Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend  (gelezen 14503 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2023, 23:36:13 »
Anke en Jurre kregen een enveloppe, die mochten ze niet openen. Waar waren die enveloppen voor?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2023, 23:37:31 »
De bedragen die ze waard waren , vermoed ik

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2023, 23:37:53 »
Anke en Jurre kregen een enveloppe, die mochten ze niet openen. Waar waren die enveloppen voor?

Ze kregen alle 5 een envelop met wat zij waard waren. Dit was gewoon in de aflevering te zien.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2023, 23:39:11 »
Zangers Sarah, Soy en Jurre.

Anke kon als mol verwachten dat ze een laag bedrag had met deze goede zangers in de groep en goed zingen voor een laag bedrag.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2023, 23:41:31 »
Bij de deelopdrachten heb je macht over de samenstelling qua geld en zanger. En hoeveel extra koorleden erbij komen. Meer opties om in te mollen. Al klonk in mijn hoofd ook shozoloza. Als koorlid heb je geen invloed op je eigen bedrag en kun je enkel opzichtig afgaan bij de jury.

Daniel was lekker rap maar ik vond Nabil opvallender. Lady Gaga fout benoemen, teveel tijd opslokken voor de volledige set qua drums.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2023, 23:44:28 »
Als Anke de mol is was ze door productie ingelicht over haar lage bedrag en kon ze dus makkelijker haar best doen om kandidaats over te komen, met een laag bedrag in de pot. Een streep door zangers Sarah en Soy omdat ze met hoge bedragen in de enveloppe hun best deden.
#foxhunterondertitelaar  ;)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2023, 23:49:01 »
Meld het ook nog even in dit topic:

Wat mij opviel was dat Sander zei dat hij zacht zou zingen, en tussen 2 mensen. En vervolgens zat er behoorlijk wat ruimte voor hem en achter hem.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2023, 23:49:11 »
Heerlijke opdracht om naar te luisteren, deuntje zit nu nog in mijn hoofd.

Wat betreft de opdracht wat mij opviel: Daniel bloedfanatiek, kwam oprecht over op mij. Kan super snel schakelen (zal ook voor een hacker handig zijn). Anderen reageerden hier wat geïrriteerd op. Voor mij toch anti mol gedrag nu.

Op zich knap dat er 2 niet zangers in deze groep terecht zijn gekomen (Sander en Anke). Was het niet Jurre die zei dat ze er vanuit gingen dat ze moesten dansen of zoiets. Op zich gek dat er dan toch 2 (of 3) goede zangers nog wel in de groep zaten. Jurre die een musical opleiding heeft gedaan (en volgens mij ook echt erin gespeeld heeft). Zong verbazend slecht. Maar zoals hier eerder is vermeld, op youtube filmpjes te vinden waarin hij ook niet erg goed zingt.
 
Sander en Anke gaven allebei zelf aan dat ze wel ontdekt zouden worden vanwege hun slechte zang. Anke oprecht verbaasd dat ze niet ontdekt was (die blik naar Jurre toen ze er voorbij was, mooi om te zien). Anke daardoor voor mij nu niet de mol.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2023, 23:58:22 »
Er is in deze opdracht in de groep van het muzikale oor zoveel geknipt dat de chronologie van de opdracht compleet lijkt te missen: Bij de opdracht met de opgeknipte muziekfragmenten blijven Daniël en Ranomi samen en gaan de andere drie naar een andere opdracht. Vervolgens zien we Daniël samen met Annick en Froukje bij de opdracht waar een woord moet worden ingevuld. Daniël zit in beide groepen die schijnbaar tegelijk bezig zijn en Nabil is verdwenen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2023, 00:43:19 »
ok netjes. Het lukte Thomas van Luyn en Marlijn Weerdenburg ook niet, dus het is niet zo makkelijk.
Heb je gezien hoe ze de seconden telden?

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2023, 00:48:54 »
Een mol in een muziekstuk, dan wordt de toon een halve noot verlaagd (als ik het goed heb).
Heeft een van de zingende kandidaten een halve toon lager gezongen? En is daarmee toonaangevend?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2023, 02:46:51 »
Ik vond zowel Nabil als Daniel erg druk en aanwezig in deze opdracht. Een goede tacktiek om verwarring te zaaien.
Ik vond het prachtig om te zien hoe bloedfanatiek Nabil werd in de laatste deelopdracht met de klanken toen toch al duidelijk was dat ze die qua tijd niet meer gingen halen. Hij speelde Productieassistent door op dit late moment opeens met De Clou te komen "Kijk, het zijn deze voorwerpen". Ja prachtig gevonden, allemaal waar, oogt allemaal superkandidaats, maar het levert niks op.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2023, 05:11:46 »
Verwijzing naar Jurre Geluk?


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2023, 13:41:23 »
In principe heb je als zanger alleen invloed op je eigen prestatie en je weet niet eens voor welk bedrag.

Bij de deelopdrachten is de invloed veel groter. In het begin door het bedrag te verdelen en later door geen koorleden te 'winnen'. Er zijn er toch zeven van de twintig niet bij. Dat is redelijk fors. Meer dan een derde van het totaal aantal koorleden is niet 'gewonnen' daar. Dat maakte het risico op ontdekking toch wel significant groter.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2023, 14:17:59 »
Soy haalt veel geld op! Hij had even een iets verkeerd kunnen uitspreken o.i.d.
Geldt ook voor Anke natuurlijk, maar die had een wat lager bedrag (ookal dit wisten ze natuurlijk niet).
Voor nu een potlood streep door.
Voor mijn gevoel deed zeker Anke dat ook (niet dat ik haar verdenk), maar werd het blijkbaar niet gehoord. Je bent toch afhankelijk van het gehoor van een ander...
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2023, 14:32:31 »
In principe heb je als zanger alleen invloed op je eigen prestatie en je weet niet eens voor welk bedrag.

Bij de deelopdrachten is de invloed veel groter. In het begin door het bedrag te verdelen en later door geen koorleden te 'winnen'. Er zijn er toch zeven van de twintig niet bij. Dat is redelijk fors. Meer dan een derde van het totaal aantal koorleden is niet 'gewonnen' daar. Dat maakte het risico op ontdekking toch wel significant groter.

Dat ben ik niet met je eens. De zangers beïnvloeden elkaar ook bij het repeteren. De strategie met de tekst opschrijven is echt niet slim. Daardoor zing je niet meer spontaan, dit voorlezend zingen kan een geoefend luisteraar er altijd uithalen.

Als mol zou ik altijd lekker willen onderduiken in het koor. Zeker in een eerste  aflevering wil je niet opvallen, vooral niet als je daar niet direct geld mee kan wegspelen. De gefaalde zangers wordt niets kwalijk genomen, terwijl er bij de andere groep al wel scheve ogen waren. 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2023, 14:36:56 »
Ja en dat deed Jurre. Elke keer er doorheen tetteren als mensen aan t oefenen waren

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2023, 14:49:45 »
Dat vond ik een ook. Daarbij noemt hij ook het verkeerde Lady Gaga liedje en zei hij The Beatles bij het nummer van Harry Styles.

En hij (Nabil) was de eerste die zei in welke groep hij wilde, hij zei meteen "ik heb wel een muzikaal oor".

Ik kan me niet voorstellen dat de mol zich in het koor verschuilt. Je hebt echt nul invloed op je bedrag en op de hoeveelheid koorgenoten. Als Sarah of Soy de mol is kunnen ze ook verwachten dat ze hoge bedragen krijgen omdat men weet dat ze kunnen zingen. Daar valt voor hen dus niet echt iets te mollen. Als je als minder goede zanger daar de mol bent weet je dat je waarschijnlijk een lager bedrag toegedeeld gaat krijgen, en dat jouw invloed op het geld in de pot zeer klein is. Of je wint weinig geld, of niets omdat je er makkelijk uit gehaald wordt.

Bij de deelopdrachten, die uiteraard zo geknipt en geplakt zijn dat je er weinig uit kan opmaken, had je veel meer invloed. Het geld moet verdeeld worden, en je kan als mol zijnde natuurlijk niet tegen de groep ingaan om de echte zangers uit de groep lage bedragen te geven. Logisch dus dat Sarah en Soy van iedereen een hoog bedrag krijgen.
De meeste invloed zit in het aantal koorleden wat je kan wegspelen. We hebben weinig inzicht in wat de opties waren, behalve dat het zo gemonteerd is dat Daniël super fanatiek was en Nabil ook (op het moment dat de tijd al bijna om was). Froukje leek rustig aanwezig, en Annick zong niet lang genoeg een bepaalde toon. Nou is dat aan de ene kant verdacht omdat zij dat wel zou moeten kunnen, aan de andere kant moet je altijd ook even inzingen/de stem opwarmen en dat is ook niet gedaan.

Ik heb mijn verdachten gekozen op basis van de eerste filmpjes, daaruit kwam ik op Annick en Nabil. Nabil staat bij mij met stip op nummer 1. Oppassen voor tunnelvisie, de aflevering eerst nog maar eens terugkijken.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 15:04:30 door poploo »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2023, 15:12:56 »
Allemaal verbaasd bij t horen dat ze moeten zingen.. behalve 1

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2023, 15:52:40 »
Ik kan me niet voorstellen dat de mol zich in het koor verschuilt.

Eline deed dat wel, maar dat waren geen BN'ers (of BV's), dus daar weet je dan als medekandidaat niet meteen van of dat een goede zanger(es) is, zeker als 't één van de eerste opdrachten zou zijn... (als ik me goed herinner was 't daar in aflevering 1 of 2).
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 16:03:27 door hagriddler »
carpe f*cking diem !
莫尔·内森