Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64415 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #500 Gepost op: 7-03-2023, 15:25:20 »


Op Instagram post het officiele account van Wie Is De Mol een klavertje vier emoji naast Jurre zijn quote  ::vergroot::. Misschien slaat het vierde scherm wel echt op het klavertje vier. Ik vind het wel een beetje een vergezochte hint, maar dat zal het vast zijn.
Ook dat Ranomi zegt dat het of Soy was of zij. Dat betekent dan toch dat ze de laatste test helemaal niet meer op Soy zat.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #501 Gepost op: 7-03-2023, 16:01:18 »
Ook bij de Abvallers valt er morse code te bespeuren.
Deze keer zijn er 7 posities. Als we de rechthoek en vierkantjes als één beschouwen, zijn er dus 2^7 = 128 mogelijke morse codes te vormen.
De kans dat we JG of GJ kunnen vormen, is dus 1/64 oftewel 1,56%.

Bovendien is het kistje van 2.000€ ook het startpunt van de G.
Dit zou hem best wel eens kunnen zijn.




Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #502 Gepost op: 7-03-2023, 16:01:59 »
Ze hebben een M gevonden in een glitch bij Soy. Zijn er zo niet meer letters verborg in glitches?

Oeh ik heb ook zitten spelen met deze gedachte. Dit seizoen zijn er zoveel spelfouten en glitches. Bijv. 'Klaas van Kruistom' in moltalk  ::rofl::
Wat nou als al die foutjes samen een zin vormen?😍

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #503 Gepost op: 8-03-2023, 00:49:17 »
Ook bij de Abvallers valt er morse code te bespeuren.
Deze keer zijn er 7 posities. Als we de rechthoek en vierkantjes als één beschouwen, zijn er dus 2^7 = 128 mogelijke morse codes te vormen.
De kans dat we JG of GJ kunnen vormen, is dus 1/64 oftewel 1,56%.

Bovendien is het kistje van 2.000€ ook het startpunt van de G.
Dit zou hem best wel eens kunnen zijn.


Dit is em denk ik wel. Overigens is het kistje van €2000 niet het startpunt van de G. Het moet een rood vierkant zijn en geen rode rechthoek, dus het één na laatste kistje.
Edit. Acht kistjes i.p.v. zeven had ook meer voor de hand gelegen, want dan had je 4 grote en 4 kleine gehad. En er waren vragen genoeg om onderscheid te kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 00:59:44 door MartinJ »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #504 Gepost op: 8-03-2023, 01:20:19 »
Toch wel hoor. Het is lastig te zien en een beetje gezichtsbedrog.
De rechthoek loopt evenwijdig met het kistje/tafel.
Kistjes 3 en 6 zijn de rechthoeken.
Kistje 5 is het rode vierkant, en het begin van de G.

De kans dat dit allemaal in zijn geheel in de plooi valt is 1.56% / 7 = 0.22% (1 kans op 448)
Dat is sowieso bewust gedaan.

« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 02:08:56 door Molshoop_ »

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #505 Gepost op: 8-03-2023, 09:15:17 »
Misschien veel te ver gezocht naar deel 'm toch ook maar hier..

4 (vieren) komen veel voor dit seizoen.

Ik heb de titels van de afleveringen vertaald in Xohsa. Want in xohsa staan ook vragen op het geld.

1. Verbinding. ikhonkco
2. Kunstgreep. ubugcisa
3. Spelbreker. bummer
4. Weglopen. hamb 'umshiye
5. Portretten. imifanekiso
6. Lijdensweg. intlungu
7. Inzichtelijk. ingqiqo

4e letter xohsa titel
Ogmbflq
Mol. Houd je over 72617=23
Mol 23.

Misschien krijgen we nog initialen.....?

Afl 8. Met brandpunt (Indawo yokujonga) komt de a erbij. 🤔

Afl 9. met Molafspraak (ukuqeshwa kwe-mole) de q.
17e en 1e letter. Is 18. 18e letter is R.

Mol 23 R ??
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 09:31:06 door Kriekendiek »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #506 Gepost op: 9-03-2023, 09:19:37 »


Op Instagram post het officiele account van Wie Is De Mol een klavertje vier emoji naast Jurre zijn quote  ::vergroot::. Misschien slaat het vierde scherm wel echt op het klavertje vier. Ik vind het wel een beetje een vergezochte hint, maar dat zal het vast zijn.
Geen vergezochte hint, hoe vaak hebben we 'vier' voorbij zien komen? Kijk alleen naar de cijfers in de code op het strand, allemaal vieren, en de vierkanten op de kistjes waar het geld in zat. Daniel had veel door maar de vier van klavertje vier => geluk heeft hij gemist, anders had hij wel geraden dat Jurre als vierde zou gaan abseilen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2023, 09:21:08 door Run »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #507 Gepost op: 9-03-2023, 15:28:28 »
Nog een open eindje: We hebben de flitsen in de voorstelvideo's nog.

Ik ruik een hint, maar kom er nergens mee. Elke flits kunnen we nu linken aan een opdracht. Alle 10 flitsen zijn bekend, met een keer een dubbele flits uit aflevering 3, zodat we nu in principe vlak voor de finale een compleet plaatje hebben. Ik heb vanalles gepuzzeld maar niets gevonden. Iemand zin in dit puzzeltje?


Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #508 Gepost op: 9-03-2023, 15:52:26 »
Lijkt mij dat het gaat om 'ego' in het fragment bij Jurre.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #509 Gepost op: 9-03-2023, 16:02:30 »
Ik had hier eigenlijk gehoopt op een rode-draad hint.
Maar zeker, de link met ego aan Jurre is ook gewoon een goed uitlegbare en simple hint.

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #510 Gepost op: 9-03-2023, 22:37:55 »
Is het jullie ook opgevallen dat als het landkaartje van Zuid-Afrika in beeld komt, je in elke aflevering 7x achter elkaar hetzelfde geluid hoort? Het lijkt een digitale toon te zijn? Of een slag op een instrument ofzo? Ik weet het niet.

Waarom telkens 7x?
7 = letter G
7de letter van elke afleveringstitel komt niets uit

Iemand nog een idee?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #511 Gepost op: 9-03-2023, 22:57:32 »
Het getal 7 is het geluksgetal?
Maar ja er loopt ook al een theorie dat 4 voor geluk staat :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #512 Gepost op: 9-03-2023, 23:13:26 »
Is dat specifiek dit seizoen 7 beepjes, want ze gebruiken volgens mij al een paar jaar deze kaart.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #513 Gepost op: 9-03-2023, 23:38:00 »
Ik moet voor deze eigenlijk credits geven aan de Daniël tunnel  ::hug:: ::rofl::
Daar wringt men zich in bochten om aan de hand van het al dan niet zichtbare mol-logo, een hint naar Daniël te vinden.

Maar als we naar Jurre kijken, dan vertelt dit logo een verhaal.

De opdracht van de mol begint in aflevering 1 bij het opnemen van de telefoon...


en eindigt in aflevering 9 bij het neerleggen van de telefoon.


Deze symboliek zien we enkel bij Jurre.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2023, 23:50:58 door Molshoop_ »

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #514 Gepost op: 10-03-2023, 03:15:52 »
Geen vergezochte hint, hoe vaak hebben we 'vier' voorbij zien komen? Kijk alleen naar de cijfers in de code op het strand, allemaal vieren, en de vierkanten op de kistjes waar het geld in zat. Daniel had veel door maar de vier van klavertje vier => geluk heeft hij gemist, anders had hij wel geraden dat Jurre als vierde zou gaan abseilen.

Ja de vier is inderdaad een veel voorkomende hint, waaronder jou voorbeelden. Maar dat jurre als vierde abseilt is toeval denk ik.

Daarnaast vind ik de 7 verschillende soorten bankbiljetten ook wel gelukkig gekozen. Alsmede de 7 kisten bij de abseil opdracht welke in morse voor J G staat, maakt niet welke kant je het opleest (credits naar een molloot hier op het forum of reactie YT widmtv ) .

MAAR

De grootste vier hint is dat elke normale eliminatie het vierde scherm rood is, dat is geen toeval (ja behalve aflevering 4 nota bene, daar zag jurre als 4de, wellicht een edit volgorde, zijn eigen scherm). Daniel tunnelaars leggen het uit als 4de letter in het alfabet = D, daniel zit als vierde in de leader. Dat laatste kan je als editor makkelijk bewerken omdat het zo uit komt (finale). Ranomi daarentegen heeft 4 gouden medailles gewonnen, toevallig (komt ook leuk uit in combi met de omlympische/zuid-afrikaanse vlag kleuren).

Alhoewel daniel mijn wensmol is denk ik toch dat de vierde scherm is rood hint toch wel zo bedacht is als kandidaat = pech, klavertje 4 = geluk = mol. Zeker als je kijkt naar de andere vieren die veel terug komen in het seizoen, zoals Run al zei. Dit zette mij op het denken. Welke vieren zijn niet toevallig?

Aflevering 1.2 vier kisten verbinden naar het midden(kist van nabil en ranomi)
Aflevering 2.2 propshop Vier (Singer) naaimachines boven op de A-trap-tafel-ding (waar de letters mol naast lag en later in het shot m A)
Aflevering 3.1 stonden de klokken op 15 minuten, oftewel 4 keer een kwart uur. (Volgens mij komt die 15 minuten oid voor een opdracht vaker voor)
Aflevering 4 geen hints behalve bij de koffertjes(hierboven genoemd)
5.2 vier van de zes kandidaten hebben een unieke eigenschap voor de kisten.
Aflevering 6. Er kunnen maximaal 4 eliminatie stoelen worden meegenomen
7.1 de vieren in de codes voor de slotjes van de kistjes op het strand.
7.2 maximaal winst als 1 van 5 vakken ongebruikt bleef (= 4 bezet)
8.1 met vier kandidaten safari fotos maken, duh! Maar stel, sarah had teruggekomen in het spel(in 2.1), dan was er waarschijnlijk ergens een dubbele eliminatie geweest of 1 eliminatie in/na aflevering 8.
Test(en eliminatie?)
8.2 lasergame: 4 windrichtingen bij oplossen codes, 4 kistjes om open te maken.

Soy-ieso met z'n vieren door naar aflevering 9/ de finale dus.

Jullie Gewetensvraag: Is dit vergezocht of is dit wat het lijkt?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #515 Gepost op: 10-03-2023, 09:06:00 »
Ja de vier is inderdaad een veel voorkomende hint, waaronder jou voorbeelden. Maar dat jurre als vierde abseilt is toeval denk ik.

Daarnaast vind ik de 7 verschillende soorten bankbiljetten ook wel gelukkig gekozen. Alsmede de 7 kisten bij de abseil opdracht welke in morse voor J G staat, maakt niet welke kant je het opleest (credits naar een molloot hier op het forum of reactie YT widmtv ) .

MAAR

De grootste vier hint is dat elke normale eliminatie het vierde scherm rood is, dat is geen toeval (ja behalve aflevering 4 nota bene, daar zag jurre als 4de, wellicht een edit volgorde, zijn eigen scherm). Daniel tunnelaars leggen het uit als 4de letter in het alfabet = D, daniel zit als vierde in de leader. Dat laatste kan je als editor makkelijk bewerken omdat het zo uit komt (finale). Ranomi daarentegen heeft 4 gouden medailles gewonnen, toevallig (komt ook leuk uit in combi met de omlympische/zuid-afrikaanse vlag kleuren).

Alhoewel daniel mijn wensmol is denk ik toch dat de vierde scherm is rood hint toch wel zo bedacht is als kandidaat = pech, klavertje 4 = geluk = mol. Zeker als je kijkt naar de andere vieren die veel terug komen in het seizoen, zoals Run al zei. Dit zette mij op het denken. Welke vieren zijn niet toevallig?

Aflevering 1.2 vier kisten verbinden naar het midden(kist van nabil en ranomi)
Aflevering 2.2 propshop Vier (Singer) naaimachines boven op de A-trap-tafel-ding (waar de letters mol naast lag en later in het shot m A)
Aflevering 3.1 stonden de klokken op 15 minuten, oftewel 4 keer een kwart uur. (Volgens mij komt die 15 minuten oid voor een opdracht vaker voor)
Aflevering 4 geen hints behalve bij de koffertjes(hierboven genoemd)
5.2 vier van de zes kandidaten hebben een unieke eigenschap voor de kisten.
Aflevering 6. Er kunnen maximaal 4 eliminatie stoelen worden meegenomen
7.1 de vieren in de codes voor de slotjes van de kistjes op het strand.
7.2 maximaal winst als 1 van 5 vakken ongebruikt bleef (= 4 bezet)
8.1 met vier kandidaten safari fotos maken, duh! Maar stel, sarah had teruggekomen in het spel(in 2.1), dan was er waarschijnlijk ergens een dubbele eliminatie geweest of 1 eliminatie in/na aflevering 8.
Test(en eliminatie?)
8.2 lasergame: 4 windrichtingen bij oplossen codes, 4 kistjes om open te maken.

Soy-ieso met z'n vieren door naar aflevering 9/ de finale dus.

Jullie Gewetensvraag: Is dit vergezocht of is dit wat het lijkt?
Volgens mij zijn er nog meer vieren te vinden. In elk geval het blauwe en rode vier-kant op de kistjes waar geld in zat. Ging Jurre niet als vierde zingen? Jurre stond als vierde in de rij voor de enveloppen. Etcetera. Dat hij als vierde abseilt, is volgens mij geen toeval. Want ze moesten raden als hoeveelste de mol zou abseilen. De mol gaat zelf proberen als vierde, en dat is hem gelukt. Waarin te zien is dat hij dat wil, is eruitgeknipt, maar we zien Ranomi uiteindelijk de volgorde zeggen en dat doet ze nadat waarschijnlijk Jurre heeft gezegd dat hij als vierde wil, daar geeft ze dan aan toe. Let wel, Soy en Daniel probeerden om hun mol op resp. 3 en 1 te krijgen, niet wetende dat de mol zelf al een plek had gereserveerd, en dat hadden ze kunnen weten als de 'vier'-hint hun was opgevallen.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2023, 09:16:45 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #516 Gepost op: 10-03-2023, 12:43:01 »
+ in het vierde kistje zat geld (ongeacht of je links of rechts begint te tellen)

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #517 Gepost op: 10-03-2023, 18:14:54 »
Nog een open eindje: We hebben de flitsen in de voorstelvideo's nog.

Ik ruik een hint, maar kom er nergens mee. Elke flits kunnen we nu linken aan een opdracht. Alle 10 flitsen zijn bekend, met een keer een dubbele flits uit aflevering 3, zodat we nu in principe vlak voor de finale een compleet plaatje hebben. Ik heb vanalles gepuzzeld maar niets gevonden. Iemand zin in dit puzzeltje?



Van de opdrachttitels en bijbehorende afleveringstitels van de 3 finalisten kun je alleen de woorden 'mol Daniel Verlaan' halen. Met Jurre en Ranomi lukt dit niet. Ook verwijzen deze flitsen/ glitches in het beeld eventueel naar hem als techjournalist.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2023, 22:10:26 door Kriekendiek »

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #518 Gepost op: 10-03-2023, 23:44:21 »
Volgens mij zijn er nog meer vieren te vinden. In elk geval het blauwe en rode vier-kant op de kistjes waar geld in zat. Ging Jurre niet als vierde zingen? Jurre stond als vierde in de rij voor de enveloppen. Etcetera. Dat hij als vierde abseilt, is volgens mij geen toeval. Want ze moesten raden als hoeveelste de mol zou abseilen. De mol gaat zelf proberen als vierde, en dat is hem gelukt. Waarin te zien is dat hij dat wil, is eruitgeknipt, maar we zien Ranomi uiteindelijk de volgorde zeggen en dat doet ze nadat waarschijnlijk Jurre heeft gezegd dat hij als vierde wil, daar geeft ze dan aan toe. Let wel, Soy en Daniel probeerden om hun mol op resp. 3 en 1 te krijgen, niet wetende dat de mol zelf al een plek had gereserveerd, en dat hadden ze kunnen weten als de 'vier'-hint hun was opgevallen.

Mijn lijst(je) was even uit het hoofd en ging meer om vieren die door de productie erin bedacht kon zijn. Net niet genoeg haha.
Vierkanten op de kisten is inderdaad een goede, productie had net zo goed voor driehoeken kunnen kiezen.
Volgens mij ging jurre als 2de zingen.
En dat jurre als vierde abseilt is naar mijn mening wel toeval want dat kun je als productie niet kiezen/beïnvloeden. Dat het lukt is een leuke bijkomstigheid, that's it. Net zoals dat de kleuren van de vlag van zuid Afrika overeenkomen met de kleuren op de kisten(1.2) en vlaggetjes (7)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #519 Gepost op: 10-03-2023, 23:57:28 »
En dat jurre als vierde abseilt is naar mijn mening wel toeval want dat kun je als productie niet kiezen/beïnvloeden.
Jawel, want de mol laat zich natuurlijk helemaal niet sturen, wat Soy van plan was. Jurre heeft gezegd dat hij heel goed is in mensen meekrijgen, dus het zal hem best lukken als hij als vierde wil, hij doet dan net alsof hij ook wil sturen op de plek van een ander die hij als mol heeft, zodanig dat hijzelf als vierde gaat. Het is namelijk belangrijk, want het was een toekomstvraag in de test, daar moet enige logica in zitten anders zou hij een willekeurig iemand kunnen bevoordelen. Als eerste en derde kon in elk geval niet want dan zou hij of Daniel of Soy bevoordelen zonder dat er logica in zat. Ranomi wist niet meer wat ze had ingevuld, in elk geval niet als eerste zei ze. Maar stel zij  had als tweede ingevuld, kon hij ook niet als tweede. Hij zal dus óf op een plek waar niemand had ingevuld zijn gegaan, of als vierde vanwege de logica van 'vier'.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2023, 00:32:42 door Run »