Auteur Topic: [Aflevering 1] - Verbinding  (gelezen 11633 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2023, 22:23:32 »
Ook de opdracht die Sarah vorige week heeft zou wel eens geleend kunnen zijn uit de Vlaamse reeksen ( mol 4 waar Oa hanne met een spiraal invloed had op de opdracht van de rest )

Verder , mede door de geleende opdrachten met eigen twist , een toffe aflevering .  De ronde  met de telefoon was voor mijn smaak iets te lang getrokken en ik weet niet of we echt iets aan de reactie kunnen aflezen .

Opdracht 1 leuke link naar de bekendmaking kandidaten .
Opdracht 2 feel good opdracht, zeker het koor en het zingen.   Daniel te aanwezig in de Andere groep, mogelijk molgedrag

En verder volledig met de analyse van Robbie eens , dit is terug naar hoe widm kan zijn.

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2023, 22:29:32 »
Geen penningmeester en fysiek geld  ::oink::. Ik heb het ook niet gemist moet ik zeggen, dus een prima aanpassing.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2023, 22:29:47 »
Echt een hele fijne eerste aflevering, genoten! Hopelijk houden ze dit niveau vast. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2023, 22:37:00 »
Is het werk van de nieuwe editor nu al zo duidelijk merkbaar ?  ::tandpastasmiley::
Fijne eerste aflevering.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2023, 22:43:49 »
Ik vond het een goede eerste aflevering en kan me ook wel vinden in wat Robbie zegt ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2023, 23:00:46 »
Aardig tevreden over deze aflevering.

Ik zie hier wat interessante dingen voorbijkomen, zoals een nieuwe editor(?) en het weglaten van jokers e.d. Is dat laatste bevestigd? Of gewoon op basis van deze aflevering :)

Ik was de Nederlandse WIDM best wel zat, maar als daadwerkelijk een nieuwe (of moet ik zeggen: oude?) richting ingeslagen wordt, kan het wel eens een leuk seizoen worden!

En inderdaad, ik had de penningmeester ook niet gemist. Was een achterhaald concept wat sinds George volgens mij al niet meer interessant was, haha.

Edit: oh ja, twist! Altijd leuk als mensen terug kunnen komen!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2023, 23:13:26 »
Ik heb heel erg genoten van deze eerste aflevering!  ::ok::

Beetje De Mol-achtig, hoop dat het zo blijft!
Ma how, zeg!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2023, 23:24:51 »
Over het algemeen een prima aflevering met 2 leuke opdrachten. Zeker de opdracht in de kerk met het koor was erg origineel en zat erg leuk in elkaar. Was echt tof om naar te kijken! Leuke groep ook overigens, prima bij elkaar gezocht door het team.

Minpuntje vind ik (en zo te lezen ben ik 1 van de weinige) dat Sarah nog een kans krijgt om terug in het spel te komen. Ook bij Ron en Richard in het verleden was ik daar niet zo'n fan van want ik vind het niet eerlijk tegenover de kandidaten die bijvoorbeeld in aflevering 2,3,4 enz een rood scherm krijgen en wél naar huis moeten. Of zullen zij ook een 2e kans krijgen? Niks ten nadele van Sarah, Ron en Richard dus maar ik vind dat geen eerlijke en fijne twist. Rood scherm is rood scherm voor mij en dat staat gelijk aan uit het spel liggen.
When life knocks you down, fight back!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2023, 23:28:36 »
Je vergeet Tim nog. Ook in Zuid Afrika.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2023, 23:29:55 »
maar dit jaar ís alles anders dan anders. Wellicht krijgt elke afvaller de kans om terug te keren, alleen is het dit keer gewoon heel erg moeilijk!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2023, 23:39:41 »
Ik hoopte dat het het afvallershotel was  :D  Weet iemand of dat er in is gebleven?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2023, 23:40:44 »
Ik denk wel dat we het afvallershotel hebben gezien, met een kans voor Sarah om terug te keren.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Kaloni

  • Forumlid
  • Onderzoek doe je met de klok mee.
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2023, 23:41:20 »
Genoten van deze eerste aflevering, zeg! Het ongemak bij de telefoon, smullen! En verder heerlijk dat ik veel herken van de Mol qua aanpak en pit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2023, 23:48:40 »
Prima begin om terug in Zuid Afrika te zijn. En dat met elementen uit de Mol. Ik ben benieuwd naar de andere afleveringen.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2023, 00:59:40 »
Toffe aflevering zeg!

Weinig biechten, mooie setting en als klap op de vuurpijl een supermooie gelaagde opdracht bij het koor. Niet alleen "geleend" van de Belgen zoals sommigen zeggen, maar ook verbeterd door de kandidaten de kans te geven koorleden toe te voegen en bedragen te verdelen.

En daar hebben wij weer mooi speurwerk aan  ::ok::
You'll never walk alone

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2023, 01:41:47 »
Eens met alle lof hierboven ::bravo:: Dat begin met de telefoon was sterke televisie, juist omdat de spanning langzaam opbouwde. En daar was geen enkele biecht voor nodig! Dan twee esthetische én inhoudelijk interessante opdrachten - met name de deelopdrachten die al genoemd werden. Genoeg te speuren inderdaad :D En het einde met een twist ::bravo:: Wel een gemiste kans dat hier de Moltelefoon niet terugkeerde :P Al met al zit ik er weer helemaal in ::love::
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2023, 02:43:12 »
minder biechten tijdens de opdrachten
Ik vind biechten juist wel fijn hoor. Leren wat er tussen de kandidaten speelt. Dus graag interacties buiten de opdrachten en evt. biechten. Ook het penningmeesterschap vind ik een fijne psychologische factor. Al ging dat wel overboord de laatste jaren door er allemaal functies aan te hangen, dat moet voor mij ook niet. Maar helemaal zonder vind ik wel een gemis.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2023, 03:01:24 »
Leuk begin, al hoeft dat herhalen van dingen voor mij niet zo om de spanning op te bouwen (wat Everon deed aan het begin)

Ik vind het echt zo typisch dat naar mijn idee de leukste speler er altijd als eerste uitgaat. Hoop echt dat ze terugkomt (maar jammer dat dat dan weer ten koste gaat van de pot want eindelijk eens een keer een openingsaflevering waar goed gecasht wordt)

Penningmeester niet gezien? Wellicht volgende week?

Van mij hoeven veel biechten ook niet vond dit top zo!

2 minpuntjes toch sorry;
Wat saai dat ze niet wat meer uitproberen qua executiemuziek. Elk jaar dezelfde deuntjes voor de schermen. Kun je zoveel spannender en interessanter maken. In s18 lukte dat bijvoorbeeld.
Daarnaast mis ik ook wel wat beelden m.b.t bondjes/groepsdynamiek. Wellicht komen die op de website in de vorm van extra beeldmateriaal maar vind het ook toevoegen als dit in de aflevering verwerkt word.

Laatste ding; Sarah heeft rood dus als zij terugkomt en het tot een finale schopt lijkt me dat voor t programma niet goed? Dus neem niet aan dat het haar lukt om terug te komen? Wat is jullie theorie

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2023, 03:23:41 »
Van de Penningmeester wordt dus gezegd dat die er niet komt want het gaat allemaal digitaal cash-less tegenwoordig.

Ik vond die herhalingen ook niet zo interessant, of zoals Anke die nog een keer gaat uitleggen hoe het spel met het koor werkt, ja, dat zien we al voor ons, dus is verloren tijd dat had kunnen worden opgevuld met groepsdynamiek.

Eens met de executiemuziek. Dat vond ik altijd ZO thrilling in de tijd van Angela en Karel, maar ook later nog, de bonecollector enzo.

Sarah heeft rood, en Rik zegt voorafgaand aan de executie ook letterlijk dat iemand rood gaat krijgen. Dat heeft geen verdere consequenties. Het lijkt mij fantastisch als de mol een keer rood krijgt, heel goed voor het programma.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2023, 04:25:05 »
Yes, heb niet live kunnen kijken, maar heb het nu gezien. Wow, that's an upgrade. Er is heel duidelijk naar De Mol gekeken, en ik kan dat alleen maar toejuichen! Well done, dit belooft wat. Sterke eerste aflevering! Jammer van Sarah, maar gelukkig krijgt ze nog een tweede kans!

Qua mol heb ik echt nog geen idee. Daniel en misschien Jurre? Ik ben niet zo van de hints maar ik vond het woord 'geluk' in de speech van de muziekjury er wel heel duidelijk uitkomen.