Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend  (gelezen 14509 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Gepost op: 7-01-2023, 13:34:21 »


Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 22:03:01 door Heinz »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2023, 21:15:01 »
Ik denk  dat je als mol bij muziekaal oor wil zitten . Meeste invloed?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2023, 21:44:08 »
shosholoza!  ::zingen::

zo, hebben we dat ook weer benoemd...  :P


Ja, herkenbare opdracht. Best leuk, maar ik vond het wel wat rommilig/onduidelijk bij de deelopdrachten. Iemand enig idee welke er zijn gelukt en hoeveel deelopdrachten er überhaupt waren?

En knap van degenen die niet zijn geraden door de jury. Al was het ook wel erg moeilijk denk ik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hoi33

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2023, 21:45:40 »
Denk ik ook!

Vond dat Nabil lekker mols fanatiek aan het doen was bij het deuntje met de vingersensoren. De tijd was bijna om en deze opdracht was hoe dan ook te lang voor de resterende tijd. Mooi moment om je even van je beste kant te laten zien, als het toch niks meer op gaat leveren.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2023, 21:54:14 »
shosholoza!  ::zingen::

zo, hebben we dat ook weer benoemd...  :P

Ik heb dat nummer ook in mijn hoofd sinds de opdracht begon  ::rofl::

Beste molpositie lijkt mij toch de groep met het muzikale oor. Op twee manieren heb je daar invloed (keuze inzet per kandidaat en vrijspelen koorleden) terwijl bij de zanggroep je maar op één manier invloed hebt (uit de toon zingen). Daar kan je ook minder opzichtig mollen.

Fantastisch trouwens dat het deuntje dat ze na moesten spelen, het deuntje was wanneer een afvaller het eindgesprekje met Rik heeft! En denk dat het ook een knipoog was dat er die aflevering sowieso een rood scherm zou komen.

Offline Raptor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2023, 21:55:54 »
Denk ik ook!

Vond dat Nabil lekker mols fanatiek aan het doen was bij het deuntje met de vingersensoren. De tijd was bijna om en deze opdracht was hoe dan ook te lang voor de resterende tijd. Mooi moment om je even van je beste kant te laten zien, als het toch niks meer op gaat leveren.

Dat vond ik een ook. Daarbij noemt hij ook het verkeerde Lady Gaga liedje en zei hij The Beatles bij het nummer van Harry Styles.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2023, 22:01:30 »
Ik vond zowel Nabil als Daniel erg druk en aanwezig in deze opdracht. Een goede tacktiek om verwarring te zaaien.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2023, 22:14:41 »
Mooie opdracht! Wel rommelig met al die deelopdrachten die sowieso weinig invloed hadden. De mol zit denk ik bij de zangers. Waarom zou je opdrachten uit gaan voeren die verdenkingen kunnen opleveren terwijl je ook lekker kunt onderduiken in het koor? Zeker in aflevering 1 is dat voor een mol fijn.

Jurre deed het trouwens wel heel slecht.

Offline Emi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2023, 22:23:08 »
Soy haalt veel geld op! Hij had even een iets verkeerd kunnen uitspreken o.i.d.
Geldt ook voor Anke natuurlijk, maar die had een wat lager bedrag (ookal dit wisten ze natuurlijk niet).
Voor nu een potlood streep door.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2023, 22:25:38 »
Zelf doe ik nog even voorzichtig met (potlood)strepen. De Mol weet natuurlijk ook dat de eerste afvaller terug kan komen door geld uit de pot te spelen, dus misschien heeft de Mol er wel alle belang bij dat de pot na aflevering 1 goed gevuld is. Zelf wacht ik in ieder geval eerst af hoe de opdracht waar Sarah terug kan komen gaat werken voordat ik zelf ga potloodstrepen.

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2023, 22:27:18 »
Ik vond het heel bijzonder dat Annick, iemand die ook ervaring heeft met oa zingen in musicals, niet 15sec een A kan zingen. Dat ik namelijk terwijl ik onderuit op de bank lig.. Heel bijzonder

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2023, 22:30:49 »
Ik vond het heel bijzonder dat Annick, iemand die ook ervaring heeft met oa zingen in musicals, niet 15sec een A kan zingen. Dat ik namelijk terwijl ik onderuit op de bank lig.. Heel bijzonder
heb je getimed? 15 seconden is best lang hoor, en dan ook nog zuiver op toon blijven.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2023, 22:32:53 »
Jurre deed het trouwens wel heel slecht.

Precies dit vond ik verdacht. Want hij heeft in musicals gespeeld?
Totdat ik wat nummers uit Jersey Boys heb gehoord op Youtube en ook nog Bridge over troubeled water. En eigenlijk alles was.. eh.. nou ja, niet zo goed, zeg maar. (Mocht Jurre meelezen hier: sorry ☺️)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2023, 22:35:57 door Nemi »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2023, 22:34:23 »
Daniel zo opvallend aanwezig in de deelopdrachten ( waar dus helaas weer een verificatie mogelijkheid voor de juiste antwoorden ontbrak voor ons kijkers ) , dit zou je Mols kunnen noemen . Maar hij zet wel de teams aan het werk .

Verder hoor ik Froukje wel paar keer zeggen dat ging lekker, maar in de beelden van de opdracht zie ik haar eigenlijk weinig zelf doen.

In het koor is het lastiger mollen denk ik en ben je afhankelijk van de , alweer , vrij toondove Zuid-Afrikaanse jury ( shozoloza opdracht , de mol serie 5)

Dus ik zou als mol niet per se in koor gaan staan , maar het kan dat je niet je keuze doorgeduwd kan krijgen

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2023, 22:35:34 »
Ik had wel graag een overzicht gezien hoe de deelopdrachten wel/niet/deels gehaald waren. Verder een hele leuke opdracht! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2023, 22:38:07 »
heb je getimed? 15 seconden is best lang hoor, en dan ook nog zuiver op toon blijven.

Heb het zeker getimed. 15 sec valt echt wel mee. Zeker voor iemand die dit professioneel doet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2023, 22:51:57 »
Heb het zeker getimed. 15 sec valt echt wel mee. Zeker voor iemand die dit professioneel doet.
ok netjes. Het lukte Thomas van Luyn en Marlijn Weerdenburg ook niet, dus het is niet zo makkelijk.

Denk ik ook!

Vond dat Nabil lekker mols fanatiek aan het doen was bij het deuntje met de vingersensoren. De tijd was bijna om en deze opdracht was hoe dan ook te lang voor de resterende tijd. Mooi moment om je even van je beste kant te laten zien, als het toch niks meer op gaat leveren.
Het leek wel alsof ze per deel van het liedje punten kregen. Het eerste deel hadden ze wel goed gedaan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2023, 22:57:24 »
Theo dat is nu juist wat ze kunnen voorkomen , dat iets leek. Ze moeten gewoon overzichtje geven van hoeveel mensen ze kregen voor wat te doen en of het lukte ja of nee.  Is veel duidelijker en dat is al jaren iets wat hier op forum gevraagd wordt en helaas nog te weinig gebeurd .    Info kaartjes voor de win lol

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2023, 23:13:08 »
Theo dat is nu juist wat ze kunnen voorkomen , dat iets leek. Ze moeten gewoon overzichtje geven van hoeveel mensen ze kregen voor wat te doen en of het lukte ja of nee.  Is veel duidelijker en dat is al jaren iets wat hier op forum gevraagd wordt en helaas nog te weinig gebeurd .    Info kaartjes voor de win lol
je hoort mij niet protesteren tegen meer overzicht voor de kijker hoor ;)

Maar ze gingen juichen na die eerste strofe en zeiden toen dat ze t volgende stuk gingen doen, dus het leek opgedeeld en daarom niet mols voor Nabil.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2023, 23:18:33 »
Dat lijkt nou eenmaal de keuze van de makers, mistbanken en versnipperde informatie, focus op sociale interactie en biechten (gelukkig iets minder nu), de keuze voor chaotisch en onvolledig in beeld brengen van de opdrachten om de suspense zo lang mogelijk te rekken, een bekend recept toch, bij de nl-widm. Misschien ook bang om het romantische, organische, verwarrende karakter van het programma teveel te verliezen met teveel duidelijke uitleg en volledig in beeld brengen van de opdrachten. Ik heb me er bij neergelegd, geniet van de mooie beelden en wacht rustig af tot er wat meer reliëf komt in de dynamiek van de groep en de opdrachten, en er een klein, kort moment komt dat er echt iets te speuren is.