Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend  (gelezen 14500 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2023, 20:08:15 »
Jurre frustreert het oefenen van de zang. Hij zit in een oefengroep samen met Sander en op een gegeven moment komt bij Sander stoom uit zijn oren en wendt hij zich even af van Jurre. Jurre die zeurt over de derde zin is anders. Op zich een aardige molactie, want Sander kan hierdoor niet oefenen.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 20:10:34 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2023, 20:59:32 »
Thanks voor de tekst!
Ik heb het vertraagd afgespeeld als ze aan het oefenen zijn.
Naast dat Jurre frustreert is hij ook degene die langer in beeld komt terwijl ze de zin ‘here I am before you’ oefenen (hij zegt nog tussendoor ‘die is moeilijk’.
Op de site op 9.12 minuten (filmpje van alleen de opdracht).
Ojee ik zit echt in een tunnel ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2023, 21:18:06 »
Maar mols van Jurre, die musicalopleiding heeft gedaan en wist dat hem veel punten gegeven zouden worden. Zogenaamd had hij veel moeite met instuderen, zegt hij in een biecht, wat raar is voor iemand met zijn achtergrond. Heel eenvoudig om dan een om dan een foute tekst te zingen waardoor er zeker een groot bedrag niet in de pot komt. Hij had al geld verdiend met de vorige opdracht dus al goodwill gekweekt. Maar dat geld gaat er volgende keer misschien weer uit.
Helemaal mee eens!
Zowel instuderen als zingen moet hem geen moeite kosten.
Maar wel opvallend mollen, terwijl hij kon weten dat er een behoorlijk bedrag op hem zou worden ingezet, als hij tenminste de MOL is. Vind dit vreemd, want als hij de MOL is, weet hij ook dat Sarah in de volgende aflevering de kans krijgt de gewonnen bedragen weer weg te spelen. Anders is het gewoon nepmollen geweest.
Naar mijn idee zou één van de andere "koorleden" eerder de MOL kunnen zijn met bovenstaande wetenschap in het achterhoofd.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #63 Gepost op: 9-01-2023, 21:23:25 »
Goed gecombineerd Rozz75.
Jurre is wel heel nadrukkelijk in beeld met zijn: Ndimi phambi kwakho (Here I am before you).
En heel slim van kriekendiek om de tekst op te vragen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2023, 21:31:21 »
Ik vind dat iemand moeite heeft met een tekst leren in een andere taal totaal niet vreemd.

Deze taal staat qua klank zo ver van ons af dat je het bijna alleen fonetisch kan leren dus niet qua woord maar qua hoe het klinkt dus echt Tiks ko o no van do . En om dat dan weer om te zetten naar gezongen tekst is niet evident, zelfs niet voor acteurs en musical mensen .

Wel mooi om te lezen dat er inderdaad een regel inzit die je met wat fantasie over de zoektocht naar de mol kan laten gaan . Gaat mooi over kunnen komen in de tiende aflevering dat de mol zegt/zingt hier sta ik voor jullie maar dan is xhosa of misschien zelfs met mol als toevoeging

Extra molpunten voor de koorzangers op mijn lijstje
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 21:35:56 door Tarbozan »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2023, 21:37:57 »
De muziek en bewegingen zijn heel meeslepend. Jurre had de tekst, fonetisch geschreven, in de hand en een uur de tijd met hulp.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2023, 22:12:47 »
Mijn hint met de 'verbinding' tussen de muziek van Nabil (afvallersdeuntje) en de koorzang werkt ook de kant van Nabil op.
Terwijl het koor zingt: 'Ndimi phambi kwakho (Here I am before you)' is Nabil in beeld (aan het vingerdrummen).

En ook Soy zingt deze tekst op het moment dat hij achter mr Lombard langs loopt. Ik vlak Soy niet uit.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 22:20:21 door foxhunter »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2023, 22:22:35 »
En Sander spreekt tijdens het oefenen exact die zin uit .

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2023, 22:46:39 »
Mijn hint met de 'verbinding' tussen de muziek van Nabil (afvallersdeuntje) en de koorzang werkt ook de kant van Nabil op.
Terwijl het koor zingt: 'Ndimi phambi kwakho (Here I am before you)' is Nabil in beeld (aan het vingerdrummen).

En ook Soy zingt deze tekst op het moment dat hij achter mr Lombard langs loopt. Ik vlak Soy niet uit.

Interessant, nabil en Sander staan ook nog bij mijn verdachten, soy nog niet. Goed om in de gaten te houden!

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #69 Gepost op: 9-01-2023, 22:57:30 »
Fijn dat er al wat mensen met beelden bij de songtekst aan de gang zijn gegaan. Het mooiste zou inderdaad zijn als we dit in afl 10 terug gaan zien.
Ik heb zelf niet de tijd gehad nog om zo aandachtig terug te kijken nog.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #70 Gepost op: 9-01-2023, 22:59:17 »
Mijn hint met de 'verbinding' tussen de muziek van Nabil (afvallersdeuntje) en de koorzang werkt ook de kant van Nabil op.
Terwijl het koor zingt: 'Ndimi phambi kwakho (Here I am before you)' is Nabil in beeld (aan het vingerdrummen).

En ook Soy zingt deze tekst op het moment dat hij achter mr Lombard langs loopt. Ik vlak Soy niet uit.
Volgens mij werd het gat tussen Soy en de zanger(es?) voor hem ook groter. Alsof hij bewust langzamer liep. Vond ik erg raar, reden waarom hij bij mij nog niet uit beeld is als mol. Maar zoals iemand eerder ook aangaf, alle zangers blijven nog even in beeld als mol.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #71 Gepost op: 9-01-2023, 23:14:50 »
Als de mol bij de zangers zat zal hij wel geweten hebben welke prijs er op zijn hoofd was gezet ::hypocriet::

(wellicht via de enveloppen die ze kregen)

Lijkt me typisch een productie dingetje om via de enveloppen met de mol te communiceren.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #72 Gepost op: 9-01-2023, 23:18:23 »
::oink:: mijn 12-jarige dochter vond het opvallend dat Sander een octaaf te laag zong.

Te vroeg om case closed te zeggen maar vind hem wel erg sterk, al zeg ik het zelf  ::oink::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2023, 23:27:09 »
Lijkt me typisch een productie dingetje om via de enveloppen met de mol te communiceren.

Zou kunnen. We zagen Rik zijn hand bij Jurre op de rug leggen en hem een klopje geven.

Hoe dat bij de rest ging hebben we niet goed gezien geloof ik.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2023, 23:39:34 »
Zou kunnen. We zagen Rik zijn hand bij Jurre op de rug leggen en hem een klopje geven.

Hoe dat bij de rest ging hebben we niet goed gezien geloof ik.

Dit viel mij ook al op. Rik gaf Jurre drie keer een tikje op zijn schouder. Jurre had het derde hoogste bedrag.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2023, 10:51:40 »
Te vroeg om case closed te zeggen maar vind hem wel erg sterk, al zeg ik het zelf  ::oink::
Het komt relatief vaak voor dat mensen met een lagere stem (bassen en alten) een melodie een octaaf lager zingen, omdat ze anders niet bij de noten kunnen. Ervan uitgaande dat alle kandidaten dezelfde (hoge) partij moesten zingen, lijkt me dit niet heel verdacht. (Iets anders dan precies een octaaf lager was wél vreemd geweest.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2023, 10:59:42 »
Goed gecombineerd Rozz75.
Jurre is wel heel nadrukkelijk in beeld met zijn: Ndimi phambi kwakho (Here I am before you).
En heel slim van kriekendiek om de tekst op te vragen.
Wat mooi gevonden! We zijn eruit!  ::bravo::  ::joehoe::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2023, 11:31:56 »
Maar als ik het goed begrijp is die zin te koppelen aan zo'n 4 kandidaten, dus dan weten we nog niets.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2023, 12:37:19 »
Een beetje vergezocht, maar misschien kan iemand anders hier meer mee. Vanwege de songtekst probeerde ik te zoeken in de religieuze hoek. Ik kwam hier op uit:

- Ndimi phambi kwakho (Here I am before you)
- Tijd van WhatsApp-berichten opdr. 1.1 -> 14:01

Zou dit tweede dan verwijzen naar Johannes 14 vers 1-14 (Jezus is de Weg en de Waarheid en het Leven) https://basisbijbel.nl/johannes/14? De mol die aangeeft “Here I am before you” en verkondigt de nieuwe waarheid en weg in het leven te zijn?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2023, 17:01:31 »
Heb deze opdracht nog eens teruggekeken en met name gelet op de indeling van de groepen. Hier kun je vaak heel veel informatie halen omdat de Mol meestal in een bepaald team wil zitten, al was het alleen omdat hij hier een tactiek heeft bedacht.
Ranomi valt hier op. Ze is meer geïnteresseerd in wie waar wil zitten dan waar ze zelf in komt. Je ziet haar steeds haar hoofd heen en weer draaien. Potloodstreep door haar. Anke kijkt ook alleen maar toe. En Sander lijkt het ook allemaal niet veel uit te maken. Nabil is ook meer bezig met analyseren dan zich bemoeien met de indeling. Genoemde personen krijgen voor mij kandidaatspunten.

Bij de uitleg aan degenen die moeten gaan zingen valt Jurre mij op. De andere vier zijn redelijk verbaasd over deze opdracht of spelen dit goed. Jurre komt bij mij over als iemand die de opdracht allang kende.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2023, 17:07:48 door MartinJ »