Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64354 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #360 Gepost op: 16-02-2023, 19:10:05 »
Ik zal het hier maar plaatsen.
Is er iemand die weet waarom we tot aflevering 4 de opdrachtvideo's konden zien per aflevering en er sindsdien alleen maar een tekst staat bij de aparte opdrachten?
Ik vind dat een beetje vreemd, dat was vroeger toch altijd zo?

Ja dat is inderdaad vreemd.
Wat ik ook vreemd vind is dat de opdrachten op de officiële website er niet staan bij aflevering 4.
En nog vreemder is dat, als ik de aflevering terugkijk, de aflevering titels niet (meer) in beeld komen.

Hier heette het topic eerst koffereliminatie en nu Op(k)offeren..

Ik snap even niet wat er aan de hand is


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #361 Gepost op: 16-02-2023, 19:16:57 »
De ij heeft een beetje een aparte positie in de Nederlandse taal en ook een aparte geschiedenis. Oorspronkelijk is het eigenlijk een dubbele ii, die in het oud-Nederlands voorkwam, en dus 2 letters. Maar later is de uitspraak veranderd en neemt het functioneel vaak 1 letter in, hoewel het in het woordenboek inderdaad officieel geen aparte letter is. Zie ook https://taaladvies.net/ij-alfabetisering/ en Wikipedia. Er is wat mij betreft voor beide wel wat te zeggen. Zeker aangezien de y eigenlijk alleen nog in leenwoorden voorkomt, is de ij misschien wel logischer als 25e letter, maar in een woordenboek is het wel weer logischer om het als 2 letters te zien.

Hier heette het topic eerst koffereliminatie en nu Op(k)offeren..

Ik snap even niet wat er aan de hand is
De titel van het topic is veranderd omdat de officiële titel eerst nog niet op de website stond en we dus zelf een titel hebben gegeven. Zodra de officiële naam bekend was is het aangepast ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #362 Gepost op: 16-02-2023, 19:40:36 »
Ja dat is inderdaad vreemd.
Wat ik ook vreemd vind is dat de opdrachten op de officiële website er niet staan bij aflevering 4.
En nog vreemder is dat, als ik de aflevering terugkijk, de aflevering titels niet (meer) in beeld komen.

Hier heette het topic eerst koffereliminatie en nu Op(k)offeren..

Ik snap even niet wat er aan de hand is
Nu kan je ze weer wel zien, alleen niet bij aflevering 5.
Die website maakt gekke sprongen.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #363 Gepost op: 16-02-2023, 20:44:39 »
Nu kan je ze weer wel zien, alleen niet bij aflevering 5.
Die website maakt gekke sprongen.

Okay dank voor het meedenken

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #364 Gepost op: 16-02-2023, 21:00:18 »
Was het iemand al opgevallen dat de plaatjes van de Struisvogels in een W en een M patroon opgahngen waren.

Wie mol? Is D(aniël)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #365 Gepost op: 17-02-2023, 15:30:33 »
Waarom staat Rik midden op de weg? Aanwijzing van Rik van de Westelaken Midden op de Weg.
Pluk wat letters en het wordt: Ranomi Kromowidjojo.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #366 Gepost op: 17-02-2023, 15:55:39 »
De portretten van de kandidaten zijn gemaakt ik Kaapstad met de kleurige huizen als achtergrond. De foto's zijn aan het begin van de serie gemaakt mag ik aannemen, dus konden ze op dat moment niet weten wie er zouden gaan afvallen -mag ik hopen-. Ik heb sinds het begin de portretten op kleurvolgorde gezet, van geel (Sander) via blauw (Anke) naar rood (Nabil) met alle secundaire kleuren ertussen in (vooral bij paars is het druk). Zie afbeelding hieronder. Wat sowieso opvalt is dat Jurre met de bijna witte kleur -heel licht paars- een beetje uit te toon valt, leuk voor de Jurreverdenkers.
Wat ik opvallend - toevallig vind is dat de kandidaten die nog in het spel zitten, ook nog naast elkaar midden in de regenboog zitten. Ik heb de volgorde voor afl.1 gemaakt. Nu dit toeval nog geldig is post ik 't maar, want zaterdag kan het afgelopen zijn met de volgorde. En zo niet zou er misschien toch een hint in zitten? Zouden ze de foto's na afloop hebben gemaakt? Of de kleuren toch hebben gefotoshopt?

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #367 Gepost op: 17-02-2023, 18:12:06 »
Of de kleuren toch hebben gefotoshopt?

Nu je het zegt... had nog niet aan gephotshopte kleuren gedacht. Maar net de foto's beter bekeken en de achtergrond is sowieso van kleur veranderd.
Ik vermoed dat ze allemaal voor een lichte muur hebben gestaan en d.m.v. uitmaskeren kandidaat de muur van kleur hebben veranderd.

Dus gephotoshopt is er zeker!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #368 Gepost op: 17-02-2023, 18:43:13 »
De portretten van de kandidaten zijn gemaakt ik Kaapstad met de kleurige huizen als achtergrond. De foto's zijn aan het begin van de serie gemaakt mag ik aannemen, dus konden ze op dat moment niet weten wie er zouden gaan afvallen -mag ik hopen-. Ik heb sinds het begin de portretten op kleurvolgorde gezet, van geel (Sander) via blauw (Anke) naar rood (Nabil) met alle secundaire kleuren ertussen in (vooral bij paars is het druk). Zie afbeelding hieronder. Wat sowieso opvalt is dat Jurre met de bijna witte kleur -heel licht paars- een beetje uit te toon valt, leuk voor de Jurreverdenkers.
Wat ik opvallend - toevallig vind is dat de kandidaten die nog in het spel zitten, ook nog naast elkaar midden in de regenboog zitten. Ik heb de volgorde voor afl.1 gemaakt. Nu dit toeval nog geldig is post ik 't maar, want zaterdag kan het afgelopen zijn met de volgorde. En zo niet zou er misschien toch een hint in zitten? Zouden ze de foto's na afloop hebben gemaakt? Of de kleuren toch hebben gefotoshopt?
Jurre roze, komt roze misschien vaker voor in de afleveringen behalve de roze kerk?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2023, 18:48:50 door Run »

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #369 Gepost op: 17-02-2023, 22:03:40 »
De portretten van de kandidaten zijn gemaakt ik Kaapstad met de kleurige huizen als achtergrond. De foto's zijn aan het begin van de serie gemaakt mag ik aannemen, dus konden ze op dat moment niet weten wie er zouden gaan afvallen -mag ik hopen-. Ik heb sinds het begin de portretten op kleurvolgorde gezet, van geel (Sander) via blauw (Anke) naar rood (Nabil) met alle secundaire kleuren ertussen in (vooral bij paars is het druk). Zie afbeelding hieronder. Wat sowieso opvalt is dat Jurre met de bijna witte kleur -heel licht paars- een beetje uit te toon valt, leuk voor de Jurreverdenkers.
Wat ik opvallend - toevallig vind is dat de kandidaten die nog in het spel zitten, ook nog naast elkaar midden in de regenboog zitten. Ik heb de volgorde voor afl.1 gemaakt. Nu dit toeval nog geldig is post ik 't maar, want zaterdag kan het afgelopen zijn met de volgorde. En zo niet zou er misschien toch een hint in zitten? Zouden ze de foto's na afloop hebben gemaakt? Of de kleuren toch hebben gefotoshopt?

Interessant om hier naar te kijken ja! Zat zelf nog te denken of we hierbij nog n verbinding kunnen maken met t nummer 4( omdat dat steeds lijkt terug te komen bij bv de eliminaties; 4e scherm voor ons is steeds rood)
Als je de volgorde in het kleurenspectrum zou nemen, die begint standaard bij rood, en naar nummer 4 kijkt is dat in jouw volgorde Jurre..

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #370 Gepost op: 17-02-2023, 22:37:52 »
Mbt de titel ‘lijdensweg’ heb ik 2 dingen gevonden bij terugkijken:

Jurre zegt ‘gaan we weer een horroropdracht tegemoet (tijdens de rit naar het tweede spel meen ik).

Anke hoor je na de eliminatie klagen dat het zo zwaar was, met die kist, en bla bla en het gaat maar door, nu nog weer 5 vragen, maar moeilijk want niet bij de andere groep gezeten bla bla.. (kijk maar terug want het is 1 lange klaagzang).

Beide vind ik mooi te koppelen aan de titel ;-)


Online Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #371 Gepost op: 17-02-2023, 22:57:49 »
Interessant om hier naar te kijken ja! Zat zelf nog te denken of we hierbij nog n verbinding kunnen maken met t nummer 4( omdat dat steeds lijkt terug te komen bij bv de eliminaties; 4e scherm voor ons is steeds rood)
Als je de volgorde in het kleurenspectrum zou nemen, die begint standaard bij rood, en naar nummer 4 kijkt is dat in jouw volgorde Jurre..

Annick was als eerste en had rood..

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #372 Gepost op: 18-02-2023, 09:19:12 »
Annick was als eerste en had rood..

In elke aflevering is het VIERde scherm rood, behalve in aflevering VIER.
Wiens naam staat er in verband met het klavertje VIER?
Jurre GELUK :)

Wel wat vergezocht haha

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #373 Gepost op: 18-02-2023, 10:12:31 »
In elke aflevering is het VIERde scherm rood, behalve in aflevering VIER.
Wiens naam staat er in verband met het klavertje VIER?
Jurre GELUK :)

Wel wat vergezocht haha
Knap gevonden!  ::jaja::

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #374 Gepost op: 18-02-2023, 10:39:05 »
In elke aflevering is het VIERde scherm rood, behalve in aflevering VIER.
Wiens naam staat er in verband met het klavertje VIER?
Jurre GELUK :)

Wel wat vergezocht haha
Kan ook op Daniël slaan. Daniël is de 4de in de leader.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #375 Gepost op: 18-02-2023, 15:50:49 »
Als het inderdaad elke keer de 4e is met rood dan gaan we nog 2 spannende eliminaties tegemoet.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #376 Gepost op: 18-02-2023, 17:17:09 »
Vandaag in een of ander tijdschrift gelezen:
Een Japanse mevrouw Kusama heeft samen met Lous Vuitton een zg Stippentas ontworpen. Zwarte achtergrond en dezelfde kleur stippen als op de kisten in 1.1
(Tas kost €6.700.-)
Is dit mss te linken aan iemand? Anke mss? Of iemand die iets met Japan te maken heeft?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #377 Gepost op: 18-02-2023, 21:28:23 »
En weer het vierde scherm ::vergroot::.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #378 Gepost op: 18-02-2023, 21:35:43 »
Inzichtelijk... Jurre heeft een gesprek met de mol dat hem inzichten opleverde (Rik zei ook nog: we gaan kijken wat jullie wijzer zijn geworden), had Jurre hier een gesprek met zichzelf?

Al is dit vast ook uit te leggen als een uitspraak van iemand in het doolhof.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #379 Gepost op: 18-02-2023, 21:48:01 »
Ik moet het nog even controleren maar:

volgens mij begon het anonieme telefoongesprek met 'hé Jur'. Voordat Jurre de test maakt, zien we aan de zijkant van zijn molboekje staan geschreven: 'Jur'.

edit:gecontroleerd. Er wordt toch gewoon Jurre gezegd. -re viel een klein beetje weg door de vervormde stem.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 21:58:39 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?