Auteur Topic: [Aflevering 1] - Verbinding  (gelezen 11631 keer)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2023, 09:24:19 »
Ik vond het een geweldige eerste aflevering om er weer goed in te komen! De Vlaamse Mol kijk ik nooit, dus die hoef ik ook niet te vergelijken.

Het was pas de eerste aflevering, dus ben benieuwd welke veranderingen er allemaal definitief zijn doorgevoerd. Geen fysiek molgeld dus blijkbaar, dat vind ik wel jammer, al vond ik het wel irritant worden dat er allerlei privileges aan het penningmeesterschap verbonden werden de laatste seizoenen.

Wat Sarah betreft, kende haar niet, maar jammer dat ze er nu al uit ligt. Leek me een mooie toevoeging. De mogelijkheid om terug te keren vind ik wel een dingetje, word ik niet erg enthousiast van. Hoop dat ze inderdaad weer een afvallershotel hebben, vond ik een hele leuke toevoeging en lijkt me voor de kandidaten zelf ook wel zo prettig. En verkleint natuurlijk het risico dat afvallers bij terugkomst gespot worden waardoor bekend wordt wie er eerder uit zijn gegaan.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2023, 10:01:36 »
Ik vond dat de aflevering maar moeilijk op gang kwam. Wel genoten natuurlijk. Maar meer vanwege de groep en de beelden.

Het einde in het afvallers(?)hotel met Sarah vond ik een positieve uitzondering. Leuk sfeertje en de stem van de Mol.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 10:25:48 door Amethyst »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2023, 11:24:47 »
Sarah heeft rood, en Rik zegt voorafgaand aan de executie ook letterlijk dat iemand rood gaat krijgen. Dat heeft geen verdere consequenties. Het lijkt mij fantastisch als de mol een keer rood krijgt, heel goed voor het programma.
Het zou de manier zijn om iemand die niet de beste mol kwaliteiten heeft toch de Mol te maken. Na dat rode scherm zal iedereen je wel afstrepen als Mol.
Of het goed is voor het programma dat de Mol eens een rood scherm krijgt? Ik denk niet dat iedereen het daarmee eens is, ik in ieder geval niet. Dat rode scherm is het wezen van het programma en daar torn je normaal gesproken niet aan.

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2023, 11:46:08 »
Op het laatst, bij het haardvuur iemand, zal toch niet nabil zijn geweest :p

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2023, 11:47:41 »
In een buitenlandse serie is het al gedaan hoor dat de mol een rood scherm kreeg en terugkwam.  Dus het is wel in te richten , maar of het iets oplevert aan extra dynamiek of spaninng, voor mij in elk geval niet . Pas als Sarah of in een afvallers hotel zit of naar huis is , is ze voor mij definitief geen mol kandidaat meer

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2023, 11:52:21 »
Hmm, de regel is altijd "de mol hoeft nooit naar huis", dus niet per sé "de mol krijgt nooit een rood scherm", dus wat mij betreft kan ze nu nog steeds de mol zijn.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2023, 11:53:19 »
Wat een verrassend begin!!! Leuk dat Everon Jackson Hooi, de vorige Mol die het zo uitstekend deed(hij zorgde voor de laagste pot ooit) de nieuwe Mol mocht kiezen. Ik heb van tevoren alle Mollicitaties via Youtube bekeken, veel van de kandidaten wilden graag de Mol zijn. Spannend dat alle kandidaten één voor één binnendruppelden in een volledig lege ruimte, waarin alleen een telefoon stond. Hierop werden ze één voor één gebeld door Everon die dan vertelde of ze kandidaat waren of de Mol en dat hoorden ze dan terwijl alle kandidaten bij elkaar in dezelfde ruimte stonden, heel tricky, maar toch, een hele goede en spectaculaire start van Wie is de Mol 2023!!!!!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2023, 14:00:30 »
Leuke eerste aflevering! Vooral de kooropdracht was leuk en was een goeie kans om de mol te zien mollen.

Hopelijk komt Sarah terug, ik vond haar geweldig.

Daniël vond ik een beetje irritant. Ik kan er niet tegen als iemand ‘sssshhhh’ roept in een groep om zelf te kunnen praten. Té aanwezig.., maar wel fanatiek, en dat maakt het dan wel weer goed hoor

Geen penningmeester en fysiek geld? Dat zou ik echt heel raar vinden, de dynamiek omtrent de pot is altijd super interessant en ook echt wel bruikbare info. Zou toch raar zijn als dat eruit gaat.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2023, 14:09:48 »
Mooie eerste aflevering, ik heb weer heerlijk ouderwets genoten!
Maar voor mijn zoektocht naar de mol een lastige aflevering... Ik heb eigenlijk nog nauwelijks iemand echt af kunnen schrijven...

Of Sarah moet terug komen? Het was een leuke kandidate, maar nee, ik denk dat je echt moet willen: rood is rood, en dus afgelopen. Dan liever een groepsvrijstelling!
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2023, 14:27:50 »
Ik vind de telefoon scène overigens erg lang duren, vooral omdat je er nauwelijks iets uit kunt halen. Als de mol inderdaad daar pas is benoemd, hebben we niets aan de gesprekken met Everton en het gedrag voorafgaand aan de bekendmaking. De exacte bekendmaking is nauwelijks te zien en ook de reacties van de kandidaten zijn slecht zichtbaar. Dus kortom 20 minuten waarin weinig te zien is. Ook niet-molloten heb ik al horen mopperen over het begin.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2023, 15:59:03 »
Ik vind de telefoon scène overigens erg lang duren, vooral omdat je er nauwelijks iets uit kunt halen. Als de mol inderdaad daar pas is benoemd, hebben we niets aan de gesprekken met Everton en het gedrag voorafgaand aan de bekendmaking. De exacte bekendmaking is nauwelijks te zien en ook de reacties van de kandidaten zijn slecht zichtbaar. Dus kortom 20 minuten waarin weinig te zien is. Ook niet-molloten heb ik al horen mopperen over het begin.
Duurde inderdaad erg lang. Op gegeven moment (na het tweede gesprek of zo) leken ze het snel af te gaan handelen omdat je enkel korte stukjes achter elkaar zag, maar toen gingen ze gewoon de volledige gesprekken wat meer door elkaar doen, haha :D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2023, 16:33:49 »
Op het laatst, bij het haardvuur iemand, zal toch niet nabil zijn geweest :p
Dit bedoel je?



Dat is wel opvallend ja!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2023, 17:09:34 »
Eerste deel was saai, niet handig, dan haken kijkers af, daarna was het weer als vanouds met mooie opdrachten. Heerlijk dat gospelkoor.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2023, 17:35:30 »
Of het goed is voor het programma dat de Mol eens een rood scherm krijgt? Ik denk niet dat iedereen het daarmee eens is, ik in ieder geval niet. Dat rode scherm is het wezen van het programma en daar torn je normaal gesproken niet aan.
De verwoording is steeds conservatiever geworden. Eerst was het rood=exit=niet de mol. Daarna slechts dat de mol nooit naar huis gaat. En nu was het nog alleen maar dat rood betekent "uit het spel". Voor eventjes dus. Daarna gewoon weer terug in het spel, zo bleek. Je moet toch met de evolutie mee. Ik denk dat de trendbreuk het seizoen met Inge was. Paul kreeg rood, en bleef tot in de finale. Lastig, want hij moest nog wel de mol kunnen zijn. Het wachten is dus op het moment dat een 'rode' ook echt de mol IS> Ik droom van dat moment  ::bravo:: ::love:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2023, 17:53:09 »
yessss ze hebben naar de mol gekeken en daar word ik erg blij van :) in tijden niet zo'n leuke eerste aflevering gezien, hopelijk blijft het zo!

wel eens met het commentaar dat de telefoonscene erg lang duurde; aan de andere kant was het ook wel weer een goede combinatie met het introduceren van de kandidaten (want 95% van de mensen kijkt denk ik de youtubefilmpjes niet).

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2023, 17:54:48 »
Het lastige met de optie "de mol krijgt een rood scherm" voor mij is hoe je er voor zorgt dat de mol weer in het spel komt. Als er een mogelijkheid is dat het de mol mislukt lijkt me dat een probleem. Als voor de executie al duidelijk is (volgens een gespeelde opdracht, voor de productie) dat de persoon met het rode scherm toch door mag, vind ik het geen probleem om een mol een rood scherm te geven.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2023, 18:00:15 »
Ok, wie zoekt uit of je een stemvervormer weer kan ont-vervormen?  ;D
Dat moet kunnen toch? Wie is daar handig in?
Tell me what your telescope says

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2023, 18:15:13 »
De verwoording is steeds conservatiever geworden. Eerst was het rood=exit=niet de mol. Daarna slechts dat de mol nooit naar huis gaat. En nu was het nog alleen maar dat rood betekent "uit het spel". Voor eventjes dus. Daarna gewoon weer terug in het spel, zo bleek. Je moet toch met de evolutie mee. Ik denk dat de trendbreuk het seizoen met Inge was. Paul kreeg rood, en bleef tot in de finale. Lastig, want hij moest nog wel de mol kunnen zijn. Het wachten is dus op het moment dat een 'rode' ook echt de mol IS> Ik droom van dat moment  ::bravo:: ::love:: ::ok::

Ik zou het een prachtige twist vinden als ze dat gewoon een keer zouden doen. Hoe verras je malloten anders na 23 jaar nog?  ::rofl::  Bovendien is/was Sarah een van mijn (wens) :) dus ik hoop echt dat ze er volgende week inblijft en ik in deze 'theorie' kan blijven geloven  ::tandpastasmiley::  Verder gewoon lekkere start van het seizoen. Zit er weer meteen in!
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2023, 18:56:35 »
Dat moet kunnen toch? Wie is daar handig in?
Ik heb een beetje zitten googlen, maar het is best technisch. Het schijnt in sommige gevallen te kunnen, maar het ligt eraan met welke techniek de stem vervormd is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2023, 19:08:08 »
Als je alles netjes opslaat zonder de audio te slopen is het in theorie wel mogelijk om veel vervormingen terug te draaien. Probleem is dat dit vrijwel nooit echt het geval is, omdat er data verloren is gegaan bij de vervorming. Bij widm zou je overigens wel een stuk dichter bij moeten kunnen komen dan bij de Vlaamse versie, waar de stem bijna niet meer te verstaan is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?