12 »
Dit zou wel heel toevallig zijn toch?

Wat bedoel je hiermee? Er zit totaal geen logisch verband in.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #338 Gepost op: 15-02-2023, 08:57:42 »
Je leest ADJ zowel horizontaal als verticaal. Maar het lijkt me te toevallig om een hint te kunnen zijn.

Offline Rowan1

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #339 Gepost op: 15-02-2023, 13:13:20 »
Je leest ADJ zowel horizontaal als verticaal. Maar het lijkt me te toevallig om een hint te kunnen zijn.

Zou een hint kunnen zijn, als Ranomi en Soy nog afvallen