Auteur Topic: [Aflevering 1] - Verbinding  (gelezen 11742 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #60 Gepost op: 8-01-2023, 19:22:35 »
Ik zou het een prachtige twist vinden als ze dat gewoon een keer zouden doen.
Yessssss  ::hug::
Het lastige met de optie "de mol krijgt een rood scherm" voor mij is hoe je er voor zorgt dat de mol weer in het spel komt.
Sarah moet dat elektrische spel doen, dat is natuurlijk heel eenvoudig te manipuleren. Gewoon even de stroom eraf halen.

Ik denk zelf niet dat het zo simpel is. Vakkundig wordt ze in de vooruitblik uit het 2e spel gehouden. Het kan allemaal nog maar ik zie dit als een eerste probeersel en dat Sarah toch exit gaat   :\'(    Dan in een eerstvolgende aflevering nogmaals een rood scherm met kans op terugkeren, en dat is dan WEL de mol.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #61 Gepost op: 8-01-2023, 19:38:09 »
Ik zou het ergens een beetje de nekslag van het programma vinden. Dan kun je net zo goed niet testen en random iemand naar huis sturen toch? Zeker gezien het feit dat het resultaat van de test dan geen toegevoegde waarde meer heeft.

Als je toch niet zeker kunt zeggen of de persoon die rood heeft daadwerkelijk rood had moeten krijgen. Is het ook voor de molloten onbegonnen zaak om überhaupt nog iets te vinden.

Plus, in de app zijn mensen hun punten kwijt en is ze al uitgepoetst. (Klinkt heel slecht, maar jullie snappen wat ik bedoel.)
Meerjaars wordt dit ballonnetje opgegooid en ik was er ook voorstander van in een ver verleden, maar dat was omdat het toen geen verre gaande consequenties had. (de eerste 10 vragen van S14)

Nu is het echt zo dat ze ook eruit is gegooid, weg van de groep. Geen idee wat haar vertrek met de dynamiek in de groep doet. Ze speelt alleen een zenuwspel, waarbij ze (waarschijnlijk) de rest ontloopt tot "De twist." Je mist hiermee mogelijk een opdracht. Of deel van een opdracht. Ja ik weet dat ze geld uit de pot speelt, maar dat is niet bepaald een onbekend fenomeen bij kandidaten.

Ik heb liever een groepsvrijstelling in aflevering 1, dan iemand een rood scherm en het programma winnen. (of mol zijn.)


Edit: Ik vind de twist sowieso al heel stom,
want ze is in mijn ogen de mol niet meer, want Rood = Niet de mol
en twee als ze terugkeert zal ze ook nooit meer verdacht kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 19:46:18 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #62 Gepost op: 8-01-2023, 19:40:44 »
Ik geloof niet dat zij de mol nog kan zijn, ze is al uit de app inderdaad(punten weg) en wil je zo de schijnwerpers op de mol zetten?
Wel een leuke twist!!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #63 Gepost op: 8-01-2023, 19:43:47 »
Ik geloof niet dat zij de mol nog kan zijn, ze is al uit de app inderdaad(punten weg) en wil je zo de schijnwerpers op de mol zetten?
Wel een leuke twist!!
Dat maakt het dus niet echt een leuke twist... Maar we gaan zien hoe het uitpakt in afl. 2.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #64 Gepost op: 8-01-2023, 19:47:39 »
Was er nu in een zonnestraal een mol-logo te zien bij het in beeld brengen van een box? De tweede? Froukje en Daniël? Ff terugkijken…
Laten we jabberen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #65 Gepost op: 8-01-2023, 19:51:56 »
Ik heb liever een groepsvrijstelling in aflevering 1, dan iemand een rood scherm en het programma winnen. (of mol zijn.)


Edit: Ik vind de twist sowieso al heel stom,
want ze is in mijn ogen de mol niet meer, want Rood = Niet de mol
Ik vind dit een rare conclusie. Immers weten we al vanaf seizoen 1 niks van de executie. En dikwijls waren het 2 of meer kandidaten die even slecht eindigden, en het de tijd was die de doorslag gaf. Nooit maar dan ook nooit gaf WIDM uitsluitsel over de precieze testresultaten. Wel geloof ik dat ze eerlijk waren. Dus er is echt niet mee gesjoemeld.

In het unieke geval dat de mol eens een keer rood krijgt, zal gelden dat die nooit naar huis gaat. Simpel. Linksom of rechtsom zal die in het spel blijven. Het is nog nooit voorgekomen, maar het kan.

Ik had het pas onbestaanbaar gevonden als we Paul hadden moeten afschrijven in seizoen Inge. En dan nog 7 afleveringen met hem door?!?!?! Egnie. DAT was pas erg geweest.

Ik vind het dus prima te billijken als de mol eens een keertje nep eruit gaat. Terugkomt. De mol is ::jaja:: ::bravo:: ::ok::





De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #66 Gepost op: 8-01-2023, 19:54:11 »
Was er nu in een zonnestraal een mol-logo te zien bij het in beeld brengen van een box? De tweede? Froukje en Daniël? Ff terugkijken…

Ik zie op een x moment bij een drone shot inderdaad wel een groene soort druppel rechts in beeld,maar ik zie daar meer een soort lensflare ( reflectie zonlicht op een camera ) in dan een molteken

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #67 Gepost op: 8-01-2023, 20:03:53 »
Die idd

Dit bedoel je?



Dat is wel opvallend ja!

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #68 Gepost op: 8-01-2023, 20:54:02 »

Ik denk zelf niet dat het zo simpel is. Vakkundig wordt ze in de vooruitblik uit het 2e spel gehouden. Het kan allemaal nog maar ik zie dit als een eerste probeersel en dat Sarah toch exit gaat
Dit is eerder gebeurt met kandidaten die wel daadwerkelijk terug in het spel kwamen. Die kandidaten werden ook uit de vooruitblik gehouden. Het zegt eigenlijk niets dat ze niet in de vooruitblik met de andere kandidaten te zien is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #69 Gepost op: 8-01-2023, 21:08:12 »
Uit de vooruitblik zien we dat Sarah iets doet wat lijkt op een zenuw spiraal . En we zien een kandidaat op trap lopen die een soort stroomstoot lijkt te krijgen . Dit lijkt een beetje op een opdracht die ze bij de mol al een keer hebben gedaan ( past dus in het stramien van dit seizoen ).  Dus ik neem aan dat Sarah met haar spiraal wel degelijk invloed gaat hebben op een opdracht van de anderen

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2023, 21:16:43 »
Dit bedoel je?



Dat is wel opvallend ja!

Is dit niet simpelweg gewoon een andere gast van het hotel of een medewerker daar?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2023, 21:35:36 »
Wat zou een mol in het , waarschijnlijke , afvallers hotel moeten zoeken ?


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2023, 22:45:50 »
Plus qua afstand en tijd is dat niet te plannen zonder dat het de groep opvalt dat persoon weg is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #73 Gepost op: 8-01-2023, 22:53:01 »
Ik snap niet wat het probleem is met een kandidaat die terugkomt na een rood scherm en daarmee afgeschreven is als Mol. Maakt het alleen iets makkelijker voor ons en de andere kandidaten om de Mol te vinden. Die terugkerende kandidaat krijgt (terecht) een klein nadeel aangezien alle andere kandidaten de Mol kunnen zijn en voor de andere kandidaten is dat er één minder. Dit nadeel wordt groter naarmate je dichter bij de finale komt. Dit nadeel is terecht omdat de terugkerende kandidaat extra informatie heeft gekregen vanwege het rode scherm.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2023, 10:18:00 »
Het gaat mij ook meer om het principe dat een kandidaat die is afgeschreven ineens nog steeds mee kan doen. Dat is mjns inziens niet hoe dit programma hoort te werken. Ik vond de terugkeer van Tim destijds ook maat mwah... Zelfde geldt voor Ron. (Makkelijke manier voor de makers om geld te onthouden.)

Dan over de executie, we weten dat, rood = niet de mol, is. Dat stramien is waar voor 22 seizoenen. En je zegt al heel mooi dat bij een gelijkspel tijd bepaald welke kandidaat het slechst de test heeft gemaakt.

Dan over Sarah, we weten nog niets over hoe ze terug in het spel kan komen. Als ze hiervoor afhankelijk is van de andere kandidaten dan kun je haar gelijk al afschrijven als mol. Aangezien je dan het risico loopt dat je mol in het vliegtuig zit.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2023, 12:57:27 »
Als Sarah terugkomt in het spel en niet de Mol is heeft ze ook een voordeel, ze weet op wie ze gestemd heeft bij de 1e test.

Ik vermoed wel dat ze terugkomt, in de leader draagt ze een roze polo en zit op een bankje in het park. Deze kleding is in aflevering 1 niet terug te zien en voorzover ik kan zien ook niet in aflevering twee als je Sarah ziet.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #76 Gepost op: 9-01-2023, 13:05:29 »
Ik sluit me aan bij de mensen die de opening saai en langdradig vonden. Jammer, want daarna ging het niveau met sprongen omhoog! Het was beter geweest om de kandidaten aan de telefoon alleen te vertellen welke rol ze hadden, dan had dat snel achter elkaar gemonteerd kunnen worden en was de spanning gebleven.

De andere twee opdrachten waren dus top, ik hoop dat ze dit volhouden!

Als ze naar de Vlaamse mol hebben gekeken voor opdrachten, dan zou het toch zomaar kunnen dat ze ook het element
Spoiler:  Duitse versie (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 13:52:44 door D*N, Reden: Spoilertags toegevoegd »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #77 Gepost op: 9-01-2023, 13:24:18 »
Ik sluit me aan bij de mensen die de opening saai en langdradig vonden. Jammer, want daarna ging het niveau met sprongen omhoog! Het was beter geweest om de kandidaten aan de telefoon alleen te vertellen welke rol ze hadden, dan had dat snel achter elkaar gemonteerd kunnen worden en was de spanning gebleven.
Voor mij bleef de spanning gewoon. Ik denk ook dat het juist op de manier zoals het nu gegaan is goed was. Zou je al die gesprekjes van Everon met de kandidaten hebben weggelaten zou je toch elders een voorstelronde moeten krijgen... Door het op deze manier te doen hoefde dat niet meer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #78 Gepost op: 9-01-2023, 14:48:38 »
Net nogmaals de kennismaking bekeken , dus tot en met het moment dat iedereen  telefoon heeft gehad van everon .   Jurre en Daniël zijn de twee die beginnen over dat mogelijk het telefoontje over welke rol ze hebben wel eens hier en groupe kan zijn .   

Wat als we nu ineens niet te maken hebben met 10 kandidaten die die ruimte inlopen, maar met 9 kandidaten en 1 mol . Dan is het toch vrij bizar en kan je hier met wat doordenken , een “wij zijn niet in kiev vriend” moment van maken.  Een mol die de boel in beweging zet .

Zou ik dat fair vinden? Nee want je wordt dus voorgelogen door productie . Waarom heb ik het er dan over .? Omdat de door de productie gekozen mol ( die het dus toen klaarblijkelijk nog niet wist ) het maar klaar moet spelen om de mededeling neutraal weg te steken tov 9 andere medespelers .  Wat als je gekozen mol choket op dat moment en er meteen drie of 4 spelers in zijn richting gaan kijken, puur op die reactie .

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Verbinding
« Reactie #79 Gepost op: 9-01-2023, 14:56:44 »
Ik denk dat de Mol echt op dat moment te horen kreeg dat 'ie het werd. Maar wat nog wel een mogelijkheid is, is dat ze de aanstaande Mol een beetje hebben voorbereid. Een kleine mededeling voor dat hij naar locatie kwam als 'oefen vast op je pokerface' of zoiets kan al helpen. (Wel met het gevaar dat Mol zich te vroeg verraadt door z'n voorkennis te delen natuurlijk. Hm.)
...óf niet!